Mjammie! Dit is de KTM X-Bow R

Auteur: , 25 Reacties

Even bellen met Sinterklaas of ik mijn verlanglijstje nog kan veranderen want potverdorie dit ziet er prettig uit. En met een opgepepte versie van de motor uit de Audi S3 gaat 'ie ongetwijfeld snoeihard!

De heren en dames van KTM beloven 300 pk uit het S3 blok te peuteren om de 795 kilogram wegende X-Bow R héél dikke prestaties mee te geven. Wat voor prestaties is overigens nog niet bekend, dat horen we begin volgend jaar. De X-Bow R wordt leverbaar in twee optionele uitvoeringen. De eerste is “Sport” waarmee je een straatlegale versie aanschaft. Voor een circuitversie vink je straks het “Race Package” aan op de optielijst. Beide pakketten bestaan uit een verzameling nieuw ontwikkelde onderdelen waarvan het grootste deel ook los verkrijgbaar zal zijn voor mensen die al een X-Bow in de garage hebben staan.

Prijzen zijn nog niet bekend, ook die volgen begin volgend jaar. Plaatjes zijn er gelukkig al wel en daarop kunnen we zien dat die vreemde neus van het vorige model in ieder geval verdwenen is. Over het tweede aangekondigde model wordt overigens nog met geen woord gerept.



25 reacties

@CSL: Leutoes Tuu Ereven!
echt gaaf zo’n ding! Maar eh..straatlegaal..help? dat is toch a) niet prettig om elke dag mee naar je werk te rijden, b) niet heel erg veilig voor mijn gevoel, c) maar wel ongelooflijk vet!:D
om een of andere reden vind ik dit net iets stoerder dan een Atom.
@de jos: Totdat je uitgeacceleerd wordt door een Atom, dan ben je niet meer zo stoer. ;)
Qua aerodynamica zal de Atom het afleggen, en heeft ook nog altijd last van een lichte neus.
@BaySideBlueBoy: Totdat je aan het einde van het rechte stuk een bocht ziet aankomen. De Atom is een vederlicht ding met een dijk van een motor – maar meer ook niet. Bij KTM hebben ze als geen ander verstand van gewichtsverdeling dus op een bochtig circuit of weggetje rijd je zo’n atoom helemaal zoek. Denk ik.., niet dat ik hier ervaring mee heb ofzo – I wish…
@Jesper: helemaal zoek in ieder geval niet. bedenk wel, de atom heeft een hoop minder gewicht nog als die X-bow en is ook gewoon gemaakt voor die trackdays, dus een dwijl zal het niet wezen.
http://www.youtube.com/watch?v=6w8nC77-Ugc&p=081DCADF53276D39&playnext=1&index=39
@Jurrian: Wat een waanzinnig gave test van onze vriend Chris Harris weer.. alle 3 de delen gekeken en helemaal van de wereld door de Caterham en de Atom. Prachtig. Wou net een comment gaan schrijven van doet u mij maar de Atom.. en toen dacht ik.. onee.. dit topic gaat over de KTM..

Maakt ook niks uit.. mijn driving skills zijn nog lange na niet op het nivuau dat ik een KTM op de limiet kan rijden, dus de upgrade naar een Atom of Caterham is nog mijlenver niet aan de orde.. Dus conclusie: wat een gaaf ding zo’n KTM Xbow R. ;)
@Jesper:
Waw jij hebt echt geen idee waar je over spreekt.
huh, ik meende ooit eens te lezen dat KTM zou stoppen met het X-Bow project. Niet rendabel.
praktisch dezelfde motor als de vorige. Het gaat weer om de 2.0 TFSI van VAG. De S3 motor is ook een opgepepte 2.0 TFSI (uit bijv. de Golf GTI).
@Laue: dacht ik ook
jammer dat et een prijzig gevalletje is
dit is leuk speelgoed. *zet hem boven aan het sinterklaaslijstje*
Ik mis iets, de spoiler?
Ik vind de Ariel Atom toch wel een stuk cooler hoor… Ik vind deze niet echt mooi..
Over het algemeen vind ik het prachtige speeltjes.
Ze maken alleen zo’n schijtgeluid.
Ik kan daar niet aan wennen.
Ze hadden er gewoon de 5-cilinder moeten gooien…leuke sound en genoeg pk’s…
Doe mij die Corolla AE86
lekker goedkoop in wegenbelasting (oldtimer :P)
1.8l er voor de 1.6 4AGE Blacktop map sensor + injectoren moet toch wel 190 pk gaan leveren @ 8000 rpm

Of de 4AGE in mijn Corolla AE111 is ook goed :P
echt een vette trackday wagen! maar voorderest is ie nutteloos!
Ik wil hem.
Licht, veel vermogen, dus snel, moi kleurtje, alleen jammer vandie neus, die vond ik bij de vorige mooier. Deze maakt de keus tussen een X-Bow en een Atom wel lastig…
@ Magister: ik denk dat ik hier uit net zoveel ervaring te putten heb als jij, niets dus, zoals ik al zei. Als dit echter het enige is wat je te zeggen had kan je beter niets zeggen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).