Elk merk heeft wel zo zijn missertjes er tussen zitten. En deze Dodge Stealth R/T valt volgens mij zeker in die categorie, wat een lelijk gedrocht! En de auto is nog eens niet door Dodge zelf ontwikkeld...
Het is namelijk stiekem een Mitsubishi 3000GT/Mitsubishi GTO met andere badges. En van de 220 pk onder de motorkap kan ik nou ook niet direct heel erg warm of koud worden. Deze Mitsubishi is in de periode 1990 tot 1996 als Dodge aan de man/vrouw gebracht in Amerika en Canada.
Een leuk weetje is dat Dodge deze auto in 1991 wilde gebruiken als pace car voor de Indy 500, maar de Amerikaanse vakbonden zagen dat helemaal niet zitten. Een in Japan gebouwde auto met Dodge badges die voorop rijdt bij de Indy 500? No way! En dus besloot Dodge maar snel om een van de eerste prototypes van de Viper als pace car te gebruiken. Heel slim lijkt mij zo.
Maar blijkbaar was iemand in Nederland toch helemaal weg van deze auto, want dit exemplaar is gespot op Hollandse bodem. Zou jij erin gezien willen worden? Meer foto’s staan HIERRR!
Met dank aan kd-producties voor de foto’s!
68 reacties
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/84/Dodge_Stealth_Indy_500_Officialcar1991.jpg
Maar misschien dat ze die dan maar 1 keer gebruikt hebben, en dan na alle kritiek de Viper hebben gezet.
Liever een Mitsu dan een Dodge. Of nog liever een NSX :)
Wel jammer dat het gelijk een lelijk gedrocht wordt genoemd; smaken verschillen ;)
Een lelijk gedrocht? Haha! En dat maak jij even voor ons uit?? Voor de nineties is hier niet veel mis mee hoor.
Prima neus, prima uitstraling alleen een beetje een suffe achterkant.
Goed het is geen Viper maar verschil moet er wezen.
Ik kan wel 90 lelijkere auto’s de 90’s vissen.
haha een gedrocht… whatever….
Technisch een goed apparaat, een beetje aan de zware kant. Je moet wel de turbo versie hebben, anders is het wel behelpen met het atmosferische V6’je. Die kwam in de States uit als Stealth/RT
afgezien daarvan een erug mooie auto!
uit de wiki:
Lezen is het opnemen en verwerken van geschreven of gedrukte woorden. Men spreekt ook wel van lexicale verwerking. Bij lezen moeten zowel individuele woorden worden herkend als het zinsverband worden begrepen.
of deze maar daar moet je wel ver voor
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vr3bibxjl2ar
Lijnen zijn prima, design was zelfs zijn tijd vooruit, en de 4WD is ook niet slecht.
Die dingen zijn tegenwoordig juist vet om te rijden!
Ik denk dat Robbie vandaag zwaar eruit gereden is door dit “gedrocht” ;)
wa een lellek kut ding..
De 3000GT VR4 was en is nog steeds een mooi staaltje techniek.
De Dodge ziet er niet uit… maar de Mitsu is nog steeds heel mooi…
zie test http://www.youtube.com/watch?v=B7xLqntktro
Volgende keer meer onderzoek doen naar feiten en niet zomaar aannames posten op het net!!!
Power of the rising sun!!!
http://www.youtube.com/watch?v=B7xLqntktro
Technisch is er natuurlijk weinig mis mee. Helaas wel een beetje aan de zware kant.
http://www.youtube.com/watch?v=rt6D3WNqWWk
Ziet er sowieso beter uit dan de Mitsubishi.
Maar goed, het blijft een lelijke auto. Daar niet van. Als ik het me goed herinner was het met de kwaliteit van deze auto ook niet goed gesteld.
Ja, maar if memory serves me right was de Stealth beroemd en berucht om z’n slechte kwaliteit.
Zet hem maar bij mij voor de deur!
Tijdens het DTM-weekend op het circuit van Zandvoort stond deze wagen op het parkeerterrein naast de paddocktunnel met op het raam een briefje ‘te koop’. Eigenaar wil er dus vanaf.
Voor de geïnteresseerden helaas geen telefoonnummer, was niet van plan hem te kopen ;-)
Het enigste verschil met de 3000gt is dat die actieve aerodynamica heeft. hoe cool is dat!!! en dat voor die tijd!
Sinds een tijdje is de autoblog policy dat als berichten negatief ontvangen worden er niet op in gegaan word via de comments. En dat is natuurlijk het beste.
Verschil met de 3000GT was er wel op meer vlakken. O.a. andere neus, andere achterkant, ander interieur, turbos. En volgens mij nog wel een paar dingen. Heb zelf begin jaren 90 in de 3000GT gereden (ongeveer 100km) en het blijft een van de betere autos waarin ik heb gereden. Zeker die 3 liter met dubbele turbo V6 is heel erg gaaf en mooi geluid erin.
Leuk dat de schrijver van dit artikel zijn mening deelt, maar ik vraag me af of daar om gevraagd wordt door menig lezer. Misschien is het slimmer om het wat objectiever te houden en de lezers de mening te laten geven.
wil jij mij bellen want ik heb interresse in die auto maar kan nergens een nummer zien of hoe ik jou anders kan bereiken. mijn nummer is 0629581059
gr,
Tony
haha , zeker nog nooit in gereden.
Ik heb er een gehad , een van de beste autos uit die tijd.
200 km/h in de derde versnelling.
Waanzinnig geluid. 4wd en 4w sturing.
goede bruikbare auto.