Wat zou de man achter Pagani zelf eigenlijk rijden? Natuurlijk een model uit eigen stal. Een Cinque? Nee, niet het topmodel, wel een bijzonder mooie en waarschijnlijk unieke Pagani Zonda S.
De Zonda S stamt uit het jaar 2000. Het was een update van de eerste Zonda, met de update werd de motorinhoud vergroot van 6.0 naar 7.0 liter. Het vermogen steeg daarmee van 408 naar 550pk. Misschien dat dat vermogen wat ’tam’ aandoet naar moderne maatstaven, de Pagani Zonda S sprintte er gewoon in 3,7 seconden mee naar 100km/u.
Het blijft natuurlijk raden waarom Horacio Pagani deze specifieke auto rijdt, maar ik heb wel een idee. Dit is de Pagani Zonda zoals deze ooit bedoeld was. Dé auto zoals hij hem ingebeeld had bij het oprichten van het bedrijf en net ontdaan van eventuele kinderziektes in het eerste model.
Natuurlijk heeft Horacio vrij toegang tot het magazijn, dus dik kans dat de auto naast de bijzondere body nog meer speciale onderdelen kent. Details daarover ontbreken helaas. (bron: GTSpririt.com)
janklaassen zegt
Leuk
kasper zegt
wat een mooie wagen en wat een mooi geluid!! “Goeiemorgen buurman”
meneersander zegt
strakke bak hoor.
HDM zegt
Die auto bij dat kleuterkasteeltje hahaha, prachtig.
Griffin zegt
@HDM: het enige verschil tussen een kind en een man is de prijs van zijn speelgoed… :-D
midasracer zegt
Mooi filmpje en respekt voor wat deze man vanaf niets heeft neergezet. Niks heritage, roots en lange traditie. Gewoon bam als een inslaande bliksem deze auto op de weg gezet. Met onwaarschijnlijk mooie details (en een paar lelijke zoals de standaard achterlichtjes uit de Hella folder).
Razorhead zegt
geluid is zeeer mooi!
sjontheking zegt
dit = automotive porn ten top…meer meer meer meer meer meer meer!
C220AMG zegt
De speelkasteel doet het hem.. Dit is een echte Zonda, heerlijk!
bosnialove zegt
Leuke meid heeft meneer Horacio. :)
jer-ome zegt
als het filmpje is afgelopen
dan die smurfblauwe zonda
doe mij die maar
de zonda van het filmpje zelf vond ik niet zo heel mooi
alleen bij het geluid
MrDucky zegt
maakt mij niet uit welke zonda ik krijg ben met allemaal blij :$
Mario zegt
Zo ff die tas over het dak he, kras, kwas, die F….chicks ook altijd.
;-)
supasweet zegt
@Mario: hopelijk is carbon beetje krasvrij :P
rider zegt
@supasweet: carbon zelf is krasresistent. het is de laklaag die krasje laat zien.
spykerboy zegt
heerlijke auto :D valt zowiezo in mijn persoonlijke top 4 naast een F355 en E46 M3 CSL :D :P
Jokkebrok zegt
Ik heb het nog steeds niet op die dingen…
supasweet zegt
hij heeft smaak, proper uit natuur en zuiverste kleurloze pagani.
zo moet dat :)
Cantago zegt
Ik wou dat ik een buurman had die me iedere ochtend zo wakker maakte!
Rohrl-fan zegt
Prachtig speeltje! Dit vind ik een stuk mooier dan die extreem kleurige exemplaren die we de laatste tijd zien voorbij komen.
Geert Schoots zegt
Dat spinnetje op 1:45… :)
Pieter-Jan zegt
Misschien is het een inruil.
The360box zegt
”Het blijft natuurlijk raden waarom Horacio Pagani deze specifieke auto rijdt, maar ik heb wel een idee”
Ja, dat heb ik ook, want ik denk eigenlijk dat hij gewoon in die mooie C$ Picasso achter dat ding rijdt, en niet in die Zonda at all.
Jack zegt
Wat een lelijke auto is het eigenlijk als je het filmpje eens goed bekijkt, het geluid is wel leuk om te horen.
Silverarrow zegt
Het blijft natuurlijk raden waarom Horacio Pagani deze specifieke auto rijdt, maar ik heb wel een idee.
Ik ook, Horacio Pagani heeft iets met (mooie) materialen, vandaar dat dit waarschijnlijk een “naakt” model is, waarbij alle materialen goed zichtbaar zijn. Hij heeft bij Lamborghini veel gedaan met carbon (nadat hij er als klusjesman had gewerkt) en de eerste aanzet naar het huidige Pagani was een bedrijf dat voornamelijk aan composiet materialen werkte voor automotive toepassingen.
Dimglor zegt
Ik blijf het echt wel mooie wagens vinden…
Misschien wel raar dat ie niet met het nieuwste model rijdt, maar toch.. deze is al mooi genoeg ;)