Er komt geen Audi RS1, wel een S1 met 270 pk?

Auteur: , 43 Reacties

En dat is niet niks in een kleintje als de Audi A1. Als dat geen bommetje wordt weet ik het ook niet meer!

Audi was schijnbaar oorspronkelijk van plan de in Parijs te onthullen Audi A1 met 185 pk de titel S1 mee te geven, maar omdat die term in historisch verband gekoppeld dient te worden aan Quattro-aandrijving heeft men in Ingolstadt besloten om deze titel te bewaren voor wat eigenlijk de RS1 had moeten worden. Een RS1 zal dus waarschijnlijk niet volgen maar laten we eerlijk zijn: met 270 pk en vierwielaandrijving is er toch heel weinig te wensen over voor de A1?

De S1 zou volgens Auto Motor & Sport worden uitgerust met een Haldex vierwielaandrijving en een turbomotor. Het zijn natuurlijk geruchten, maar het lijkt een plausibele verklaring voor het niet gebruiken van de S1 aanduiding op de deze week te onthullen 185 pk sterke A1. De S1 staat met een beetje geluk over een jaartje op de autoshow van Frankfurt.



43 reacties

Die wielen ken ik, die zitten ook op de C5 facelift, op de foto’s van een paar dagen geleden! Da’s grappig! Verder heeftie verschrikkelijk lelijke stickers, maar goed, die krap je er wel vanaf :p
@B // //: krab
Begint op een Fiat 500 te lijken.
@Bob: Want? Omdat ie klein en veel PK’s heeft?
270 pk! :shock: Wie zei ook al weer dat de pk-race voorbij was…? :?
Al draagt een aap een gouden ring, het blijft een lekijk ding! Alles van Aldi wordt hier maar de hemel in geprezen, is het aldiblog ofzo?
Tja…Het blijft een lelijk gedrocht. Maar hoezo geven ze een S1 meer PK’s mee dan een S3, of komt daar ook een nieuwe van met 300+ PK? En wat mag dit ding gaan kosten? Zal wel dik 40K zijn…
@Noesbert:

Autoweek beweer dat dit eigenlijk de RS1 is, en de 185pk de S1 zou moeten zijn, maar vanwege Quattro S1 associaties uit het verleden hebben ze toch besloten dat de S1 Quattro moet hebben, en is de RS1 dus de S1 geworden

beetje raar, maar afijn..
@Noesbert: Eens totaal onlogisch. S1 met 211 PK (of 185 dan), RS1 met 270. S3 met 265 en RS3 met 340PK 2.5TFSI. Dat zou veel logischer zijn enzo maar goed. we wachten af.
270pk en een Haldex koppeling.
Hmmm…

Zullen de fanboys blij zijn als ik zeg dat “premium” audi shopt bij Volkswagen(golf R)???
@ jack_abarth

Uhm…Audi shopt altijd bij Volkswagen, gezien het VAG is.
En het Golf R/Audi S3/Scirocco R blok is gewoon allemaal een pot nat. Die 5 PK extra zijn er gewoon bijverzonnen door de marketingboys.
Niet doen Audi, je zelf verlagen!!!
En dan laat je Tunert Wimmer weer los op deze Auwdie en dan heeft ie ook 470 pk..
De A1 is best een grote auto.
Dit wordt dus min of meer de S3 van 10jaar geleden ofzo.
Nou, dat klinkt erg goed! En gaat vast gruwelijk snel;)
Wordt een leuk wagentje.
De A1 is natuurlijk een maatje groter dan de Mini van BMW maar weer kleiner dan de 1-serie van BMW. Het vermogen van een 270 pk versie past daar dan ook mooi tussen.. (Mini Cooper Works 211 pk / BMW 135i 306pk). De mini is natuurlijk leuk maar wel “overpriced”.. de beamer is helemaal wat duur.. Dus ook daar zal zo een A1 perfect tussen passen… Ze richten zich bij Audi dan precies op die tussengroep..
Durf te wedden dat het prijskaartje begint bij de € +60.000!
Belachelijke prijzen voor een belachelijk stoer bommetje in dit geval :D
@ Brutus

Een Audi S3 begint bij €49.510, dus het lijkt me zeer onwaarschijnlijk als deze begint bij €60.000.
@Flippo:
Nah oke.. Maar een goeie full option S1 zal wel richting die prijs gaan dan. Was het testmodel van Autoblog ook niet iets van € 42.000 uiteindelijk?
Ja speculeren dat er 270 pk op zal zitten kan iedereen. het is namelijk logisch dat het 2.0TFSI blok gebruikt gaat worden, maar dat kan ook makkelijk gedowntuned worden. Dus ergens tussen de 210 en 270 pk zal het wel uitkomen.
Een CO2 uitstoot van bijna 200 gr/km lijkt mij een beetje voorbijgaan aan het doel van een model als de A1. Een 200+pk model zal er misschien nog wel eens van komen maar uit een 2.0 blok verwacht is dat niet. In ieder geval niet zolang Audi de R en RS modellen in hoge aantallen wil blijven verkopen.
Als dit er zou komen, dan zal het wel een klein bommetje worden…. Heb hier wel twijfels bij…. Aangezien de s3 “maar” rond de 260 heeft…. (260 of 265… weet het niet meteen… ;) )
Nogmaals: die geruchten zijn geplaatst door mensen met sensatiezucht… En 270 pk is absurd voor een A1.
Een rallymonster in spee? Na MINI ook Audi in het WRC?
Ik zou het echt vet vinden, rallycoureurs zijn echte helden.
((((Audi S1 zou wel eens coupe kunnen zijn kugkug…))))
eerst zien dan pas geloven…. dit streeft zn doel volledig voorbij…. t bolk zal echt geen 170 pk produceren…. denk eerder 210/220
Zag laatst zo’n A1 staan. Wat een afknapper is dat zeg.
@premiumfan: Andere nickname kiezen dan maar?
je bent al dom als je een A1 koopt :s
zoveel betalen voor een auto die het niet waard is :S
@Pedro… De auto is er vanaf 17000 en eindigt bij 27000.. een mini begint bij 17000 en eindigt bij 39000.. allebei te(!) duur eigenlijk maar ja.. er zijn genoeg mensen die het betalen want je wordt overspoeld met mini’s…
@Tw: 27000? Heb je de audi optielijst bekeken? Heb net zitten klikken en als ik alle opties aanklik op een 1.6 TDI Proline dan zit ik op 49904 euro ;) Dat is nogal wat voor een dinkytoy.
@Tw: onzin…. een MINI is in basis al rijker uitgerust dan de auto… in 2 vergelijkbare configuraties was de mini bij mij 2000 euro goedkoper en ook nog eens de betere rijdersauto….
270 pk lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Dan stel je ineens niks meer voor met 240pk in je S3. En de S4 zal die er ook misschien wel uitrijden.

Maar als ie er komt. Wel dik (H). Zou dan ook nog best een rallykanonetje zijn.
De pk’s zullen tussen de CooperS en de S3 uitkomen denk ik… 270 pk komt er echt nooit in!!
Ook al draagt een aap en gouden ring, het is en blijft een lelijk ding!!!
@memphis: mee eensch!!
A1 is troep
@wilson: Jahoor, kwalitatief één van de betere auto’s in zijn segment “troep” noemen zónder onderbouwing is natuurlijk erg geloofwaardig..
nou dat ziet er mooi uit.
zo lelijk vind het niet..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).