Officieel! Ultralichte Lamborghini Sesto Elemento!

Auteur: , 62 Reacties

Dit is em dan! De nieuwste conceptcar (met nadruk op concept) van Lamborghini: 570 pk, 540 Nm, 999 kilo en heeeeel veel carbonfiber (zelfs de velgen).

Met deze conceptcar wil Lamborghini laten zien dat ze (naar eigen zeggen) de wereldwijde leider zijn op het gebied van CFRP (carbon-fiber reinforced plastics) technology. De auto is feitelijk een Gallardo, maar dan helemaal van carbon gemaakt. Het design is daarbij (eigenlijk) even van ondergeschikt belang.

Want dankzij het enorm lage gewicht sprint deze Sesto Elemento in slechts 2,5 seconde naar de 100 km/u. Maar wat wil je anders met een power-to-weight ratio van 1,75 kilo per pk. Lekker hoor.

De de eerste live foto’s kan je HIER en HIER bekijken.



62 reacties

Mooi hee! Nu nog wat plaatjes op de voorpagina. En zoals ik al zei vorige week, 999 kg.
Svenska Aeroplan AB
0-100 km/u in 2,5 seconde???
Holy shit, da’s best snel!

Erg knap om hem net onder de 1000 kg. te houden, alhoewel ik dat dan wel weer Italiaans verdacht vind…
;)
@Svenska Aeroplan AB: zoals de Veyron dus, ben benieuwd naar zijn top, hoewel het hier meer om de sensatie van acceleratie gaat.
tss het is net of ie krongetrokken is ofzow.. en hij is gewoon echt té erg overstyled.
kan nou niet zeggen dat ik em echt geweldig vindt.. :S het interieur lijkt wel op een oud computerspel.. met een vierkant stuur.. wel knap hoor dat cf.. alleen niet mooi
aan de ene kant is het een ontzettend brute auto, maar aan de andere kant zijn er toch wel dingen die ik tegen vind vallen, het dashboard, de achterkant en de luchthappers e.d. aan de bovenkant, maar wat hebben ze die stoelen mooi gemaakt!
Wakosda?
Lotus Reventon Gallardo nouja had er meer van verwacht maar hijs ook weer niet lelijk ofzo. en 999kg en 2,5 naar honders met v10 is prachtig!
iets te veel show, maar prestaties bevallen mij echt!
krongetrokken=kromgetrokken
Interieur ziet er niet uit, maar is dan ook een concept hea. Vind hem er van de buitenkant wel aardig gelikt uit zien.
maar gelukkig is het een concept car, dus die dingen zoals het dashboard(dat er voor de helft niet is) en de open deels open kont zullen er niet komen.
dan was die ”tankdop” dus toch het embleem van de velg

vreemd, zon lege ruimte waar normaal het dashboard zit
in een woord prachtig, meteen uitbrengen! dit is de toekomst!
Ze hadden ‘m beter ‘Lamborghini Origami’ kunnen noemen!
CFRP, interessant. Was dat niet ook het spul waarvan ze enorme koepels over steden wilden maken?
Lamborghini Gallardo + Lamborghini Reventon = Lambo Sesto Elemento
Mag ik een tijltje, mijn god dit is echt wanstaltig!
Ik vind de voorkant erg mooi, de achterkant vind ik niet zo heel veel aan.

Als ik de Jota ernaast zet, dan lijken er wel een beetje overeenkomsten te zijn, dus die kant zal het wel opgaan! Ben heel erg benieuwd :)
(wtf de faceliftpassat is op autobild)
Tering!
Ik dacht dat een 458 overstyled was maar dit slaat echt alles.
999kg is impressive though. Licht en lelijk!
Ik word hier niet blij van… Lijkt alsof een of andere smakeloze Duitse tuner iets teveel biertjes op had en een Reventon heeft zitten verneuken.
Martin Verboom
Moet er echt even aan wennen. Ook aan het feit dat Lamborghini ervoor kiest om deze kwaliteit (beginnend 3d ontwerper kan hetzelfde) 3d afbeeldingen door te sturen. Andere fabrikanten doen hun best nog als ze 3d afbeeldingen naar buiten brengen van een nieuwe concept.

Dan maar wachten op de foto’s van het prototype.
Tis wel een lillekerd.
999 kg gaat ook een stuk beter door de bocht. Als dit soort auto’s (onder invloed van milieueisen?) eindelijk weer wat lichter worden, top.
Mooi? zeker niet, bruut? heel erg!
een beetje bijschaven en dan ga ik wel weer eens langs de volkswagen dealer
niet mooi :(, wel snel :) 999kg, waarschijlijk hebben ze dat gebruikt om te zorgen zodat ze kunnen zeggen: “ja, onze auto weegt minder dan 1000 kg!”
Floating_Teacher
oeff pijn aan de ogen :|
Heb het wtf momentje van de dag ook weer gehad toen ik het interieur bekeek…
http://www.motoring.co.za/index.php?fSectionId=1648&fArticleId=5410714
1.09 pk/kilo!
@Shandar: dat klopt niet, aangezien mijn informatie rechtstreeks uit het persbericht van Lamborghini komt…
deze lijkt nog kleiner dan de gallardo maar dat zal wel gezichtsbedrog zijn, ik moet er nog wel aan wennen het is niet dat ik deze meteen mooi vind
iemand het volledige persbericht gelezen van lamborghini op facebook??
wat is het ook voor onzin dat je het niet eens kan selecteren en plakken..
vond het ook teveel om te lezen :P samenvatting iemand?
Dit is nou zoals ze bij Top Gear zeggen: ”Madness from Lamborghini”. Lekker appart en sowieso niet saai!
Mooi concept. Exterieur zal nog wel aan gewerkt worden. Het ging er natuurlijk meer om dat het carbon fibre was, niet de vormgeving zelf……..
iets te veel , wal goei acceleratie :O
mooi
en die acceleratie O.O
eerst zien dan geloven :x
maar die achterkant vind ik ook heel belovend
Een gallardo met anorexia. En een lelijke kont, echt niet om aan te,zien.
Spiegels, uitlaten, interieur, ziet er allemaal heel lekker uit.
Een heel lekkere auto.
nog even dit waar is het blok gebleven op de pressfoto’s?
De foto op autojunk doet een beetje aan het blok van een 288 GTO denken.
http://www.autodrome.fr/288_gto_1985.jpg
Als je dit leest, ga je een Lotus Elise toch meer apprecieren.

Nog geen 900 kg, en dat zonder 1 vezel carbonfiber.

Maar…al bij al niet slecht omdat hier waarschijnlijk ook nog een 4-wiel aandrijfsysteem in zit en hier zit natuurlijk ook een dikke V10 in plaats van een 4-cilindertje.
Ik vind ‘m echt fantastisch! Dat kruis over de flank, die ultra korte overhang achter.. racestijl-tankdop. Van boven lijkt het net een rog..

Alleen dat interieur. brrrrrr! Gelukkig is dat vaak het gedeelte wat het meest verandert bij een concept.

http://www.inkaapstad.nl/weblog/wp-content/uploads/2009/04/p1060373_rog.jpg
Die gaten onder de vooruit verpesten het echt voor mij, verder is ie ook wel wat te druk. Ik hoop dat de Jota hier niet op lijkt..
Ik vind het maar niks.
Gallardo met een bodykit….
Dat ie vreemde looks heeft, vooral in interieur, komt natuurlijk vooral omdat ze met dit model studeren op de mogelijkheden van die carbon-dinges. Staal verwerkt men in plaatvorm, kunststof is wat vrijer, carbon heeft graag vouwen en knikjes. Anders moet je er bijvoorbeeld honing-raat structuurtje achter maken.
Een beetje te druk en krampachtig gestyled…
Alsof een KTM X-bow gekruist is met een Reventon bodykit.. nog niet af..
Beetje té! Maar wel dik!
Was dit nou echt twee uitroeptekens waard?
oja..t lijkt dat die 10 gaten in de achterklep alleen voor de ventilatie zijn..terwijl je (funtioneel) misschien een ITB setup zou verwachten, en dan bedoel ik zoiets onder de klep
http://www.mkb.demon.nl/motor0011.JPG
maar daar lijkt het niet op.. ;)
Duidelijk een gevalletje ontwerpers met ADHD of teveel poeder in de neus. Past prima in de psychedelische Hotwheels collectie van mijn zoontje.
doet mij denken aan de lambo countach.
het was echt een lelijke auto, zoals jezza zei; ze pakten een blok metaal, en hebben het op aarde neer gesmeten en zeiden; kijk, dat is de nieuwe countach!

en toch heeft het een positieve effect, mensen zeggen; wauw!
omdat ie niet mooi was vond ik ‘m mooi hahah. maar wat ‘m echt deed was het geluid van dat ding!
en de v10 is ook zeker niet slecht natuurlijk.

ik vind het beetje reincarnatie van de countach haha.
i like!
integralechubasco
De countach had een eenduidige designvisie… was nog met de hand en pols ontworpen,
Dit gedrocht met zijn 100 lijntjes alle kanten op, komt niet eens in de buurt van de countach die echt vernieuwend was…
waarom dat zogenaamde stealth stijl? is allang alweer achterhaald en ontleent zijn vorm niet aan de wetenschap van aerodynamica maar het ontlopen van radar. fake dus, op iedere auto.
Techniek lijkt me wel interessant, als ze de 1000 kg drooggewicht echt voor productieauto’s weten in te in te zetten, betekent dat ze de voorsprong die ferrari heeft op motorisch en aerodynamisch vlak daar kunnen terugpakken. ben benieuwd.
ik vind hem echt doodziek wat een apparaat!!
Wat een bruut ding dit…. Ik vraag mij wel af waarom ze vergeten zijn van er een dashboard in te zetten… ;)
die 1000 kg moet ik nog geloven
die motor en zo’n grote auto, lijkt me sterk dat ze gaat lukken

wacht mooi af ;)
Van de zijkant ziet ie eruit alsof hij al 2 euro NCAP crashtests achter de rug heeft. Dan met name geraakt aan de achterkant
Die Arabieren gaan hun geld weer uitgeven!
Ahh,, dus hier heeft the voice of holland zijn stoelen vandaan gehaald;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).