Eerste foto’s Xenatec Maybach 57S Coupé

Auteur: , 45 Reacties

Het is dus blijkbaar niet gebleven bij een stapeltje schetsen! Als we deze foto's mogen geloven is inmiddels de eerste door Xenatec gebouwde Maybach 57S Coupé gereed. En het ziet er lekker uit moet ik zeggen!

Technisch heeft Xenatec niks aangepast, maar ze hebben wel de B-stijl zo’n 20 cm naar achteren verplaatst en de A- en C-stijl zijn wat schuiner gezet. Bijzonder aan dit project is dat Xenatec de volledige ondersteuning van Maybach krijgt bij dit project. Zo blijft de 4 jaar garantie behouden en kan je voor onderhoud ook gewoon naar een ‘normale’ Maybach dealer gaan.

In totaal wil Xenatec zo’n 100 coupes gaan bouwen in de komende jaren. Nogal ambiteus lijkt mij, zeker als je weet dat er vorig jaar slecht zo’n 200 Maybach’s wereldwijd verkocht zijn. Het design van de 57S Coupé is gedaan door Frederik Burchhardt. En die was eerder ook al verantwoordelijk voor de Maybach Exelero concept.

De prijs van al dit lekkers? De prijs zonder belastingen is 675.000 euro en in Duitsland betaal je inclusief belastingen ongeveer 800.000 euro. De prijs van een 57S Coupé met een Nederlands kenteken zal dus zeker ergens boven een miljoen euro uitkomen.

Op de optielijst staan onder andere nog een volledig glazen dak, 21 inch velgen en bepantsering. (via: classicdriver.com)



45 reacties

Ook leuk die nutteloze klokken boven de voorstoelen voor de achterpassagiers…
In een vierdeurs Maybach laat je je rijden. Voor een Coupé geldt dat niet, tenzij je constant in wilt stappen als een bok. Als je je dan beseft dat deze auto is bedoeld om zelf in te rijden, gaat de meerwaarde van al deze luxe behoorlijk verloren. Waarom neem je dan geen “normale” luxe coupé van de gevestigde orde?
@Akeem_e92:
Rolls ROyce heeft toch ook de Drophead en coupe, ga je toch ook niet achterin liggen?
Wie gaat dit kopen? Maybach = auto met chauffeur. De Maybach is een perfecte auto, alleen is het model niet statig genoeg om een echte Rolls concurrent te zijn. De hoop is nu gevestigd op rappers?
ach jee .. krijgen we dat weer ..

verontwaardigde reacties van luitjes die zich zelf te goed voelen voor een ouwe Fiat Panda ..
maar wel de aanstaande kopers van dit gedrocht kunnen veroordelen ..
Hmm, ik denk dat je hier vrij rationeel kunt concluderen dat we te maken hebben met een prijskaartje waar voor 70% lucht in rekening wordt gebracht. Feit blijft dat Maybachs overpriced hoerensloepen zijn, waarbij ik me vrij vaak afvraag of de figuur die hem koopt dit zelf bij gezond verstand niet zelf ook doorheeft. Ik bedoel, eigenaren van een Maybach hebben een te groot ego, hoewel ik er geen persoonlijk ken natuurlijk. Ik zeg dit niet omdat ik enige vorm van jaloezie heb tegen deze personen, maar omdat je voor dit geld veel comfortabelere/sportievere wagens kunt kopen. De drugsbaronnen die hierin rijden kopen hem alleen voor het logo zodat ze zich nog beter kunnen voelen dan het plebs in hun opeltjes den bmwtjes…
Oftewel; ik vind hem niet mooi =P
@lincoln: Ik kan jouw comments meestal wel waarderen… en deze ook weer. Prachtig spot on!
Nou, het lijkt me dat je ook nog gewoon kan zitten achterin, maar in een limousine als een Maybach ga je toch niet zelf rijden? Daar heb je andere mensen voor. Anders moet je continu naar dat lelijke dashboard kijken van 2 Mercedes S klasses geleden… ;)

BTW sowieso is een Maybach niets anders dan een S klasse met franjes…
Ziet er beter uit dan origineel:P nutteloos, maar oke.. who cares??
Mezelf beantwoorden: blijkbaar een hoop mensen.. :S
Blijft iets ordinairs hebben, hoe vreemd dat ook is voor een auto van 1 miljoen.
Ziet er wel echt geweldig uit zeg zeker als je hem vergelijkt met de normale.

Dat je altijd gereden moet worden is natuurlijk onzin. Lijkt me “ik rij nog op een brommer maar weet alles van auto’s” praat.
Een normale 57 kan je best zelf rijden. (in een 62 misschien niet)
Zijn dit trouwens geen computer renders?
stoplichtsprintertje
Doet me n beetje denken aan n CL
Ziet er leuk uit, alleen jammer dat deze niet officieel door Maybach zelf wordt gemaakt.
dit zijn natuurlijk geen foto’s, maar computer renderings

overigens vind ik het wel een brute bak, heerlijk ott
@frank & Donstil: ik twijfelde ook een beetje. Maar Xenatec zei eerder dit jaar dat het eerste exemplaar ergens in juni/juli gebouwd zou worden. Daarom leek het mij wel (enigszins) logisch dat de the real deal zou kunnen zijn.
Mooie wagen, echt. Ben blij dat die afschuwelijke reflector aan de achterkant is verdwenen.
Alleen, voor minder heb je een CL65.
gewoon klasse
Martijn Nijsten
Mensen die hier zitten te zeuren over dingen als ‘het is net een S-Klasse’ hebben dus nog nooit het recht gehad het ding in reallife te aanschouwen of met hun krent erin te mogen plaatsnemen..

En de opmerking van je MOET gereden worden? Dat raakt kant nog wal bij zo’n coupé..
Geen oordelen over de kopers…


Bijzonder fraaie auto, als doet ie wat gedateerd aan! echter, ik vind de ledjes bij dit model echt niet passen. Op de één of andere manier is die voorbumper helemaal een beetje uit lijn met de rest van de auto.
@Maarten: dit is namelijk de chriet titulaer uitvoering ..
@Lincoln: Ik denk dat hier 95% nooit van de ons welbekende Chriet Titulaer hebben gehoord ! :)
Spuug, yuk, bah, wegdraaiende ogen, acuute misselijkheid, spuuglelijk gedrocht uit vergane tijden .. Wie koopt nou zo een misbaksel? Drugsbaronnen, Oliedealers, foute russische politici, bling bling rapper? .. Voeg naar eigen wens toe …
Eindelijk een Maybach die er echt goed uitziet!

Maar mijn hemel, WAT EEN POEN!

En voor de ignorati: Maybach 57(S) rijd je net zo lief lekker zelf. De 62 is voor het chauffeurwerk.
Mocht ik het geld hebben zou ik de Maybach niet kopen alleen omdat de B-Stijl blijft staan als je de ramen naar beneden hebt.
Jammer Jammer
Krijgen de Maybach 57 en 62 ook van die mooie LED-lampjes vooraan (+ achterlichten)?
Voorspoiler vind ik héél mooi (beter dan de 57 en 62).
De achterspoiler heeft een mooie diffuser afgeleid van de Formule 1 wat ook héél mooi is. Het middenste rode stoplicht achteraan is misschien wat te laag ?
E-klasse coupé met butlerdiploma
Nou ga ik twijfelen aan mijn CL
Martijn Nijsten
@Sneep: Dat is exact hetzelfde als wanneer ik bij de introductie van de nieuwe Porsche GT2 ga mekkeren dat ik aan mijn Peugeot 206CC ga twijfelen. Die zijn niet met elkaar te vergelijken en echt gewoon een klasse apart..
Gadverdamme, wat een lelijke Amerikaans chromen velgenset. :?
Maakt er gelijk een ordinaire hoerensloep van. Eerst een andere set velgen en dan is wel alles oké.
Ben vanaf het begin een maybach fan geweest, veel beter dan de patserige phantom. En dit is zo veel mooier dan een phantom coupe. vraag me af waarom ze hem niet gewoon zelf gaan maken maarja
@ Martijn Nijsten

Ik vind deze Maybach en de CL65 AMG anders wel met elkaar te vergelijken. Allebei een coupé met dezelfde V12 Biturbo. Ze willen je alleen doen geloven dat dit een heel andere auto is. Het blijft een overpriced Mercedes. Voor het geld van deze Maybach koop je een CL65 AMG, LP640 en een Rolls-Royce Ghost (ik noem maar wat).
@vluggejapie: of een normale maybach + wat anders leuks
Dus je hebt een sierlijke coupé met een lomp gewicht en met 5,70 m lengte? Daar moet ik wel van houden… ;)
*wacht op foto’s uit Dubai*
dat ze van de 62s maar eens een coupé maken! puur patsen
San Sebastiano
Ik voorzie dat de Moskouse straten hier binnenkort mee opgevleurd gaan worden..
Ik zal hem nooit kunnen betaen, maar dit is de eerste productie Maybach die ik wel in mijn garage zou willen.
Ziet er toch wel goed uit … Beetje nutteloos al die features voor de achterpassagiers… Als je zo’n auto koopt, rij je er gewoon zelf mee.. dusja..
Normale maybach’s zijn een beetje saai, dus 100 lijkt me met deze wagen wel te doen :D
Woah, lekker, met ledjes !!!! :)
Waarom gelijk de discussie van wie gaat dit kopen, het is toch om gereden te worden… Nou ik wist het wel als ik niet meer wist waar ik met m’n geld heen moest (lekker tegenstrijdig). Heerlijke Maybach keep it up
En het ziet er vreselijk lelijk uit!
Is er eigenlijk wel iemand die de strategie van de echte High Sosiety kent ?
Ik heb alvast de indruk van niet.
Deze Coupé weerspiegeld de High Sosiety alvast in óptima-forma-(als je dat al verstaat), en als Ultieme modernere Sport-Coupé, en is bovendien eindelijk achterin ook voorzien van de nodige multimedia, hetgeen ik alvast toejuich.
Dit Automobiel-Kunstwerk is alvast ’n sterk staaltje van Vooruitstrevendheid en doorgedreven Design, en ’n Must-Heaven in de High sosiety.
En ik had ’n tijd geleden al laten weten dat ik ‘m sowieso moet hebben, mss zelfs 2 eenheden-(exemplaren).

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).