Kaartje voor Ferrari World kost 45 euro, opening: 27-10

Auteur: , 32 Reacties

Ferrari fanboys, pak je agenda en sla je spaarvarkenpot kapot! Ferrari World Abu Dhabi zal haar deuren op 27 oktober 2010 voor het eerst officieel openen voor het grote publiek. Een 'normaal' kaartje kost 45 euro en als je kleiner bent dan 1 meter 50 dan hoef je slechts 32,50 te betalen.

Maar echte fans kopen natuurlijk een Premium Ticket voor 74e (kleine mensen 53e). En wat heb je aan zo’n Premium Ticket? Uiteraard een kaartje waar Premium opstaat en daarnaast zijn er speciale rijen bij attracties voor mensen met een Premium Ticket (dan is het wel te hopen dat niet iedereen een Premium Ticket koopt) en je krijgt toegang tot een lounge waar je een drankje kan drinken. Wie wil dat nou niet?

Overigens gaat het park pas helemaal open ergens in december. In de periode tussen 27 oktober en de volledige opening in december draait het park voornamelijk proef en zijn nog niet alle attracties (zoals de snelste achtbaan te wereld) open. Als je dus van het volledige park wil genieten kan je wellicht beter pas in 2011 naar Abu Dhabi reizen om het park te bezoeken.



32 reacties

@robbie: 45e = €45?
@rikkon: Inderdaad! Na 8 jaar €uro is de toetscombinatie “Alt Gr+5” toch wel bekend bij bloggend Nederland? ;-)
Afgelopen zomer nog 7 uur moeten wachten op Abu Dhabi Airport. Waarom was het toen nog niet open? ;-)
Ik ga in December naar Abu Dhabi, Dus ga ik toch maar is even kijken !
Waar is het Ferrari van de jaren ’50 waarin het nog puur draaide om mooie auto’s in plaats van dit smakeloze vermaak?
@Tom:

Mooie wagens en F1 wagens, meer hoeft het niet te zijn!
@Tom: Wakker worden! Ferrari maakt(e) auto’s om de F1 te financieren. Het maakte Enzo destijds geen bal uit hoe hij aan geld kwam als hij maar de F1 kon financieren. Ga niet misty-eyed refereren aan de jaren 50 en 60. Ferrari staat dichterbij hun origine dan ooit tevoren.
@JPM:

Agree, maar zoals je zelf zegt Ferrari verkocht auto’s om de F1 te financieren, en geen meuk als sleutelhangers en nu ook pretparken. Ik begrijp dat dit heel veel geld oplevert en zeer lucratief is, maar Ferrari heeft voor mij toch een deel van zijn ziel verloren, misty eyed or not. Ook al is de 599 GTO wel een schitterende bak!
Ik ben Ferrari “fanboy” maar dit gaat me toch wat te ver.

Maar goed, daar in Abu Dhabi is smaak toch al ver te zoeken…
tis meer 1 groot winkelcentrum.

Was gelukkig vorige week nog in Maranello, en daar is het allemaal wat “echter”
Ja want als Walt Disney zichzelf zo te koop zet, is het prachtig en geniaal als Abu Dhabi het doet (met de naam Ferrari) is het verloochening van het merk.
@JPM: WaltDisney is een heel ander vehaal natuurlijk: ze zetten een ongrijpbare, virtuele wereld om in een werkelijk te beleven themapark. Het Doornroosje kasteel uit de film wordt nagemaakt in het echt.

Ferrari daarentegen is een icoon uit de autowereld, die zich met een pretpark neerzet in een segment waarin ze niet moeten opereren. Ferrari is een merk voor succesvolle mannen die iets moois/leuks voor zichzelf willen. Niet een merk voor kermisklanten die met 3 koters gezellig naast moeder de vrouw in de draaimolen gaan zitten.

Om dezelfde reden dat Porsche niet onder VW hoort, hoort Ferrari geen pretpark te hebben: weg merkbeleving!
@Peter: wel eens bij een F1 Grand Prix geweest? Daar lopen tienduizenden familiemensen in vol Ferrari ornaat. Ferrari is gewoon van het volk, ook al kan bijna niemand een product permitteren.
@Peter: Je haalt een paar dingen door elkaar. Ten eerste dit is geen initiatief van Ferrari maar van Abu Dhabi waarbij Ferrari volledige medewerking verleend.

Ferrari is een merk net als Walt Disney wat kinderen tot de verbeelding doet spreken. Het is dan ook een themapark gericht op kinderen en jonge volwassenen. Net als Disney is het dus ook het omzetten van een droom/virtuele wereld in een echte beleving. De twee zijn gelijk aan elkaar met hetzelfde idee erachter.

Jammer dat het in Abu Dhabi staat, de meest saaie plek op deze planeet.
Ferrari zit hier lekker dicht bij één van de grootste afzetmarkten, plus de overheids investeringsmaatschappij Mubadala heeft een 5% belang in Ferrari.
Abu Dhabi wil zich graag profileren als aantrekkelijke bestemming en vestigingsplaats.
Zomaar wat motieven voor dit stukje ondernemerschap.
@Wayang: dat belang van 5% hebben ze net weer verkocht aan Fiat ;)
@robbie: Heb je daar een bron van? Geruchten doen inderdaad al een kleine maand de ronde. Als het werkelijk zo is wordt een minderheidsbelang van Ferrari naar de beurs gebracht om zo het nodige cash vrij te maken om het belang in Chrysler met 5% uit te breiden voor December. Heel interessant, een aandeel Ferrari op de beurs ;)
@JPM: hier is de bron:

Asked by reporters about a call option Fiat had to buy back a 5 percent stake in Ferrari owned by Abu Dhabi’s Mubadala Development Co., Marchionne said, “We did.”

But Marchionne, also CEO of Chrysler Group, added that an IPO “is one of the things which could happen, but we have no immediate plans.”

A Fiat spokesman confirmed Marchionne’s quotes, adding that Fiat decided to exercise its call option but that the timing and financial terms of the operation were “still under discussion.”

When the buyback is completed, Fiat will return to owning 90 percent of Ferrari.

Bron: http://www.autonews.com/article/20100930/OEM/100939968

En daarnaast zou Fiat sowieso geen beursgang van Ferrari doen om eind dit jaar een extra 5% van Chrysler te kopen. Fiat heeft momenteel 20% van Chrysler in handen en als ze 3 ‘mijlpalen’ halen dan krijgen(!) ze voor elke behaalde mijlpaal een extra pakket van 5% in Chrysler.

Het eventueel (deels) verkopen van Ferrari zou vooral betrekking hebben op het verwerven van een meerderheid van de Chrysler aandelen (dus van 35% naar 50+%). Om dat te kunnen financieren zou Fiat ervoor kunnen kiezen om een deel van hun Ferrari aandelen te verkopen.

Maar dat zal op zijn vroegst pas ergens in 2012 ofzo gaan spelen. Hieronder een overzichtje van de gebeurtenissen mbt Ferrari aandelen:

• In 1969, Fiat bought an initial 50 percent and a call option to buy the remaining 50 percent from founder Enzo Ferrari after his death.

• In 1988, Fiat bought an additional 40 percent of the company after the death of Enzo Ferrari. The remaining 10 percent previously had been donated by Enzo Ferrari to his son Piero.

• In 2002, during its worst financial crisis ever, Fiat sold 34 percent of Ferrari for 775.2 million euros (about $1.0 billion at current exchange rates) to Mediobanca, an Italian merchant bank, with a call option to buy it back. Over the years, Fiat bought back the entire stake except for 5 percent that Mediobanca sold in 2005 to Abu Dhabi’s Mubadala Development for 114 million euros ($149.2 million).


En nu is dus afgesproken dat Fiat het pakket van Mubadala weer terug gaat kopen.
@robbie: Niet helemaal correct, hoewel Fiat de kans heeft 15% in het bedrijf te krijgen hebben ze ook de mogelijkheid om elke 5% apart tegen gereduceerd bedrag te kopen. Aangezien wij niet weten wat die punten precies zijn kan het zomaar zijn dat Fiat nog voor het einde van het jaar het belang wil uitbreiden naar 25%.
@JPM: ik heb nooit ergens iets gelezen dat ze die 15% ook kunnen kopen. Volgens mij is de afspraak dat ze die “milestones” halen. Daarover is volgens mij inmiddels bekend dat het de volgende zijn:

Fiat 500 op de Amerikaanse markt brengen
– MultiAir introduceren/Motoren bouwen in de VS
– En nog iets ;)

Fiat heeft ook altijd aangegeven dat ze (op dit moment) geen geld in Chrysler zullen steken. Ze zullen alleen technologie & kennis leveren. En in ruil daarvoor krijgen ze aandelen in Chrysler. Die technologie is namelijk ook zeer waardevol, zeker voor Chrysler.

Persbericht van 20 januari 2009:
As a consideration for Fiat Group’s contribution to the alliance of strategic assets, to include: product and platform sharing, including city and compact segment vehicles, to expand Chrysler’s current product portfolio; technology sharing, including fuel efficient and environmentally friendly powertrain technologies; and access to additional markets, including distribution for Chrysler vehicles in markets outside of North America, Fiat would receive an initial 35 percent equity interest in Chrysler. The alliance does not contemplate that Fiat would make a cash investment in Chrysler or commit to funding Chrysler in the future.


Persbericht van 10 juni 2009:
Chrysler Group in turn issued to a subsidiary of Fiat a 20 percent equity interest on a fully diluted basis in the new company. Fiat has also entered into a series of agreements necessary to transfer certain technology, platforms and powertrains to the new Chrysler. Fiat’s equity interest will increase in increments by up to a total of 35 percent in the event that certain milestones mandated by the agreement are achieved, but Fiat cannot obtain a majority stake in Chrysler until all taxpayer funds are repaid.


Daarnaast vind dat hele gerucht over Ferrari naar de beurs brengen om extra geld op te halen over het verhogen van het aandeel in Chrysler van 35% naar 51%:
Citing information gathered at Fiat’s Turin headquarters, Il Corriere della Sera said Fiat’s main priority is to find liquidity to allow it to fund the acquisition of 51 percent of Chrysler. Listing Ferrari could be the way to achieve that goal.


@robbie: Je moet wel de laatste kwartaalverslagen lezen he, daar staat dat in. Fiat heeft de mogelijkheid elke 5% ook te kopen als ze hun doelen niet halen.
De doelen zijn volgens mij niet expliciet door Fiat naar buiten gebracht dus dat blijft gissen. Zeker aangezien Chrysler de MultiAir technologie momenteel al gebruikt.

Fiat heeft als ze 5% van Mubadala terug kopen 90% van Ferrari in handen. Als ze Ferrari naar de beurs willen brengen willen ze minimaal 51% houden en aangezien Piero Ferrari de overige 10% heeft zal hooguit 39% naar de beurs gebracht worden. Dat koopt natuurlijk nog lang geen 16% in Chrysler. Het is ook veel logischer dat ze een regeling treffen met de financiers om dat te betalen uit de toekomstige opbrengsten van een IPO van Chrysler. Dat is geen vreemde constructie en vrij voor de hand liggend.
Waar het geld van Ferrari ook gebruikt voor kan worden is de geaggregeerde schuld richting de Amerikaanse overheid af te bouwen tot onder de 4 miljard, als ze dat niet lukt kunnen ze de optie op de laatste 16% niet inwilligen.
Daarnaast mag Fiat pas winsten uit Chrysler halen als alle daarvoor geleden verliezen worden verwerkt, waar Fiat momenteel dus van ontzien wordt. Gezien het voorspoedige verloop van de operationele winstgevendheid is het natuurlijk lucratief om in een zo groot mogelijk deel van de winst mee te delen aan de hand van het met 5% toegenomen belang.
JPM heeft gelijk, Ferrari verkoopt auto’s om te kunnen racen en om ook nog eens succesvol te racen.
En net als vroeger is daar geld voor nodig, bergen geld.
En Enzo maakte het geen bal uit hoe dat verdient werd.
Ze deden F1 dus was het voor de hand dan ze sport auto’s gingen maken maar het hadden ook lampenkapjes kunnen zijn.

Pas in de jaren 80 kwam in eens dat Legende verhaal opzetten en emotie van de auto en weet ik veel wat.
Veel Ferrari fanboys hebben meer met de straat auto’s dan Enzo dat zelf had.
Die wilde racen en niks anders dan racen.
Maar het Ferrari van Enzo bestaat niet meer, al zijn dit tekenen dat het een beetje terug komt.
leuk dat ze de snelste achtbaan bouwen, die van de Nurburging claimt die titel ook.
San Sebastiano
@ Peter: Walt Disney haalde zijn inspiratie in de jaren dertig voor het Doornroosje kasteel weer uit Europa en dan voornamelijk bij slot Neuschwanstein! ;-) zo, en de cirkel is weer rond. http://nl.wikipedia.org/wiki/Slot_Neuschwanstein
Schofterig veel geld voor zo’n park midden in de woestijn. Alleen maar omdat de naam Ferrari erop staat… Zou je toch maar gebeuren dat die achtbaan spontaan vlam vat ;)
@Bumer: Mja… Ik vind het best meevallen… Hier in België is het al 28 euro om naar Bellewaerde te gaan en in Walibi is het al 31 euro…. Dus die 45 euro is nog niet zo overdreven…. is natuurlijk veel geld, maar het is ook een speciaal pretpark :)
@Dimglor: 45 Euro voor gewoon een themapark vind ik best veel, maar het kan nog veeeeel erger hoor met de prijzen bij Ferrari World:

http://www.autoweek.nl/autonieuws/15121/Entreeprijzen-Ferrari-World-Abu-Dhabi

Lees maar eens en huiver ;)
@Bumer: Het is zelf een halve euro goedkoper… daar spreken ze over 44,5€ ;)
@Dimglor: Haha ik ga er meteen heen, die 50 cent korting kan ik niet aan m’n neus voorbij laten gaan :) De vliegreis neem ik dan wel op de koop toe ;)
@Bumer: Haha… Sarcasm.. your comment has some ;)
Schofterig duur?
Reken eens een dagje hier per persoon, en dan mag je net als de rest van het vee lekker wachten.
Wat kost een ticket naar dat oord? En slaapaccommodatie. En eten. Dit gaat over zoveel meer als alleen het entreekaartje.
wij gaan in december naar dubai maar gaan zeker naar het ferrai park maar nu lees ik waar we voor willen gaan,DE SNELSTE ACHT BAAN gaat pas in 2011 open en dat is weer een tegen valler maar goed wat we tezien krijgen dat is al een sprookje maar ik vind wel dat ze korting mogen geven van die 45euro af

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).