Ook Porsche niet veilig voor autoknippers?

Auteur: , 44 Reacties

Afgelopen zaterdag verscheen er weer eens een bericht over de toename van auto-inbraken. Het zou vooral in het zuiden van Nederland gebeuren en telkens waren auto's uit de VAG-groep het haasje. De boefjes tikten hierbij niet ouderwets een raampje in. Nee, ze werden letterlijk opengeknipt. Ook deze Cayenne is op zo'n manier opengebroken.

Het gaat hierbij om een Porsche Cayenne S uit België. Op een gelijkwaardige manier als de opengeknipte VW’s in de regio Brabant Zuidoost is hier het PCM (Porsche Communication Management systeem) uit de auto gejat. Blijkbaar is het boeventuig door wat te friemelen met een betonschaartje in staat het alarmsysteem uit te schakelen. Kwestie van de juiste draad door knippen en graaien maar. Bizar dat het kan. Meer foto’s op Autojunk.nl.



44 reacties

Zelfde concern, zelfde kneuterigheid…
@Megakix: Beetje chagrijnig de laatste tijd?
@JPM: alleen jij weet het antwoord op je gemoedstoestand…vraag het anders aan je mam ?
@Megakix: Ja dus ;) adem in adem uit
Teveel VAG rommel gebruikt dan krijg je dat.
*Rent naar de winkel voor een betonschaar*
bah, ziet er gewoon smerig uit op een of andere manier… Maar duidelijk VAG rommel inderdaad, hadden die niet ook problemen met te veel uitwisselbare sleutels en zendertjes?
@Alwood: Porsche maakt nog geen deel uit van het VAG concern.
@JPM: maar de touareg wel, en porsche gaat echt geen andere layout gebruiken in de Cayenne, dan in de Touareg… Dus waar computers misschien verschillen licht de bedrading gewoon op dezelfde plek.
@Alwood: Zoals ik hieronder al zeg, dat is een heel ander verhaal. De Touareg/Cayenne was een samenwerking tussen VW en Porsche. Heeft niets met VAG rommel te maken. Toen de launch-control bij Nissan faalde en geschrapt werd hoorde ik niemand van autoblog zeggen, wat een Renault troep. Jij wel?
@JPM: Nissan GT-R that is.
@JPM: juist… en de touareg heeft helemaaaal niks met VAG te maken, zij zullen ook vast geen kabelboom bedacht hebben, noch zijn er onderdelen gebruikt uit andere Volkswagens. Dat is toch echt een héél ander verhaal dan de uitwisselbaarheid van de grootste onderdelen tussen een GT-R en een Renault Laguna.
@Alwood: Haha mis mijn vriend. Het launch-control systeem komt van de Renault kant. Sterker nog medewerkers van het Renault F1 team kwamen langs bij Nissan. Dus nogmaal, hoorde ik iemand op Autoblog over Renault toen bij de GT-R het launch control stysteem faalde en werd geschrapt? Nein.
@JPM: goh, en in welke renault hebben ze dat launch-systeem dan gebruikt?

Aangezien de Cayenne vrijwel de hele carrosserie en chassis deelt met de Touareg en jij blijkbaar iets vergelijkbaars ziet tussen de Nissan GT-R en een Renault?

Onderzoek bij 1 merk in een partnerschap laten uitvoeren en bij het andere merk gebruiken is iets heel anders dan twee merken die een groot deel van de auto letterlijk delen. Zelfs tussen een Ford Focus en Volvo C30 zijn niet zo veel gelijke onderdelen te vinden als tussen een Cayenne en Touareg.
@Alwood: Hey en wederom verander je de discussie. Nu is het opeens belangrijk hoeveel onderdelen fabrikanten delen.
Nee laten we het bij de feiten houden. Je zegt VAG-rommel, en ik zeg Porsche is (nog) geen onderdeel van VAG en dat is een feit ;)
@JPM: ik verander helemaal niks aan de discussie, jij geeft geen antwoord op mijn vraag. Welke Renault gebruikt dan de LC van de Nissan GT-R?

Vanaf de eerste opmerking (VAG-rommel) gaat het er al om dat de Cayenne en Touareg gewoon één en dezelfde basis hebben. Die basis (carrosserie, chassis, kabelboom, zelfs sommige motoren) Die basis kent meer gelijkenissen met VAG-producten dan met Porsche producten. Voor alles wat buiten het zicht valt is eerder voor ‘lage kosten’ dan ‘extra kwaliteit’ gekozen, dus komt het voor een groot deel bij VAG vandaan. Anders was het model nooit voor beiden merken interessant geweest.

Dat Porsche uiteindelijk verder is gegaan met wegligging/afwerking en andere zaken die snel opvallen wil ik verder niet ontkennen.
@Alwood: Goed prima, Vw en Porsche halen synergie voordelen uit een samenwerking. Who cares, dat maakt Porsche nog niet tot een “VAG” product. Hoewel ik je punt meestal wel snap kom je er gewoon altijd zo ongenuanceerd in.
@Alwood:
Het is heel makkelijk: Wat verkoopt er veel? VAG. Op welke manier kan je dan met 1 handigheidje de meeste inbraken doen? Juist. Door een handigheidje te ontwikkelen voor het merk wat je het meest ziet. En dat zijn de merken van VAG. Het hoeft dus niet per se troep te zijn.
@jimmy: klopt helemaal!
@Alwood:
Het is heel makkelijk: Wat verkoopt er veel? VAG. Op welke manier kan je dan met 1 handigheidje de meeste inbraken doen? Juist. Door een handigheidje te ontwikkelen voor het merk wat je het meest ziet. En dat zijn de merken van VAG. Het hoeft dus niet per se troep te zijn.
gedwongenleaser
Kijk aan… de eerste tekenen van maandagochtend (non)intelligentie zijn op dit forum alweer zichtbaar, erg vermakelijk.
@JPM goh wat ben jij scherp. Maar wat heeft alwood daar eigenlijk mee te maken?
@Beem bim bop: Dankje, hij heeft het over VAG-rommel. Dit artikel gaat over een Porsche.
@JPM: Cayenne is samen met VW (Touareg) ontwikkeld.. dus ergens een deel VAG ;)
@Atenza: Heel iets anders. Ga je als een onderdeel in een BMW faalt Mercedes de schuld geven? Die ontwikkelen ook van alles samen.
Dit kan bij een BMW 5-serie (E39) ook. Daar gebeurt het alleen via de modderkuip bij de voorwielen, opensnijden, juiste draadje doorknippen en je hebt vrij toegang tot de auto. Dus iedereen die loopt te janken dat het alleen bij VAG gebeurt moet eens zijn ogen en oren openen.
@ Atenza .. De Galaxy en de Sharan werden ook eens samen ontwikkeld, is Ford dan VAG? Net als de Crafter en de Sprinter, is Merc dan ook VAG?

Niveau….
Een “beschermingskap”voor je golf kost je 199,- bij Porsche zeker 820,- in carbon uitvoeren en sportief geborsteld alu inleg :?
Ik ben bang dat als handig bent dit wel bij veel meer merken kan doen. De enigste manier om dit enigzins te beperken is het echt verstoppen van de kabbels.
@Hanico:
De enige manier is simpelweg dat het alarm afgaat als deze personen dit doen. Het klinkt ontzettend simpel en dat is het ook. Zodra je merkt dat de schakeling onderbroken wordt, gaat het alarm aan. Als elektrotechnicus zie ik niet in waarom dat moeilijk zou moeten zijn. Kost misschien een klein beetje meer geld en energie, dat is het enige nadeel dat ik kan bedenken.
Ik kon er de vinger niet op leggen waar ik dit bericht eerder gezien had, maar dat was 2,5 mnd geleden op autojunk.nl!

Toch iemand wakker geschrokken…
Echt stom van autoblog dat ze dit soort berichten publiceren. Nu kunnen die amateur inbrekers het ook proberen.
@majinstar: Bedankt AB voor de wijze lessen!! Ik ga vanavond opstap…

http://bppuz.web-log.nl/photos/uncategorized/2009/10/15/boef.jpg
Ze motten ze de klauwen breken. Gewoon van andermans eigendommen afblijve.
Dit is meer een handleiding voor krapuul. Jullie zouden beter moeten weten, het internet is voor iedereen
Dat het zo makkelijk kan joh! Erg jammer… Vooral dat er nog altijd veel mensen zijn die niet met hun poten van andermans spullen af kunnen blijven!
Nu word een Cayenne van alles mooier dus zelfs van dit gat
Ach, wat maakt het uit, FAG’s zijn toch gay…
Die cayenne is een tijdje geleden togal gepost geweest op autojunk.
Dit is geen nieuws hoor! :S
Trieste zaak eigenlijk….
hoe kan het zo zijn dat de dievengilde weet waar in welke auto, VAG, Porsche oid maakt niet uit, de kabelboom loopt, ik bedoel als je een kleine 10 cm scheef zit zie je hem al niet.., er zullen ergens toch wel insiders zitten of ze hebben in hun eigen cayenne/touareg de deurpanelen verwijderd en uitgemeten waar de kabels zitten?!.. blijft toch een beetje wazig
Mmn Bugatti
Die producten van vag worden wel mooier met die gaten. Misschien moeten ze daar wat mee doen voor de volgende ‘nieuwe’ golf.
Bij Porsche Amsterdam hebben ze al zo’n 7 Cayennes gehad met dit soort van knipwerk. Ook op het terrein van PCA zelf zijn meerdere auto’s s nachts op deze manier alarmtechnisch buitenspel gezet en van hun navi ontdaan.

In Oost Europa zijn deze systemen veel geld waard, naar schijnt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).