RENNtech C74 Konzept, of het ietsje meer mag zijn

Auteur: , 33 Reacties

Als je een C63 AMG maar lafjes vindt presteren zijn er genoeg tuningboeren die je een beetje tegemoet willen komen. Onder hen was er al RENNtech, die je nu ook de nog sterkere C74 aanbiedt.

De term “Konzept” in de typeaanduiding zal niet standhouden namelijk, het pakketje voor de C74 heeft namelijk al een prijskaartje: $11.950 dollar oftewel €8576,14 keiharde euro’s. Wat krijg je daarvoor? Carbon natuurlijk! Een carbon spoiler, splitter, diffuser en widebody kit. Daarnaast levert RENNtech vooral onderhuidse upgrades. Onder meer een Carbon Fiber Airbox en aangepaste luchtfilters, een andere luchtinlaat, aangepaste nokkenassen, aangepaste kop, RENNtech ECU en een andere uitlaat. Een instelbaar sportonderstel, RENNtech Stage 3 rempakket en carbon stabilisatoren moeten ervoor zorgen dat je de 613 pk’s en 752 Nm op het wegdek krijgt en ook op de weg houdt. Het rubber in maatje 275/30/CR19 voor en 305/25/CR20 achter moet daar ook bij helpen.

De aanduiding C74 is overigens een hommage aan de RENNtech SL 74, en is daarnaast afgeleid van de spoorbreedte achter in inches. Het heeft dus verder niets met de motorinhoud te maken, maar dat had het bij het origineel ook al niet.



33 reacties

Schreeuwerig spoilerts op een elgante benz.
@Laue:
ik vind het tog wel iets hebben hoor!
achterkant niet aangepas??
ik zie daar namelijk geen plaatjes van.
wel mooi trouwens als is het veel.
aa wacht toch wel. gewoon verder zoeken dan je neus lang is.
@wouter: even doorklikken in de gallery. Of op F5 rammen ;)
peter - italia
een carbon stabi?! daar zou ik niet zo snel mee durfen rijden…laat staan hard de hoek om proberen te gaan…
@peter – italia:

En waarom niet? Staal is minder sterk dan koolstofvezel, waarbij staal bestaat uit ijzer met koolstof.

Wel mijn complimenten voor het vinden van de juiste lettertype voor de typeaanduiding!
peter - italia
@b3nk0: vanwege de stress die er op komt te staan… bij elke bocht die je neemt wil de stabi buigen (eerder twisten) en daar kan een koolstofvezel pijp/staaf niet echt goed tegen, tenzij je hem elke 100km (bij wijze van spreken) vervangt.

de F1/LeMans reutemeteut heeft niet voor niets metalen veren/torsiebars/stabies ;-)
@peter – italia: Het is maar net hoe de koolstofvezel gevouwen is. Als ze bij RENNtech een manier gevonden hebben waarop ze de koolstofvezels zo kunnen vouwen dat het tegen torsie kan hoeft het niet slecht te zijn.
Het is een prima upgrade ! Uiterlijk kan het er nog prima mee door (hoewel ik andere velgen zou nemen..). Onderhuids veel goede aanpassingen. Het verbaasd me, dat de prijs zo laag is ?!?!
Mooi, beetje drukke neus. leuk voor op de kermis.
Leuk toch dat HDR fotografie, nu nog HDR Video :)
@Patrick_Createmedia: Dat is gewoon een mooi woord voor oversaturatie. ;)
@Patrick_Createmedia: heb ik je dat linkje nooit gestuurd?
http://vimeo.com/14821961
@CasperH: awesome! Ik wil 2 Canon 5D’s! ;) Wel erg cool gedaan, zal wel wat rekenkracht tussendoor komen?
@CasperH:

Jawel, maar het is nog niet binnen handbereik :s

Ik schiet nu met één 550D, dat is niet heel erg praktisch, ik moet er niet aan denken om met 2 van die dingen te filmen :P
Mooi, beetje drukke neus. leuk voor op de kermis.
Mooi gedaan, deze Merc!
Het agressieve hoekige kantje van deze auto komt hier zeer mooi naar boven, de mooie ronde uitlaten zijn hier ene uitzondering in en springen dus goed in het oog.
Wat de motor betreft, een beetje extra peper kan nooit kwaad voor zo een V8 :)

Van dit soort tuning word ik echt vrolijk. De wagen voor degene die een C63 nog wat te tam vinden :)
More is less… in dit geval.
Nee….. Mij te schreeuwerig!!

Doe mij maar een M3 in competittion uitvoering.
Daar een Mooie Akrapovic uitlaat onder, Brembo remmenset en gaan met dat ding. ;)
Heb je tenminste ook nog een auto die het vermogen kwijt kan.
Deze Merc kan z’n vermogen in standaard trim al amper kwijt!
Damn! Die ziet er goed uit zeg…
En dat voor maar US$ 12k ? Da’s niet veel geld voor al die upgrades.
een ander kleurtje zou hem beter staan denk ik, dit is te…

knalrood ofzo… :mrgreen:
vergelijkingsmongool
Soundcheck please! :-D
vergelijkingsmongool
Soundcheck please! :D
De wagen heeft zeker iets en ik denk dat de mensen zwaar onder de indruk zullen zijn al je erin rondrijdt. Dat is tenminste als je in een trailerpark of achterbuurt woont.
het is gewoon niet nodig. meer dan 525pk zou ik nooit in mijn C klasse willen hebben. met de huidige 457 is het al een ongecontroleerd (maar wel leuk) beest.
Andere velgen en vooral de verbreding niet doen (vooraan vind ik die niet echt mooi..), voor de rest lekkaaaah. Vind de prijs behoorlijk meevallen :)
Een C63 AMG van RENNtech met extra veel rooie peper in z’n arie..

Hell yeah, waar kan ik proefrijden? :)
@lambo4all: “met de huidige 457 is het al een ongecontroleerd (maar wel leuk) beest”

Ben ik niet helemaal met je eens. Heb de sedan-versie gereden en het enige wat mij feitelijk stoorde was de straffe demping. Voor alledaags gebruik (daily driver) kan dat storend zijn, niet “rug-bedreigend” denk ik. ;)
Verder hoeft de C63 qua wegligging, materialengebruik, beenruimte, luxe etc niks onder te doen voor z’n concurrenten.
Een ongecontroleerd beest is het net niet, wél een beest waarmee je flink dwars kan gaan.

Oja, qua uitlaatgeluid is het m’n absolute favoriet binnen z’n klasse.
nee deze kleurr is vet meestal hebben ze altijd standaar kleurtjes deze heeft een unieke kleurtje;P
Neen…. toch niet…. De standaard c63 amg is toch een stuk mooier…
Geen geld voor zo’n upgrade.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).