Voor de liefhebbers van het snelste stukje Porsche van dit moment: hou Mobile.de maar in de gaten, want nieuw zijn ze niet meer te verkrijgen. Alle 500 exemplaren van de 911 GT2 RS zijn inmiddels verkocht.
De GT2 RS kost in dit door BPM gekwelde landje 309.700 euro. Hoeveel exemplaren er hier inmiddels zijn verkocht is ons nog onbekend, maar een hagelnieuwe aanschaffen kan dus niet meer. De nieuwste 911-telg is nog maar net droog achter de oren, een paar weken geleden zagen we de Porsche voor het eerst in Parijs.
Met zijn 620 pk werd het meteen de meest krachtige Porsche van dit moment. En al dat vermogen kan enkel en alleen via de achterbanden (325/30 ZR19) een weg vinden naar het asfalt. Hardcore racespul dus. De top ligt bij de 330 km/u en binnen 3.5 seconden moet een beetje bestuurder de 100 km/u wel kunnen aantikken.
Niet meteen in een hoekje gaan zitten en zachtjes huilen, de occasionmarkt in Duitsland heeft ze namelijk nog wel.
44 reacties
ik zou em niet herkennen .. voor mij is het just another Porsche ..
Ik zou zeggen, probeer het ook eens.
En de auto was een paar maanden terug al uitverkocht.
Porsche kennende zullen ze vast weer een Porsche 997 GT2 RS Cabrio uitbrengen.
Wanneer komt die godvergeten edit functie (met eventueel edit geschiedenis)?
Een gt2 rs cabrio, ben je dom of lijkt dat alleen maar zo? Een cabrio krijgt men nooit stijf genoeg en daarbij zou de aërodynamica op niets trekken. RS staat voor Rennsport ooit een cabrio zien racen?
(en durf nu niet met een speedster af te komen dat is iets totaal anders dan een cabrio)
Ooit al gehoord van een Pagani Zonda Roadster?Of van een Mercedes CLK DTM AMG Cabrio? Of van een Ferrari 430 Scuderia Spider 16M?
Ooit al eens nagedacht over hoe zo’n pagani zonda roadster in elkaar zit? en wat het verschil is tussen zo’n open zonda of een onthoofde porsche?
De auto’s die je opnoemt spreekt je alleen jezelf maar mee tegen. Dat zijn “kijk mij” supercars, dikke motor, fatsoenlijk onderstel maar vooral bedoelt om de snelste op de weg te zijn. Je kan er sportief mee cruisen en best wel een leuk rondje nordschleiffe mee afleggen. Maar de GT2 RS is het ultieme wat porsche uit de 997 haalt. Als men ook zo’n versie van een cabrio zouden maken zou die veel, veel trager en slechter zijn wat is dan het nut van er RS op te plakken.
Een zonda coupé vs roadster valt niet te vergelijken met het verschil tussen een porsche cabrio en coupé.
En bij de mercedes de clk dtm is veel sneller dan de clk dtm amg cabrio.
Ik vind hem ook helemaal geweldig!
On topic: Nèt even gestoeid met de configurator, zwart met goudkleurige velgen ziet het beste uit IMHO.
Zo ken ik er nog een paar. Plak 3 turbo’s op een Golf en kijk hoe dichtbij je kunt komen bij die 997 GT2 RS. Betrouwbaarheid?? Dat maakt toch niemand uit.. Als je er maar langs komt.
OT: Wel logisch dat ze verkocht zijn. Het is gewoon een gave versie van de 911 en de 911 verkoopt altijd wel crisis of geen crisis.
Hmmm… moeilijke..
Voor ruim 3 ton kon ik wel wat anders uitzoeken.