Audi premium marktleider in China met 1 miljoen auto’s

Auteur: , 203 Reacties

Audi is al 22 jaar actief op de Chinese markt een heeft daar een nieuwe mijlpaal bereikt. Gisteren werd de miljoenste auto afgeleverd. Het was een metallic blauwe Q5 voor een klant in Changchun.

Reden genoeg dus voor een feestje bijgewoond door het Audi topbestuur. Aangezien er in China behoorlijk wat mensen wonen, waren er maar liefst 7.000 genodigden aanwezig. Leuke klus voor de catering.

Audi topman Rupert Stadler zei in zijn toespraak dat Audi het eerste premium merk was in China en nog altijd ongeslagen marktleider is in dit segement.

Van de miljoen auto’s die Audi in China verkocht, werden er 950.000 geproduceerd in Changchun en de rest werd geïmporteerd. Dat is nog geen enkele andere premium autobouwer gelukt. In de eerste 9 maanden van dit jaar werden er 175.000 auto’s in China en Hong Kong afgeleverd en dit is tevens een nieuw record.

Vandaag de dag worden in Changchun de Audi A6L, de A4L en sinds 2009 de Q5 geproduceerd voor de Chinese markt. Vorig jaar is er een nieuwe productiehal bijgekomen waarmee de capaciteit van de fabriek is toegenoemen tot 300.000 units per jaar. Audi heeft plannen om de komende 3 jaar het aantal dealers uit te breiden van 157 naar 400 vestigingen. (bron: audi)



203 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Kijk, de rijkere Chinezen hebben wel oog voor kwaliteit. die rijden niet in een Geely, maar in een moddervette Q5. Dat wordt ook mijn volgende auto.
@midasracer:
Moddervette Q5? :?
@Laue: Ja in mijn ogen dan. De verhoudingen van die auto zijn helemaal goed. En hij schijnt ook nog super te rijden.
@midasracer: Zeg maar zeer rijke Chinezen. Als je daar een Audi of BMW kan kopen, kan je ook een chauffeur betalen. Vandaar de verlengde versies van, voor ons vrij gewone, auto’s als de A4 en 3-serie.
So de knetters, wat een aantallen! In 9 maanden tijd 175.000 auto’s verkopen.. allemachtig!
Netje gedaan van Audi! (en toch weet ik zeker dat er hier weer BMW-fanboys iets negatiefs over te zeggen hebben)
Dat zijn nog eens aantallen. Het design slaat dus ook aan in de aziatische landen. Niet van die budgetblikken die je hier wel eens voorbij ziet komen…
Audi premium ?? what!
@CSL: ja, niet alleen bmw is premium, maar Audi ook Bmw kan nog wat leren van het interieur van Audi.
@Jipp:
Sinds wanneer is een opgefokte golf Premium?
A6 met voorwielaandrijving premium?
@CSL: Omdat voorwiel aandrijving veel slimmer is. Compacter, goedkoper om te bouwen, en alleen jongens van 16 denken dat je altijd aan het driften ben in een 5 serie. Bij bmw gaat het lichtje ook eindelijk branden bij het bouwen van de nieuwe 1 serie.
@CSL: rij er eerst is in, dan zul je zien dat een a3 geen opgefokte golf is. Voorwielaandrijving is niets minder dan achterwiel aandrijving. het is zelfs handiger in gebruik. tegenwoordig heb je alleen nog wat aan rwd op het circuit verder niets want je merkt het verschil niet meer.
@Jipp:

Haha, geen verschil tussen voor of achterwielaandrijving ?
Jij moet je rijbewijs nog halen zeker…
Een achterwiel aangedreven auto ligt toch echt een stuk lekkerder in de bocht dan een voorwiel aangedreven auto (en ik spreek uit ervaring)
Er is wel zeker verschil tussen fwd en rwd!
Als je echt een auto wil met goede performance en wegligging dat ga je zekerweten voor rwd!
Als je voor een goedkopere auto wil gaan die zuinig en compact is en niet zo snel vast komt te staan in de sneeuw dan is fwd een betere keuze.

Maar ga nou niet zeggen dat er geen verschil is, schijnbaar weet je totaal niet waar je het over hebt!
@Whatever: ik heb me rijbewijs al lang zat, lees de reactie van kaching en we weten weer wie er ongelijk heeft.
@Whatever: Ja, er is een verschil. Maar alleen snotneuzen doen daar hysterisch over.
@Whatever:

Rwd, op het circuit misschien beter, maar in de praktijk echt niet handiger… en btw ik moet nog zien of rwd een quattro kan bijhouden

OT: gaat lekker met Audi zo :)
@CSL: ja dat ben ik helemaal met je eens. bijna elke audi die je ziet is met voorwielaandrijving. en dat is voormij al genoeg reden om audi niet als een belangrijk merk tezien. buiten het feit dat het gewoon Volkswagens/bentleys/lambo’s zijn. maar das weer een ander verhaal.
@lambo4all: ga jij maar weer lekker glijden in een achterwiel aangedreven auto te komende 5 maanden.
@Jipp: is goed, zal je het nog sterker vertellen. ik zit over een half uurtje (zoals ze vaak) in de E500 van me vader. daar kan je af en toe teminste wel lol mee hebben.
@lambo4all: een taxi dus.
@Jipp: haha :)
dit zijn de aantallen, de amerikaanse markt is er niets bij!

Maar de bmw zijkers zoals majinstar zullen hier wel iets negatiefs over hebben, of csl bijvoorbeeld
@Jipp: haha, ik kan inderdaad al niet wachten op de reacties van majinstar
VOLKSwagen, het blijven natuurlijk communisten. En ze houden van goedkope rotzooi (ook als ie duur wordt verkocht).
Nou die Chinees heeft wel stijl, een Q5 in die kleur :)
Gratz @ Audi!
Is dit wel een goede ontwikkeling? Als de Chinese markt zo groot wordt, worden de auto’s al in de ontwikkeling niet steeds meer op de Chinese wensen ingericht en krijgen wij dan auto’s die we niet willen. Je ziet dat bij de duurdere Hyundais en Honda’s, die zijn eigenlijk voor de Amerikaanse markt en bevallen ons hier dus niet zo goed.
@mashell: automerken zullen de modellen voor de chinese markt altijd aan blijven passen. Een audi die daar rond rijd is niet net zo veilig als hier, en er worden echt niet de zelfde materialen gebruikt. Dat doet geen enkel merk want anders wordt de auto te duur voor de markt. Dat is ook de rede waarom de chinezen proberen hier de auto’s aan de man te brengen, ze maken er zeer veel winst op. Een model als de landwind is nog redelijk veilig in China maar hier voldoet hij verre weg aan de normen.
1 miljoen auto’s afleveren in een land met 1 miljard inwoners ? Ik ben onder de indruk. Echt premium hoor. Bij elke Audi krijg je gratis 4 cockringetjes erbij.

@ Jipp: Volgens mij besteed je meer aandacht aan je Audi dan aan je vriendin, als je zo gijlt op het interieur van een B-Merk als Audi.
@majinstar: Heb je majinstar ook weer hoor:D Net de playmobil weer aan de kant gezet?
@jimmy: haha held!
@majinstar: was jij gisteren de verkoopcijfers van bmw niet aan het ophemelen? en nu vind je verkoopscijfers weer niets :)
@blasterke: Idd, maar ook dat lukte hem niet want audi heeft een groter marktaandeel. Die vent weet niets echt niets en zit op het mbo in amsterdam ofzo.
“Mercedes and BMW have more upside than Audi in emerging markets, so it will be difficult for Audi to achieve its target,” said Arndt Ellinghorst, a London-based automotive analyst with Credit Suisse, who has “outperform” ratings on the three carmakers. The BMW and Mercedes brands have stronger appeal to wealthy consumers and their new models should boost sales at the expense of Audi, he said.

Mercedes will debut a longer E-Class in Beijing this week, its first model developed only for China, while BMW will show an extended 5-Series, the only car in its line-up built for a specific market. The longer vehicles are meant to appeal to wealthy Chinese buyers, who are typically chauffeured. Audi sells extended versions of three sedans in China and will show a new longer A8, first introduced in 2000, in Beijing.

Declining Share

Audi’s share of the Chinese luxury market dwindled to 42 percent last year from 66 percent in 2004, according to data from Global Insight. BMW, the world’s largest luxury carmaker, gained 7 percentage points to 23 percent over the same period, while Mercedes increased to 16 percent from 9 percent.

bron (http://www.businessweek.com/news/2010-04-22/audi-20-year-china-dominance-tested-by-bmw-mercedes-update1-.html)
@majinstar: dat valt wel mee, ze krijgt genoeg aandacht. alleen het interieur laat al zien dat audi geen b merk is vriend, als je goed zou kijken zou je zien dat bmw op dat gebied een B merk is en even hoog staat als opel.
the-budel-guy
@Jipp: ik vind het interieur van een opel toch nog best wel up to date kijk maar is naar de insignia
@majinstar: trouwens, denk is na, hoe vaak zal een chinees een nieuwe auto kopen, denk ook is aan al die boeren die niet eens een auto kunnen besturen en de mensen die gewoonweg niets aan een auto hebben omdat ze in steden als Peking wonen waar continu file is en je beter met het OV kan reizen. Doe is een keer niet zo kortzichtig en kijk verder dan je neus lang is.
the-budel-guy
@majinstar: BMW heefd die cijvers in china niet gehaald anders stond er niet Audi premium marktleider in China.

en als je de betekenis van marktleider weet dan weet je ook dat bmw er dus minder heefd verkocht
@the-budel-guy: heeft & cijfers… maar dat terzijde wat probeer je majinstar wijs te maken. Het blijft een BMW fanboy laat hem maar met rust :P
@majinstar: wat moet je met een, ” bekend maar waardelooze” auto(bmw)?
Hier zie je maar weer dat de meesten mensen die hier reageren kant noch wal raken met hun opmerkingen over design en ‘eenheidsworst’. Ze doen het gewoon heel goed daar en moeten vooral zo doorgaan bij Audi.
Die dealers verkopen toch zo’n 5 auto’s per dag. Netjes hoor.

@CSL: @Majinstar: :lol:
“b-merk” en “premium”, rare termen, laat iedereen gewoon de auto kopen die voldoet aan zijn eisen en budget. diversiteit op de wegen is ook mooi :)
ach jee ..

@Jipp + @Manjistar doen weer wedstrijd welke Opel Kadett het beste is ..

nou jongens ..
jullie hebben echt unieke auto,s ..
echt onvervangbaar ..
Wie komt er wel eens in China?
In China is de Q5/7 niet marktleider, das de Cayenne.
Die zie het meest rijden.(gelukkig)

Audi verkoopt goed omdat ze hof leverancier zijn van de Chinese staat: geheimedienst, burgermeester, politiechef, leger figuren etc… de meest voorkomende Audi is toch wel de A6 (in het zwart natuurlijk)
PSA en VW waren de eersten in China, de C4, ZX, C5, 307, 206, Jetta, Gol, Passat kom je d’r heel veel tegen.
Haha nu krijg je standaard deze reacties van de BMW toyboys en Mercedes fanboys:

-Audi is opgepomte Volkswagen
-Audi`s lijken allemaal op elkaar
-blabla

Toch is dit merk in staat om BMW en Mercedes van de troon te stoten. Audi is voor mij nummer 1, gevolgt door BMW, en Mercedes vindt ik echt totaal spuuglelijk.
@whatever
wat praat jij nou voor onzin dan? Ik heb een Audi A4 en een BMW 3 serie, vindt zowel Audi en BMW super auto`s, maar Mercedes kijk ik niet eens naar om.
Met mijn A4 kan ik met volle plank gas de bocht in zonder dat ik moeite heb om de auto onder controle te houden, met mijn 3 serie lukt dat niet. Dus voorwielaandrijving ligt zowiezo lekkerder op de weg. Achterwiel aandrijving is voor de fanboys van BMW en voor mensen die een circuit in de achtertuin hebben, of voor diegene die net 16 zijn en willen driften etc.
@ Blasterke: Vergelijk de verkoopcijfers eens van BMW met Audi. Ik denk dat je dan aan de beademing moet liggen om bij te komen van het wereldverschil waar BMW heerst.

@ Jipp: Jij moet eens snel een bezoekje brengen aan Pearl opticiens.

@ the budel guy: Prima en dan zijn ze marktleider in China. Dat is toch een land waar je goedkoop kunt scoren. Typisch het kenmerk van Audi ( onder de kostprijs liggen en b kwaliteit leveren ) In Europa en Amerika liggen ze ver achter op de concurrenten. Dat verklaard waarom er zoveel Audi’s in de fik vliegen, terug geroepen worden en een verkoophit zijn onder de minder bedeelde mensen van Europa en Amerika.

@ Citrofiel: Ja als je het bericht leest zijn er 1 miljoen Audi’s ( verschillende modellen ) verkocht. Zal me niks verbazen dat het merendeel bestaat uit een A3 – s line. :D
the-budel-guy
@majinstar: daar noem je ook een land Amerika daar rijden ze inderdaad graag bmw het land waar ze uit een 6.0 V8 amper 340 PK trekken (overdreden gezien he).
een land waar men zich druk maakt over er wel genoeg bekerhouders in de auto zitten het land waar je neer geklnald wordt als je mensen te lang aankijkt.
@majinstar: Wat doe jij uberhaupt nog op dit blog? Ga lekker verkopertje zijn bij bmw ofzo.. Nog altijd liever a3 s-line dan een kale 3 serie btw.
@majinstar: ik heb al hele goede lenzen.
@ the budel guy:

Audi is toch heer en meester als het komt op overbodige pk’s pompen in een van hun vele lelijke modellen, waarom wordt dat dan niet verkocht. Audi’s hebben over het algemeen meer pk’s dan BMW’s en toch verkoopt het voor geen meter. Waar ligt het dan aan ? Juist B kwaliteit en B merk.

Als je kijkt naar de miljonairs in Amerika zie je niemand een Audi RS4, RS6, S8 op z’n op rij laan hebben, laat staan een standaard uitvoering van al die modellen. Zelden zie je een R8. Kwaliteit boven kwantiteit. Leg je erbij neer. Audi koop je alleen omdat je geen BMW kan betalen, maar toch zogenaamd premium wilt voelen.
@majinstar: Audi heeft nog een heel ander imago in de VS dan in Europa, simpel ventje dat je er bent.
the-budel-guy
@majinstar: ik ga met jou niet meer in discussie want met jou valt niet te praten.
dan mag je vader wel een (lease) BMW hebben dat betekent niet dat het de koning vd auto’s is.
en dit is mijn uitspraak en daar moet je het mee doen :P
@majinstar: een miljonair rijd ook geen audi, ook geen b merk bmw en ook geen merc, maar een rolls of bentley sukkeltje.

daarbij heeft premium geen kostprijs, en sla je de plank mis want de prijzen van audi en bmw liggen ongeveer gelijk, in het 2e hands circuit liggen de prijzen van audi’s hoger dus ook daar faalt bmw in je eigen woorden.

jij bent te dom voor woorden, maar daar kom je zelf nog wel achter vriend. Bmw word steeds minder premium, en daar zul je zelf wel achter komen. Audi rijders rijden geen audi omdat hij iets goedkoper is dan een bmw maar omdat dat merk, met het imago en de eigenschappen met het design ze meer aanspreekt. In dat opzicht moet je nog veel leren en minder zwart wit denken. Je bent een pubertje die niet eens weet hoe een audi rijd, laat staan een bmw.
@Jipp:

ik ken er geen 1 die in een dure auto rijdt ..
ik ken zelfs geen 1 miljonair die voor zichzelf een nieuwe auto koopt ..

let wel .. ik heb het niet over Palm-invest volk ..
Audi is niet ‘ Priemiejum ‘.
Wanneer stoppen ze nou eens met dat marketing gewauwel. Opgewarmde Volkswagens. Ook niets mis mee. Op de motoren en DSg betrouwbaarheid na dan.
the-budel-guy
@rsh: iemand die zecht dat audi opgewarmde volkswagens zijn heefd er blijkbaar nooit in gereden en voor de prijs die je betaald voor een audi mag je toch zeker spreken van een premium auto
@the-budel-guy: Dus een hoge prijs is per definitie ‘premium’ (wat dat dan ook in moge houden)? :roll:
@Citrofiel: prijs, kwaliteit, afwerking, imago en status.
@Jipp: Prijs, kwaliteit en afwerking kan een fabrikant zelf regelen, of je aan een auto imago en status geeft ligt aan de persoon waaraan je het vraagt. Een dure Dacia met goede kwaliteit en afwerking kan dus volgens sommigen ook premium zijn. ;)

Laat het duidelijk zijn: Ik vind het een term waaraan veel te veel waarde wordt toegedicht.
@Citrofiel: en toch denk ik dat je door die aspecten het segment premium kan aanduiden. prijs, kwaliteit en afwerking past binnen de norm van een fabrikant, juist bij dacia ligt die norm laag, bij audi, bmw en merc ligt die norm hoog. de status en het imago is per persoon zeker anders, majinstar is er het schoolvoorbeeld van, maar het gaat om de het algemene imago. Zo is het voor de meeste mensen toch wel duidelijk dat bmw, merc en audi in het luxe segment zitten. (uitzonderingen daar gelaten).
@Jipp: Dan ben ik benieuwd wat jij van bijvoorbeeld Volvo vindt. Volgens majinstar was dat niet te vergelijken met de ‘echt premium’ merken, terwijl ze volgens mij toch heel hard proberen om die merken te benaderen. Zelfde met Lexus.
@Citrofiel: ik denk dat we een nieuw semi premium segment gaan krijgen met onder andere volvo, lexus en saab. eventueel zou volkswagen ook best in dit rijtje passen, net als citroen. Maar volvo hoort niet bij de 3, als je gaat kijken naar de rijeigenschappen en de afwerking van het interieur is het zeker nog niet de luxe die de andere 3 hebben. Lexus probeert het ook, maar die zijn in mijn ogen nog verre weg van. Veels te veel plastic en te graag willen. Daarbij vind ik ze geen enkele uitstraling hebben.
@Jipp: Ik heb te weinig of geen ervaring met de recente modellen van die merken, dus ik zal je maar geloven. Een semi-premium segment, daar zit wat in…
@Citrofiel: Kijk voor de grap is een keer in een volvo die je ziet staan, je ziet erg veel plasic! Maar ik denk echt dat je zo moet gaan segmenteren: premium: audi, bmw en merc.
semi premium: Volvo, saab, citroen, lexus, vw en….
@ the budel guy:

De prijs die je voor een Audi betaald ligt onder de kostprijs van een premium auto. Dus is bij voorbaat al niet premium. Ga maar lekker stoer doen in je afgedankte volkswagen met een Audi logo erop.
@majinstar: Voor jou hetzelfde: Een bepaalde prijs is per definitie ‘premium’ dan? Dus als een BMW 5000 euro minder zou kosten, dan zou hij niet meer premium zijn? :roll:
the-budel-guy
@majinstar: ag ik reageer er toch lekker op heb toch niks te doen vandaag.

afgedankte audi ja straat tuig als jij droomt er alleen maar van om in deze luxe te mogen zitten.
en waar haal je het idioote argument vandaan dat audi onder de kostprijs is meschein is een bmw gewoon achterlijk duur met het motto wat de gek er voor geefd en is een audi gewoon zeer scherp geprijsd want aj veel winst hoeven ze niet te maken op een auto er worden er toch genoeg van verkocht
@majinstar: nogmaals, ga een golf rijden en daarna een audi, je zult het verschil goed merken vriend. Premium duidt je niet aan met prijs.
@majinstar: pardon? ga eens een audi configureren op audi.nl en je zal zien hoe duur een audi is :S wat voor zever is dat…
@KaCh1ng: dit soort onzin komt er al 2 dagen uit, en als je het niet met hem eens bent ben je een sloeber heb je geen geld etc.
Is dit nou ook een Premium discussie?
@Freewarefreak: Elk artikel met Audi of BMW erin wordt per definitie een premium-discussie… :roll: :D
@ Citrofiel:

Een bepaalde prijs bepaald o.a. of een auto premium is of niet. Iemand die premium rijdt weet dat en hoeft dat niet te vragen om er bij te horen zoals vele Audi rijders.

Als hij 5000 euro minder kost, dan is dat niet premium. In dat geval kan je zeggen dat een Ford ook premium is net als Audi. Je kan niet met een goedkope auto premium rijden.
@majinstar: Een omschrijving van een premium auto is dus een (in verhouding) dure auto. Nou, dan is een Citroën C6 ook premium. Fijn dat eindelijk eens te weten.
the-budel-guy
@Citrofiel: de C6 is ook premium dat is een auto waar je met 60 kilometer per uur over een zandpad gewoon een kop koffie kan in schenken en dat maakt hem voor mij al premium.
@the-budel-guy: :D Dat soort comments doet het heel goed bij mij.
@the-budel-guy: gelijk heb je, de 607 was ook enigsins premium te noemen.
@ the budel guy:

Weet je wat voor jou gemoedstoestand. Ja ik droom van een afgedankte volkswagen met een Audi logo erop waar in jij nu rijdt. Audi ligt onder de kostprijs van een premium merk.
BMW en Mercedes verschillen misschien 1 a 2 duizend euro van elkaar, maar een Audi moet daar meteen 7000 euro onder liggen om z’n auto’s te verkopen. Kenmerkend voor een merk met weinig zelfvertrouwen.

Kwaliteit heeft z’n prijs, maar vele nederlanders willen altijd voor een dubbie op de eerste rij zitten. Zo ook vele Audi rijders met de hoop dat ze ooit erkend worden door hun meerdere. Feiten kan je niet veranderen. Kijk hoeveel wanhoops pogingen je hebt gedaan.
the-budel-guy
@majinstar: ten eerste ik RIJ er niet in dat doet mijn vader daar ben ik eerlijk genoeg in integensteling tot somige mensen hier.

en hierbij kan ik het zelfde herhalen audi’s zijn gewoon zeer scherp geprijsd die hoeven niet veel winst op een auto te maken.
@majinstar: nogmaals, premium duidt je niet aan met prijs, dat heeft te maken met: imago, afwerking, kwaliteit en status, en in zekere zin kun je prijs er bij rekenen, maar niet op de manier die jij gebruikt.
@majinstar: Wat lul je nou de hele tijd over prijzen? Audi en BMW liggen op hetzelfde en Mercedes ligt daar weer boven. Lees dit even goed om je zwakzinnige beeld bij te stellen.
@ Citrofiel:

Premium is een gedogen merk dat net iets hoger ligt voor de arme sloebers die het niet kunnen betalen, maar wel willen rijden en daardoor overschakelen naar plan b ( Citroën of Audi ). Tevreden ?
@majinstar: Wij zullen elkaar nooit begrijpen. Het hele doel van het bezitten van een premium auto komt neer op opscheppen. Laten zien dat je te veel kunt betalen voor een auto. Die gedachtegang volg ik niet. Jij zult mij net zo min begrijpen als ik zeg dat ik een C6 stoerder vind dan de zoveelste 5-serie die misschien 20% duurder is voor dezelfde onzin.
@majinstar: premium is geen gedogen merk het is een benaming voor een marksegment.
@ Citrofiel:

Het heeft niks te maken met opscheppen. Je kan een BMW 3 serie kopen voor 50.000 euro of een Volvo S80. In dit geval is BMW premium en Volvo niet. Het totaal plaatje moet kloppen bij een premium auto en geloof me over 100 jaar zullen de Audi rijders zich nog steeds miskend voelen omdat ze niet premium zijn.
@majinstar: Ga door. Heel de wereld zit nog steeds te wachten op de definitie van een premium auto. Jij lijkt de grootheid te zijn die dat weet, zou je dat met ons simpele zielen willen delen?
@majinstar:

whahaha .. premium .. jij bent nog simpeler dan @Jipp ..

en dat is ECHT een prestatie ..
@majinstar, hoe oud ben je? Ik begin te denken dat je rond de 14 moet zitten ofzo. Dat hoop ik toch, anders is het maar slecht gesteld… altijd zo zitten afgeven op andere mensen, wat heb jezelf al bereikt misschien?
@jonathan: hij is te druk bezig met anderen. Dus volgens mij geen ene jota!

Ontopic: lachwekkend hoe dit soort artikelen altijd leiden tot: Wie heeft de grootste ….!LOL
@Heinrich: Audi heeft de grootste, want het bestaat uit 4 letters en BMW maar uit 3. En het logo is 4x zo lang.
@jonathan: ik denk dat hij ooit een trauma in een audi of iets dergelijks heeft gehad, iig spoort die vent niet en heeft hij echt nergens verstand van, niet eens van zijn eigen merk.
@Jipp: hé, ja, een trauma. Dat zou een goede verklaring zijn. Ik ben bijna eens verzopen als kind, en ik zwem nu nog altijd niet graag.

Misschien is ie eens van zijn driewieler gereden door een Audi…
@ Citrofiel:

Volgens mij is die definitie er al. Premium is een auto die zijn waarde kan behouden op alle fronten van wat het biedt.
@majinstar: Ik neem aan dat je dat niet letterlijk bedoelt? Alles daalt tenslotte in waarde. Hoe bedoel je het dan wel? :)
@majinstar: als die defentie er volgens jou is, want net noemde je het de prijs van een auto in nieuwwaarde kan ik je met zekerheid zeggen dat merc en bmw niet aan die eis voldoen, audi doet het toch beter in restwaarde na 3 jaar.
@majinstar: Gozer wat heb jij met premium? Ben je dan nog steeds 16?
Ah, Jipp is terug. Ga jij je weer even met majinstar bezig houden? ;)
@Citrofiel: ik zie dat jij je er druk mee bezig hebt gehouden en dat hij weer allemaal onzin aan het roepen is.
@Jipp: Normaal gesproken kies ik hier geen zijde omdat beide kanten niets voor mij zijn, maar in deze discussie móet je wel de kant van de VAG-liefhebbers kiezen (jullie dus), met (de argumenten van) majinstar wil je niet geassocieerd worden. ;)
@Citrofiel: nou dat wilde je gister al niet, maar ik heb het zitten lezen, het is echt weer een drama. Hopelijk stopt hij weer met ratelen als je hem weer duidelijke cijfers toe stopt…
@ Citrofiel:

Voor een BMW krijg je een hogere inruilwaarde dan voor een Audi. Dat kenmerkt een premium auto die zijn waarde ( al dan niet deels ) kan behouden. Audi heeft alleen emotionele waarde.
@majinstar: vriend, volgensmij weet jij niet eens wat het woord inruilwaarde betekent. Ik kan je wel zo de prijzen opgeven van een standaard bmw 3 serie handelswaarde en een gelijkwaardige audi a4 in handelswaarde en de audi is toch echt meer waard omdat daar meer vraag naar is. Je weet echt niet waar je het over hebt
@Jipp: en die extra vraag kun je toekennen door een beter imago, betere afwerking, staat van de auto’s en de gebruiksvriendelijkheid. Uit al die aspecten kun je meteen zien hoe het gros van het bmw volk zich gedraagt.
@majinstar: overigens zou ik ook in andere topics toch is terug gaan kijken wat mensen over je zeggen. ik citeer van een ander ‘overigens valt het me op dat je in iedere reactie de plank volledig mis slaat’. niet alleen ik maar andere willen je op een normale manier uitleggen hoe het zit, maar nee, wij zijn allemaal dom, sporen niet en weten niet hoe het zit. Misschien is aan zelfreflectie doen?
@majinstar: als jij hier de verstandigste bent stop je gewoon met je verhaal, het heeft toch geen zin, je wint het nl toch niet,.. kom met duidelijke “bewijzen” voor of tegen BMW/Audi of stop anders gewoon..
300.000 auto’s per jaar kunnen bouwen en in 20 jaar 1 miljoen auto’s afleveren…
Kun je nagaan hoe hard de ontwikelingen momenteel gaan!
@arokh: waar heb jij het over?
@ Jipp:

Verkoop je praatjes maar op de markt daar trappen ze er tenminste nog in. Op een gerenomeerde autosite niet.
@majinstar: vriend, je kunt dit weer wegwuiven als onzin, maar misschien moet je toch eens de realiteit gaan inzien. Steeds meer mensen vragen zich af wat jij hier uberhaupt nog doet? ga eens kijken op bmwblog.nl ik denk dat je daar beter tot je recht komt. Dat is ook beter voor de lachspieren van andere.
@Jipp: Discussiëren is leuk. En dat gaat niet op bmwblog.nl. Daar zeg je “BMW is cool”, en de langste reactie die je daarop krijgt is “idd”.
majinstar is inderdaad het sprekend voorbeeld van dat nieuwsitem dat gepasseerd is over gefrustreerde automobilisten, bmw stond op 1 :) stap jij vanavond maar lekker achterin als papa rijd. en delete daarna je account hier en ga naar een bmw forum, daar geilen ze op jouw onzin
@ Jipp:

Waarom projecteer je jouw mankementen op mij af ? Je praat over de realiteit, terwijl je zelf geeneens de feiten hier kan plaatsen, laat staan zinnig kan beargumenteren. Het enige wat je doet is suggereren ( een betere voorbeeld dan dit kan niet ): een standaard bmw 3 serie vergelijken met een Audi A4, om vervolgens te vertellen dat een A4 meer oplevert omdat er meer vraag naar is. De wereldmarkt heeft geen behoefte aan Audi. Ik heb daar net al een concreet voorbeeld van genoemd.

Het zijn die middelmatige figuurtjes die zich gelukkig prijzen met een Audi omdat ze zich niks beters kunnen permiteren. Ik kan me dan ook best voorstellen dat Audi je leven is en dat je net als vele voor jou je B-Merk probeert te beschermen. Je kan geeneens aantoonbare statistieken plaatsen die dat ook daadwerkelijk aangeven.

Kortom jij bent degene die hier onzin komt verkopen. Je moet je schamen dat je jezelf een autokenner noemt ( ook typisch Audi gedrag ).

Wat ik hier doe is mijn mening geven. Wat jij hier doet is je zielig B-Merk verdedigen. Ga lekker rondjes rijden in je A3 s-line. Misschien heb je geluk en dan beuk ik je wel weg met mijn BMW 330i. Sloeber.
the-budel-guy
@majinstar: gasjes zo als jij zijn het dood trappen niet waard wat doe je nog op deze website als je alleen maar over BMW praat in een audi nieuws bericht
@majinstar: wat voor mankementen zou ik op jou projecteren, je bent in ieder geval al begonnen met het reflecteren van je zelf, nu moet je het nog goed doen. Ik suggereer verder ook niets, maar ik en andere willen jou gewoon uit je droom helpen. Alleen dit topic bewijst al dat er ruime vraag is naar audi modellen. En neem nou maar is gewoon aan dat iedereen die een audi rijd, als hij wil zichzelf ook een bmw kan permitteren. Je kunt heel leuk voorbeelden noemen en ze als feiten gebruiken, maar dan moeten je voorbeelden wel ergens op slaan, en dat is niet zo. Ik kan je nog wel even een voorbeeld geven: een audi a6 van 8 jaar oud levert meer op dan een bmw5 van 8 jaar oud.

Verder probeer je audi continu als b merk af te zetten, zonder enige onderbouwing, maar beschuldig je niet alleen mij maar ook citrofiel ervan dat wij onzin verkondigen? Uit welke inrichting ben jij ontsnapt?

Ik durf met enige zekerheid te zeggen dat een Audi rijder gemiddeld net zo’n goed inkomen heeft als een BMW rijder, dus ook middelmatige figuurtjes slaat nergens meer op. ook is de wereld aan het veranderen, nu de bazen niet meer standaard bmw of merc rijden schakelen ze over naar audi of lexus, en gaan steeds vaker ook managers maar bmw rijden.

In de laatste alinea zeg je eindelijk iets waar een waarheid in zit, je geeft een mening. Maar die mening breng je als de enige echte waarheid en dat is onzin.

Je hebt wel lef door een persoon met een titel een sloeber te noemen.

Verder ben je het reageren niet meer waard, het enige wat je doet is andere van onzin beschuldigen, maar de gene die het meeste onzin verkondigt ben je zelf.

Kijk naar wat andere mensen over je zeggen, niet voor niets keren steeds meer mensen tegen je en je hebt nog niet door hoe erg je bent. lees de laatste reactie van citrofiel is, dan begrijp je het misschien.
@majinstar:

wow, met je 330. Jij hebt het gemaakt in je leven…
@ Blasterke:

Nog zo’n onnozel dat interessant probeert te doen. Ga maar lekker op je driewieler rondrijden samen met je vriendjes van de stichting en probeer een keer te zwaaien ( als het lukt ) naar wat Audi bestuurders. Wie weet zwaaien ze terug en heb jij de dag van je leven.
zoals ik zei, onzin..
btw, 330i, das ook willen maar niet kunnen, echte fanboys rijden 335i ;)
@ Blasterke:

Nee die rijden een M3. ;) Maar voor jou is een 316i al een droom.
the-budel-guy
@majinstar: heb jij vroega niet toevallig ook op autoweek gezeten onder de naam M3M5M6 precies zo iemand als jij die daar toen ook geblokt was ivm onzin uit kramen
@ the budel guy:

Nee dat was Jipp. Daarom is hij overstapt naar Audi, zodat hij zijn onzin verder kon uitkramen.
the-budel-guy
@majinstar: echt jij bent het soort mens waardoor ik BMW door de jaren heen ben gaan haten (haten is een groot woord hoor voor de Normale bmw fans).

hoe dan ook je kan wel zegen dat je een 330I hebt maar daar geloof ik dus totaal niks van.

maar je bent wel goed voor m’n humeur hoor met die onzinnige opmerkingen en het ge geil op een BMW die je waarschijnlijk nooit kan betalen
@the-budel-guy: ik krijg steeds meer het idee dat majinstar in een achterstand wijk woont, en met een 330i uit 93 rijd… en verder geen leven heeft. Ten minste als hij al ouder is dan 15.
the-budel-guy
@Jipp: ik dacht meer een bmw 316I met een 330I logo wat ondersteboven staat
@majinstar: vent doe toch normaal?
heeft iemand een tussenstand van: wie heeft de grootste?

Ontopic: dus als ik de chinese automarkt goed begrijp, aangegaande het premium segment. Gaat het vooral om de langste/grootste en met de meeste luxe achterin.
Dus deze tussenstand zegt helemaal niks!

Maar voordat ik het vergeet aangaande de fanboy battle: Fight, ronde:X!
the-budel-guy
@Heinrich: ding ding
@ the budel guy:

Het is je goedrecht om niet te geloven wat ik rij. Het interesseert me eigenlijk ook niet wat jij denkt. En als je me haat of bmw fanboys of het merk zelf, dan ligt dat niet aan ons, maar omdat je niet in staat bent om argumenten te beargumenteren en feiten te weerleggen.

Kortom kijk naar jezelf en blijf vooral zwaaien.
the-budel-guy
@majinstar: wie was hier nou zo goed in goed beargumenteren? jij niet in ieder geval.
is het niet gewoon mogelijk om voor majinstar een algemene ip ban te genereren voor autoblog?
@Jipp:
Nee niet doen. Het is mooi om waar te zijn. Hoe de loopgraven dieper worden en de argumenten steeds heter worden van lucht. Daar kan straks geen luchtballon tegenop!

@Autoblog: niet doen. Het is juist een content trekker van de bovenste plank. Denk je aan portemonnee!
@ the budel guy: Goed om te weten dat jij je ook het zwijgen laat opleggen door BMW fanaten. Jij kent je positie en dat van Audi heel goed. Top !

@ Jipp: Wat je nu zegt is dus zo’n voorbeeld. Onzin, overbodig en tijdverspilling. Dat je de moeite nog durft te nemen vind ik bewonderingswaardig. Het staat synoniem aan
@majinstar: als je dat al onzin noemt, dan kunnen al jou reacties per direct in de rubriek: man weet niet waar hij het over heeft.
the-budel-guy
@majinstar: gast ik laat me het zwijgen niet op leggen jij bent het gewoon niet waard om normaal op te reageren maar ik verspel een geweldige laatste 4 dagen van mijn vakantie
nee, dan kunnen we niet meer lachen. ik kan al niet meer wachten op de volgende post met de woorden audi en premium erin.
@blasterke: het ergste is nog wel dat hij nog continu denkt dat hij gelijk heeft, waarschijnlijk vraagt hij zichzelf ook af waarom hij op vmbo zit en heeft hij al geen vertrouwen meer in de mensheid omdat audi een groter marktaandeel heeft dan bmw op het moment.
@blasterke:

Vergeet het woord BMW niet.

Maar de discussie gestopt? Of gaat deze verder in de eerst volgende BMW of Audi topic?

Al die mensen die de hele tijd praten over premium dat zijn dus die mensen die geen auto liefhebber zijn maar Imago liefhebber. Het is wel leuk om te zien wanneer er een topic gericht word op de vraag ‘of mensen waarde hechten aan status van hun auto, dat 90% roept ‘nee het maakt me niet uit wat de buurman denkt ik koop hem omdat IK hem mooi vind’ maar in deze topics word je dood gegooid met het woord Premium en wat dan wel niet beter is en meer status heeft… De ware autobloggers bekennen kleur.
the-budel-guy
@Vreddy_B: jou reactie is gewoon helemaal Premium
@the-budel-guy:

Maar Ik ben ook echt premium. Prettige prijs kwaliteitsverhouding en een hoge inruilwaarde.
the-budel-guy
@Vreddy_B: hahahahhaha
A6 Quattro is de beste!!!!!!!!!!
@ Jipp, majinstar en de rest

Hartstikke bedankt allemaal. Prachtig om te lezen dit!
Tot 2010 had je de Audi A8 ook als voorwielaandrijver.
Oftewel de duurste voorwielaandrijver ter wereld! Dat is dan weer premium!
the-budel-guy
@CSL: mercedes komt met een 4 cilinder in een S klasse das pas premium dacht het dus niet
@the-budel-guy:
Die ongeveer evenveel power heeft als Audi’s 6cilinder!
@CSL:

Power zegt niet altijd wat. Ik ga binnen kort voor de aanschaf van een Privé auto. Als ik de keuze maak voor een benzine auto wordt dit sowieso een 6cilinder, Alleen al om het geluid. Ik kan ook 4 cilinders kopen met turbo of dergelijk. Maar die auto’s doen me gewoon helemaal niks, ondanks dat het vermogen misschien meer is.
@Vreddy_B:
Daar ben ik het zeker met je eens..
Maar wil een Sklasse rijder veel geluid van buitenaf?
@CSL:

Misschien niet allemaal. Maar zal een 4 cilinder met turbo’s en dergelijk die zelfde S-klasse heerlijk soepel van zijn plek krijgen? En ik denk zelfs dat grijze heren die zich verplaatsen in een S-klasse met een 8 cilinder genieten van het geluid ;-)
@CSL: bmw komt net zo goed met fwd!
@Jipp:
In je dromen zal BMW een 7serie voorwielaandrijving geven, noch de 5 of de 3serie. Zelfs 1serie zal het niet snel krijgen.
Er komt eerder een nieuwe zuinige model om de Co2 verder te reduceren.. om zo wel die prachtige auto te kunnen blijven maken! Zoals Aston Martin het doet…Bij Audi is het eerder andersom..
the-budel-guy
@CSL: BMW zegt zelf dat ze met een fwd 1 serie komen
@the-budel-guy:
Zoalng ze van de coupe afblijven mogen ze dat zeker van mij.
Of een soort Z1/Z2 maken.
@CSL: Waarom altijd zo leuk doen over dat ouderwetse achterwielaandrijving? Das toch niet meer van deze tijd? Wakeup
@jimmy:
wat is er niet leuk aan achterwielaandrijving?
@CSL: ze gaan het toch doen, en ik weet wel zeker dat het niet bij zo’n klein modelletje blijft want ook bmw gaat de voordelen van fwd inzien. en de nadelen van rwd alleen maar onderstrepen. Tot die tijd kan ik lachen op de wintersport.
Je mag gerust vinden dat achterwielaandrijving beter/sportiever rijdt, maar met premium zijn heeft het niets te maken… :roll:
@Citrofiel: RWD is premium…

http://www.crownrentals.co.nz/images/Vehicle%20Fleet/Passenger/Ford-Transit-Bus-RWD.jpg
@Esprit_de_Flandre: nee, want die haalt de kostprijs van premium niet. want ja premium is een gedogen merk…:P
Audi heeft gedaan wat het (moest?) doen (deed) en is nu gewoon marktleider in China boven Mercedes en BMW. Dat is een weergegeven feit, no doubt.

Zullen we het even gezellig houden? (majinstar, jip, enz.)

Het blijft een luxe, goedogende SUV met een prima interieur en weggedrag. M’n compagnon heeft er een poosje geleden 1 gekocht en als co-driver heb je zeker niks te klagen.
Prima auto!

@the-budel-guy: “mercedes komt met een 4 cilinder in een S klasse das pas premium dacht het dus niet”

Ik denk dat jij het begrip of de term “premium” eens door moet lichten. Alsof het er ook maar iets mee te maken heeft of Mercedes een 4-cilinder in haar instapmodel zou bergen.

Wanneer je snelle bochten neemt met een 2009 S-class zou je (op basis van eigen ervaring) vast kunnen stellen dat de S-klasse minder overhelt in de bochten en minder onderstuur heeft dan de Audi A8 (vorige generatie)
Is de A8 dan wel of niet premium? En waar basseer je dat dan op?

Vreemde beredenatie als je het mij vraagt.
the-budel-guy
@Benz..: met een S ga je niet snel door de bocht dan zit je in de verkeerde auto (bij de A8 het zelfde en ik vind in je top model stop je toch geen 4 cilinder
@the-budel-guy: Wen er maar aan. Over 20 jaar zit er een 2-cilinder in de A8, let maar op. ;)
@the-budel-guy: S65 AMG. Maar die kan alleen zachtjes door de bocht, evenals de S600 en S500. Maar goed, ga terug naar je koplampsproeiertjes..
Ik ben op dit moment in China(Xiamen), en je ziet idd erg veel Audi’s rijden. a4’s a6’s q7’s a8 w12’s alles, en dan alles in de long uitvoering. (ook a4’s) Maar het draait bij Chinezen vooral om status, hun auto is hun alles.
Hun ”Thuis” is voor Nederlandse begrippen gewoon simpel, eigenlijk meer gewoon een krot :P
@maijnstar : wat voor een auto rij jij?
@KaCh1ng: Zie zijn reactie van 21-10-2010 om 15:13.
jullie zouden kneuzen zoals die majjinstar echt gewoon moeten bannen, het verbaast me dat dat soort simpele zielen uberhaupt weten hoe ze hun computer aan moeten zetten
Ik gooi ff extra olie op het vuur: FAG’s are gay…

Enige VW die ik wil hebben is de VW Golf GTI I (de eerste)
De enige Audi die ik wil hebben: Zie boven…

De Groente.
Audi verdient de titel premium in China.
Het is het goedkoopste ruilmiddel uit Duitsland met een klein beetje kwaliteit.
Op deze manier is het mogelijk om auto`s met een betere kwaliteit/prijs verhouding zoals Bugatti Veyron te maken.
Het is een schande dat zoveel autobloggers zich tegen @majinstar keren.
Toevallig weet ik dat zij haar rijbewijs al 10 jaar heeft en nog steeds in haar APK goedgekeurde Suzuki Alto rijd.
Iemand die in staat is om een 20 jaar oude Suzuki Alto rijdende te houden verdient respect.
Waarom zij haar gebruikte cockringetjes weggeeft is mij een raadsel.
Ja. Dit is een Premium discussie. Thx guys!
Maar audi is helemaal niet premium.Gewoon een ordinair vag product.
@mb man: misschien moet je even gaan praten met majinstar, die spoort net zo goed als jij, niet dus.
@Jipp: Ik ga mijn eigen weg.Bevalt mij prima.Dus jip;get a life
@mb man: dat blijkt dat jij je eigen weg ga, misschien ook je eigen verstand gaan gebruiken. een leven heb ik al.
steven simons
Morgen zullen ze hem proberen na te maken !
Dit is waar de Chinezen sterk in zijn en de kindertjes
mogen hem opspuiten (zonder masker !) .
handrem trekken is fijn!
Wat nu audi nog is in china is over een poosje Volvo.
Ik vind eigenlijk dat premium aan de ene kant een BS-term is.. Want hoe meet je premium nou??? Door de prijs?? Vermogen?? Handling??

Ik stel voor dat we premium definieren als zijnde een auto die onnodig/buitengewoon luxe is. Want dingen als hydraulische vering, alles in leer, full-super-duper climatecontrol enzo. hebben we eigenlijk niet nodig. Maar als een auto die opties en dat gevoel heeft dan is het premium…

Dus een citroen c6 een een hyundai genesis zijn allebei premium…net als een bmw 125i+ met dik optiepakket. Een audi a1 met 1.2 basic pakket en mercedez A120 basic of bmw 116i zijn dus niet premium…

Iemand die het met me eens is???
@DipSaus:

premium = gouden ring ..

enkelt en alleen belangerijk voor aap-volk ..
@lincoln: Mooi verwoord. :)
@DipSaus: teruglezen wat er al over het woord premium gezegt is is te moeilijk?
mijn god zeg ..
wat een armoede ..

als je je aankoop gaat verdedigen aan een wild-vreemde ..
dan weet je zeker dat je het verkeerd hebt gedaan ..

met dank aan lenen.nl ..
Ach ja VW groep dus waaronder Audi zit dit al een stap in de goede richting voor om als eerste te staan in de groep grote bedrijven zoals toyota of GM.

Je moet toch wel onderhand weten, dat je haast geen auto’s meer vind met rwd. Alleen nog een paar merken doen dat. RWD is meer nu dus voor parcours etc. Alleen race auto’s hebben nu bijna allemaal RWD. Je ziet nu echt veel FWD auto’s op de markt komen.

Maar audi is toch een van de betere duitse auto’s en overige auto’s.
Ik wil @Jipp en @CSL en @Majinstar graag uitnodigen op koffieblog.nl Hier kan lustig gediscussieerd worden over welk koffiezetapparaat premium is en welke niet. Gegarandeerd hete discussies over de zetkwaliteit en de afwerking van de machine. Vervolgens kunnen we door naar wasmachineblog waar @Majinstar zijn Siemens wasmachine gaat verdedigen tegenovder de Miele van @Jipp.


@AB geef deze mensen een forum for fucks sake!
@Benjamin1: nee man.. vet.. dit is leuk.. laat doen.. prachtig al die meningen en uitspraken.. 181 reacties en counting.. kom guys, we maken hier HET draadje van 2010 van.. nog een paar over de 200.. dan staat ie op 1 aan het eind van het jaar.. ;)
@Benjamin1: Wat Jipp, en ook citrofiel, de budel guy en blasterke doen is subtiel zeggen hoe het werkelijk zit. laat hun er buiten, en zet sukkels als majinstar of csl zo af maar laat mensen die hier hun verstand gewoon gebruiken er buiten.
@woutert:
Gaan we nu opeens schelden! wtf!
Ken je huisregels wel?
@ majinstar, wat voor sukkel ben jij in hemelsnaam?
@ Benjamin1:

Ik drink geen koffie.

@ woutert:

In elk geval geen eentje die een Audi rijdt of heeft. Moet er niet aan denken zo’n pruts merk voor me deur, dan schaam je je toch dood.
@majinstar:

zekers .. wat zullen de buren wel niet denken !!
@BMWMpower (BMW 316i):

“S65 AMG. Maar die kan alleen zachtjes door de bocht, evenals de S600 en S500. Maar goed, ga terug naar je koplampsproeiertjes..”

Zucht.. jongen. Ga eerst eens proefrijden (je rijbewijs al?) en oordeel dan. Zowel met een S65 AMG als een S600 of S500 kun je gewoon snelle bochten maken. Dat jij direct een oordeel velt over hetgeen je bij Top Gear ziet (S AMG vs. 760Li) zegt meer over jouw algemene kennis dan dat van mij.
Pff, gewauwel hoor ik al genoeg hier. ;)

@woutert: Doe die Audi-bril eens van je smoel en besef dan dat jullie net zo erg zijn als zijnde @CSL en @Majinstar.

Een bord met daarop 4 ringen voor je kop hebben, no doubt. :?
Waarom maakt de 1/3de deel van de reaguurders er een probleem van dat Audi marktleider is in China. Nee, mijn 1ste en 2de keus qua merk en uitstraling is het ook niet. Wees echter eens realistisch en ga geen gelul rondverkondigen.
Voor wat hoort wat.
Deze aantallen Audi`s in China zijn alleen mogelijk als er minimaal een veelvoud van 10 aan chinese producten verkocht worden in Duitsland.
Een BMW is zo`n product.
Beijing Minzuyuaun Werke is voor outsiders relatief onbekend.
Vooral nederlandse dealers van het inmiddels B-merk BMW geven deze chinese BMW cadeau bij aankoop van een occasion met BMW-finaciering.
Beijing Minzuyuaun Werke produceerd software voor duits en nederlands sprekende hondjes op de hoedenplank.
Leuk….
jeetje wat een gezeik over het premium zijn,wat kan mij dat schelen.
audi doet het gewoon supper goed en ja alleen de mensen die jaloers zijn en die geen audi kunnen betalen reageren hierop alsof audi niks is.
mis dus en droom maar lekker van een bmw want dat is een merk van niks !!
@audi-man.
Je wil dit blog naar de 200 reactie`s duwen.
Als dat zo is mag je daar wel voor uit komen.
Je kennis over BMW is uitermate bekrompen ( niks !! )
Audi maakt leuke autootjes en een chinees spreekwoord vertelt je waarom ze in China zo popylair zijn.
Tshi how din din, kwal chi cidon don.
@Dimglor.
Thanks…
@Majinstar.
Als ze op je BMW katten sta je niet alleen.
Dat neemt niet weg dat ik je reaktie`s ietwat onbeholpen vind.
Lees je alle reactie`s ?
@Jipp.
Help even om deze Audi over de 200 te duwen a.u.b.
Het lijkt erop dat ik het zelf al gedaan heb.
In 4 dagen van 0 tot 201 km/uur.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).