Opgedirkte CR-Z’s: spaar ze alle 12!

Auteur: , 50 Reacties

Haha, die Japanners toch! Terwijl de Amerikaanse merken gewoon doen wat van ze verwacht wordt (brute benzineslurpers tonen) en waar het publiek warm voor loopt, gaan de Japanners volle bak op de hybride-tuningtoer. Lexus toont louter aangedikte hybrides, en ook Honda pakt fors uit met hun CR-Z hybride-gebakje. Behalve de Mugen staan er nog 11 andere varianten, en wij zetten er even een aantal op een rijtje.

Honda nodigde zes tuners uit om hun visie op de CR-Z te tonen, en het gestelde doel was als volgt: “Tuners were asked to push the limits to improve fuel economy and performance with their builds, and the vehicles on display show the variety of directions in which a personalized sport hybrid can go”. Right. De meeste tuners beperken zich tot uiterlijk vertoon of wat summiere aanpassingen, zoals het monteren van een ander uitlaatsysteem, maar positief opvallend is de Bisimoto 2011 CR-Z, die eventjes 533+ pk uit de getunede 1.5-motor trekt. Een lijstje met modificaties:

Powertrain Modifications:
Bisimoto built 1.5L LEA1 engine
Bisimoto valvetrain, rods, turbo kit, intake gasket, and level 2.4 camshaft
Arias Pistons
AEM EMS
Torco Oils
Turbonetics Billet turbocharger, blow-off and intercooler
Golden Eagle sleeved block
Griffin Radiator
Supertech valves
Kinsler fuel rail, filter and injectors
ARP head studs
K&N Oil filter
Portflow custom head
Custom Bisimoto 70mm throttle body
Chassis/Suspension Modifications:
Steen 6-point roll cage
Progress coil-over suspension and sway bar
Bisimoto-Savini 18×9 wheels
Falken 225/40-18 tyres
Bisimoto-spec Action 2MS Clutch
Buddy club racing steel lug nuts
Stoptech brakes
Exterior Modifications:
Gatorwrap custom laminated body wrap
Type 2 graphics
Bisimoto-VIS carbon fibre hatch and wing
Burns Stainless muffler
Interior Modifications:
Buddy Club P1 racing seats and harness
L&T interior paint
Bisimoto reservoir socks
Rywire harness

Een andere opvaller is de Wraptivo 2011 CR-Z Type-F Concept, waarvan helaas geen vermogensgegevens beschikbaar zijn, maar waar wel flink motorisch aan gesleuteld is. We zetten de modificaties even op een rijtje:

Exhaust: HKS Silent Hi-Power Exhaust System
Supercharger: HKS GTS4015 Prototype Supercharger Kit
HKS GTS 4015 Supercharger
HKS F-Con IS with OS-C Fuel Management System
HKS Super Megaflow Reloaded Intake
Upgraded Injectors
Brakes: Lightweight Performance Brakes by Brembo
Suspension: Full Coilover Suspension by Tein
MISC: HKS Super Fire Racing Spark Plugs

Verder heeft Konig Wheels goed naar de doelgroep van de CR-Z gekeken, want zij monteren een heus fietsenrek op de CR-Z (..). Wat resteert kunt u in onderstaande gallery vinden. Mocht je willen weten wat er in/op/om de Honda’s heen zit, dan kan je dat hier vinden.










50 reacties

Dus hoe meer fietsen en vleugels op het dak hoe beter de fuel economy?

Gelukkig geef ik geen aars om fuel economy, heb liever een leuke auto!
Morgen bij je Sushi Flakes?
whoehaha wat een aanfluiting!
KEIHAÁÀRD goan in mn Honda met KenN oliefilter jongùh! sorry kon het niet laten.
@Laue: Grappig man

Nee echt.
Jij noemt 533pk een afluiting?
@d15b2:
Nee, een aanfluiting.
@Laue: haha, ik versprak me. oh wacht een typo natuurlijk haha
Wat is dat toch met die merknamen op de deuren van getunede auto’s? Rijden een pak zo rond, vaak oude BMW 3’s en, hoe laag kan je zinken, één roze getunede Opel Kadett Cabrio.

Denken ze nu echt dat hun oud vehikel er dan plots rally-waardig uitziet?

http://www.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Honda_CR-Z_DSO_Concept_SEMA_2010/Honda_CR-Z_DSO_2010_SEMA-2.jpg
Ik vind het een schitterende auto! Doe mij maar 1! Kan niet wachten om eens 1 in het echt te zien, maar dan niet helemaal standaard..een paar velgjes (en een turbootje..) Hmmmm
@Dotternetta: Sluit ik me bij aan :) Ik vind het model echt heel leuk, alleen jammer dat hij in verhouding geen leuke specs heeft. 2.0 geblazen V-Tec blokje er in en doe mij er maar 1 :D
@V-Power: Een turbo op een V-tec is zonde!
Ik :tong: vrouwen
Wat een kutdingen zeg.
@Ik :tong: vrouwen:
Jep!
@Bwlian: Zo, nu eerst een bavaria
Bisimoto verbeterd het benzineverbruik door 533+ pk erin te stoppen…. Lijkt me niet echt dat ze zich aan de originele opdracht te houden, maar het zal in zo’n klein karretje wel lekker blazen! Nu maar hopen dat het onderstel het ook aan kan.
@Antoon: En de voorwieltjes…
Tja , tis niks zn honda en het zal ook nooit wat worden.
De Honda CR-Z Racer Concept is denk ik wel Rally-waardig.
Van de Hybrid-R is niet eens wat slechts aan te merken.
De rest is crap.
Met een turbo van size-Jupiter kan je dat wel bereiken ja =P
Lang leve eco-tuners, lang leve mensen met een visie ipv sommige kortzichtige conservatievelingen.
Het is niet omdat het eco is dat het lame is, in tegendeel.
toch wel typisch…het standaard model ziet er wederom uit als een bejaardenblikje. Ook de Civic’s van wat jaren terug waren standaard voor 60 plus.

Ga er even mee knutselen en je hebt een hypertrendy petjesmobiel.

Ik snap niet dat het commercieel niet interessanter is om ze gelijk goed af te leveren. Kijk eens naar de Mini, DS3, Fiat 500 etc….
die rooie van de foto van dit topic is wel dik opzich, jammer van het feit dat het een hybride is
Dat is een flinke turbo voor een 1.5 blok. Volle druk @ 6000 toeren? Dan lijkt me die Wraptivo concept veel interessanter.
De Mugen en de HPD zijn het mooiste, maar altijd jammer dat juist die dan technisch niet boeiend zijn….
Ten overvloede maar toch…
http://www.hyts.hu/autok/honda/civic-crx-1988/honda_civic-crx-1988_r3.jpg
http://image.motortrend.com/f/miscellaneous/wot-is-this-part-90/31574673+w750/1989-honda-civic-crx-si.jpg)
…de orginele CRX!
@Pallas: Het is jammer dat ze zo vaak verkracht zijn, origineel is het echt een heel gaaf bakkie, viel me laatst ineens op!
@Citrofiel: Mee eens, volgens mij is dit niet eens echt de eerste, de koplampen horen nog iets ‘hoger’ te zijn.
@Pallas: Zie (natuurlijk) Wiki. Die gele is inderdaad van na de facelift.
@Citrofiel: Die oude is nog net iets leuker.
http://www.hondacivic.ro/wp-content/uploads/2009/02/84hondacrx500.jpg
Hier in US versie.
@Citrofiel: geen facelift. De wielbasis werd groter, hoogte lager en hij werd breder
@Atenza: Oke, dat wist ik niet, thx.
@Pallas: deze: http://www.netcarshow.com/honda/1986-civic_crx/
@Atenza: Ja die bedoel ik, ook met diepe ogen, zie hier boven.
@Pallas: Die inliggende koplampen, zouden die maar heel kort geleverd zijn ofzo? Of alleen in bepaalde gebieden? Veel van de Mk1’s die ik vind hebben die andere lampen die Atenza laat zien.
Wie weet daar meer van?
@Pallas: Dat dacht ik ook even, tot ik wat USA CR-X’en tegen kwam die het niet hadden. Misschien is de regelgeving tijdens de productie van de CR-X veranderd en mocht het toen wel?
@Citrofiel: Mischien is het afhankelijk van de staat,net als (fanboybruggetje)met als de DS Palls dee met de 2e neus uitvoering niet in alle staten met verstralers werd uitgerust.
Wie het weet mag het zeggen, maar volgens mij zijn er weinig Honda-apdepten actief op AB.
@Pallas: Die uit Gta is een gemodificeerde hè, Rockstar heeft nooit de moeite genomen de licenties te kopen voor echte modellen, dus hebben ze hem geïnspireerd op de CR-X. In forza motorsport heeft hij de ‘hoge’ lampen..
@Sciurida: In San Andreas heeft de Blista Compact ook het andere type, mar zoals op paar plaatje daarboven is te zien zijn ook met de diepliggers geleverd.
@Pallas: sorry kromme zin..
@Pallas: In gta IV zit ie ook
@Jokkebrok: Klopt! De Blista Compact.
@Jokkebrok: Da’s een lange link!
Fout fout fout. O O O zelfs een Bulgaarse BMW is stukken netter dan dit soort Sjonniebakkies………..
Man zo’n spoiler op die rode…. Die is waarschijnlijk bang dat ie gaat wegvliegen…
Ik ga gelijk eens naar de showroom om die CR-Z in het echt te zien en een proefrit te gaan maken!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).