Opvolger Lambo Murciélago heet Aventador LP700-4!

Auteur: , 54 Reacties

Het is zo goed als zeker: de opvolger van de Lamborghini Murciélago (codename: Jota) krijgt de naam Aventador LP700-4 mee.

Het uiterlijk van deze nieuwe Italiaan wordt nog angstvallig geheim gehouden. Toch sijpelen de details over de roemruchte Murciélago-opvolger beetje bij beetje binnen. We zagen al regelmatig spyshots voorbij komen, die werden onlangs aangevuld door een prettig lijstje met de (vermoedelijke) specificaties. Toen kwam het getal 700 (pk) al duidelijk naar voren, en dat lijkt nu helemaal te kloppen.

Op 22 oktober heeft Lamborghini S.p.A in de VS namelijk patent aangevraagd op de merknaam Aventador. En die naam kan eigenlijk maar voor één model zijn weggelegd: de supercar formerly known als Jota. Dit wordt bevestigd door een insiders op Ferrarichat die meldt dat de Aventador LP700-4 onlangs is voorgesteld aan een select clubje klanten in Duitsland.

De auto werd gepresenteerd in mat geel en volgens ooggetuigen heeft ‘ie veel weg van de Reventon. Ook schijnt het interieur enorm te zijn verbeterd vergeleken met de huidige Lambo’s. Toch was niet iedereen gecharmeerd van zijn voorkomen.

De ooggetuige vat het als volgt samen:

The design may provoke and Reventon buyers may think Lambo joked with them by launching a car for less than half the price that is faster, more innovative. For the buyers of the LP 700-4 I think they will make a bargain as the only comparable cars are going to be the new Pagani and Enzo successor

Hieronder de specificaties (die al bekend waren):

6.5L, 700Bhp, 680Nm @ 5500rpm & redlines @ 8250.
New 7 speed single clutch gearbox with two automode & 50 ms shifts!
But get this, Carbon monoque chassis & F1 style suspension on the rear
Car is 229kg lighter & 70% more rigid! 4WD. 0-100 in 2.9 secs & 350Km/h top speed

Nu is het wachten op de eerste spyshots die uitlekken van deze nieuwe stier. Aventador, wen er maar vast aan.



54 reacties

Kijk, dát is nog eens een mooie naam ! Had ik maar patent aangevraagd op alle stoere stierennamen…. ;-)

Volgens mij een ‘waardig’ opvolger van de eeuwig roemruchte en supergave Murcièlago…snif…we zullen je niet vergeten…
@Megakix: Volledig eens past gewoon weer bij de auto. klinkt dat toch beter als 458 ITalia of 911 GT3 RS Turbo carrera
@Megakix: Eens! Zo blij dat het geen Jota is geworden.
@E34M5Touring: 458 Italia klinkt toch ook lekker hoor.
Het is in ieder geval over duidelijk dat Lamborghini van Audi is. Ik vraag me af of ze de Murcielago kunnen overtreffen wat betreft uiterlijk. Ik vond die hele Reventon maar niets, dat was gewoon een Murcielago met heel veel plastic flappen en uitbouwsels. Kan ook hier nog niet erg warm van worden.
@JPM: “dat was gewoon een Murcielago met heel veel plastic flappen en uitbouwsels.”

Wait what? Plastic? Ga even wat research doen jij, foei!
@ExOtiC: Plastic, carbon reinforced plasic is allemaal hetzelfde. Waar het om gaat is dat het een Murcielago was die gewoon wat lelijker gemaakt is.
@JPM: Tja, smaken verschillen. Ik vind de Reventon juist prachtig :) Wat een megastrak ontwerp, het schreeuwt ook echt jet-fighter …
@Dawg: Maar dat is het hem nou juist, het is geen ontwerp, de Murcielago is een ontwerp de Reventon is een Murcielago met extra spoilertjes. Maar goed dat je hem mooi vind is prima.
Tegenwoordig moet elke auto overdreven en apart. Ben benieuwd, van mij hoeft het allemaal niet nog extremer. Al die afkortingen achter de naam hoeft van mij ook niet. Noem het gewoon Aventador en hou het daarbij
Mijn god, 700pk. Hoe willen ze dat in de hand gaan houden? Dat worden veel RIP advertenties van eigenaren. Eigenlijk niet te bevatten dat 25 jaar geleden 200pk al een giga berg vermogen was. Een Ferrari met 245pk was een supersportauto. Tegenwoordig hebben Volvootjes dat al.
@midasracer: Vroeger… in de tijd dat ze nog met de tuinslang benzine vernevelden in een buis ;o) De techniek is er ferm op vooruit gegaan, zowel mechanisch als elektronisch, maar ik vrees dat we nu ongeveer op de top zitten (tja, meer dan 1000 pk heb je toch nix aan in een auto, maar kom, gewoon omdat het kan! ieder diertje zijn pleziertje :p)
@M-lover: Ja het is triest. Ik zit ook al te denken om de verdeler en carburatteur op mijn roadster te vervangen door een Megasquirt systeem met Edis module. Meteen 20% meer vermogen, betere stationairloop, sneller in toeren en een beveiliging voor overtoeren. Je kunt er zelfs een automatische watersproeier voor de intercooler op aansluiten. Maar het romantische van prutsen met de ontsteking en SU carburatteur zal ik missen.
200 pk ligt tegenwoordig in een beetje alle grote middenklassers omdat ze anders het gewicht niet goed kunnen verplaatsen.

300 km/h dan telt.
700PK heerlijk :D
Wat een opluchting dat ie geen Jota heet!
Go VAG Go…
Wat een heerlijke cijfertjes…
Als Lambo zo door gaat, wie weet krijgen we ook wel een
Lamborghini Veyrona LP2000-SV :P
We Love VAG !!!
@VWFreak: Uhm YOU love VAG, not WE
@pordon: VWfreak is, net als VAG, schizofreen. Vandaar, WE.
F1-style rear suspension?

Mag hopen dat ze daar goed over hebben nagedacht, want dat betekent volgens mij nog steeds dat het motorblok aan de monocoque vast zit en de achterwielophanging aan het motorblok. Dit is licht en stijf, maar zorgt ook voor veel vibraties in het interieur. Niet erg als je een F1 piloot bent, wel erg als je een oude knakker met veel geld bent. Ferrari heeft dat toch ook al eens gedaan met de F50? En bij de Enzo zijn ze er weer van af gestapt…….
Yes! Dikke naam!

Ik zag vorige week vrijdag in Almere een matzwarte Murci SV met taartschep langs mn huis rijden. Wat een ubergruwelijke bak is dat! Ben er achteraan gerend en hij stopte bij mij om de hoek. Daar stond een grijze Diablo gespinned half op t wegdek ivm slippery when wet. Linkerachterbumper beetje naar de klote: vrouwtje achter t stuur kon t blijkbaar niet helemaal handlen.
Maar t starten en stationair draaien van de M. is al pikstaanderig!! Wat een bruut monster :D En heb m helaas nog niet voluit mogen aanhoren. De nieuwe Lamb zal iig nog vadsiger klinken.
De auto’s waren in Almere ivm van soort Doe een Wens stichting voor zieke kinderen.
Dat is nog eens een gruwelijke Lambo naam!!
Dat klinkt heeeeeel goed die naam. Nu het uiterlijk tonen graag.
op de een of andere manier laat me dit nog steeds aan star wars denken.. ;)
Nu maar hopen dat de Testarossa dingen in de portieren ook het productie stadium halen. Maar dat zal wel niet.

De naam doet me eigenlijk meer aan een chocolaatje denken dan aan een supersportwagen. Maar Audi zal er wel iets leuks van maken.
Ben benieuwd, vond net deze interpretaties op het internet.

http://www.speedlux.com/wp-content/uploads/2010/05/cgi-2011-lamborghini-jota-16349_1-650x433.jpg

http://3.bp.blogspot.com/_4LWNF7ykf9s/S0FkR5GAcSI/AAAAAAAADU0/cXYNgJGEzAg/s1600/lamborghini%20urus%202.jpgl
@john: Dat is op basis van de Gallardo.
@john: dat zijn ook 2 verschillende, kijk maar op de eerste foto zijn de koplampen horizontaal als ze murci en op de tweede verticaal á la gallardo
Hij heeft in de mock-up stiekum best een VAG bekkie… benieuwd of ze dat echt gaan gebruiken.

http://www.stylingtuning.nl/wp-content/uploads/caractere-volkswagen-scirocco-1.jpg
Iedereen heeft het al over VAG ipv Lamborghini.
Terwijl ze in Italie worden ontworpen, en gebouwd door Italianen. Ze hebben alleen een penningmeester aan het roer die lelijke pakken draagt ( Winckelmann)
@frarissimo: de hele parking staat vol met auto’s uit Ingolstad… dat is zekr omdat de Lambomedewerkers allemaal een auto rijdend op buitenlands kenteken? Of zouden er wellicht toch Audi mensen werken bij Lamborghini?
@ redactie, een patent op een naam is niet mogelijk,
een registratie van een (vanaf dan) beschermde handelsnaam wel. Patenten of Octrooien hebben altijd betrekking op industriële uitvindingen, producten, processen of toepassingen.

voor de rest blijft het natuurlijk giswerk en afwachten tot de uiteindelijke release.
Meneer Touareg was daar erg succesvol mee een paar jaar geleden.
Codenaam Jota?? Wie heeft dát nouweer bedacht!

700 pk is wel lekker man, kom je al gauw uit bij de AM One-77, een Koenigsegg of Pegani Zonda R.
@Tommy2: Jota is een oud model van Lambo uit 1970, is een doorontwikkeling van de Miura:
http://www.2405.com/Press-Releases/Lamborghini-Miura-Jota-1970-070607.html
waar komt het gewicht dan op uit? 1400kg droog? dan is het ding ntuurlijk achterlijk snel maar de McLaren mp4 zit er niet zo ver achter… die zal bovendien flink goedkoper zijn. Het is maar waar je voor gaat: extreem uiterlijk en atmosferische v12 of turbo’s en ingetogen klasse. Ferrari kan aan de bak voor de opvolger van de 599… en Porsche moet het dan hebben van de 5ton kostende 918? Interessant gezelschap die groep auto’s.
De naam klinkt wel een beetje als Russel Crow in Gladiator met een strakke broek ipv dat rokje en een spaanse snor…. is het niet maar makkelijker uit te spreken dan Murcielago.
wat wordt de Lamborghini URUS dan?
(las ik een keer in een AW.)
Die 200 kg minder is eigenlijk de leukste verandering.

De Murcielago was toch wel beetje een zwaar bakbeest.
@Woody lijkt me sterk dat ze allemaal een gallardo van de zaak rijden??
@frarissimo: het is je bekend dat Ingolstad niet in Italië ligt? Audi’s dat snap ik maar duitse kentekens zegt mij dat heth waarschijnlijk geen italianen waren die daarmee voor kwamen rijden.
patent aangevraagd op een naam? ahum…

iemand moet even terug naar school
In mijn ogen de enige supercar die enigzins in de buurt van de Koenigsegg Agera kan komen
Er was vroeger toch al een Jota? Aventador klinkt in ieder geval mooier!
Mijn smeekbeden zijn aanhoort!! Er bestaat een god!
Dit beest heeft nu eindelijk een deftige mooie naam gekregen.
De specs zijn echt om van de smullen! Ik kijk er echt naar uit :)
Toch, met een slap aftreksel van Lambo-deuren kan het geen lamborghini zijn. Ze moeten gewoon scharen.
Vet! What do you drive? I drive a lamborghini Aventador LP700 dash 4! Ik zou willen dat ik ooit is zoiets zou kunnen zeggen! :P
LOL @ “testarossa” strepen
Ti’s toch al bekend dat Lambo dood is…niks Italiaans meer aan. Ja ze zitten beter in elkaar geschroefd, maar dat is het dan ook. Dood als een pier…rip Lamborghini en leve de petjes en rappers.
Jota vond ik wel een sterke naam ,uit de echte lamborghini tijd.
Waarom heetten ze dit ding niet gewoon Aventador…. Dat met die LP700-4 vind ik wat overdreven om er elke keer bij te zetten… ze maken die wagen zo net wat te klinisch en het klinkt gewoon niet…
“New 7 speed single clutch gearbox with two automode & 50 ms shifts”


Dat word dus 380-400 kmh topsnelheid.
@Dimglor die toevoeging LP 700-4 is de Duitse touch…
Goed dat ze die naam ‘Jota’ hebben afgeschaft oO Aventador! Dat klinkt tenminste goed in de mond!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).