Volvo V60 te saai? Dat lost Heico wel op

Auteur: , 40 Reacties

Volvo zet haar nieuwe modellen zelf neer als uitdagend, spannend, enzovoort. Niet direct de eigenschappen waarin het merk uitblinkt? Echt spannend, uitdagend en een tikje ordinair wordt het pas na een portie onvervalste Duitse tuning.

We kennen het recept natuurlijk van de nieuwe Volvo S60: voorspoiler, achterspoiler, velgen en uitlaatjes. Velgen zijn weer als 18 en 20-duims verkrijgbaar. De extra spoilers bestaan uit opzet-stukken die op de standaard bumpers gemonteerd worden. Als je dan toch bezig bent zou ik meteen alle achterruiten blinderen. Oh, en als je grote velgen neemt dan horen daar natuurlijk remmen bij die de ruimte vullen. Zomaar twee tips.

Met de nieuwe uitlaat wil je natuurlijk ook wat extra leven in de auto. Voor de 2.0T en T6 heeft Heico de kitjes klaar liggen. De 2.0 viercilinder krijgt van Heico 250pk en 350Nm. De T6 wordt opgepept tot 330pk en 460Nm. De T3, T4 en T5 varianten zitten in de pijplijn.



40 reacties

kdenk dat volvo rijders niet zo snel hun auto gaan tunen , anders is die wel mooi
@KaCh1ng: tunen is het verkeerde woord bij volvo, eerder verfijnen! een echte tuning volvo zie je niet vaak, een volvo met enkele heico onderdelen zie je toch al dikwijls (relatief gezien dan) rijden hoor… ikzelf ben ook aan het kijken voor andere velgen (echte volvo’s dan, geen tuners), en laat er later ook nog wat performance onderdelen en enkele exterieur delen van heico op plaatsen…

voor elk merk zijn er tuningkandidaten genoeg, enkel liefhebbers vinden :)! wij hebben hier in de straat zelfs een getunde opel kadet en citroen C2 staan… ook niet de auto’s die ik zou kopen om te tunen ;)!
@technopatat: Een Kadett is de sjonniewagen van het verleden en de C2 is de sjonniewagen van de toekomst. Beide dus juist wel slachtoffers om eens lekker lomp te pimpen. ;)
@Citrofiel: ik weet het, maar beiden net de wagens waarmee je respect afdwingt door ze te tunen… In tegendeel zelfs, iedereen bekijkt je als een sjonnie zoals je zegt!

Als je wilt tunen, kies dan een auto die een goede basis is, en voeg dan eigen smaak toe, dat kan ik waarderen! Zo heeft mijn collega een e36 getuned staan, en die is niet lelijk, de zoveelste c2, astra en 206 die hier in de straat staat zijn bijna allemaal ‘kijk naar mij aub’ bakken…
@KaCh1ng:
makker van me heeft net de S60 met R design pakket besteld en gaat uiteraard ook binnen bij Heico :)
Helaas is hij wel voor de T5 variant gegaan..
Binnekort de eerste pics!
Staat wel drie maanden op de bestellijst.. :(
@KaCh1ng: Kadett is toch juist een perfecte auto om te tunen? Strippen, schroefset eronder, instelbaar camber, lekker klooien met Webers en meer van dat leuks op een auto die maar 900 kg weegt. Geweldig.
Yummie. Subtiel genoeg voor een Volvo.
Hij doet mij nu wel een beetje denken aan een SUV, á la X6. Dat is overigens niet negatief, hoor. ;)

Maar wat is ‘ie verdomd vet zeg! :D
@bosnialove: Hij is thans maar 148 cm hoog. Dat is zelfs heel laag voor een stationwagon. Het zal aan het standpunt van de fotograaf liggen.
achterkant is wel tof, maar de koplampen aan de voorkant zijn lelijk en te groot..
die achterkant vind ik echt helemaal tof.
echt wel netjes.
@philipzuidijk: Dan moet je hem eens zien met de (led) lichtjes aan!
Heel dik!
Bangelijk ,prachtig,zalig papa auto.
Ja ! Saai !…ondanks de Heico-rommel…
@Megakix: Volgens mij wil je dat graag vinden inplaats van dat je het daadwerkelijk vindt. Of je deze wagen nou mooi vind of lelijk, saai kún je hem niet noemen met deze belijning. Verder gok ik op basis van deze post dat jij een liefhebber bent van VAG, klopt dat?
@Megakix: Saai? Ik heb deze juist gekozen omdat iedereen Audi of BMW rijdt. Ik ruil mijn BMW binnenkort in voor deze V60. Ik heb er nog steeds geen enkele zien rondrijden trouwens.
the-budel-guy
beetje ///AMG uitlaten.

vind die nieuwen V en S 60 reclames wel leuk net of Volvo van het ouden lullen imago af wil laat ik zegen met deze V60 is ze dat in mijn ogen gelukt.

voor wat betreft de auto geef mij alleen die uitlaten maar die velgen en de rest mogen ze thuis houden
Zo moet de Volvo V60 R zijn ik vind hem echt prachtig niet te schreeuwerig en ook weer niet té saai.
Ook vind ik de uitlaatpijpjes er erg mooi uitzien.
Mooie gedaan door Heico maar zonder Heico vind ik de V60 absoluut niet saai. Iniedergeval als je de auto vergelijkt met andere stations (of hoe dit ook heet, lifestyle ding).
Fraai hoor, kan de less is more look zeker waarderen. Op de voorkant na. Blijf het een te guitig neusje vinden.
Stoere bak.Mooie amg pijpjes ook.
WAT EEN VERSCHRIKKELIJK LELIJKE AUTO! Waar is de tijd dat Volvo degelijke auto’s bouwde in plaats van die wanna be sportieve dingen bah!
@creative25: Waar haal jij de wetenschap vandaan dat Volvo’s niet meer degelijk zouden zijn?
@creative25: Dit is de mooiste Volvo ooit. Het lukt ze wel degelijk om hiermee een jonger publiek aan te spreken.
Ik vind deze auto echt wel wat hebben zelfs zonder deze Heico Spullen!
@creative. In je denken doe je je naam geen eer aan. Denk out of the box jong, anders ben je niet creatief. LOL.

Wat ik jammer vind dat ook Heico is afgestapt van de mistpitjes.Misschien niet echt nuttig meer maar wel mooi.
Meer tuning dan dit hebben ze in ieder geval niet nodig. Maar misschien is ie origineel nog wel het allermooist!
Iedereen lijkt helemaal voorbij te gaan aan wat ‘tuning’ eigenlijk als basis heeft. Kleine autootjes die worden ‘opgesmukt’ worden hier meteen afgedaan als ‘sjonniebakken’ (de grotere en duurdere ondertussen ook, maar daar gaat het ff niet om)

De grondslag van ‘tuning’ waren jonge mensen met een beperkt budget die toch wat speciaals wilden maken van een alledaags autootje (lees goedkoop en een grijze muis in het verkeer)

Daaruit zijn verschillende ‘stromingen’ ontstaan (gaande van Clean tot F&F) ik zeg met opzet niet ‘toestanden’ omdat het ieder z’n eigen ding is. Ik vind een F&F getunede auto even mooi als een ‘cleane’ zoalng het netjes is afgewerkt en alles een beetje in verhouding is (ook al gaat het ook daar meermaals stevig verkeerd)

Hoe dan ook vind ik dat de meesten hier (met name de Nederlanders) hier telkens heel erg kort door de bocht gaan.

En om terug te komen op het onderwerp van dit topic, vind ik Heico een saaie tuner. Blijkbaar vonden ze er niks beters op dan de achterkant van een C63 station over te nemen en aan te passen op een Volvo.
Dus nu roept iedereen dat het netjes en strak is,terwijl als je eers traks eentje ziet er ‘sjonnie’ wordt geschreeuwd omdat je een wannabe Mercedes bent.
@Neal: je hebt tuning en tuning. Al die tupperware maakt het er meestal niet mooier op. Maar letterlijk vertaald betekent ‘tuning’ meer ‘afstellen’, ‘optimaliseren’. Al dat toevoegen van plastic, shaving en dat soort optische onzin heeft daar niets mee te maken. Zet er daarentegen prestatie-verhogende spullen op, dan ben je wel bezig met tuning.

Een vleugel of spoiler *kan* zinnig zijn om meer downforce te creëren. Lagere banden / grotere velgen *kan* helpen om beter contact met het asfalt te krijgen en om daarmee sneller de bocht door te komen. In 90% van de gevallen echter is ‘tuning’ niet meer dan de toevoeging van een volstrekt nutteloze bodykit die uitsluitend tot doel heeft meer op te vallen. Da’s geen tuning, dat is exhibitionisme.
Mooie “veredeling” van deze Volvo!
Al vind ik die van R-design iets mooier, deze is nog steeds een knappe bak voor ouders met kinderen!
Ik denk dat ik later ook zo iets ga kopen, degelijk en goed, maar met een klein sportief pakketje. Een beetje onderscheiding en sportiviteit kan geen kwaad bij Volvo.
Der Poltergeist
Ik vind toch dat de tuning op deze mooie Chinese auto er niet helemaal bij past. Dat de Chinezen goed bezig zijn staat vast.
Spannend 4 Mercedes ovalen pijpjes onder de chinese, slaapverwekkende Volvo Geely
dan toch liever de c30 van een paar jaar geleden van heico
Ooh, deze is pas BRUTAAL. Zucht, ze willen te graag bij Volvo heb ik het idee. Het schijnt gewoon een fraaie degelijke Volvo te zijn, alleen dan met te weinig hoofd/beenruimte achterin. Daarvoor koop je ze toch volgens mij, dus moet je toch weer naar die gouwe ouwe V70.
@Pier: Te weinig beenruimte? Ik mocht van de baas uit 215 auto’s kiezen. Waaronder BMW, Audi, Mercedes, Alfa, Ford, … Ik ben er elk weekend enkele gaan testen, maar het is de V60 geworden. Niet zo saai als de Duitse concurrentie, sportief en toch praktisch. En aan been en hoofdruimte geen gebrek. In tegenstelling tot sommige Audi’s en Alfa’s.
stoere volvo
eindelijk geen saaie lijnen meer.
Dit is geen tuning, maar een verbetering van een bestaand model ;-)
Ziet er gewoon prachtig uit!
Gewoon heel mooi! echt een verbetering :)
Hun nieuwe imago om een jonger publiek aan te spreken lukt aardig. Ik ruil mijn BMW binnen 7 weken in voor een V60. Ik houd het bij 17″, rijdt toch wat comfortabeler op ons Belgische putjeswegdek. Voor de rest zie ik niet zo héél erg veel verschil met de originele V60. Ik heb’m ook in’t zwart, met donkere ruiten. Met een vrolijk roffelende 5 cilinder en een automaat. Dit dieseltje maakt trouwens een heel mooi geluid. In tegenstelling tot mijn huidige BMW die klinkt als een bestelwagen. PS: moest Alfa een automaat gehad hebben, was het een 159 SW geworden. Maar ja, het vrouwtje kan er niet mee overweg…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).