
Hoewel de autoshow van Los Angeles vandaag van start gaat, heeft Mercedes zijn dikste CLS nog niet officieel gemaakt. Maakt niet uit, want dankzij een lek kunnen we jullie toch alvast de eerste afbeeldingen tonen.
Zoals bekend heeft de oude atmosferische 6,2 liter V8 plaats moeten maken voor een 5,5 liter groot exemplaar met twee turbo’s. De nieuwe motor levert desalniettemin met 525 pk en 700 Nm betere prestaties dan zijn voorganger (514 pk, 630 Nm). Met het optionele Performance Package stijgen deze waarden naar 557 pk en 800 Nm, en de topsnelheid kan van een begrensde 250 km/u naar 300 km/u opgekrikt worden. De sprint van 0-100 gaat met Performance Package in 4,3 seconden, en ‘standaard’ in 4,4 seconden.
Zodra Mercedes alle info vrijgeeft komen we met een gallery, maar voor nu willen we jullie de eerste foto’s niet onthouden.
Lekker! Dit is nou wat men noemt even lekker wakker worden:)
Goeiemorgen AMG! :)
kun je in het verkeer best mee meekomen. Doe maar dan, voor derbij :P
Had ik helemaaaaal niet verwacht::
http://img249.imageshack.us/img249/38/mercedesaf.jpg ;)
@Tschilpje: Die vind ik idd mooier.
@birdboy: dankje ;)
@Tschilpje:
.
Ja ik ook. Vind de achterpoiler wat beschaafder bij de AMG uit jouw link.
De AMG ziet er wel goed uit hoor.
Vooral in deze kleur. Goeie prestaties. Hopen dat die ook lekker stuurd.
@CSL:
Ik denk dat je dat aan AMG wel kan overlaten. AMG heeft vaak 1 van de best sturende wagens.
@Relief:
“AMG heeft vaak 1 van de best sturende wagens”
Grapje zeker?
@CSL: Oke de M-modellen van BMW sturen over het algemeen beter maar de laatste jaren maakt AMG toch ook echt goed en strak sturende auto’s. AMG gaat alleen liever voor een wat completer plaatje in hun AMG en een hoge funfactor waar BMW M alleen maar gaat voor superstrak weggedrag om maar zo’n snel mogelijke rondetijd neer te kunnen zetten.
@Pordon:
Ik ben het gedeeltelijk met je eens dat ze steends beter hun best doen.
“completer plaatje in hun AMG en een hoge funfactor waar BMW M alleen maar gaat voor superstrak weggedrag om maar zo’n snel mogelijke rondetijd neer te kunnen zetten”
Hier ben ik het niet met je eens. De M3 bijvoorbeeld stuurd beter, ligt beter op de weg, heeft meer tractie, heeft hogere funfactor en toch is hij comfortabeler dan de C63 AMG(ppp)!! En dingen zoasl een LSD vergeet AMG gewoon eventjes op een beest als de C63 te zetten. What’s up with that?
@CSL: Uhm volgens mij is het al door velen uitgesproken dat de C63 een betere allrounder is en een veel hogere funfactor heeft dan de M3. Ik heb alleen de C63 AMG gereden en niet de M3 dus ikzelf kan er niet over oordelen maar op 18 inch vond ik de C63 niet vervelend oncomfortabel. Tevens zal het mij uiteindelijk een worst wezen of een M een veel betere auto is want ik zal altijd voor een AMG gaan want het geluid van elke AMG overtreft alles.:P
@CSL: Stuurd?
kan raar klinken he , maar ik vind het niet mooi de cls was prachtig , vrij subtiel en onopvallend , geen overbodige aanplakrommel zoals spoilers en diffussors , dit is iets vulgair aan een schoonheid geven , zoiets als heidi klum vol piercings boren en voltatoeren omdat ze niet stoer genoeg is , of een beetje zoals aston met de dbs heeft gedaan ,
eigelijk een beetje als dit maar minder extreem
@bpc:
.
Dat is geen DBS, maar een Vanquish.
@Steiger: ik heb toch niet gezegt dat dit een dbs is ik haalde dat als vorig voorbeeld aan dat dit het zelfde is als dat wat aston met de db9 heeft gedaan door de dbs te maken of je kan het OOK vergelijken met deze en dan die vanquish
Als ze er deze keer nou ook een 65 versie voor maken. Dan zou ik een nieuwe favoriet hebben
@Birdman: Of je gaat gewoon naar een tuner, en die voert de turbodruk een beetje op, en dan zal die ook wel aan 65 AMG waarden komen hoor ;)
Ik vond de eerste CLS al briljant, maar deze is toch wel echt zijn tijd vooruit. Wat een lekkere wagen. Zegt ook genoeg over de nieuwe S die er aan komt.
geef mij dus maar gewoon de cls600 als ik meer vermogen wil daarvoor kan ik die nog laten optunen maar die houd het mooie subtiele uiterlijk
@bpc: Als die CLS600 er was geweest… maar die is er niet dus helaas
@Pordon: wow das jammer een 500 dan maar ?
@bpc: Die is er nog niet maar die gaat er wel komen, dus wanneer je een 4.6l V8 biturbo met 436 PK en 0-100 in 5 sec. topsnelheid gelimiteerd op 250km/h genoeg vindt en liever het normale, meer comfortabele onderstel wilt dan is dat de perfecte match.
@Pordon: de looks zijn dan toch mooier en snelheid is er ook meer dan genoeg en als ik beter wegligging wil zet ik wel andere veren
Nee he, Audi flikt het al met bijna alle modellen, Mercedes is ook begonnen. Elke AMG, in dit geval, dezelfde neus. Jammer zeg….
@Wesley: Ach je hoort mij niet klagen bij de AMG modellen. Ziet er namelijk erg strak en gelikt uit. Als het in de smaak valt, waarom niet?
@Pordon: Ja oke, dat is wat anders. Ik zeg ook niet dat ik deze CLS retesaai vind, integendeel. Maar het had allemaal wel net ff anders gemogen dan de CL AMG…
Wie belt Sacha even wakker, kan ie m bestellen.
hmm ik vind hem niet echt mooi eigenlijk… veel te druk!
Zo he, dat is lekker wakker worden:),
Vorige CLS is (naar mijn mening)mooier, maar vind deze zeker niet verkeerd.
Bangelijk, zeer zeer zeer mooi.
Als ik de centen had, zou ik het wel weten.
Mooie auto, heerlijke specs en performance. En waarschijnlijk ook weer een heerlijke sound :P
maar toch moet ik zeggen dat ik de styling bergafwaarts vind gaan. De eerste of tweede generatie CLS spreken mij 10 keer meer aan dan deze, bijna, futuristisch ogende slanke ronde 2011 CLS.
Foto’s zijn geshopt, dus zal in het echt iets minder zijn. Maar los daarvan, heel mooi. Auto ziet er “gespierd” uit(als je het zo mag noemen).
Foto’s zijn geshopt, dus zal in het echt iets minder zijn. Maar los daarvan, heel mooi. Auto ziet er “gespierd” uit(als je het zo mag noemen).
Lijp hoor, echt gave bak!!!
Hier nog een paar foto’s, ook van het interieur: http://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?p=353910#p353910
@MercedesForum:
Hoogglans middenconsole. Dat wordt poetsen.
@primramessar: Als je die auto kan betalen dan laat je dat doen. Maar als je de auto met het geld van je “oud ijzer” handel hebt betaald, dan moet je flink poetsen ja. ;)
Superdepuper ! Ik wille wille wille ! De kleur is dan nog een beetje opagrijs….maar de performance, het design…helemaal, echt helemaal goed die bak ! Oké, 1 dingetje…klein dingetje…die spiegels zijn te lomp ogend…nja
Erg fraai. Mooie strakke en sportieve bumper en niet zo overdreven als bij de C AMG. Maar ik heb toch nog altijd liever de ‘oude’ CLS
@Atenza: Idem, die oude is gewoon een klassieker!
Ik vind die vierkante eindpijpjes bij de nieuwe AMG serie toch minder mooi als de eerdere ronde/ovale! Verder een hele dikke bak
Dat spoilertje/lipje op de kofferbak verpest net die lijn die de CLS juist maakt. Verder is ie erg lekker!
More Pictures:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2010/11/die-top-version-des-vierturigen-coupes-der-neue-cls-63-amg/
De velgen hadden van mij wat meer onderscheidend gemogen tov de E-klasse. Daar passen die velgen perfect onder, hier had ik een iets andere stijling onder gezet. Verder: topkar.
1 woord: lelijk !
@majinstar: Omdat deze het hele BMW gamma eraf rijdt?
@majinstar: omdat het geen bmw is.Wat een zielige vertoning ben jij toch.GA maar gauw op je batavus fietsen
@majinstar: Goed… dat is al 1 sukkel minder voor ons in de rij om dit snoepje te bestellen.Volg maar mb man’s advies… ga toch fietsen man…
OT: Ik was sceptisch in het begin, maar die ziet er wel een pak strakker uit als de vorige versie. Ik weet de laatste tijd haast niet meer waar te beginnen bij een Mercedesdealer om het lekkerste eruit te halen (Nieuwe CL, CLS (en Shooting Brake), E-coupé, binnenkort C-coupé?)!
Subtiele en verschrikkelijk mooie wagen, maar het resultaat ligt niet echt buiten de lijn der verwachtingen. Ben benieuwd hoe hij wordt beoordeeld m.b.t. wegligging etcetera.
Overigens is het jammer dat ze dat Performance Package niet standaard installeren. Dit soort auto’s horen de ultieme sportcoupé/-sedan/-station/etc. te zijn. Dan ga je niet bepaalde klanten de keuze bieden om tegen korting het hele model af te zwakken tot een net-niet-auto, puur omdat het comfort/de vermogensafgifte/de maandelijkse verzekeringspremie dan wat beter te behappen is. Die mensen zou je volgens mij moeten wijzen op een CLS 500 met AMG-pakket ;) .
Ik ben plots blij dat Sinterklaas stillaan moet komen. Dit mag echte wel op m’n oprit komen te staan.
Ik ben nu héél erg benieuwd naar de Brabus Rocket II. Hoewel de originele Rocket gebaseerd was op de CLS500
@BaySideBlueBoy: Ik denk niet dat ie gebaseerd was op de CLS 500, omdat er in die rocket een V12 zit ( overigens van Brabus zelf, en niet gewoon getuned ).
@SimonMc: Brabus modificeert 5.5L V12 Mercedes-Benz M275 motoren om tot BRABUS SV12 S. Het zijn geen volledig in eigen huis ontwikkelde motoren. ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Brabus_Rocket
@BaySideBlueBoy: ja ok, dat gedeelte wist ik niet.Maar er bestaat toch geen cls met een V12 toch?
@SimonMc: De Brabus Rocket (gebaseerd op een Mercedes CLS) heeft wel een V12. Maar die is er door Brabus ingepropt en niet door Mercedes.
Grruwelijk gewoon vies deze bak
mooie bak wel apart dat die snelller is dan een cl 65 amg en een s 65 amg maarjah die zullen op ten duur ook wel weer sneller worden
@jeanclaude: absoluut niet sneller! Misschien van 0-100, maar van 0-200 al niet, en van 0-300 zéker niet !
Potverdomme, dat is wel een hele dikke bak. Alvast gaan sparen voor als de bimmer de deur uit gaat :P
Ik kan er niet warm of koud van worden. Misschien komt het doordat ik originaliteit op prijs stel bij fabrikanten. En het 180e AMG model dat MB deze tien jaar uit brengt valt daar niet onder.
pfff, wat een pornobak
Voorkant: Ja
Achterkant: Nee
De CL600 is voor mijn gevoel toch de betere qua uitstraling.
Prestatie gewijs ziet het er wel goed uit. Atmosferische motoren gaan het toch afleggen tegen de Turbo motoren he?
@Barryyy: Goh… vind je het gek met die EU-emissie eisen voor 2015… Turbo motoren zijn gewoon efficiënter dan atmosferische. Helaas maar het is niet anders.
@Pordon:
Haha nee vind het zeker niet gek, tegenwoordig kunnen ze niet anders. Turbo is ook niet verkeerd, maar atmosferische motoren waren natuurlijk wat directer en meer lineair. Dan maar wachten op de turbo druk en hogere toeren draaien.
hebbe hebbe hebbe mijn toetsenbord hangt al onder van de geil
-=edit: dubbelpost=-
Foto 3, de zijkant met die velgen. WAUW.
@Ik :tong: vrouwen:
Dat zijn ook andere velgen als de andere 4 foto’s
Ziet er fantastisch uit!
ziet er strak uit:)
ik lach me rot om bmw fans( bmw maakt mooie en snelle autos en een m5 heeft meesterlijk geluid )MAAR
jammah voor bmw fanboys dat bmw alleen maar dagelijkse autos omtovert to M en niet een dikke sportwagen heeft
lambo?
audi r8 5.2?
slr / sls?
bmw m3 hahahahah lol
hoe kan je bmw nou de beste/meest sportieve vinden?, hun enige misluke poging van 10 jaar geleden een z8?
@wateenlol: rustig rustig…
-=edit: dubbelpost=-
Die auto wordt steeds meer gestroomlijnder, het lijkt bijna op een vis, zonder op kia te gelijken , Ik zou maar zeggen: Doe zo voort Mercedes :)
*kwijl*
Zo mooi, maat tegelijk sportief en elegant…
Als ik het geld had stond hij op mijn oprit!
Past hier geen V12 in of mag er geen V12 in?
Het valt me nu pas op dat aan de nieuwe CLS eigenlijk hetzelfde mankeert als waarover ik klaagde bij de facelift van de SL. De voorkant is enorm scherp en hoekig ontworpen, waar de achterkant heel vloeiend is. Bij de SL heb ik daar nog niet aan kunnen wennen, misschien dat het bij de CLS in het echt anders oogt, maar ik vrees ervoor.
@Citrofiel:
Das mercedes de afgelopen jaren, voor mij oogt het bij deze wat minder maar de SL65 en de CL600 vind ik het wel mee vallen qua irritatie.
@Barryyy: Bij de CL vind ik het ook wel meevallen, bij de voorkant zijn eigenlijk alleen de koplampen echt hoekig. Bij de SL (en deze CLS) is heel de voorkant hoekig. Op mij komt het dan onsamenhangend over…
@Citrofiel:
Ja als je het zo bekijkt, klopt het wel wat je zegt, maar op mij komt het niet storend over. Het totale plaatje wat er ooit uit de fabriek komt rollen, zal onze ogen doen openen.
@Barryyy: Ik denk eigenlijk dat het bij de CLS in het echt ook nog wel te doen zal zijn.
ZEKER schrikken. Nog dikkere heupen.
Enorm vet! hebbe hebbe hebbe!
Vrij netjes maar ik wil deze!:
@Flamingo: Is dat de vorige 55? If so, agreed. If not, de 55 was in de praktijk sneller dan de 63…
@Jochempie: is de 63
@Flamingo: Ik heb dan liever de 55…
@Flamingo: True… Vind ik nog altijd mooier… maar de nieuwe begin ik toch al meer te appreciëren dan in het begin..
fietfieuww!!!!
Zie hier, mijn nieuwe favoriete M-Bz! (tenminste, op gelijke hoogte met de SLS)
Wat een prachtapparaat hebben ze bij AMG weer gemaakt! I like it!
Ik vind die vierkante pijpjes ook maar niks, erger zelf, vind ze spuuglelijk. Ik snap dan ook echt niet waarom ze die brute ovalen AMG pijpen niet meer eronder plaatsen..verandering is duidelijk niet altijd beter.
kan ik van iemand high res wallpapers van die foto’s krijgen?
Qua lijnenspel en uitstraling vond ik de vorige CLS (AMG) gewoon een stuk mooier. Nu is het allemaal wat hoekiger en puntiger maar afgezien van dat vind ik het best een mooie auto. Ook de vierkante uitlaatpijpen ogen mijns inziens prima van achter. Vooral van schuin achter doet deze me vooral denken aan de uber-coupé van Mercedes, de CL. Wanneer ik morgen de loterij win koop ik overmorgen een CL600. Fantastische rijdersauto met een luxe- en comfortniveau waar ze bij BMW niet aan tippen kunnen.
@CSL: BMW het sportiefste? Noem mij eens 1 hedendaagse supercar van BMW welke ook maar kan wedijveren met bijv. een SLS AMG, SLR, Gallardo of 430/458 Italia?
Gaat je niet lukken Bimmer-boy..
Kom niet aan met de zoveelste opgevoerde Bimmer (dat heeft niks te maken met een supercar)
@GTR: Ff googelen en je hebt ze, toch?
Shit, ik kan niet kiezen….. nieuwe Camaro SS Cabrio, nieuwe Porsche Cayman R, of dit beest…… eerst maar effe de bank bellen.
@Flamingo: Goede smaak!
Zolang “veredelaars” zoals AStMA of Lorinser maar afblijven van dit soort auto’s..
Geen 544 pk en 800 Nm? En optioneel 571 pk en 900 Nm? Vreemd weer met die vermogens bij AMG…
Dat vind ik zo kanp van de AMG, ik ben niet zo’n fan van de nieuwe CLS maar de AMG krijgt het voor elkaar om de auto vooral subtiel mooier te maken en dat is ze gelukt.
wat een prachtige auto :D
Hmmm… dan maar zo: http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2012-cls63_amg/800×600/wallpaper_05.htm
@agarde: Ik weet niet of je deze mening deelt, maar een auto die door AMG onder handen wordt genomen is een wereld van verschil met het standaardmodel
Ik vind ‘m op dit plaatje er 10x zo mooi uitzien.
lekker :p
Mercedes is en blijft toch altijd het merk dat de mooiste auto’s aflevert
De voorkant gaat nog, de zijkant ziet er wat raar uit, maar die openingsfoto? wat is daar in hemelsnaam gedaan zeg? Die achterkant! Ziet er niet uit! En schuin van voren vind ik het ook maar een zooi. Nee sorry, niet mijn auto dit.
Zo is ‘ie nog lekkerder! Maar dat heb ik al snel bij een AMG :oops: