Aston Martin onthult de nieuwe Vantage GT4

Auteur: , 37 Reacties

Stijlvolle racebakken, wie is er niet dol op? De huidige Vantage GT4 bijvoorbeeld. Niet alleen lekker snel in de bocht, maar ook nog eens voorzien van een appetijtelijk uiterlijk. Deze AM krijgt volgend jaar een opvolger in de vorm van bovenstaande racer. Nog steeds hangt de 4.7 liter V8 in het vooronder, maar de nieuwe GT4 krijgt veel details van V12 Vantage mee.

De tweaks die Aston Martin heeft doorgevoerd aan de 2011-versie van de GT4 moeten voor een betere aerodynamica zorgen, en ook de downforce neemt toe. Onder meer de splitter & diffuser zijn vernieuwd. Ook in deze vorm heeft de GT4 een aluminium chassis. En Bosch is bereid gevonden om deze keer het ABS en de traction control te leveren. Normaal geen vermelding waard, maar in een racer als dit betekent het dat deze systemen iets meer ‘toelaten’ dan in straatauto’s.

In de straatversie tuft de achtcilinder er 425 pk en 470 Nm. Daarmee kan een beetje chauffeur de bolide in 4,7 seconden naar de honderd blazen en een top aanraken van 290 km/u. Deze GT4-versie krijgt er echter een klapje vermogen bij dankzij een aangepaste ECU. Hoeveel vermogen en koppel precies wil Aston Martin (nog) niet zeggen, maar reken er op dat de topsnelheid boven de 300 km/u komt te liggen en een spurt naar 100 km/u niet langer dan 4,5 tellen hoeft te duren.

In de afgelopen twee jaar heet Aston Martin 80 Vantage GT4’s weten te slijten. (De auto heeft trouwens zijn eigen raceklasse: de Aston Martin GT4 Challenge of Great Britain.) Blijkbaar reden genoeg om nog even door te gaan met het GT4-verhaal. Hoeveel de circuitauto moet gaan kosten is nog niet bekend gemaakt. Wel hebben we alvast een vijftal plaatjes. Klik!



37 reacties

Wauw, meer kan ik er niet van zeggen. Ik wou dat het geld had…
ik wou een reactie zetten maar eerlijk gezegt ik ben spraakloos !
-edit: check, is aangepast-
@bpc: gezegd en sprakeloos

OT: Vette bak, ik zou hem heel graag even naar zuid frankrijk rijden om daar de kustlijn te verkennen. :p
@As_long_as_it_is_fast: Zuid Frankrijk.
@rotorhead: Bijna goed, het is namelijk “Zuid-Frankrijk”.
Wat is grammatica -euh- Autoblog toch leuk dezer dagen… Lekker relevant…
@trigger565: we zitten ook op een blog niet op een taalforum
@bpc: dat is ook het punt dat ik probeer te maken. Al dat taalgemierenneuk hoeft voor mij niet…
@trigger565: wel voor mij ook niet ik ben niet aan het werken he ,.
hiervoor blog ik net gewoon hersenloos je gedacht neertypen
@rotorhead: Denk dat Zuid-Frankrijk net iets minder schandalig is al gezegt. Ook al ben je aan het werk en met je snel typen, een d is even snel aangeslaan als een t. Zo vermijden we gewoon dat de persoon in kwestie die fout misschien nog eens maakt. Wat jij doet is echt mierenneuken, zijn fouten waren van een ander kaliber.
@As_long_as_it_is_fast: *geeeeuuuuwww*
@rotorhead : lol ;-)
James May ook weer blij :D
@rotorhead: Ik denk eerder dat de slechte herinneringen naar boven komen bij hem. :P

OT: Brute bak!
-edit: check, is aangepast-
Mmmm Aston Martin nieuws… altijd leuk om te zien ;-)
Niet lelijk…
Hmm, feest auto!!
Lekkere bak, zie m liever in Britisch Racing Green eigenlijk, maar zo kan ie ook wel.
Hij is alleen niet zo absurd snel, 4,5 naar 100 moet toch sneller kunnen. Misschien nog lichter maken?
Het gewicht staat er btw niet bij, is dat bekend?
Donkervoort is vooruitstrevender ..

kom op AM .. verras ons eens na 10 jaar ..
Ze mogen die lippenstift en de te ver opengewerkte diffusor achterwege laten. :S
Voor de rest is het zoals altijd, op een eenzame hoogte bevindende design topstuk. :D
laatst bij de Wijzenol Trophy naar de GT4 staan kijken en het is echt een leuke klasse. Opvallend genoeg kwamen ze einde rechte stuk eigenlijk nooit boven 220km/u dat had ik niet gedacht van auto’s met richting 500pk.

Zou graag meer aandacht voor die klasse zien en natuurlijk meer verschillene modellen.
Eugh, nee. Als ik zag hoe zwaar Captain Slow het in de eerste versie had, doe mij dan maar de V12 Vantage of anders de reguliere V8 Vantage.
@Jochempie: Captain Slow was ook niet echt slim bezig om een racewagen te kiezen voor een roadtrip.

OT, ik zou er wel een rondje Zandvoort mee willen doen. Of twee, of drie ;)
@Jazzie: Daar sla ik de reguliere twee ook niet voor af hoor ;)
@Jochempie: Nee, ik ook niet. Vooral die V12 Vantage lijkt me enorm gaaf.
Ik zou er graag mee naar duitsland rijden en daar de autobahn onveilig mee maken :D
nu nog 4×4…
vindt het een prachtige, echt prachtige auto.
maar eerlijk gezegd, er zijn andere auto’s die een stuk meer performance bieden voor minder geld.
Aston Martin is niet een merk dat je echt om zn performance moet kopen imo… geniet van de looks, en hoe lekker de motor rijdt -> koop een mooie db9/dbs om mee te toeren en koop een gt2 rs voor het circuit ofzo.
Ongelooflijk hoe goed Aston Martin’s er uit zien! Ik snap de 911 van Porsche nu ook veel beter. 20 jaar terug dacht iedereen over de Porsche vast hetzelfde als ik nu over de Aston Martin’s. Wat zou de “geweldig gelijnde” auto van 2040 zijn? Ik kijk er nu al vast naar uit!
Coureur Junior Strous heeft het testwerk voor die nieuwe GT4 gedaan voor Pro Drive. En hij was de eerste coureur ter wereld die een race won met de AM GT4 vorig jaar. Hij heeft ook de basis set up voor de klanten auto ontwikkeld.
@pieter: hoe weet je dat strous testwerk heeft gedaan? Hij reed toch alleen paar racen mee in t dutch GT4..
Istie straatlegaal?
Ik weet niet hoe ze het doen maar elk ontwerp is echt brilliant gelukt wat een top auto
Een ander lippie.. een ander strippie.. een ander chippie.. voila.. weer een nieuwe Aston.. kewl..
En nu maar hopen dat we deze wagen ook in het Dutch GT4 gaan zien…
De V12 is gewoon al te gek maar nu is tie helemaal te gek!
Het is een prachtige auto, maar 4,5 seconden naar de honderd is niet super snel. In de bochten zal het wel iets anders zijn, maar voor een race auto valt het wel iets tegen. Maar ik ben het wel eens met brian, AM koop je voor de looks, de luxe en het comfort, niet omdat ze zo hard gaan
Aston Martin V8 Vantage GE-WEL-DIG, maar ze mogen wel eens iets doen aan die rare stofzuiger onder de motorkap. Als ik de kap van de db9 open trek ziet het er een stuk fraaier uit.
njam! njam!
lekker lekker!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).