Officieel: De nieuwe Audi A6 en A6 Hybrid [updated]

Auteur: , 146 Reacties

Gisteren hadden we de wereldprimeur maar nu hebben we alle details van de nieuwe A6 voor je waaronder de specifieke informatie over de hybride A6!

Uiteraard is er weer een hoop nieuwe techniek in de nieuwe A6 gepropt. Zo bestaat het koetswerk voor meer dan 20% uit aluminium, onder de motorkap, de deuren en de voorste wielkasten en achterklep zijn van dit lichte metaal gemaakt. Het totaalgewicht van de A6 2.0 TDI (130 kW/177 pk) is daardoor slechts 1.575 kg. De A6 is overigens ook marginaal korter (4,92 x 1,87 x 1,46 meter), maar wel breder en heeft een langere wielbasis (2,91 m), wat goed te zien is in de kortere overhang.

Bij de introductie is de A6 beschikbaar met een vijftal motor-opties. Later zullen er zeer waarschijnlijk nog een aantal worden toegevoegd, met name aan de onderkant van het gamma. Een overzicht van de belangrijkste gegevens:

Specs nieuwe A6

Standaard vind je op de A6 halogeen verlichting en optioneel Xenon plus met nieuwe ‘all weather-lampen’ en LED-dagrijverlichting. Ook wordt er standaard een Start-Stop-systeem en recuperatietechniek gemonteerd die de A6 tot 19% zuiniger maakt dan zijn voorganger. Per 2012 is de A6 ook verkrijgbaar als hybride met een combinatie van een 211 pk sterke 2.0 TFSI en een 45 pk elektromotor (zie ook de onlangs gelekte Q5 hybrid). De hybridetechniek drijft middels een achttraps tiptronic-transmissie de voorwielen aan. De A6 kan volledig elektrisch rijden met een topsnelheid van 100 km/u en een actieradius van 3 km.

De A6 wordt ook leverbaar met de nieuwste generatie van Audi’s Quattro-systeem met kroonwiel-differentieel. De verdeling van het vermogen is standaard 60 procent op de achterwielen en 40 op de voorwielen. Dit nieuwe Quattro-systeem is standaard uitgerust met torque vectoring. Dit systeem zorgt ervoor dat de aandrijfkracht op de achterwielen afhankelijk van de omstandigheden juist wordt verdeeld over de verschillende wielen. Torque vectoring voorkomt hiermee de neiging tot onder- of overstuur. Een sportdifferentieel is optioneel.

Uiteraard is de A6 voorzien van onafhankelijke vóór- en achterwielophanging. Alle voorwiel aangedreven modellen zijn standaard uitgevoerd met een ESP met elektronisch limited-slip differentieel. Optioneel is het Audi Drive Select Dynamic Handling System. Dit biedt keuze uit vijf rijprogramma’s: comfort, auto, dynamic, indivudual en efficiency. In efficiency-modus ondersteunen de TFSI- en TDI-modellen een zuinige rijstijl door een aanpassing van bijvoorbeeld het motormanagement en door een ‘zuinige’ werking van de airconditioning.

De nieuwe Audi A6 wordt in het eerste kwartaal van 2011 op de Nederlandse markt verwacht. De prijzen en de exacte uitvoeringsspecificaties zijn nog niet bekend. Video’s zijn te bekijken op Autojunk!

UPDATE: nieuwe video’s toegevoegd

Audi A6 Hybride op Autojunk

Audi A6 productie op Autojunk.nl

Megavideo Audi A6 op Autojunk.nl

Michael Dick over de nieuwe A6

Nog meer gezwets over de A6





146 reacties

schitterende auto net als de A8 jammer dat die zo weinig van hem verschilt…..
“De A6 kan volledig elektrisch rijden met een topsnelheid van 100 km/u en een actieradius van 3 km.”

Goed bezig bij Audi, nog even door ontwikkelen en we zijn er ;)
De electrische actieradius is leuk om te noemen, maar heeft totaal geen zin. Hetzelfde geld voor de Prius en zijn soorten. Er staat zelfs in de boekjes ( zelf ook getest) dat een stukje volledig electrisch rijden juist slechter is voor je gemiddeld verbruik dan de computer het zelf uit laten doktoren.

Ieder automerk wordt nu langzaam wakker. Nu de autopers nog. ;)
lol, 3 hele kilometers? Je ben net je oprit af en je gaat alweer over op middenoostenspulletje. Is er nou echt geen alternatief wat werkt voor benzine?
Je zult maar Michael Dick heten…

OT: Allemaal leuk die hybrides, maar omdat ongeveer 2/3e van de verkochte A6’en een diesel word zal die hybride weinig verkocht worden. Als die hybride-technologie word gekoppeld aan een zelfontbrander zal het veel meer verschil maken…
@Gideon: Of Andy Dick, of Philip K. Dick. Of Tyson Gay. In geen van de gevallen is het een belemmering geweest voor de ontwikkeling van hun carriere in ieder geval.
@sir_smokalot:
Beetje off-topic, maar Sir, ik had toch gelijk he bij die Q5 Hybrid, Elektromotor wel degelijk voorin.
@sir_smokalot: Of Dick de Cock, en dan in Engeland gaan soliciteren :)
@Thy King:
Lol :P
handrem trekken is fijn!
Wat is er nieuw aan deze auto dan!???
Smoelt redelijk, achterlampen zijn nog een ‘wendetail’…maar voor de rest zeg ik ‘een 6+’ !!
custom-concepts.nl
Wat ik niet begrijp is dat het V.A.G. concern intern nu 1 van de beste ontwerp studio´s bezit nl. ItalDesign.
Door hen is het concept van de Audi Quattro ontworpen, welke is verkozen tot mooiste concept….en dan maken ze een minimale facelift van de A6 welke nu een gekrompen A8 is. Jammer, had zoveel meer kunnen zijn…..
Hopen dat de S6 of RS6 wat meer durf heeft.
En de prijs voor de beste verbeterde auto gaat naar………
met een 3.0TDI 204pk nog bijna 1op20 rijden :D
Ik wacht op de RS6! Niet een hybride!
@ handrem trekken is fijn!

tekst lezen!!!
handrem trekken is fijn!
@ stefan: Het model is summier aangepast aan de huidige A6
(Even lelijk zeg maar!) En de hybride zooi loopt al 10 jaar achter op de prius van toyota.
Dus opnieuw….
Wat is er nieuw aan deze auto??
Je moet echt gek zijn om de Nieuwe 5serie te laten staan en voor deze ubersaaie Aldi gaan en waarschijnlijk ook met nog eens voorwielaandrijving.
http://www.carmagazine.co.uk/upload/21659/images/1newBMW5-seriesF10pictures.jpg)
@CSL: wat is er mooi aan die saaie lompe 5 serie voor opa’s daarbij merk je niet eens dat het een achterwiel aangedreven auto is in het dagelijkse verkeer en rijdt hij over 4 jaar rond in de achterstandswijken…
@Jipp:

Je weet niet waar je over praat. De BMW is allesbehalve een opa auto. Helemaal als je hem tegenover de nieuwe Audi A6 zet. Daarbij is de kans ook vele malen groter dat je zo’n Audi in achterstandswijken ziet rond rijden, omdat ze goedkoper zijn dan BMW en Mercedes.
Kortom de feiten spreken voor zich. Alleen suffe burgertrutjes met een voorliefde voor Audi ipv kwaliteit kiezen voor Audi. Het verbaast me dat deze auto überhaupt vooruit komt.
@majinstar: wat lul jij toch altijd onzin zeg, een audi is overigens duurder dan een 5 serie…
@woutert: Voordat je kritiek geeft op andermans post, zorg er eerst zelf voor dat jouw ‘stelling’ gefundeerd is. Een Bmw 5 is duurder dan een Audi A6. De goedkoopste Bmw touring kost namelijk 42.900 euro en de goedkoopste Audi A6 avant 37.580 euro. Maar ja, als je het IQ hebt van een 2-jarige die onbekende mensen uitscheldt op het internet, zal deze vergelijking te moeilijk zijn…
wanneer komt de avant eigenlijk? dat al bekend?
@Filip: hij heeft op een gebied wel gelijk, de business versie zal niet veel van elkaar verschillen.
@Filip: Neuk toch even gouw naar Turkije.
@Jipp:
“opa’s daarbij merk je niet eens dat het een achterwiel aangedreven auto is”

Als je geen onderscheid kan maken tussen RWD en FWD heb je duidelijk geen verstand van auto’s. Dan is de A6 wel geschikt voor je!
@CSL: moet ik even een stukje van autoblog sturen dat het niet alleen over opa’s gaat…
@CSL:
ja maar jij bent bmw geil.
@CSL:
Jij bent gewoon echt irritant, bmw dit, bmw dat. Begint het liedje weer.
@Barryyy: Hij heeft wel gelijk. de 5 is stukken mooier als deze A6
@Barryyy:
Tuurlijk ben ik irritant, omdat de BMW veel mooier en beter is.
@CSL:
Overdrijven is ook een vak
@Nijntje: Vindt jij hem stukken mooier of is die stukken mooier. There’s a difference
@Barryyy:
hijs dan ook pas 15 ofzo
@CSL: Wou je zeggen dat die 5-serie spannender is?? echt niet! BMW is het “groenste” “premium” merk weet je nog??
@AudiQuatro: Ik vind csl zijn argumenten op niets slagen,maar die van jou zijn nog wel een pakje erger. Het is niet omdat je groen bent dat je saai bent.. De nieuwste ferrari’s zijn milieuvriendelijker en sneller dan de oude..
Mooie auto, weinig onderscheid met andere modellen is een goede zet van Audi. Nu wachten op een vergelijkende test tussen de drie premium zakensedans.

Het blijft toch onder de liefhebbers de emotie wat de auto uitstraalt. Op basis hiervan maken zij hun keuzes.

Op de premiummarkt is het net wat je wilt. Ik zou persoonlijk voor Audi kiezen, maar de BMW vind ik ook niet verkeerd.

Mercedes ten slotte is niet mijn smaak, omdat ik meer van de strakkere ontwerpen houdt wat Audi en BMW samen ontzettend goed doen. Ik ben zelf altijd al met Audi opgegroeid en sta er ook volledig achter, maar ik heb ook in de nieuwe BMW 530D gezeten en moet zeggen dat het een erg gave auto is.

Audi en BMW hebben dezelfde tactiek qua ontwerp, Mercedes slaat hierbij een totaal andere weg in.
ziet er gewoon goed uit, hoop vernieuwing en word weer een leasetopper, dit ziet er niet zo lomp uit als de huidige 5 die eigenlijk ook alleen aan facelift is of de taxi.
@Jipp: De nieuwe 5-serie een facelift? Tel jij voor mij de verschillen tussen de E60 en de F10? Dat kan je niet? Oh, want het is een compleet andere auto? Ah… (Tip: andere designer, ander productieteam, andere fabriek en andere ontwikkel generatie)
@OverSoft: zo heel veel is er niet aan veranderd naar mijn mening, alleen een hele goede opfrisbeurt, eigenlijk het zelfde als wat audi nu heeft gedaan.
De BMW 5 serie is mooier en straalt meer dynamiek uit.
Bij AUDI kan je wel heel duidelijk zien dat alles uit dezelfde mal komt.
goh, verrassend design..
Svenska Aeroplan AB
Hm, weinig vernieuwend qua mogelijkheden. Ik heb nog niks gezien wat de nieuwe Saab 9-5 niet heeft!

Heeft deze eigenlijk een Head-Up Display als optie? Meest briljante uitvinding sinds het knipperlicht…
Audi = eenheidsworst

Next.
@jipp

Achterstandswijken??

( geen bmw fanboy)
Daar zie je die audi net zo snel terug als de 5 serie, nutteloze bijdrage dus.,
@Kikiriki:
Je moet wel toegeven dat er in achterstandwijken veel BMW’s en Mercedessen staan. Komt voornamelijk vanwege het volk dat daar woont. Ja, audi’s komen daar ook voor. Net als alle merken zowat. Maar wel minder.
@JamesBond007: En Golfjes, Astra’s, Mondeo’s, Vectra’s, 206jes, Megane’s, Corolla’s, 626jes, S40’s……. Kortom: wat een kulverhaal. Volgens mij moet de eerste studie naar de BMW en Audi dichtheid in de Vogelaarswijken nog gedaan worden…
@Kikiriki: minder als de bmw’s die zie je er al terug als huidig model, en dat is bij audi meestal niet zo, alleen vorige modellen, met name a3.
Wauw, vernieuwend en spectaculair design man…
God wat is Audi saai geworden over de laatste jaren…
Dit is premium MF*’s. Ziet er weer heeeeeeerlijk strak uit!!

Thnx VAG! ;)
Toch jammer dat ze het bij Audi elke keer weer presteren om een auto te maken die of alleen aan de voorkant of alleen aan de achterkant mooi is.
Van de vorige A6 was de achterkant heel mooi, maar de voorkant wat te bol. Soort dolfijn idee. Plomp.
Nu is de voorkant heel strak, maken ze de achterkant zo raar.

De binnenkant met die tunnelbak die onder het dashboard doorloopt hebben ze volgens mij van BMW overgenomen. Ook het dashboard doet erg 5 serie aan, die horizontale lijn die erdoor loopt.

Dat lcd schermpje vind ik echt afbreuk doen, neem aan dat het naar binnen kan klappen.
Verder vind ik het nogal een interieur voor bootliefhebbers. Je kan iig niet zeggen dat het te sober is.
Het ziet er wel allemaal erg mooi afgewerkt uit. Helaas zal het merendeel wel de weg op komen met van die stoffen stoeltjes met kort zitvlak en zonder enige lendensteun…
@st:
Betreft die ”tunnelbak” die onder het dashboard doorloopt was er al in de vorige A6. Lijkt me dus dat BMW het van Audi heeft overgenomen.

http://cache.jalopnik.com/assets/resources/2006/07/audi_a6_42_review_1.jpg

Ben het wel met je eens dat de achterkant niet zo mooi is.
@JamesBond007: dit interieur is lelijk zeg! doet pijn aan me ogen!
@reinz75:
jou naam is pas lelijk.
@st: fout, die interieur kenmerken nam bmw over van audi.
@Jipp: Is het weer pauze op school ofzo?
@Harie: nee had even me telefoon gepakt op me werk.
Frontaal is deze Audi best nog stoer maar in alle andere opzicht gewoonweg saai²
De opmerking dat 2/3 van de Europese verkopen diesel zal worden is al gemaakt. Die hybride versie is dan leuk voor de directie van de milieu/ontwikkelingshulp (lobby) clubs, daar draait het ook om uiterlijk vertoon.

OT: interessante verlichtingstechnologie op de topversies.
Hoe langer ik ernaar kijk hoe lelijker deze auto wordt.
Audi is helemaal van het padje af. En maar roepen dat ze binnenkort het grootste premium merk zijn. Het merk maakt zich hierdoor volkomen belachelijk.
mooie bak vind ik het nog steeds en leuke motoren.
efe ter vergelijking de 535i met 306pk gaat in 6.0sec naar de 100. audi’s 3.0 tfsi doet het in 5.5sec fors sneller dus.
de 530d gaat in 6.3sec naar de 100 en de 3.0tdi gaat in 6.1sec naar de 100 ook rapper dus. maar dat zal wel door het gewicht van de audi komen, waar het eerst de bmw was die lichter was en een voordeel had, is het nu audi die lichter is goede vooruitging vind ik
@jeanclaude: nu je toch bezig bent, bekijk ineens de 520d vs de 2.0tdi en neem ook even de 535d (ook 3 liter) vs de 3.0tdi.
@Boeckx:
een 535d kun je nooit tegenover een A6 3.0 TDI zetten omdat dit een krachtiger 3-liter diesel is. Voor een eerlijke vergelijking kun je beter de 530d nemen.
@jeanclaude: hoi, nu je toch bezig bent met vergelijken.
doe even de 520d vs 2.0tdi (word het meest verkocht) en 535d (ook 3 liter) vs 3.0tdi.
zohoo, Audi, jullie hebben met lichter materiaal een auto weten te maken die exact hetzelfde weegt! knap hoor. Sterker nog: de TDIe was tot 25kg lichter dan deze 2.0 TDI (1575kg).
Eensch met CSL. Vreselijk saaie automobiel….. -6
Svenska Aeroplan AB
@ Laurens: zit ook op de nieuwe 9-5 hoor! Heb er al mee gereden, en is echt meesterlijk… Het licht past zich continue aan: aan de weg, aan de snelheid, aan het weer. Echt helemaal top!
@Svenska Aeroplan AB: geloof ik, het is vast een Bosch oid ontwikkeling. Persoonlijk vind ik het nutteloos, zelfs als ik zonder licht rij in de Randstad zie ik alles prima, maar misschien helpt het bij het inhalen…
achterkant vind ik niet zo geslaagd, de daklijn lijkt precies hetzelfde als het huidige model. Voorkant wel aardig. Je ziet dat Audi met de huidige modellen MB/BMW achterna gaat met kortere overhang voor en cabine meer naar achteren geplaatst. Ze zijn er denk ik na lange tijd ook achter gekomen dat die constructie gunstiger is voor de gewichtsverdeling. Nu nog achterwielaandrijving en….Hopelijk is het interieur wel net zo mooi als de vorige, daar won Audi punten tov de E-klasse en de 5-serie. En ben benieuwd naar de Avant, hopelijk is dat weer de fraaie van de twee carrosserievarianten.
@Pier: Laat ik mezelf er maar even op wijzen dat ik te lui was om alle plaatjes te bekijken en dat er wel interieurplaatjes op staan. Navigatieoplossing vind ik eigenlijk minder fraai tov huidige model. Trouwens die middenconsole…ik dacht dat het een BMW was!
Mooi, die nieuwe A4……..
Ontken het maar niet de koplampen van de nieuwe A6, A1, A7 en de A8 zijn overduidelijk geïnspireerd door de Mitsubishi Lancer. Duitse copy-paste’rs! Een nieuw fenomeen! 8)
@BaySideBlueBoy: Eigenlijk wel en zo zijn de achterlichten weer van een Passat,
@BaySideBlueBoy:
Tegenwoordig kopieert ieder merk wel, alleen kun je het beter goed jatten dan slecht in elkaar flanzen zoals voor de Mitsubischi kwaliteit geldt.
Overigens, redactie, deze A6 hybride is voorwielaangedreven, dat betekent dat ook bij de Q5 hybride de e-motor gewoon voorin zit. Het is dan bmotor-koppeling-emotor-koppeling-bak.

100 km/uur rijden is dan in de “zeil modus”, met de bmotor ontkoppelt. Om die snelheid te bereiken is zowel emotor als accupakket ontoereikend.
Svenska Aeroplan AB
@ Laurens: oh, dat zal vast. Maar het is werkelijk briljant hoor! Ik heb ook perfecte ogen, maar het is zelfs in de Randstad gewoon zo enorm te merken!
Ik vind ’t echt een topontwerp! ik zie niks wat me niet bevalt
Goh je kan het op een presenteerblaadje geven maar dit lijkt net een A1. Oh nee een A8, oh nee een A4. En daarbij zijn de achterlichten veel te groot uitgevallen. Nee doe mij maar de nieuwe 5 serie die tenminste vernieuwend is en er veel mooier uitziet. Maarja smaken verschillen natuurlijk.
@JeroenHelden:
Nog een paar maanden en dan kun je bij AutoArena in Venlo de A6 in de showroom bezichtigen. Is voor jou als ik het goed heb toch dichtbij.
Wat zijn All Wheater lampen? Ik vind er niks over terug..
Eigelijk heeft CSL wel gelijk…

Deze auto is gewoon ja.. saai!

Hij komt wel gelijk met BMW aanzetten, maar de 5 serie is toch de regelrechte concurrent voor de A6. Als iedereen eerlijk is, is de 5 serie gewoon een mooiere auto. De A6 is ook mooi, daar niet van…

@ jipp. Weet waar je over praat.
@rhyo:
Die is niet mooier, maar die vindt jij mooier.
De vorige zag er sportiever uit… Er is iets mis met de achterkant, de lichten lijken zo hoog te staan itt de bumper die dan weer lager toont. Vond het vorige model geslaagder, nu nog hopen dat ze van de Avant iets lekker maken. En om mee te gaan met de BMW-fanboys (manjistar, jipp, csl) zou ik hier toch ook voor een Fünfer(de E-class heeft een te groot taxigehalte, tenzij je een witte AMG met carbon dakje hebt :D) kiezen ipv deze saaie, verkorte A8/verlengde A4/rechtgetrokken A7/…-Audi. Het meest geslaagde model van Audi in mijn ogen blijft de A5, en dat is al eventjes geleden. Ze doen nu gewoon een copy, paste…
De foto’ s met s-line zijn prachtig! Ben heel erg benieuwd naar deze auto in de praktijk!
Prima bak. Niet vernieuwend maar daarom niet saai of lelijk.

En 5-serie of A6…wat maakt het in godsnaam uit. Beide zogenaamd premium, beide zelfde segment, beide een net iets andere achterban. Natuurlijk heeft ieder zijn voorkeur en mening maar een auto “is” niet mooi, mooier of beter dan de ander…en daar verandert een vogelaarwijkvergelijking ook niets aan.

@CSL;
Get a life! Misschien zal je ooit geloofwaardig worden als je eens kapt met dat trieste bashen van alles wat in dezelfde vijver vist als BMW. En BMW doet natuurlijk noooooit iets verkeerd…sneu kereltje.

@Jipp;
Let wat beter op bij Nederlands a.u.b. Niemand schrijft foutloos maar “minder als” is echt een fout die er op de basisschool al uit moet zijn…

@Majinstar;
Feiten kunnen inderdaad voor zich spreken maar kom dan niet met aannames aanzetten. Beargumenteer met gestaafde feiten die er ook daadwerkelijk toe doen of hou je mond. Ik suggereer dat laatste… (bewijs eerst maar eens dat ‘in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst’ ook voor jou kan gelden)
@Damoklets:
Helemaal mee eens, ze zijn allemaal stuk voor stuk hier alleen om ongeinteresseerde meningen te plaatsen en vervelend te lopen doen. Ga niet eens gokken hoe oud ze zijn, als ze ouder zijn dan 18 dan zijn ze stuk voor stuk heeeeel slecht opgevoed.
Het valt me op dat iedereen hier weet te vertellen dat de auto saai of lelijk IS. Maar volgens mij zeggen een heleboel mensen dat verkeerd want sinds wanneer is hun mening leidend? Lijkt me handiger om in je reactie te zetten: Ik vind deze auto lelijk of saai… Jullie mening is niet bepalend voor de rest van het publiek. Daarnaast is Audi het best verkopend ten opzichte van BMW of Mercedes.. en loze reacties als “oh audi.. lekker verrassend”kan me ook achterwege laten.. dat wist je van te voren al dat hij dat niet zou zijn!
@stefan:
Stefan, jij snapt het.
Je moet in dit geval niet lopen bekvechten of een auto nu mooi of lelijk is.
Minstens de helft hier kan deze auto niet eens betalen, laat staan dat ze hem over twintig jaar kunnen betalen.
Ik vind de A6 mooi, maar de nieuwe 5 is ook niet verkeerd. Al zegt mijn persoonlijke smaak en ervaring toch Audi.
Net wat je wil.
@boeckx ik moet je gelijk geven over de 520d tegenover de 2.0 tdi van audi, maar de 535d heeft 300 pk dus is geen vergelijking tegenover de 3.0 tdi met 245pk is logisch dat je die tegen de 530d moet zetten toch? en als ik nog verder blijf vergelijken zijn de 204pk diesel van alle 2 even snel en de benzine versies met 204pk is weer in het voordeel van de audi met 0-100 in 7.7sec tegenover de bmw in 7.9sec , dus de conclussie is bij 5 motoren is de audi 3 keer in het voordeel, 1 keer gelijk en 1 keer in het nadeel. de 535d kan pas vergeleken worden als audi ook een twinturbo 3 liter diesel gaat leveren in de a6
@jeanclaude:
Een twin turbo diesel kan je wel vergeten bij Audi. Die hebben ze helemaal niet nodig, en bovendien merk je van die eentiende seconde ook helemaal niets.
Dat interieur is echt ontzettend mooi. Daar is Audi toch echt de meester in (hoewel BMW het af en toe 7, 5GT ook wel snapt). De buitenkant, zoals verwacht. Jammer dat de single frame grille gebleven is.
@mashell: Wat had je dan verwacht?? Kan je ook bij BMW zeggen: jammer dat die niertjes gebleven zijn.

Feit is wel dat er zeer veel reacties op de nieuwe A6 worden geplaatst, het is dus wel een bekenede auto! :D
Erg mooie auto, en ook een mooi dashboard. Het dashboard van de vorige A6 vond ik altijd het grootste minpunt van die auto. De 5-serie vind ik ook erg mooi, maar ik vermoed wel dat het design van de A6 iets tijdlozer is.

Overigens komt een deel van de negatieve reacties enkel omdat Audi nu erg succesvol is. Als over een jaar of tien bijv. BMW het meest succesvol zou zijn, dan zullen de meeste negatieve reacties dan naar BMW gaan. Typisch geval van succes leidt tot jaloezie.
Goh,
mooie Audi A1,A2,A3,A4,A5,A6,A7,A8,A9….

met andere woorden: zoek de tien verschillen…..

Doe mij maar wat anders ….
@marcel: Wat krijg ik van je? Ik weet 100% zeker dat het me lukt.

En een A1 verwarren met een A8, dan mag je toch echt even heel snel naar de opticien :D.

De A9 bestaat overigens niet en de A2 is niet meer in productie.

Ontopic, niet veel veranderd, maar wel een strakke verschijning. Overigens is het vrij normaal dat de Duitse auto’s in dit segment niet al te schreeuwerig overkomen, doe dat maar lekker bij de kleine hippe auto’s. Hier willen mensen ook een elegante auto, niet eentje met een of ander schreeuwerig design.
Tuurlijk is Audi een saai merk, maar heeft het ooit een schreeuwerig merk willen zijn dan?
BMW en Mercedes waren altijd de kijk-mij-nou auto’s. Wil niet zeggen dat het geen mooie auto’s zijn natuurlijk!
Audi is en was nooit schreeuwerig. Je houdt er dus van of niet.
My opinion: Prachtige auto met heerlijk interieur en exterieur.
Vanwege de vorige A6 ben ik fan geworden van dit merk en ik heb er nog altijd geen spijt van.
@Raymond: die grill van audi dan?! is toch ook een wannabee kijk mij eens! als je dan een grote gril wil neem dan een bently of een mercedes ik zelf wil een bmw gril:)
Audi is niet saai! 80% is een beetje bij de jongens achter het fietsenhok gaan staan en zijn een beetje gaan meeroken… 5-serie… yeah right! nee dat is een pracht pareltje! de vorige 5 ziet er ook vandaag nog fris uit, de nieuwe… nog voor 2 jaar en dan ziet niemand hem meer staan!
@lamborgfan: Persoonlijk zou ik ook voor een 5-serie gaan. Maar deze A6 is echt een verbetering, gewoon een mooie auto.
Veel tijd gestoken in design van ledlampjes, daarna geen tijd meer voor de rest?
Slap aftreksel van de Passat en de overige Audi modellen, eigenlijk zet VW de trend door met Audi, zelfde gril etc.
Geavanceerd :)
http://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A6_2011/slides/Audi_A6_2011-22.jpg
http://media.autoweek.nl/m/m1cykaxb6bd3_800.jpg
@CSL: Heb toch liever de I-Padhouder uit die Audi. :o
@autogek123: Op die foto natuurlijk. En die gozer kan mijn I-Pad ook in 100 standjes vasthouden ( Hoop ik). LOL.

Was natuurlijk een grapje richting die leuke gozer joh.

Als ik in die klasse moest kiezen zou ik denk ik ook de BMW kiezen terwijl ik zeker geen specifiek automerk-fanboy ben.
@autogek123:
Dat bedoel ik dus. De A6 heeft geen ipad houder :)
@CSL:
http://images.businessweek.com/ss/08/03/0317_chinalux/image/2_audi_a6l_back_seat.jpg
Was ook al in de vorige a6 ;)
Eventjes afwachten en dan zit het ook op de nieuwe a6. Geduld jongeman, geduld ;)
@autogek123
Waar zit de iPad houder dan precies?

BMW heeft een echte Ipad houder die op 100 verschillende standjes gezet kan worden.

http://www.cultofmac.com/wordpress/wp-content/uploads/2010/10/bmw-ipad-integration.jpg
@CSL: Op die foto natuurlijk. En die gozer kan mijn I-Pad ook in 100 standjes vasthouden ( Hoop ik). LOL.

Was natuurlijk een grapje richting die leuke gozer joh.

Als ik in die klasse moest kiezen zou ik denk ik ook de BMW kiezen terwijl ik zeker geen specifiek automerk-fanboy ben.
@CSL: Hij kan naar 1° naar links, hij kan 2° naar links, hij kan 3° naar links…
@CSL: bmw heeft heel leuk een ipad houder idd, maar is dat nou zo belangrijk? als je voorin zit heb je er niets aan. en daarbij kun je goed zien dat het audi interieur er meer verzorgt uit ziet, het is niet zo druk en opzichtig met gelakt hout. Zo is de bmw een typische auto voor de amerikaanse markt.
@CSL: wat rij je zelf eigenlijk?? Een gazelle?
@AudiQuatro:
met zij-wieltjes!
@JamesBond007: en een bmw m3 csl typeaanduiding op t spatbord
@AudiQuatro:
het liefs jou vriendin :)
@CSL: haha:P
@CSL:
Fijn voor BMW, maar ik hoef geen Ipad. Ik koop liever een laptop voor hetzelfde geld wat meer nut heeft dan dat schilderij geval van Apple.
waarom bout audi niet een hybride diesel combi? dan zou je waarschijnlijk een 14% bijtelling auto gehad hebben en nu zal die hybride wel weer 20% zijn… Ben benieuwd of het echt een leasetopper wordt.. zal heel erg aan de prijzen liggen en die zijn bij audi toch vaak wat hoog…
the-budel-guy
(nog) geen 2.7 TDI mmm hopelijk komt die nog wel
Zonder een ‘fanboy’ van zowel BMW of Audi te zijn wil ik toch wel het volgende aan deze discussie toevoegen. Mijn vorige auto was een Audi A6 3.2 quattro en bezit nu een e90 530i.

Ten eerste over de nieuwe A6; geheel zoals verwacht. Hier en daar zeer kleine aanpassingen aan lijnen. Grootste verandering is toch wel de nieuwe koplampen die de trend van alle nieuwe Audi’s volgt. Persoonlijk vind ik deze erg lelijk, te veel glas en lampjes in een koplamp. Geen mooi lijnspel. Auto is qua exterieur niet (veel) veranderd, dit had net zo goed een facelift kunnen zijn.

Interieur is daarentegen schitterend. Typisch Audi, zeer mooi en kwaliteit zal ongetwijfeld van hoog niveau zijn.

Maar als ik mocht kiezen tussen de nieuwe 5 serie of de nieuwe A6, dan is de keuze zeer makkelijk. A6 is een mooie auto, maar ik zou gek zijn als ik niet voor de BMW zou gaan. Deze keuze is voor mij makkelijk om meerdere redenen.

– Nummer 1 en bij verre de belangrijkste reden is rijdynamiek. Sorry dat ik het zeg en ik wil hiermee niemand beledigen, maar mijn oude audi a6 3.2 quattro voelt als een ‘opa-auto’ in vergelijking met BMW. Audi voelt te klinisch, te afstandelijk. Er is weinig tot geen rij-belevenis in vergelijking met mijn huidige bmw 530i.

– Nummer 2; RWD. Dit voegt natuurlijk toe aan de rijdynamiek waar ik net over schreef. Achterwielaandrijving is simpelweg veel ‘leuker’. Vraag aan elke autoliefhebber (niet aan een fanboy of iemand die zelf in een punto of 106 rijdt) en die zal aan je vertellen dat RWD more fun is.

– Nummer 3; Sturing. Een BMW stuurt veel scherper en directer dan welke Audi dan ook. Er zit meer gevoel in het stuur en dat geeft gevoel van controle, veiligheid, maar vooral de mogelijkheid om scherper de bocht door te gaan.

Als laatst wil ik aan toevoegen dat ik de nieuwe 5 serie een mooiere auto vind. Standaard al, voeg daaraan een M-pakket en een set mooie velgen, dan hebben we naar mij mening een overduidelijke winnaar.

@Fanboys (welk merk dan ook)
Reageer aub alleen als je een beargumenteerde kritiek kan geven.
@AtodaZ: Een E90 530i bestaat niet…..
@ atodaz

Je trekt een conclusie op basis van twee oude modellen. Heb je de nieuwe Audi A6 al gereden dan? Jij ziet achterwiel aandrijving misschien als fun? Achter wiel aandrijving kan je ook als onveilig zien. Ik had een Bmw 3-serie 2008 model. Wanneer ik een beetje lekker door de bochten wou gaan met een behoorlijke snelheid wilt dat gewoon niet lukken, je moet jezelf inhouden of de auto neemt het stuur van jou over. Misschien is het fun als je een parcour hebt. Ik heb nu een Audi A5 sportback, met deze auto kan ik lekker door de bochten en last van wegglijden of controle verliezen heb ik niet. Of in de sneeuw? Je komt 0,0 cm vooruit.

Audi Mercedes of Bmw. Alle 3 doen ze niks onder voor elkaar moet ik zeggen. Voor mij ieder geval geen auto met achterwiel aandrijving, je kan gewoon niet strak door de bochten. Daarom voor mij liever de Audi A6.
@wahid: Als een bmw 3 door een bocht krijgen niet wil lukken zou ik toch eens op rijvaardigheidscursus gaan. En van in de sneeuw niet kunnen, als je deftige winterbanden steekt krijgen beide auto’s waar je maar moet zijn.
@ atodaz

En zoals ik al zei: de nieuwe Audi A6 is niet eens getest tegenover de Bmw op sturen en rij-eigenschappen. Wel moet ik toegeven dat het heel moeilijk zal zijn om de Bmw te verslaan, maar zoveel slechter zal het er niet vanaf liggen, laten we maar wachten op de test.

De enige Bmw 5 serie die mooi is, is de vorige. De nieuwe is echt een saaie opa bak, types een saaie sedan. Over twee jaar valt zelfs een Golf 6 GTI meer op dan die saaie Bmw 5 serie.
@wahid:

BMW zal ongetwijfeld beter rijden. Dat is nou eenmaal een feit. BMW’s staan daarom bekend. Maar helaas is de afwerking en het gebruik van de materialen wat minder.

Het leer is na een jaar of 4 al lelijk en gekreukeld, waar dat bij Audi en Mercedes een stuk minder is.
the-budel-guy
wanneer zien mensen nou is in dat mensen die een audi kopen of al rijden niks geven om andermans mening ik hoef geen ‘spanend’ uiterlijk ik hoef niet dat iedereen ziet dat ik een A6 A8 rij en wat boeit mij dat mn auto er iets anders uitziet dan de vorige van binnen is het een hele verbetering en als ik in de auto zit kijk ik toch meestal (als bij rijder) tegen het dashboard aan en kan ik de bumpers niet zien en aangezien je je medeweg gebruikers niet langer dan 5 seconde ziet boeit het toch niet wat hun denken over je auto om over de buurman maar te zwijgen
Ik blijf het een mooie wagen vinden… En de belangrijkste plek voor de chauffeur (het interieur.. deuh!) is gewoonweg prachtig!
Wel de facelift van de A4 ziet er niet slecht uit… wist niet dat ze ook dashboard zouden wijzigen.
@wahid

No offense, maar als je een bmw 3 serie niet fatsoenlijk door een bocht bij hoge snelheid krijgt, dan doe je iets fout.

Dat Audi niet ver van de BMW zal liggen is ook benul, dat kan ik je al zeggen zonder op een test te wachten. Vergelijk elk model van Audi, tegenover die van BMW en de laatste wint altijd op stuurgedrag. 3 serie vs a4, 5 serie vs a6, zelfs de RS5 kan bij verre niet tippen aan het stuurgedrag van inmiddels meer dan 3 jaar oude M3.

Dat je de 5 serie een oude opa-bak vindt is natuurlijk je eigen mening, maar als ik de comments hierboven lees; dan is de grootste gedeelte wel met mij eens dat de nieuwe a6 een bescheiden en saai bak is. En trek aub niet de vergelijking van een 5 serie met een GTI, want dat slaat natuurlijk nergens op.

Dus ik houd nog even mijn standpunten vast.
@AtodaZ: kijk even naar de test tussen de rs5 en de m3, daar kwam de rs5 toch beter uit de test, alleen op het circuit was hij beter maar verder niet, dus ook het sturen niet. letterlijk stond er dat je er een streepje harder mee kon. Feiten zijn niet alleen jou mening.
@Jipp:
“daar kwam de rs5 toch beter uit de test”
Grapjas tot nu toe heft de audi RS4 en de RS5 beiden het moeten afleggen tegen de Machtige M3.
@Jipp:
Gisteren nog op site van Audibild: http://www.autobild.de/artikel/audi-rs-5-bmw-m3-911-carrera-4s-test-1302937.html

Van de tien vergelijkende tests die ik al gelezen heb, zijn er zeker acht door de M3 gewonnen.
@AtodaZ: ten 2e is het gros wat hier reageert dat het een saaie auto is bmw of merc fan en zullen nooit zeggen dat het een mooie wagen is. Dit zal alleen blijken uit de verkoopcijfers. Persoonlijk heb ik alleen nog maar opa’s in de nieuwe 5 zien rijden.
@Jipp:
“Dit zal alleen blijken uit de verkoopcijfers”
Weer zo’n domme opmerking. Dus dan is de Prius de mooiste auto die er is!
@CSL: De Prius 3 is idd een hele mooie wagen.
@ JIPP

Ten eerste vind ik het persoonlijk een prachtwagen.

Ten tweede voor alle zeikerds die hem te veel op de overige modellen vinden lijken. Waarom zegt niemand iets over BMW??? De Bmw 5 serie lijkt op de 7 serie, en ik weet zeker dat de nieuwe 3 serie een mix wordt tussen de 5 en de 7 serie. Dus waarom al dat gezeik over Audi? Doe het dan ook bij Bmw?

Mijn top 3 als Mercedes fan:

1. Hoe pijnlijk ik het ook vind de Audi A6
2. Mercedes
3. BMW 5 (over saai gesproken)

Toch blijf ik in het totaal de Mercedes een practige wagen vinden.
@ JIPP

Ten eerste vind ik het persoonlijk een prachtwagen.

Ten tweede voor alle zeikerds die hem te veel op de overige modellen vinden lijken. Waarom zegt niemand iets over BMW??? De Bmw 5 serie lijkt op de 7 serie, en ik weet zeker dat de nieuwe 3 serie een mix wordt tussen de 5 en de 7 serie. Dus waarom al dat gezeik over Audi? Doe het dan ook bij Bmw?

Mijn top 3 als Mercedes fan:

1. Hoe pijnlijk ik het ook vind de Audi A6
2. Mercedes
3. BMW 5 (over saai gesproken)

Toch blijf ik in het totaal de Mercedes een practige wagen vinden.
@Bisazza: Je bent het dus gewoon met Jipp eens?
Alsof die atodaz in een 5 serie rijdt en daarvoor een A6? hou toch op man ontzettende BMW fanboy van 14 jaar…
Net de A4. Net even de foto’s erbij gepakt. De overeenkomsten zijn stuitend. Ik zou dus zonder logo de twee niet uit elkaar kunnen houden.
Jammer… het had zo mooi kunnen zijn.
@hotseflots: misschien dan voor een bril gaan kijken?
@woutert: Hoezo? ik geef aan een persoonlijke voorkeur te hebben voor Mercedes echter vind ik het wel degelijk een mooi model. Mooier dan een E of 5-serie. Alleen ik stoor me aan al die BMW kuddedieren op deze site De 5 en 7 lijken net zoveel op elkaar. Nu nog wachten op de nieuwe 3 serie en ook dan is ook daar het feest compleet. Enige onderscheidende is en blijft Mercedes.
@Jipp,

Volgens mij heb je de test niet goed gekeken, kijk maar even nog een keer jongeman!

Daarnaast lijkt het wel dat niemand hier uit ervaring spreekt over deze 2 wagens. Tegen die mensen zou ik willen zeggen, ga toch lekker wanken op internetfilmpjes van je op je lievelingsauto, want ik heb geen 1 reactie gezien die degelijk beargumenteerd is. mening na mening na mening!!
Wanken? Zakelijk taalgebruik voor de zakelijke rijder hoor.

En beargumentatie op jouw post… Hoezo?
Heb je de remklauwen van je scooter al rood geverft?
http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=145954

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).