Porsche GT2 RS niet bruut genoeg voor Wimmer RS

Auteur: , 39 Reacties

Tuners weten het altijd beter denken het altijd beter te weten. De meest krachtige Porsche van het moment, de 911 GT2 RS, kan volgens tuner Wimmer RS heus nog wel wat beter z'n best doen.

Het feit dat de GT2 RS slechts in een beperkte oplage van 500 stuks wordt gebouwd, die overigens allemaal binnen no-time waren verkocht, weerhoudt Wimmer er niet van zich vol overgave op de auto te storten.

Standaard is de 3,6 liter grote 6-cilinder boxermotor goed voor 620 pk en 700 Nm. Daarmee sprint je in 3,5 seconden naar 100 km/u, in 9,8 seconden naar 200 km/u en z’n top bereik je bij 330 km/u.

Bijna ieder onderdeel waar een beetje winst te halen viel, is aangeraakt. Wimmer heeft o.a. gesleuteld aan het motormanagement, de turbo’s, het sport luchtfilter, de luchtinlaten en het uitlaatsysteem.

De wijzigingen resulteren in een vermogenstoename naar 703 pk en 810 Nm. De acceleratie naar 100 km/u wint hiermee 0,2 seconden en duurt nog maar 3,3 tellen. Doortrekken tot een snelheid van 200 km/u duurt totaal 9,5 seconden en te topsnelheid neemt toe tot 356 km/u.



39 reacties

Nou, niet echt marginale verschillen in de sprint tijden. Toch wel jammer dat je 83 pk erbij weet te proppen (en 110nm) en er eigenlijk geen reet van merkt. Want je gaat me niet vertellen dat je die 0,2 seconden echt gaat voelen. Porsche weet dus waarschijnlijk dondersgoed waar het mee bezig is. Denk dat het originele blok gewoon dermate is opgebouwd dat het met minder krachten op het blok toch dezelfde cijfers weet neer te zetten. Wat uiteindelijk dus resulteert in minder motor slijtage e.d. Ofwel, gewoon lekker origineel laten die GT2-RS. Want vermogenswinst is er dus blijkbaar toch niet uit te halen.
@ardonjr: Oftewel wachten op de Porsche 997 GT1 RS?
Spreek jezelf niet een beetje tegen? Ik zie hier toch echt een vermogenstoename. ;)
@ardonjr: de 0-100 met zo’n monster is een kwestie van grip en niet van vermogen. oftewel, hij kan dat extra vermogen niet echt kwijt, wat niet zo gek is. Maar op de autobahn ga je die 83 pk echt wel merken.
@jurrian:
autobahn? marginale verschillen? Wat een onzin! Dit is geen daily drive voor in de file, maar een racemonster!

Het is een erg groot verschil met de normale gt2 RS, als jij tegen een andere gt2 RS op het circuit elke ronde 1 of 2 seconde sneller kunt zijn dan is dit een HEEL groot en direct afleesbaar verschil..
@ardonjr:
0,2 seconden is natuurlijk niet veel en amper merkbaar.
Maar ja, voor een bolode als deze is de 0 tot 100 natuurlijk amper van belang.
De 0 – 200 of de 100 – 300 is veel interressanter. En daar maakt deze bolide ongetijfeld de grotere stappen.
Bij een 0 – 100 sprintje gaat het vooral om de tractie bij de start…
Zelfs een zeer gelimiteerde oplage houden die verkrachters niet tegen… Hardere maatregelen dan?
@Timmie: haha:P
@Timmie: ik zeg knieschoten..
gewoon origineel laten, niets meer aan doen :D
Wordt je nu egt blij van dei 0,2 seconden ?…-,-

Oke wel leuk en aardig allemaal, maar het heeft gewoon geen nut!…
en vertel mij, waar wil jij 356km/u rijden?…

voor de rest: mo0ie auto!..
Beest!!
Zitten we allemaal op te letten:P, kijk in de gerelateerde berichten…Zelfde bedrijf die gewoon even 827 pk uit een reguliere GT2 peutert, dan valt me dit nog tegen eerlijk gezegd
Een goede fles wijn behoeft geen krans.
Absurd en absurd geweldig!
tja het kan altijd beter zeg ik maar :D
Zoals altijd gaat het niet enkel om hoe hoog het vermogen en koppel is maar hoe het wordt opgebouwd! Eindeloze 0-100 0-200 tijden doen er ook niet echt veel toe, hoe vaak doe je dit nou? Precies eigenlijk nooit… Veel boeiender om de tussenacceleratie tijden te zien! Neem aan dat hier wel een redelijke vooruitgang in zit. Koppel neemt echt heel veel toe wat je echt wel merkt.
@Marco:
Als je ziet dat de 0-100 tijd maar met 0,2 seconde afneemt en de 100-200 tijd maar 0,1 seconde (6,2 seconde in plaats van 6,3) zal je er met een tussensprint niet al te veel van merken denk ik, onder de 200 dan in ieder geval.
Toch apart dat de topsnelheid wel zo veel toeneemt, al weet ik natuurlijk niet of de 330km/h van Porsche zelf en de 356km/h van Wimmer accuraat zijn.
Een beetje heiligschennis dit, blijkbaar hebben tuners niet veel respect voor het origineel. Ik betwijfel dan ook of deze net zo goed rijdt als het origineel…
@Gideon: Ook al komt de GT2 zo van de Porsche fabriek, standaard is hij ook niet origineel te noemen.
83 pk meer 0.2 sec sneller…. kan hij zijn kracht niet kwijt denk ik..
9FF doet beter en Sportec ook!!!
Zal ik het dan maar zeggen? Mooi rood is niet lelijk :D
Man wat een porno!! Ik heb een nieuwe wallpaper :)

Wat betreft die pk’s, het is meer dan iedereen hier (waarschijnlijk) ooit heeft meegemaakt dus spreken over teveel of te weinig slaat nergens op – FM3 ervaring telt niet :P
Enkel motorische tuning en niets aan het uiterlijk verandert? Volgens mij hebben ze hun serieus moeten inhouden ;-) De meeste tuners zouden er nog een oversized spoiler opgezet hebben en oversized velgen….
Best leuk dat deze tuner zich niet vergrepen heeft aan het exterieur… maar ik vraag me af of die motorische tuning echt wel de moeite waard is….
Koppelcurve, en vermogenscurve a.u.b. ik vertouw namelijk geen ,door een tuner onder handen genomen, turbogemotoriseerde blokken. :| Zal zijn vermogen naar alle waarschijnlijkheid met een turbolag naar een superstijle piek afgeven. :?
@BaySideBlueBoy: klinkt interessant wat je daar aanhaalt.
Leg eens uit hoe dat juist zit met die curves en wat een wenselijk verloop is en wat minder aan te raden is?
Liefst met enkele voorbeelden, ik hoop hier nog wat bij te leren. Dat als ik ooit zo een curves onder mijn neus krijg, ik kan uitleggen wat dat allemaal betekent..
Zou nice zijn!
@BaySideBlueBoy:

Aangezien de turbo niet groter wordt, en het hier een turbo betreft met variabele schoepen zal je niets van een grotere turbolag merken..
De GT2 RS is natuurlijk al voor cijferfetisjisten, ik zie ze er wel voor aan zo’n toename, ook al is het klein, ook nog wel te willen.
Topgear heeft een keer uitgelegd, hoe dat zit met de veyron en de veyronSS. 200pk verschil, en nauwelijks verschillen in de cijfers.

Heeft in ieder geval iets met luchtweerstand te maken. Hoe harder je gaat, hoe groter de weerstand, en hoe meer kracht er nodig is om weer wat harder te gaan (zoiets was het)

Een vermogens toename met 20% is dus niet automatisch 20% sneller…
@Maarten: In de categorie ‘open deur’?? ;)
Ben niet zo weg van de ongelakte motorkap, maar wat een lekkere auto is dit toch :-)
0.2 seconde sneller naar de honderd met MAAR 82 pk extra is wel echt een prestatie dus ik vind het nogal wat.
En die 82 pk extra is 13% extra power dus dat voel je echt wel als je veel uren in die auto doorbrengt.
@Alex: Ben met je eens dat die 0,2 seconde winst naar de 100 goed is, maar die 0,1 seconde winst van 100-200 vind ik vrij weinig. De standaard GT2RS doet 100-200 in 6,3 seconden terwijl deze Wimmer RS dat in 6,2 seconden doet. Je zou toch verwachten dat dat verschil groter is met 13% extra vermogen.
Misschien inderdaad gewoon een grotere turbo waardoor de vermogensafgifte te piekerig wordt en je na elk schakelmoment ver naar beneden in de powercurve valt?
@remkov: Kan zijn vermogen niet kwijt, wellicht iets veranderd aan de versnellingsbak verhouding? Die tijden doen er niet veel toe, het gaat toch echt om die tussenacceleratie en vooral om de drivability. Met een dikke turbolag rijden is echt NIET fijn, op de snelweg prima maar daarbuiten, nope!
@Jesper: absoluut een open deur
haha die stond op essen ook juist hetzelfde ;p
Deze Porsche kan nog sneller/beter ??!!
703 pk en 810 Nm uit een 3.6L blok ?:o
das een dikke 200pk/Liter…
Laat het effe tot je doordringen, en huiver nog meer dan hiervoor voor dit nog beestachtiger beest…

Zalige Porsche :)
Hoe zit het met de garantie ! Niet geheel onbelangrijk !!
@Birdboy
Carbon heet dat! Fenomenaal vette kar!
Als ik me niet vergis dan is de 911 Turbo S nog altijd sneller naar de 100 niet?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).