Hebben wij zin in de nieuwe Audi A6 Avant?

Auteur: , 134 Reacties

Tot nu toe is er vooral aandacht aan Audi's nieuwe A6 sedan besteed. Hoe de nieuwe Avant er uit gaat zien?

Laat mij hier de stoute schoenen aantrekken door te beweren dat de nieuwe Audi A6 Avant waarschijnlijk veel op de A4 Avant lijkt, met trekjes van de A7. Een Audi A7 met hoog dakje, een A6 sedan met langer doorlopende daklijn. Precies zoals deze plaatjes weergeven. De plaatjes zijn geknutseld door Theophilus Chin.

Nu is de vraag niet of wij verrast zijn door deze aankomende A6-variant (haha VAG-grap). Het is veel leuker om discussie te voeren over het Duitse trio. Hoe de conservatieve Audi-styling zich verhoudt tot de oersaaie BMW 5-serie touring en wonderschone E-kombi. Het juiste antwoord? Wachten op de CLS Shooting Brake natuurlijk!

Audi A6 Avant

Audi A6 Avant



134 reacties

Ziet er Fijn uit!!
nee, zal mijn auto niet worden, dan maar een V70 ozi, als het maar geen duits is of frans
Ik weet zeker dat deze auto goed gaat verkopen, ondanks het uiterlijk. Je zult het als automerk vooral niet veel moeten veranderen, anders heb je een grote kans dat klanten weg lopen.
ik vind hem toch iets hebben
Eigenlijk is het hopen tegen beter weten in dat ze van vorm veranderen, we kunnen wel lekker door blijven lullen dat dit gwn een A4 toure break stationcar is maar dat is het ook. Nu alleen nog wachten op de A5 tourer.
@The360box: audi maakt geen tourer’s of breaks of iets dergelijks, dat heet Avant.
Ik vind em gaaf!!
“Het juiste antwoord? Wachten op de CLS Shooting Brake natuurlijk!”

CLS schietende rem is toch iets compleet anders?

Ik denk niet dat hij in de duitse trio thuishoort. Het is gewoon een (mooie) vreemde vogel van Mercedes.
Word er niet warm of koud van..
hij ziet er goed uit, ik vind m meer hebben dan een 5 touring, die is maar saai. Deze en de E combi zien er beide goed uit.

Daarbij zal audi niet snel een andere weg in slaan, dat geeft teveel risico en klanten willen dit nu eenmaal gewoon, de verkoopcijfers zeggen genoeg. daarbij ziet het er niet verkeerd uit!
overigens doen bmw, en merc hetzelfde, niet teveel veranderen en de zelfde blijven volgen, met alle modellen.
@Jipp:

Audi doet heel goed zijn best om het “familie gezicht” te behouden ..
MB en BMW zijn toch iets creatiever (niet dat het moeilijker is)..

maar dat legt Audi zeker geen wind-eieren ..
@lincoln: oke ze zijn iets creatiever, maar doen toch exact het zelfde en zijn daarbij op dit moment toch echt saaier vormgegeven, geen durf of iets dergelijks.

Waarom zou het audi geen voordeel geven, verklaar je nader, met verkoopcijfers bijvoorbeeld…
@Jipp: “maar dat legt Audi zeker geen wind-eieren” betekent net dat ze er wel voordeel mee doen, maw. goede verkoopscijfers dus.
@Esprit_de_Flandre: sorry, zat even niet op te letten! idd, je hebt gelijk.
@Jipp: Ik vind toch dat Mercedes behoorlijk wat risico heeft genomen met de nieuwe styling van de auto’s. Veel uitdagender en expressiever dan ooit tevoren.
@Pordon: verklaar je nader, ze testen het design eerst uit, in het geval van mercedes met de c klasse en de ml, en werken het vervolgens uit. Daarbij is als je kijkt naar de e niets veranderd aan de vormen, een dubbele koplamp etc. daar nemen ze ook niet het risico steeds met iets nieuws te komen.
@Harie: als je leest zie ik dat nou zeg dat ze niet afstappen van eigenschappen, zoals die dubbele koplamp, niet dat het hetzelfde is.
@Jipp: Nee koekenbakker…je zegt letterlijk: “Daarbij is als je kijkt naar de e niets veranderd aan de vormen…”
@Jipp: design uittesten met een productiemodel? Dan zit je er naast knul, designs worden getest vóór de productie op een publiek dat uit potentiële klanten bestaat.
Jammer dat audi wederom niet verrast. Dus in dit geval een 5 touring:-)
@mrbones: verrast bmw wel dan? of doen die eigenlijk gewoon het zelfde met hun modellen?
@mrbones: als je daar al aan moet denken met 2 weken je rijbewijs.
Het lijkt mij een enorme opgave om de looks van dit model te kunnen voorspellen…
Hoog Exeo gehalte… nu al.
Die velgen blijven heel tof.

Voor de rest, yawn-o-rama.
Die achterkant kijkt zielig :D
Zo ziet het er redelijk uit ! Maar als mensen dit ding aanschaffen en er een 16 inch droplul velg ondergooien dan word ik gek .
Ja, daar hebben we zeker zin in! Deze oogt veel dikker dan de huidige, die alleen met minimaal 19″ velgen goed voor de dag komt en omdat de meeste 2.0 TDI-gangers niet verder dan 17″ komen. Onder deze moeten uiteraard ook grote maar die hoge dorpels zien er al dik uit! :D
uber-vet behalve de achterlichten ,want die steken wel heel erg ver uit
[sarcasme]sowee dat zag ik niet aankomen[sarcasme/]
verder dan dat ziet het er wel netjes uit.
als hij gelimiteerd wordt op 10 stuks zodat je hem geen 100 keer op een dag moet zien : ja
in de echte wereld : nee
@bpc: Hehehe. :P
Voor hetzelfde geldt loopt de daklijn net iets anders, is de kont misschien iets boller of loopt de zijruit minder ver door of wat dan ook. Nutteloos zo’n shop
Dit wordt hem gewoon niet, de vorige was strakker en ik zie het verschil niet in de gehele model lijn en dan bedoel ik a4 avant a7 a8. Audi doe wat meer met je modellen, iets anders zoals een r8 of a1 hoewel de a1 weer op.. Nee gewoon duidelijke verschillen maken als je zoveel geld in die klasse moet neerleggen lijkt mij….. ;)
@Max-autoblogger: het verkoopt, je speelt op save en neemt geen onnodige risico’s, waarom dan ingrijpend veranderen en risico’s nemen? het zelfde geld voor Bmw, merc, Kia, VW, Opel, Volvo, hyundai etc. dat heet een familiegezicht.
@Jipp: Audi trekt dit toch wel een enorm stuk verder door…kom op, het is toch bizar hoeveel al die Audi’s op elkaar lijken. En met al die modellen die ze hebben kan ik dus soms echt niet uit elkaar houden als het enige verschil een of ander lullig roostertje is.
@bozewolf: ze zijn er heel goed in, maar hou op dat er een rooster verschil in zit, dat is overdrijven ten top.
@Jipp: In het A6 introductie had een Audi fanboy, ik weet niet meer of jij het was, 3 foto’s van een 4, een 6 en een 8 en ging die gozer de verschillen uitleggen.

Drie keer raden waar het steeds om draaide.

Yes sir, lullig roostertje.
@bozewolf: ik sowieso niet, maar het is onzin, en dat weet jij ook.
@Jipp: Right, iedereen die al die Audi’s niet uit elkaar kan houden is gewoon blind en het ligt totaaaaaal niet aan het feit dat al die dingen als twee druppels water op elkaar lijken.

Tuurlijk.
@bozewolf: ga eens in een audi showroom kijken, das een stuk beter dan op plaatjes kijken, dan zie je het verschil wel. Overigens kan je een bmw 5 en 7 ook nauwelijks meer uit elkaar houden.
@Jipp: HIER doelde bozewolf overigens op. Oke, er zijn nog een paar verschillen meer dan de genoemde, maar die zijn erg subtiel…
@Citrofiel: ik weet ook wel dat ze veel op elkaar lijken, maar dat is bij ieder merk, ik vindt, en vond het onzin om te zeggen dat alles hetzelfde is, was vorige week bij m’n dealer en je ziet toch wel veel verschillen als je ze niet op een plaatje naast elkaar ziet staan…. denk je niet..
@Jipp: Dat is dus gewoon niet waar. Ja, elk merk doet wel iets met familiesmoel, maar geen enkel merk trekt die lijn zo bizar ver door als Audi, waar het gewoon werkelijk niet te ontkennen valt dat die wagens on-ge-lo-fe-lijk veel op elkaar lijken. Te veel, vinden heel veel mensen.

Dat jij dan als Audi-messias de boel gaat lopen verdedigen moet je lekker zelf weten, maar al die mensen zullen toch niet gek zijn, eh?
@bozewolf: of wat jij zegt is gewoon niet waar, ja ze lijken op elkaar, en ja audi trekt het ver door, maar het is onzin dat ze niet meer uit elkaar te houden zijn. daarbij durf ik te wedden dat je niet naar een showroom bent geweest om eens te gaan kijken dus kun je daar geen oordeel over vellen. De mensen die jij benoemt zijn hier op dit blog meestal bmw-fans en die vergeten even dat bmw dit ook duidelijk heeft gedaan en nog steeds doet.
@Jipp: Hoezo onzin dat ze niet uit elkaar te houden zijn? Ik heb er toch zelf last van, of ga jij nu al voor mij bepalen wat ik wel en niet kan?

Daarnaast zijn de criticasters op Audi hier echt niet alleen maar “BMW fans”. Ik lever kritiek en ik ben absoluut geen BMW fan. Citrofiel en SAAB hebben ook al kritiek geleverd en ik hoef je toch echt niet uit te leggen dat die heren geen BMW fans zijn.
@bozewolf: dat jij er last van hebt, betekent het niet dat iedereen er last van heeft, je kunt je ook afvragen of je er last van hebt omdat je je er niet goed in hebt verdiept?

Daarbij geeft citrofiel je niet geheel gelijk, en ook zij, ookal zijn het autokenners delen niet de mening van iedereen die geen audi heeft. Ik zeg gooi er een onderzoekje tegen aan en je hebt een resultaat. Maar ik denk dat audi dat allang heeft gedaan en dat er een dusdanige uitslag uit kwam dat het niet nodig was om met aanpassingen te komen.
@Jipp: Of misschien kun jij ze zo goed uit elkaar houden omdat jij je er WEL in verdiept hebt?

Ik ga toch goddomme niet op een vrije middag de Audi folder doorpluizen om te zien welk tierelantijntje de A6 onderscheidt van de A8, maak ‘em nou…
@bozewolf: Ik inderdaad wel ja, maar daarvoor hoef ik geen folders door te spitten, autoblog is wel genoeg.
@Jipp: Dat is ontzettend knap dat je dat kan, maar je kunt niet verwachten dat je mede-autoliefhebbers hetzelfde enthousiasme en toewijding aan de dag kunnen leggen wat betreft het herkennen van Audi’s.
@Jipp: Dat jij zegt dat de verschillen op plaatjes lastig te zien zijn en dat je naar de showroom moet gaan om het verschil te zien geeft toch juist alleen maar aan dat de ontwerpen een uitvergroting of verkleining van elkaar zijn?

Gewoon om even flauw te doen hoor. ;)

Ik ben het wel met je eens dat meer merken tegenwoordig auto’s gaan bouwen die op elkaar lijken, BMW is wat dat betreft net zo bezig. Maar Audi (of eigenlijk VAG) staat daarin nog wel vooraan.
@Citrofiel: vag is er vooruitstrevend in, dat is helemaal waar, bmw was dat in de jaren 90 en opel was daarin goed met de laatste generatie astra/vectra waar de 1e vectra neus niet goed aansloeg. Ik doelde erop dat in de showroom alleen maar duidelijk word dat er wel grote verschillen zijn. Ik was er vorige week nog, ze hadden net de a7 staan, wat een prachtig ding!
@Jipp: Tsja, het is maar wat je vooruitstrevend noemt. Ik vind dat Audi en VAG (de nieuwe VW’s ook) het principe van een familiegezicht veel te ver hebben doorgezet en er is geen enkele autofabrikant die zoveel “lijkt op elkaar” kritiek krijgt als Audi.

BMW begint inderdaad nu ook weer met de 5 en de 7. Ik vind het jammer. Het getuigt van laf ontwerpgedrag en een schrijnend gebrek aan fantasie bij de beleidsmakers.
@bozewolf: Bmw is er eerder al goed mee bezig geweest, kijk eens naar de auto’s van rond 1995.
wonderschone E-combi hahah en oersaaie 5 serie touring? haha die E ziet eruit voor mensen van 65 plus zelfs mijn opa die geen verstand heeft van auto’s en die 69 is voelt zich te jong voor die auto. ontopic de vorige avant vond ik de mooiste van de duitse 3, nu efe afwachten op de echte plaatjes voordat iedereen weer roept lijkt op elkaar.
@jeanclaude: Ik vind toch de E Estate de mooiste van het stel. De Sedan vind ik de 5 het mooist. Maar mooiste stationwagen van dit moment blijft toch nog steeds de C-klasse Estate.
@Pordon: dat is jou mening, de verkoopcijfers zullen de mening van de meesten bevestigen, en een marktonderzoek zou ook nog is de doelgroep bekend maken, dat zou pas leuke informatie geven.
@Jipp: ik ken de onderzoeksresultaten aangezien ik die tijdens mijn stage bij mercedes allemaal voorbij heb zien komen. Probleem ligt hem in het Imago. Mercedes weet dat ze het imago hebben van ouwe lullenbak daarom zijn ze een andere design richting ingeslagen. Maar door het imago vinden mensen het nog steeds een ouwe lullenbak, het process om ook de jongere mensen in een mercedes te krijgen is lang en zal wat jaren kosten en het maakt het ook moeilijk omdat ze de ‘ouwe lullen’ ook niet kwijt willen. Om een vergelijking te maken, ze hebben het tegenovergestelde van de luxepositie die Apple momenteel heeft op designgebied… bij Apple maakt het niet uit wat ze uitbrengen en hoe het eruit ziet, heel veel mensen zullen het prachtig vinden en zullen zo dom zijn om het te kopen.
Waar doet me dit nou aan denken? Oja, een Exeo, Superb(plus punt), en a4 in een. En kijk die achterklep dan. Bah!
Voor de hond….denk ik ? De enige die ervan / erin gaat kwijlen… :lol:
@Megakix: bang dat ze ook de enige kopersgroep van bmw afpakken, de ouderen?
Gezondverstand
-edit: nutteloze bijdrage-
Ik mis een uitlaat
Binnenkort mag Bangle bij Audi gaan doen wat hij 10 jaar geleden bij BMW deed: ze redden van creatieve bloedarmoede.
@BaRa: Dat lijkt me fantastisch. :D Achteraf, toen BMW weer saai werd, zag ik pas in hoe verfrissend de designs van Bangle eigenlijk waren.
meer een facelift dan een nieuwe versie.
Ben meer benieuwd naar de Avant dan de Sedan eigenlijk…
Ik zou voor deze A6 avant kiezen ipv een 5 serie SW of E klasse SW. Reden hiervoor is dat afgezien van de bouwkwaliteit van Audi’s de oude A6 avant nog heel courant oogt naast deze nieuwe. Gevolg van deze design strategie van Audi is dat hun occasions hun waarde relatief het beste vasthouden, waardoor nieuwkopers zoals ik voor de 4 ringen van Audi kiezen.
@Greg: Koop dan gewoon de oude met kopmer af. Nieuwe auto nieuwe look is mijn devies. Anders kun je ook lekker blijven rijden in de oude. En als bruintje het niet trekt dan moet je misschien een passat nemen, goeiekoop man!
@WTF:

Meningen verschillen, maar nieuwkopen blijft mijn voorkeur genieten. Je hebt dan altijd een technische voorsprong t.o.v. voorgaande modellen, de maximale garantieduur en dan onbeschrijflijk gevoel dat een nieuwe auto geeft.

Een nieuwe 6 Avant is uiteraard nogal kostbaar, maar een nieuwe A4 avant is op zich goed te doen.
@Greg: Goh alle onderzoeksresultaten die ik heb gezien blijkt toch audi’s nog steeds het slechts scoren op afschrijving ten opzichte van MB en BMW. Leuk detail uit deze onderzoeken is dat audi de slechte klantvastheid heeft. Ook in mijn familie gezien, mijn vader en oom allebei een Audi gehad en na 2-3 jaar toch weer terug naar Mercedes (mn vader) en BMW (mn oom) allebei zeiden ze hetzelfde: in het begin niks op aan te merken maar na een tijd kregen zr allebei het gevoel dat het toch geen BMW of Mercedes was
@pordon: Dat ishet verschil in premium en zogenaamd premium.Bij audi wordt je gewoon genaaid.Inbrekers
@pordon: die onderzoeksresultaten die jij langs hebt zien komen zullen daar nooit mb raken, daarvoor werden ze niet gemaakt, ze waren niet onafhankelijk dus ik denk dat we niet al teveel waarde er aan moeten hechten, en een stage op je 19e bij merc, geloof je het zelf?
@Jipp: Haha dan geloof je het niet. Ik zit momenteel in mijn 3e jaar van de studie International Marketing Management en heb vorig jaar een 10 weekse stage moeten lopen en dat heb ik gedaan bij Mercedes-Benz Nederland, en als het allemaal goed loopt zit ik volgend jaar terwijl ik dan 20 ben in Los Angeles voor mijn half jaar stage bij Mercedes-Benz. Leven kan soms gek lopen he.
@Pordon: feit dat je er zelf al zo om lacht en het uitgebreid gaat uitleggen omdat je niet serieus word genomen verklaart al dat er iets niet goed zit, dus nee ik geloof je niet, ook niet dat je alle onderzoeken hebt gezien van mercedes, dat geven ze echt niet zomaar aan een ventje van 18 dat even 10 weken komt kijken. Ook niet wanneer je op een verwend schooltje als de iva zit. Daarbij zou je als je zo’n opleiding doet al op je 16e je havo moeten hebben gehaald, en dat doen er ook niet veel, vmbo is voor veel al moeilijk om dat op je 16e te halen. Dus nee, niet ech realistisch.
@Jipp: op je 16e van de havo af is zo uitzonderlijk, heb ik ook gedaan…gewoon vroege leerling en niet blijven zitten.
@DePannekoek: kijk even naar de huidige cijfers, het komt bijna niet meer voor, de meeste zijn nu 18 voordat ze van de havo komen.
@Jipp: Ik heb al tijden niets meer gezien wat iets te maken heeft met de middelbare school haha, dus als jij het zegt :)
@Jipp: Nou ik weet niet waar jij vandaan komt dat het onrealistisch is maar ik was met 17 klaar met de HAVO en ben op m’n 17e begonnen met studeren. dus 17-18 1e jaar, 18-19 2e jaar en 19-20 3e jaar. Kan dus gewoon prima. Prima dat je het niet gelooft hoef ik me eigenlijk ook helemaal niet druk om te maken. Wil alleen maar zeggen; met Ambitie en doorzettingsvermogen kom je nog eens ergens. Stage krijgen bij Mercedes heeft me nogal wat belletjes en brieven gekost.
@Pordon: blijven volhouden, dit heeft niet echt iets met ambitie te maken, wat voor meerwaarde heeft mercedes er aan om een student die nog niets kan en weinig weet aan te nemen als stagaire en meteen alles vrij te geven. Je studie zou goed zo kunnen, maar het blijft onrealistisch en helaas oncontroleerbaar.
@Jipp: Enig idee wat de reden is dat studenten Stages moeten lopen? Juist ja om ervaring op te doen in de praktijk en om te leren. Wat heeft Mercedes eraan? Nou aangezien een stagiaire niet veel betaald krijgt en een stagiaire wel degelijk werk doet en taken kan vervullen lijkt me het niet erg lastig om daar antwoord op te geven. Tevens is het wel controleerbaar aangezien ik destijds Sacha, Wouter en Patrick heb gezien en gesproken toen ze net klaar waren met het opnemen van de SLS AMG review. Maargoed nu ga ik hier verder niet meer op in, vind het inderdaad jammer dat je het niet gelooft… weet eigenlijk niet zo goed waarom, misschien omdat ik best trots en blij ben dat ik die stage heb mogen lopen, maar nu is het wel genoeg geweest. Ik hoef jou niks te bewijzen.
@Pordon:
geen tijd aan besteden ..
parels voor de zwijnen ..
@lincoln: Luister je toevallig de Jeugd van Tegenwoordig, met die uitspraak?
@BmwMPower: die uitspraak bestond al voordat je Jeugd er was hoor ;) “Paarlen voor de zwijnen werpen”
http://www.encyclo.nl/begrip/Paarlen%20voor%20de%20zwijnen%20werpen
@robbie: Dan heb ik niks gezegd! ;)
@Pordon: Ik snap heel goed waarom studenten stage’s lopen, ik snap ook waarom bedrijven er iets aan hebben, maar niet ieder bedrijf, een bedrijf zoals merc bijvoorbeeld. Daarbij geloof ik geen zak ervan dat je alle onderzoeken zo aan je voorgeschoteld hebben, dat doen ze niet zo graag want zijn meestal strikt vertrouwelijk. daarbij halen zulke fabrikanten niet direct hun personeel van de hogescholen, maar eerder van marketingbedrijven waar ze hun kunnen hebben getoond. Voor jou was de stage leuk waarschijnlijk, maar voor merc had je geen enkele meerwaarde. Het was een hele ervaring voor je maar of zoiets altijd leerzaam is.
@Jipp: Nouja goed als jij het zo ziet prima. Ik weet van mezelf dat ik wel degelijk een meerwaarde heb geleverd aan het project waar ik aan heb moeten werken aangezien ik door uiteindelijk een aanbieding gekregen heb om volgend jaar voor hetzelfde project in Los Angeles te werken. Nederland voornamelijk onderzoek gedaan en in Los Angeles zal het veel meer draaien om het implementeren van het project op de markt.
@Pordon: veel plezier, om daar te mislukken, net als het gros van de overige studenten dat op buitenlandse stage gaat met veel vooruitzichten.
@Jipp: Wat ben jij een zuur mannetje zeg. Wellicht is een psychiater een goed idee want het ziet ernaar uit alsof er wat dwars zit bij je. Ik weet dat het er erg anders is en moeilijk zal worden en de kans er is dat ik vroegtijdig kan vertrekken maar dat neemt niet weg dat het een enorme kans blijft en een geweldige ervaring is. Bovendien zal ik met een groep werken voornamelijk uit Stuttgart en London waar ik inmiddels al contact mee heb gehad dus dat maakt het wel wat prettiger. Dus in plaats van zo pessimistisch te doen kan je mensen ook eens succes wensen en blij zijn voor de kansen die ze krijgen dat je ze daarbij waarschuwt voor gevaren en ze probeert voor te bereiden wordt dan beschouwd als een helpende hand. Moet je maar eens een keer proberen.
@Pordon: veel succes jonge, je gaat je half jaar daar niet volmaken, reken je niet rijk, de vs is iets anders dan nederland. Hou er rekening mee dat je na een maand kunt gaan. Ik werk veel met bedrijven in de states en je kunt er daar geen touw aan vast knopen, niets is daar zeker, en als nederlands studentje die niet eens op de uni zit nemen ze je daar echt niet meteen serieus.
@pordon: daarbij zou ik op lange termijn de afschrijvingen wel is willen weten, wanneer een auto in particuliere handen komt, ik durf te wedden dat een audi dan meer waard is.
Oersaaie 5 serie? wtf grote hater!
@Punk: Vind jij de 5 Touring er dan zo mooi, verassend, inspirerend uitzien???
Prachtig!
Zo wat wordt hier een eigen mening geplaatst over de BMW 5 serie. De e-klasse combi is inderdaad een mooie auto maar dat hij nou met kop en schouders boven de 5 serie uitsteekt, nee. Maar dat is ook een eigen mening. Om de geloofwaardigheid van dit blog te behouden zou ik wel een wat algemenere houding aannemen. Anders kan je er ook net zo goed mercedes-benz.nl/blog ,van maken.
@bmw850i: Och wat afwisseling kan nooit kwaad, over het algemeen is het hier meer bmw blog.
Ziet er nu al gedateerd uit. Het contrast met het innovatieve van het vorig model is ook wel groot.
Boring vag product.
Ik kan niet begrijpen dat mensen warm of koud worden van een Audi. Het design is zo voorspelbaar en waarschijnlijk heeft je buurman er ook 1.

BMW staat voor sportiviteit, techniek en uitstraling. Dit mist Audi op alle fronten. De Audi is gewoon een volksauto voor mensen die meer te besteden dan een Volkswagen te kopen. BMW en Mercedes zijn toch meer onderscheidend en hebben veel meer klasse.
Dit is gewoon een achteruitgang vergeleken met de vorige.
Ik weet niet wat audi bezielt maar volgens mij slaan ze de plank helemaal mis met de auto’s die ze dit jaar geintroduceerd hebben. Opvallend hoeveel negatieve reacties de a6 oproept. Alleen een handjevol die hard fanboys blijft nog positief.
Net zo voorspelbaar als die platte kevers, verander een ruitenwisser en noem het een nieuw model. Maar blijkbaar werkt het goed. Vind alleen wel dat je gelijk in een gedateerde auto rijdt bij een upgrade, deze blikken worden snel oud al denken de eigenaren daar anders over. Zelfde geldt voor bmw….als er een nieuw model komt is de oude instant een petjesmobiel.
Zeer mooie auto en sportieve neus echter heeft Mercedes de meeste onderscheid tussen haar modellen. BMW 5 en 7 lijken redelijk op elkaar maar zeker de helft minder als Audi. De achterkant 5 en 7 is toch een verschil!!

Audi speelt op safe omdat BMW het imago weet te behouden en mooiere modellen begint te maken dan ooit te voren. Mercedes het Imago aanpast door inderdaad sportieve lijnen te plaatsen. Dan moet je als Audi wel op safe gaan anders ben je direct weer nummer 3! In plaats gedeeltelijk 2e in alles.
BMW 1 in sportiviteit, mercedes 1 in comfort en Audi 1 in combi. Nu lijkt Audi slechts gedeeltelijk 1 in combi te worden en 3 in de overige.
bah..een seat
@sander: Huh? Skoda toch?
Svenska Aeroplan AB
Nee, niet echt zin in…
Ik ben niet zo’n ‘station-man’. Mag dan wel een kind hebben, maar om dan direct naar een Vinex te rennen, een Golden Retriever te halen en een A6 Avant te kopen, nee… Dat soort mensen zijn er al genoeg van!
Is de scribent van dit stukje een beetje abuis? Een saaie 5 serie terwijl het gaat over een A6. Zal wel een typfoutje zijn denk ik. Hoop ik. Vermoed ik dan toch.
Ik wist niet dat er tweedehands auto’s op AB worden aangeboden? Even lezen.
Oh dit is de nieuwe A6 Avant…
De nieuwe Audi Exeo, Seat Superb, Skoda Passat? Oh nee…. een Aldi….. Spannend zeg, erg vernieuwend allemaal.
Nee !
the-budel-guy
ziet er goed uit alleen denk ik zelf dat de overhang bij de achterwielen een stuk minder zal zijn aangezien dat bij de sedan ook is
Laat maar komen!!!!
Erug mooie wagen, ookal gaat de keuze waarschijnlijk alsnog naar de BMW 5 serie:)
hier heb je sowiesooooooooo zin in.
elegant. praktisch. do you want more?
@Pordon
Kijk dat er nou gewoon veel BMW liefhebbers dit blog bekijken kan ik niets aan doen, en reageren. Maar diegene die het artikel plaatst moet geen nadrukkelijke mening laten vallen, anders verdwijnt de geloofwaardigheid.
@bmw850i: alsof AB ooit geloofwaardig was? De jongens krijgen alleen een stiffy van een Aldi, ik bedoel maar….. dan kunnen we beter ophouden.
@bmw850i: zo erg is het niet wat ze zeggen, als je al kijkt wat hier door mensen zoals jij en majinstar word geroepen. Daarbij is het wel gewoon waar, aan geen enkele bmw zit op dit moment iets spannend, alleen de bmw op 2 wielen en de z4.
@bmw850i: Autojournalisme is hoe dan ook een vak waarbij de mening van de schrijver komt kijken. Het ligt er maar net aan hoe je verwachtingen en voorkeuren liggen bij je oordeel over een auto. Daarom vind ik het niet verkeerd als ook in de gewone artikelen op autoblog meningen verschijnen, hoewel je wel moet oppassen dat je mensen vrijlaat daar tegenin te gaan.
aah ik heb nu al zin in de audi rs6
lol dit wordt m natuurlijk nooit. wat een slechte shop weer
@Flamingo: Verbeter het dan eens…
Oersaaie BMW 5-serie touring???
Ik vind de 5 touring toch ook wel een mooie wagen hoor… En die vind ik toch ook wel niet echt saai…
Deze A6 ziet er anders ook wel goed uit… Kan niet wachten op de officiële foto’s… hoewel ik weet dat het hier niet zoveel van zal afwijken…
@Jipp ..

laat je niet zo op de kast jagen ..
en ga er al helemaal geen andere merken bij betrekken ..

Audi heeft een mooi gamma aan brikkies in de etalage ..
en ze zijn allemaal DUIDELIJK Audi ..

en da,s al een hele prestatie ..
want dat lukt de hele Fiat groep bij elkaar nog niet eens ..

dus ge er eens wat netter mee om ..
@jipp, ik kan me voorstellen dat jij denkt dat ik zo’n bevooroordeelde BMW rijder ben dan heb je het fout. In mijn voorgaande post zij ik zelf dat ik e-estate een mooie auto vind. Alleen dat de 5 touring nou minder mooi is dan de e, zeker niet. Je zult mij ook niet op de BMW artikelen vinden de BMW’s de lucht in prijzen, dus jipp nooit don’t prejudge heh.

@citrofiel, het vak van een autojournalist is inderdaad een vak waar meningen worden gegeven, in bijna alle gevallen laat hij toch de mening open om je eigen mening er aan te kunnen geven. Daarnaast is uiterlijk kwa schoonheid heel subjectief als de er in het artikel had gestaan ‘ik vind’. Maar jah als ik deze post lees zie ik zelf hoe bekrompen dit klinkt.
@bmw850i: oke, als jij het zegt, maar je zegt wel niets over de aartsrivaal audi… Overigens is een 8 serie wel bloedmooi!
@woutert: overigens doelde ik op de reactie naar jipp toe, ik had je ook al bestempeld als bmw lover die alles van bmw de hemel in prijst!
@Jipp, Nu heb ik enkele reacties van jou gelezen. Vraag ik mij toch wel is af, ben jij wel gelukkig in je leven? Jij loop hier veel af te kraken, voornamelijk een in jou ogen “mislukkeling” student. Is niet leuk hé, om jaloezie te tonen in de vorm van ongeloof en demotivatie. Wees blij voor die jongen dat hij kan en gaat doen wat hij graag wilt. Dat jij hem vervolgens voorschotelt hoe the States in elkaar zitten en het allemaal wel denkt te weten, verteld meer over jou, dan over Pordon.

Ontopic. Leuke photoshop. Je ziet duidelijk dat voor het lijnenspel van de 4f avant is gekozen. Ik vermoed dat de nieuwe A6 avant meer een raamlijn krijgt als de a4 avant, een minder scherpe boog achter om de nadruk meer op de coupé lijnen te leggen. Het thema van de A6 is daarom toch snelheid? De A6 wilt vooruit, en dat is duidelijk te zien aan de neus die stijl achterover gebogen is. En met 3.0T nog rap op de 100 ook. Ik vraag mij af welke richting de S6 opgaat? al dan niet de RS6..
Hoera een stationwagen.
@Jipp: Je komt mijns inziens over als een gefrustreerd, zelfgenoegzaam mannetje welke constant door een montuur met 4 ringen aan het koekeloeren is..

Je mening geven is je goed recht. Je mening willen opdringen naar een ander toe is nou niet direct een karaktereigenschap welke je geliefd zou maken hier op Autoblog. Wees toch blij voor die jongen (@Pordon) dat hij op zo’n jonge leeftijd al bij het mooiste automerk van Duitsland mag stage lopen. Waarom gelijk alles afkraken? Ben je soms jaloers omdat jij deze kans niet hebt gekregen? Nee? Nou, kap dan gewoon met dat denigrerende geleuter en vertel wat inhoudelijks ofzo.

En ik had het over het mooiste automerk van Duitsland. In mijn ogen is dat Mercedes. Een rijke (race)historie en daarbij komt nog dat Mercedes nog wel auto’s maakt welke onderscheidend zijn van elkaar qua uitstraling/looks. Die tijd heeft Audi al even achter zich gelaten volgens mij. :lol:
@Benz..: jij bent grappig, alsof mercedes alleen een rijke racehistorie heeft, het is een mening, dat zeg je goed ja. Het mooiste merk van duitsland is naar mijn mening toch echt Wiessman. Daarbij heb ik ook gereageert op pordon, en om even duidelijk te zijn, die jongen mag heel blij zijn met zijn stage, maar ik denk dat zijn verhaal niet helemaal klopt, daarbij gaat hij een stage lopen die niet altijd goed is voor je schoolcarriere. 2 keer stage lopen bij hetzelfde bedrijf geeft geen goed beeld over je studie, daarbij is america een hele goede plek om vroeg te mislukken…
@woutert: Ja, ik ben heel grappig, dank voor het compliment..

Nee, het feit dat Mercedes-Benz de mooiste racehistorie zou hebben was slechts een eigen mening. Wiessman is een mooi merk welke leuke roadsters/sportwagens maakt.

Ik had al gelijk een vliegende Mercedes CLK-GTR verwacht in een youtube-filmpje. Maar het viel wel mee zie ik. :)
net een Seat Exeo…
@witte480, ik vind hem juist wel tof, maar waarom geen duits of frans? wat blijft, behalve de zweed en aziatisch nog over….?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).