100% Officieel: BMW 1 Serie M Coupé

Auteur: , 197 Reacties

De auto waar BMW fanboys al maandenlang een harde plasser en natte dromen van hebben is dan eindelijk officieel onthuld. En dat is maar goed ook, want we waren die teasers en plaagvideo's inmiddels goed zat. Even snel de specs? Een 3.0 zes-in-lijn met 2 turbo's, 340 pk en 0-100 gaat in 4,9 seconden, maar dat is lang niet alles.

Zo weet BMW ons te melden dat je in slechts 17,3 seconden al op de 200 km/u zit. Het gewicht van de 1M Coupe is 1.495 kilo en dat levert een power-to-weight ratio van 4,4 kg per pk op. En het verbruik? Met een keurige 9,6 liter per 100 km (224 CO2/km) is dat niet eens zo heel erg dramatisch. De topsnelheid ligt op een elektronisch afgeregelde 250 km/u. De motor is uiteraard gekoppeld aan een handbediende zesbak. Het koppel is 450 Nm en kan door middel van een overboost tijdelijk tot 500 Nm verhoogd worden.

De lengte van de 1M Coupe is 4,38 meter en hij is 1,42 meter hoog. Ook is de 1M met een breedte van 1.803 millimeter maar liefst 55 millimeter breder dan een 135i. En wist je dat dit de laagste en kortste 1 Serie uitvoering is? De velgen zijn overigens 19″ groot, best flink voor zo’n kleine auto.

De BMW 1 Serie M Coupé is leverbaar in drie kleuren: Alpinweiss, Saphirschwarz metallic en Valencia Orange metallic. Die laatste kleur is exclusief leverbaar voor deze auto. Het sportieve interieur is leverbaar in één configuratie met zwart leder en Alcantara details met contrasterende stiksels in oranje.

De marktintroductie van de 1M Coupe zal in mei volgend jaar plaatsvinden en tijdens de Detroit Autoshow (januari 2011) zal de auto voor het eerst aan het publiek worden voorgesteld. In Duitsland kost een 1M (incl. BTW) €50.500.

PS: De voorbumper is zo lelijk omdat die volgens BMW een “Air Curtain” heeft. Zelf leggen ze dat als volgt uit:

Dit speciale ‘gordijn’ dekt als het ware de voorwielen af en vermindert zo turbulentie en verstoring van de aerodynamica. De BMW 1 Serie M Coupé is de eerste productieauto waarop deze ‘luchtige’ innovatie wordt toegepast.



197 reacties

Ik heb toch liever geen onderkruipsel, dan maar een alfa ;)
@Quivis: Noem maar een vegelijkbaar model van Alfa wat de zelfde doelgroep kan bedienen als deze BMW.
Btw BMW is in de verste vete niet vergelijkbaar met Alfa.
@Flip:

nee inderdaad flippie…..er werd rondjes gereden om die m3 door de V6, fijne dag nog!
@Vincenzo: Jij hebt het nog over vorige eeuw. Tegenwoordig heeft Alfa niet veel te bieden wat kan tippen aan een BMW
hoe dik! die voorbumper is nog geen eens zo lelijk, misschien een beetje aftermarket look.

jammer dat de co2/km wordt vermeld, is niet relevant voor een dergelijk auto! wat een ding !
50.500 euro voor deze bommetje op wielen is natuurlijk erg goedkoop, jammer dat hij in Nederland rond de 75.000 euro zal kosten
@kurdmanx:
BPM BPM :D
Vet!! Zal zeker gehakt gaan maken van een RS3!!
voorbumper is net een combinatie van de X6/5M en de M3
3.0 6 in lijn met ” maar ” 340 pk?
RB26DETT pls…
@Osca:

Levert standaard ook maar 280 pk… Wel heel makkelijk op te fokken natuurlijk
@K.:

Een opgegeven 280pk ja.
Maar dat gentlemans’ agreementje van de Jappen is al een flink tijdje nik smeer waard.
De Skyline R33 GTR leverde meer in de buurt van de 330pk.
Uh juist, ik zit met een 2,5L 6 in lijn motor met één turbo en 300pk in 5 seconden rond op 100. Vind dit een beetje tegenvallen.
@Ra1kkoneN: dan zou ik als ik jou deze bak uitdagen bij het stoplicht. maar houd dan wel even in het achterhoofd dat bmw altijd bescheiden is met het opgeven van zulk soort cijfers en dat deze bak waarschijnlijk makkelijker snel is in het dagelijks verkeer door meer koppel onderin.

daarnaast zal je bij elke tuner een chippie kunnen halen die deze M op zeker 400 pk zet. Aangezien deze voor marketing doeleinden onder de M3 geplaatst word.

maar doe mij die E30 maar. :)
@jurrian: Stoplichtsprintjes zijn overrated. Tussensprintjes zijn veel leuker ;) Het gewicht van de BMW in combinatie met het vermogen vind ik gewoon zwaar tegenvallen. Vooral voor de torenhoge prijs die je moet betalen voor deze middelmatige prestaties.
Ziet er heel leuk uit. Ik ben nog altijd niet 100% voor de 1 coupe te vinden, maar om 1 of andere redenen heeft deze wagen iets speciaals. Als ik de prijzen zie, gaat het in belgie evenveel kosten als een 135i in NDL. 50.000 is een leuke prijs, al kan je voor dat bedrag ook een 335I krijgen die niet veel trager is.
Dus binnenkort zien we ook een video van de Bmw 1 serie M & Audi TT-RS
ik zou deze wel eens tegen een focus rs 500 willen zien vlammen, en zet er dan ook maar ineens een cayman s ofzo bij
ubervette bak natuurlijk, maar kijkend naar echte prestaties op papier valt het reuze mee, een rs3 die 100 kilo zwaarder is en met hetzelfde vermogen doet het in 4.6sec? 0.3 sec merk je echt wel van 0-100 hoor, maar het is een goedgelukte bak natuurlijk
@jeanclaude: dat komt omdat die rs3 vierwielaandrijving heeft dus heeft ie bergen meer tractie bij de start maar eens om snelheid of in de bochten heb je niets meer aan dat sprintje naar 100 , staar je er niet blind op ;-)
Geef mij toch maar de oude M3 E30 :p
Kwijl!
Ik zet liever een chip op mijn 335i coupe. Dan heb je een mooiere en snellere auto (370 pk bij 1500kg)
De RS3 Sportback kost in Duitsland 49.900 euro en de 1M Coupe kost in Duitsland €50.500. De prijs van de RS3 Sportback is in NL 68.900 euro. Ga er dus maar vanuit dat de 1M Coupe net iets minder dan 70k zal kosten bij ons. Helemaal omdat hij iets onzuiniger is dan de RS3 en dus een hogere slurptax zal hebben.
Yeahhh, de ultieme 1 serie, wat een vette bak is dit!
Hier ga je toch geen dik 70k met opties voor neerleggen. Ben altijd benieuwd wie dit soort kleine bommetjes kopen.
@Ruben:

Mensen die het makkelijk kunnen betalen 90% en 10% hardcore fanboys and girls met een klein huisje (wat ik overigens respecteer hoor ;) ).
@robbie: die bumper vind (opnieuw) JIJ lelijk
@tomofbelgium: dus? Mag ik soms geen mening hebben?
@robbie: Absoluut, schrijf dan “IK” vind hem lelijk, da’s een groot verschil
Hey Skyline fanboys, als ik me niet vergis kwam de Skyline standaard met 276 pk van de band. Ook is het een relatief zware auto met vierwielaandrijving. Daarnaast kun je er natuurlijk altijd nog een chipje op pleuren!
@Darahan: Die kon je wel zonder enige interne modificatie boven de 400pk krijgen…pas boven de 500pk mocht je echt de beurs trekken om dingen te laten vervangen.

Dit M-blok is lang niet zo tunebaar waarschijnlijk.

Daarnaast vind ik de vergelijking tussen de RB turbo series en dit BMW torrentje volslagen mank gaan, daar niet van. Maar die 276/280 pk-grens was het Japanse gentleman’s agreement. Waar ze praktisch allemaal wel overheen zaten, stiekem.
verbruik 1 op 10 !!

oprotten met dat ding ..
een Ford Raptor blijkt ineens een veeeeel betere optie ..
@lincoln: daarbij val je met een raptor meer op en kun je er beter mee uit de voeten.
PRECIES zoals ik hem wil!!!
Wat een bak zeg!
Interieur is terughoudend maar o zo sportief, juist zoals het moet.
En hoe is de sound???
Doe mij de zwarte maar.
Hoe zuinig is dat ding wel niet? ik verbruik met mijn 1.16i (van het jaar 2005) gemiddeld zelfs 9.1 liter benzine…
Zelfde motor zo te zien (of misschien een beetje getuned) als alle andere 35i modellen van bmw, vind ik veel geld voor wat je krijgt, vind hem veel te sober binnenin. Voorspoiler is wel mooi, achterkant is te hoog. Vind hem dus maar half geslaagd, maar er zal wel een markt voor zijn
Wat een gezeik weer dat het vermogen niet genoeg is, acceleratie is niet snel genoeg, prijs te hoog blah blah, de meeste hier hebben de ervaring niet eens om het volle vermogen uit zo’n auto te halen. Wees blij dat er fabrikanten zijn die zoiets nog uitbrengen, ik vind ‘m fantastisch, dit is gewoon een toekomstige klassieker!
50k voor een 1M? dat vind ik niet zo heel schrikbarend… jammer dat het in nederland wss weer snel het dubbele zal gaan kosten
en met dct versnellingsbak??
voor de flipperaars onder ons
freude am fahtren
Vette bak! Daar gaat de RS3 zou ik zeggen…
@freude am fahtren: hoe weet jij dat nou weer, hij is nog niet eens op de markt.
@freude am fahtren: daarbij wint de audi het al in de sprint naar de 100.
freude am fahren
@Jipp: Ik had het niet over de prestaties, wel over de verkoopcijfers. =P
Deze ziet er toch net iets leuker uit vind ik.
@Jipp: Ja met DSG bak ja zodra er zelf geschakeld wordt is ie zeker niet sneller dan komt het weer op de chauffeur aan en aangezien 4×4 gigantisch moeilijk voluit weg te rijden is zal ie het afleggen. Daarbij met welke zou je naar de Stelvio pas gaan RWD of 4X4
freude am fahren
@E34M5touring: om dat te weten zullen we moeten wachten op een vergelijking van beide wagens… Laten we hopen dat die niet meer lang op zich laat wachten!
@E34M5touring: dat weet je niet, we zullen het moeten zien in een test. Daarbij wat is er mis aan een dsg?
freude am fahren
Ik heb wel de inderuk dat hij maar kleine remmetjes heeft. Kan dat?
@freude am fahren: dat valt wel mee hoor:

The M-specific compound high-performance brake system of the BMW 1 Series M Coupe provides impressive stability even under extreme stress, as well as being extremely light. The design principle of the brake system is derived from motor racing and guarantees excellent deceleration figures with significantly reduced heat sensitivity. Their inner-vented and perforated grey cast iron discs with a diameter of 360 millimetres at the front and 350 millimetres at the rear are linked to the aluminium disc chamber on a floating basis by means of cast-in premium steel pins.
@freude am fahren: Dat zijn die 19″-ers die het doen lijken..
Echt niet moeders mooiste.
Gelukkig zie je niet hoe lelijk hij wel is als je er mee op weg bent.
Ik zou hem wel graag eens testen.
die rechter, das pas een mooie wagen, die heb ik toch veel liever dan deze aanstaande petjesbak.
Der Poltergeist
@Jipp

Niet mee eens want die rechter is al door veel sjonnies aangepakt. Een mooie originele is nauwelijks meer te vinden, dus je zit helemaal fout met je reactie. Wel is het zo dat de meeste Bimmers in een later stadium worden gesjonnificeerd, behalve de echt speciale edities zoals de M3 CSL of de Z8.
@Der Poltergeist: het is idd zo dat die oude modellen worden gesjonnificeerd (mooie term), maar heb laatst nog een echte orginele gezien. en dat kan ik waarderen!
@bm:

En de spullen haal je zeker in de Sjonniesjop?
@Der Poltergeist: dat neemt niet weg dat de e30 veel mooier is dat dit gedrochtje. Mijn vader heeft er zelf onlangs nog een mooie gevonden, ver in oostenrijk, alleen wat roest wat weggewerkt moest worden. Zelf hebben wij vroeger thuis ook van e30’s gehad. Daarbij zal de 1m alleen door sjonnies die willen opvallen worden gekocht.
@Der Poltergeist:
Mis, de E30 M3 loopt nu al tegen de 25 à 30.000 euro aan. Zoveel niet-originele ga je niet vinden, en waar toch iets aan gebeurd is worden zelfs vaak terug omgebouwd.
@Stijn: mee eens, er zijn nog zat goede onderdelen te vinden zo hier en daar.
@Stijn: 25-30 voor een evo dan :-) ik kwam er hier tegen voor 15-20
mooie specs, maar ik vind het uiterlijk net niet.. dan is een m3 een stuk beter in verhouding. maar eigelijk heeft de afgebeelde oude m3 veel meer karakter(vooral in zijn orginele trim en niet van die verlaagde barrels met rare kleuren)
Wauw, toffe auto :-) Die mogen ze mij wel voor de deur zetten. Ik vind de speciale oranje niet heel fraai eigenlijk… omdat wit zóóó 2009 is, doe mij dan maar een zwarten.

En die stoelen? Ik dacht dat ze de stoelen uit de BMW Performance lijn erin zouden zetten, die zien er een stuk sportiever uit.
freude am fahren
@Bennink: Die zullen ze wel in de CLS steken. (ik hoop dat die komt!) Idem voor het gewicht, ze hadden hem nog wel wat lichter kunnen maken dnek ik, niet? En sneller ook denk ik zo.
Me like :D
340 PK en toch 4.9 seconden nodig?
Daarmee kan hij toch nooit op tegen de even nieuwe RS3, die bovendien nog (al zij het een mindermatige) quattro heeft ook.
Ik vermoed dat zijn wegligging wel dik OK zal zijn, maar met 3 liter, 6 cilinders, en 2 turbos wil ik aan de verkeerslichten gewoon niet 0.3 seconden trager zijn dan die RS3 met een cilinder, een turbo, en een halve liter minder, en 80 kg meer aan boord.
@Frederik: Helemaal mee eens
@Frederik: Je praat over specificaties alleen weet niet wat ze inhouden. Niet alleen bochtenwerk, maar rechtdoor is deze sneller dan de RS3. Jij:’De Rs3 heeft zelf quattro!’
Die quattro maakt juist de auto langzamer. Alleen 0 -100km/u is snel, daarna 3x niks en wordt hij ongeveer rond de 130km/u wel ingehaald door de BMW. Die vierwielaandrijving heeft teveel verlies over zijn wielen. Een 135i is al sneller dan een TTRS. Een 130i is sneller dan een audi S3. Ik spreek uit ervaring en heb het eventueel op video staan.
@rhyo: als je het allemaal zo goed weet, post het filmpje dan, ik geloof er geen zak van.
@Jipp: Haha dat ik voor jou moet werken, maar type maar in bij youtube: S3 vs 130i. Ik heb nog meer video’s, maar die staan op de pc, vanwege kentekenzicht (ben te lui om te bewerken). Ik weet niet waarom ik zou liegen. Ik ben niet een BMW fan ofzo, maar het rijdt gewoon prettig. De auto in dit topic spreekt mij erg aan, maar weet nog niet zeker of dit hem gaat worden.
@rhyo:
Leg met dit dan eens uit, een BMW Z4 M Roadster (344pk) met 1 man minder aanboord. Moet het toch aardig afleggen tegen de TT RS.
http://www.youtube.com/watch?v=_RdspvSEsZI
@Erik: Je wilt het echt weten? Nou.. Motorblok van de Z4 -> Jaar 2000.

– Daarbij maakt komt kijken dat een TTRS dat ze vanaf 100 en 80 km/u vertrekken. TTRS -> Veel meer koppel.
– Nog belangrijker is, is dat de Z4 een cabrio is, Z4 coupe is echt een stuk sneller, want heb zelf nog een 3.0si hier staan en die was al stuk sneller dan dezelfde auto met een dak die open kan! Stroomlijning/gewicht verhaal.

Al met al ik hoop dat je het met me eens bent deze 2 auto’s totaal niet goed met elkaar vergelijkbaar zijn.

Neem dan een Z4 IS 2010.

http://www.germancarforum.com/internal-combustion/32789-autobild-audi-tt-rs-vs-nissan-370z-vs-bmw-z4.html

Hier uit de test is de Z4 al sneller naar de 200. Weet je hoe het nog beter vergelijkbaar is, vertrek vanaf 50km/u zoals M5board ofzo dat doet. Dan is quattro nergens meer voor nodig.
Wat een dieven daar bij BMW.

Beetje breder, gekietelde motor en gewijzigd interieur en lelijke voorbumper kost je dus 20.000 euro op een 135 coupe.

Zelfs zo goedkoop dat ze er een sticker opplakken met M performance ipv het fabriceren van een nieuwe motor afdeksel.

Dus liever een 135 Coupe van 59000 catalogusprijs en met het geld wat je bespaart chip je die naar 370PK koop je Seibon Carbon OEM onderdelen en die laat je spuiten dus niemand die dat ziet, andere remmen dempers en veren, Powerflex bussen rondom en voila ben je nog goedkoper uit en heb je een echte wolf in schaapskleding.

Oh en gooi je nog wat euros er tegen aan vervang je de voorspoelen en laat je die in bijpassend leer bekleden.
@b3nk0: Dat was ook meteen het eerste waar mij de bek van open viel.. zo jammer.. waar is het mooie kleppendeksel met BMW ///M Power er op… ??

Verder vind ik hem wel erg mooooooooi… wel (te) duur.. dat maakt jouw ombouw verhaal van een 135i wel heel aannemelijk.
Erg geslaagde auto, maar de badge ‘M’ niet geheel waardig…een 135i met chip heeft 365PK en 520Nm…en dan ben je in Nederland (!!!) 50.000 kwijt…en de méérpotentie van de 1M is dan relatief gering voor een doorsnee mobilist.
@Megakix: Hangt er vanaf. Ik had 380pk door alleen software aan te passen.
@Megakix:
De standaard 135i is al bloe snel. Die extra pk’s en koeling is gewoon mooi meegenomen en dus ook heel makkelijk over de 400pk te krijgen met enkel een chip, laat staan dikke downpipe, uitlaat systeem etc..
Daarnaast gaat het bij de 1M om het M3 onderstel, remmen, sper wat onder deze auto zit. En dus hij hij aanvoelt en rijdt.
Ik denk dat er zeer weinig in de buurt komt.. Ben eerlijk gezegt benieuwd hoe de 370Z hier tegen doet ondanks het kortere wielbasis en ontbreken van achterbank.
Met die E30 M3 ernaast geeft BMW dus eigenlijk toe dat de M3 vooral een cruiser is geworden met die dikke V8. Maatr eigenlijk had de 1M een 4 cilinder moeten hebben natuurlijk.
Doe mij de E30 maar.
ik weet niet of het aan mij licht maar ik vind hem echt supergaaf!
@lambo4all: …doe je ‘licht’ maar uit…en slaap lekker…
1500kg, voor een FU-KING 1-serie… Wanneer ging BMW ook al weer gewichtsbesparingen doorvoeren in de modelreeks? Dit is natuurlijk belachelijk, met 100-200kg minder hadden ze een beetje trots mogen zijn.

Verder wel een hondslelijk hok, nu benieuwd of ‘ie echt lekker stuurt of dat deze toch een heel ‘elektrisch’ stuurgevoel heeft…
@Alwood: In de M-versies zit steeds een klassieke hydraulische stuurinrichting.
Smaak is en blijft persoonlijk natuurlijk. Als autoliefhebber hoop ik dat meer en meer constructeurs deze richting inslaan. Het gewicht zou idd wat beter( lees lager) kunnen, maar wat dit betreft heeft sir_smokealot een punt.
@Tim: echt? Dacht dat ze bij de E92 al de hydraulica hadden gedumpt… In ieder geval sturen veel van de nieuwere BMW’s (incl. M3) zeer precies maar voelen ze toch niet zo mechanisch meer aan… zou mooi zijn als dat wel terugkomt in een nieuwe ruigere M-auto.
1500kg??? Veel te zwaar toch om het een bommetje te noemen!!!! :s wat een teleurstelling.. Een 3 reeks weegt toch niet veel meer?
@piet_piraat: yep….daarom is het de ‘M’ badge niet geheel waardig schreef ik al.
Wat is zo’n E30 M3 toch tijdloos mooi zeg..
achterkant lijkt op kleine X6
voorbumper komt net uit de tuningcatalogus
Wat een petjesding met standaard booskijkers! Maar wat doet de m3 er nou bij?
Ik snap niet waarom iedereen blijft hameren op gewicht, net zoals bij de RS3. Tuurlijk, het is een zware auto, maar zo’n 3 liter zes-in-lijn weegt nou eenmaal wat meer dan een motor uit een 116i. Daarnaast dienen er waarschijnlijk de nodige aanpassingen aan het onderstel (chassis) gemaakt te worden om de extra krachten op te vangen, en is er misschien ook wel een zwaardere versnellingsbak nodig om de Nm’s aan te kunnen? (geen idee hoeveel een std bak aan kan, en of er in koppelsterke diesels en benzine-turbo’s ook andere bakken worden gebruikt?)

Tel daarbij op dat je in een auto van 70k niet in wilt leveren aan luxe, ergo: elektrisch bediende stoelen, airco, entertainment-systeempje enz enz enz enz.

Tel tot slot daarbij op dat auto’s van nu compleet volgehangen zijn met veiligheidssystemen, zoals abs, esp, en wat dies meer zij. Bovendien zitten er op strategische plekken extra verstevigingen om crashes goed op te vangen en een leuke NCAP-score neer te zetten.

Ik nodig iemand die over de cijfertjes beschikt uit om qua gewicht en afmetingen een vergelijking te maken tussen deze 1 Coupe en een E12 5-serie (geloof dat de eerste 5 de code E12 had), kijk maar eens waar je op uitkomt dan.
@sir_smokalot: Thank You eindelijk!!!
@sir_smokalot: kortom, er moest een ‘hardcore’ editie komen…niet een speledingetje (overigens errug mooi) voor mamma’s. Bij de M3 E92 waren ze ook al niet zo lekker bezig…men wil een CSL !!!! Uiteindelijk kwam de gelimiteerde GTS…maar dan nog.
Kijk naar de velgen van de 1M; dat zijn de CSL-velgen…maar het gewicht is kolossaal?? En daardoor is de Pk/gewichtsverhouding ook redelijk belabberd voor een gewenste ‘hardcore’ auto. 340Pk is jammerlijk weinig…sorry.
@sir_smokalot: De auto als pakketje klopt wel, maar de marketing van BMW gewoon niet. Ze proberen het al tijden te verkopen (in de teasers etc.) als “de echte M” (waar de E92 M3 dat niet zou zijn?) en “hardcore” “zoals vroeger”, enzovoort. Dat is gewoon de zaak bedonderen.

Ze kunnen de E30 M3 er wel naast zetten, maar er is werkelijk niets wat deze twee auto’s verbindt.

Als je naar de auto kijkt dan staat hier misschien een mogelijke tweede “M3”, maar geen klein/speels/lichtvoetig race-autootje. Daarom is 1500kg te veel (en 6 cil eigenlijk ook).
@Alwood: Een fatsoenlijke auto met 5 EuroNCAP sterren en wat luxe speeltje kan volgens mij tegenwoordig niet heel veel lichter zijn.

Ze kunnen er uiteraard wel een aluminium/carbon fiber carrosserie op hangen, maar dan is de auto weer onbetaalbaar. Loopt iedereen daar weer over te zeiken.
integralechubasco
@robbie:
kleinere velgen -10 kg (4×2,5)
geen achterbank -20kg (wordt die gebruikt in een 1m?)
gfk motorkap, dak en achterklep -10kg
geen a/c -10kg

heb je zo al 50 kg te pakken…

Ik ben bang dat deze auto meer marketing stunt is dan een echte M. Ik zie de meerwaarde niet met een 135i en om eerlijk te zijn vind ik de ranke vormen van de 135i meer ‘dedicated’ rank, licht en snel er uit zien.
meer van dit pls…
http://www.lotustalk.com/forums/f152/my-135i-vs-elise-comparison-long-wasteful-read-72779/http://www.lotustalk.com/forums/f152/my-135i-vs-elise-comparison-long-wasteful-read-72779/
integralechubasco
@robbie: Agree, die CSL zal wel 10-20000 duurder worden zoals bij de E46
@Qontroller: Met mijn 130i reed ik ook rond de 1 op 9 dus denk dat het haalbaar is als je het niet te gek maakt ;)
Iedereen heeft het al gezegd, maar ja de 135i scheelt dus niet veel. Echt jammer, want ik vind het uiterlijk echt bruut!! Een 135i met stock 330pk DCT gaat dus ongeveer even snel zijn. Ja ok.. bochtenwerk is deze beter, maar zo slecht is een 135i ook niet.

Weet je wat… Deze heeft geen 340pk! Ik denk toch rond 360pk. Mijn 130i had 272pk, alle 35i motoren om mijn heen leveren minimaal 320pk op de testbank.

BMW houdt ervan om minder pk’s op te geven dan werkelijk (zoals Audi juist minder heeft dan ze opgeven :P)
@bananaman
470 pk is ook mogelijk met wat aanpassingen.
Maar is niet netjes om te gaan vergelijken met een auto die gechipt is want dan zou het eerlijker zijn om ze beide gechipt te vermelden.
Ik vind hem eerlijk gezegd qua uiterlijk wat tegenvallen. Bij mij op school staat/stond een 123D die ik eigenlijk vetter vond. Maar dat kan ook door de kleur komen. Lijkt me wel heerlijk om in te rijden. Nog ff doorsparen..
zie ik daar nu reeds een veerpootbrug gemonteerd of ben ik mis?
Dit ding is gemakkelijk boven de 450 pk te krijgen
@marco: klopt, maar de motorafstelling is wel ingewikkelder…denk bijv. aan de ‘boost-functie’…je kan er méér aan slopen dan aan verfraaiien denk ik…dus toch de 135i met chip dan maar..
@Megakix:
wat heb je aan de boost functie als je al over 600nm’s gaat met opvoering?
Die bumper is gewoonweg heerlijk ( agressief! )
Ze hadden er wel iets meer pk mogen uithalen, porsche doet beter met atmosferisch motoren qua pk/l
Kan dat niet wat lichter, die M3 die er naast staat weegt 300KG minder… En die verkrijgbare kleuren zijn ook niet echt spannend!
-=edit: nutteloze opmerking=-
Jezus wat een vetzak zeg, 1500 kilo voor een kleine middenklasser. Dan heb je inderdaad een grote motor met veel vermogen nodig om voorruit te komen.
Niet echt een goede verwijzing naar het technisch hoogstandje waar hij naast mag staan op de foto. Wat is een E30 M3 toch een tijdloze auto….
Even uitgerekend hoeveel dit bommetje in Nederland gaat kosten:

((50500/1.19)*1.19-824+(52*(180-110))+(173*(224-180)))*1.19 =
72504.32 euro

Mogen wij dus lekker 22000 euro extra belasting op betalen :(

Bron: http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/30543-bpm-en-co2-heffingen-2010-2013.html
doe mij dan toch maar de RS3, tenminste meer binnenruimte
VET!! :D Alleen jammer dat BMW zich heeft ingehouden met het vermogen van de auto. Van mij mag deze auto best meer vermogen krijgen en zo misschien zelfs nog de M5 inmaken met sprintjes.
@135i: Rustig maar er komt binnenkort wel een tuner met leuk heftig nieuws zoals G-Power :)
Ik snap deze auto niet. Dat blok is met een simpele chip en wat andere tuningmeuk zoals een uitlaat en intercooler zo te tunen naar 420/450 pk. Dan duizend keer liever een 335i. O wacht die bestaat al 1000 jaar en is met tuning al sneller dan een M3.
Powned. !!! De 1 serie M coupé gaat dus net zo snel als een M3 coupé. Die zelfs een 4.0 liter heeft met 420 pk, die van 0 naar 100 in 4.9 sec optrekt met DCT bak. Toppunt van domheid bij BMW. Jammer dat ik eerlijk moet zeggen als fanboy.
@majinstar: Nou zal het motorkarakter van een atmosferische hoogtoerige v8 toch welk leuker zijn dan de geblazen 6 in lijn. Toch moet ik je gelijk geven dat deze 1-serie wel erg dicht in de buurt komt van een M3 maar wel een stuk goedkoper is. Dat gebrek aan binennruimte boeit niet, zowel een M3 als deze 1-serie rijdt je toch niet met mensen achterin.
@Bart:

Ja zonder twijfel ben ik het op dat punt wel met je eens ( hoogtoerige V8 klinkt ook veel beter ). Desondanks blijft het een flinke klap in het gezicht van een M3 rijder, die straks naast een 1 M coupé staat bij de stoplichten en denkt sneller te zijn, terwijl dat niet het geval is en zelfs duurder uit is.
freude am fahren
@majinstar: De M3 is dan ook zwaarder dan deze 1M. En de M3 heeft ook wel véél meer uitstraling. De 1M is niet even volwassen als de M3.
De M1 heeft volgens mij ook een ander doelpubliek niet?
@majinstar: Goh, je komt er eindelijk achter dat bmw niet meer alles is. En je verraad meteen je afkomst door alweer je taalgebruik, een of andere allochtoon uit het midden oosten of iets dergelijks.
@Jipp: Als hoogovertuigd Volkswagen fan klinkt die opmerking uit jouw mond nog een stukje enger dan normaal…
heerlijk! kom maar op! alleen zal hij denk ik niet goed verkocht worden, toch net wat te duur, en “het is geen echte M” voor de meeste leken.
@NLBUURMAN: Ik denk ook niet dat deze goed zal verkopen (alleen aan verwende rijkeluiskinderen en huisvrouwtjes die meevliegen op de vleugels van hun rijke man) Maar er is een grotere kans dat er een 1 serie M CUP komt net als die 130i CUP destijds, tenminste zou wel gaaf zijn :)
Opzich wel een leuk apparaat, maar toch vind ik het verschil niet denderend groot met een 135i qua prestaties. Als deze laatste een M-pakketje erop heeft vind ik hem misschien zelfs nog wat mooier. Vind deze soms net iets te schreeuwerig. Zou overigens ook wel tof zijn als ze de M1 ( excuus, 1 Series M Coupe ) ook zouden leveren met een kort kontje van de normale 1.
@ NLBUURMAN

Je bedoeld voor de puristen, echte-fanboys enz? Deze auto is juist een M voor de ‘leken’. Kijk naar de 4-tal uitlaatpijpjes, de monster voorbumper, de grote sportwielen, enz..
vind dat oude model 100 x mooier moet ik zeggen .
Al draagt een aap (BMW) een gouden ring (motor), het is en blijft een lelijk ding!!
@Jokkebrok: Nou, wat vindt jij dan wel een mooi ding?
@VeniVidiVici: RS3 bijvoorbeeld, BMW (uiterlijk) vind ik hondslelijk!!
@Jokkebrok:

Met zo’n ding zal je niet vooruit komen.
@majinstar: Ja hoor, tuurlijk, alleen jammer (voor jou) dat ie sneller is…
@Jokkebrok:

BMW kan er nog wel meer uitpersen, maar dat doen ze niet omdat de topmodellen het snelst moeten blijven, anders zijn daar geen kopers meer voor te vinden. De RS3 is even snel als een R8. Toppunt van achterlijkheid bij Audi als je het mij vraagt.
@majinstar: Audi ook wel hoor, maak je nou maar niet druk…
@majinstar: als bmw er meer uit kan halen, is zo’n topmodel een 1M dus dit grapje gaat ook niet op, je moet nu gewoon toegeven dan de rs3 op dit gebied beter is dan bmw.
@Jokkebrok: Een RS3 :? nou dat vind ik nou: Al draagt een aap 4 gouden ringen het blijven lelijke dingen!!
@VeniVidiVici: Nee, ik vind het ook moeders mooiste niet, maar om in dezelfde klasse te blijven, vind ik em vele malen mooier!
@Jokkebrok: Humm nou vooruit dan your right :) die 1 serie M had ik inderdaad wel wat heftiger verwacht i.p.v. die 340pk na al die spannende geheimzinnige voorpromotie. Maar zoals ik al schreef, het is wachten op een tuner die er het maximale uithaalt :D
Wa een lelijk ding!!
En zo oersaai vanbinnen…
:-(
Op het Subaruforum lachen ze met dit soort wagens..
Wat een klein ding.
En ga nu niet zeggen dat het interieur zoveel mooier is;-).
Ik stap met heel mijn gezin in een splinternieuwe STI, voor 1200 euro laten tunen met 3 jaar garantie “380pk” = 4.2 sec. 100km/u. Met AWD laat je iedereen achter, dat is pas lol voor 60.000 euro!
wat een megagallery!
@rhyo heej jij mag mij laten zien dat een 135i sneller is dan een tt-rs? en een 130i sneller dan een s3, naar mij weten heb ik verschillende tests gezien waaronder eentje tussen de s4 en de 135i ja je leest het goed, en zelfs deze s4 was sneller, laat staan een tt-rs, daarnaast begin je over een 130i vs een s3, uit mijn eigen ervaring weet ik dat ik lichtjes sneller was dan een 130i in een r32 dsg, dus dan kan die nooit sneller dan een s3 zijn, hou je onzin bij je bmw liefhebber
@jeanclaude: Ach ach.. Dat je een R32 naar boven haalt zegt voldoende. Vele denk dat de R32 sneller is door die Topgearvideo ( wet track ). Het is eigenlijk niet eens zo moeilijk…

Makkelijk rekensommetje:
R32 – 250ps -AWD
130i – 265ps -RWD, daarbij komt kijken dat de R32 ook nog eens zwaarder is + verlies over 4 wielen. Logisch gezien kan hij dus niet eens winnen. Of jij weet een geheimpje?

Oh je reed een r32 dsg? Tegen een 130i? Handbak of automaat? Dat maakt veel verschil. Enige reden waarom de 130i zou verliezen is dat de andere moeite heeft met goed schakelen.

Oh toen ik de S3 op de dyno had gezet kwam die helaas uit op 240pk…
135i had bijna 330pk (automaat) STOCK op de achterwielen. Ik heb hem getest tegen de TTRS en hij was inderdaad sneller vanaf stilstand. Maar rollend, liep ik toch echt langzaam uit.

RS4 heeft 380pk, RS5 (laat op autoblog hier ook minder dan de 450)

Ik heb eventueel ook alles op video en er staan een paar op youtube, maar goed ook al zie je het, dan geloof je het nog steeds niet haha. Ik geloof alleen wat ik werkelijk meemaak.
@rhyo: Als jij het werkelijk mee maakt, zouden anderen dat ook moeten doen, en dat is niet het geval. Daarbij zeg jij dat AWD langzamer is dan RWD wat nooit bewezen is. Een AWD is in pricipe zelfs sneller omdat er minder rolweestand is uiteindelijk omdat de voorwielen ook aandrijving hebben. Daarbij kun je heel leuk een filmpje maken als bmw fan, maar daarin zal je altijd zorden dat een ander verliest, net als bmw deed met het filmpje van de x3.
Vreemd, BMW dankt met de facelift van de nieuwe 3 coupé hun 3.0 Twin Turbo motor af, omdat je met een variabale single turbo meer konden halen uit het blok volgens hun. En nu steken ze die oude motor toch weer in de 1M Coupé dan ? Rare gedachten gang bij BMW..
@Relakz: Is inderdaad raar ja, maar het is later bewezen dat het N54 toch iets sterker is dan de N55. De N54 is heel makkelijk te tunen. Wat eigenlijk wilt zeggen is dat BMW dus een beetje lui is geweest… haha.
Videootje:
http://www.youtube.com/watch?v=N03SFXFpI5o&feature=feedu
@22cm: Ben ik de enige die bang word van dat filmpje? Die combinatie van die robot en die enge Duitser zijn echt beangstigend, waarom komen Duitsers toch altijd zo dreigend over? OK! ik koop die auto wel, nicht schiessen!!
Oh was al voorbij gekomen, sorry
Supervette bak!

MAAR

Tja, ik sluit me aan bij alle ‘wat issie zwaar’ medestanders. Ik ben een BMW-liefhebber in hart en nieren. Maar kom op zeg. 1500kg! Dat is gewoon belachelijk naar mijn mening. Waarom maakt BMW niet gewoon een 125i ofzo (en dan bedoel ik NIET de Performance) die nu eens geen 280 airbags heeft, geen 22 zone clima, geen multimedia shizzle, GEEN INSTELBAAR ONDERSTEL! (sorry, ik haat die dingen. Je koopt toch een sportauto, geen halfslachtige machine die net niet sportief en net niet comfortabel is). Gewoon een stuur, 3 pedalen, een pook, een verwarming en een leeggewicht van 1100 kg ofzo. Dan wordt het nog eens kicke. Hoeft niet veel te kosten en levert je tenminste echte liefhebbers op. Maargoed, bespaar me de comments dat zoiets niet marketingtechnisch/eu-regelgeving/etcetc verantwoord is. Dat weet ik dondersgoed. Zo’n auto komt er nooit meer natuurlijk. Daarom tuf ik voorlopig ook maar lekker rond in m’n e30-je. Een spaar ik wel tot ik 428 jaar oud ben om een M3 CSL te kopen. DAT was nog eens een M-auto!
@Hansgaaf: De CSL komt er wel :-)
Was over een paar jaar op een E30 M-meeting in Tilburg.
Er stond een E46 CSL, werd meteen verliefd totdat ik parkeersensoren en airco zag. Ik werd echt kwaad! Gelukkig was die gast er niet want die wou ik uitschelden.
Nu, mensen zeiden me dan dat BMW nu eenmaal hoort naar zijn cliënteel te luisteren.
Die gast wou volgens mij gewoon een CSL omdat dat nu eenmaal exclusief is.
Dus een snob in mijn ogen, die toch airco wou en voelde me opeens beter :-)
Daarom ik ook zo gek ben op de Clio Cup :-)
Merk waardig

de Audi RS3 Sportback
– 3 deuren meer
– 500 cc meer
– 1 turbo minder

haalt 340 pk uit een 2,5 Turbo-blok
en gaat in 4,6 sec naar de honderd.
merkwaardig. dus een soort voorsprong van Audi dus?
@philipzuidijk: Dat dacht ik ook, maar @maijinstar wil me maar niet geloven… :(
@philipzuidijk:
Merk waardig

de BMW 1M Coupe
– 3 deuren minder en grotere solide deuren
– 1 turbo meer om de vreselijke turbogat te verminderen, wat in bepaalde sprintjes goed tot z’n recht komt

Gaat langzamer naar de 100, maar er is meer dan stoplichtsprintjes.
Zeer waarschijnlijk beter op circuit
merkwaardig. dus een soort voorsprong van BMW dus?

O – Het belangrijkste.. De BMW “lijkt” net te rijden als een naturalengine.
@rhyo: Vriend, je roept van alles, wat nog helemaal nog niet getest is, dit ding is nog niet getest op een circuit, dus hoezo weet je zeker dat de 1m wint? daarbij kan op het circuit de AWD in het voordeel werken en zal het voor een 1m alleen maar lastig zijn om langs de audi te komen als hij er al langer over doet om op de 100 te komen.
@Jipp: Waar praat jij over? Lees je wel wat ik zeg: ‘waarschijnlijk sneller op circuit’, ik zeg niet dat het zo is, maar de meeste modellen voorheen waren dat wel!

Haha maar jij denkt dat de BMW niet langs de Audi kan komen op het circuit, omdat de 0-100km/u van de BMW langzamer is?

Rijd jij welleens op een circuit? Is toch een uitspraak van niks dit…

Die 0-100km/u is alleen de eerste paar meters. Stel als ze vanaf 20km/u ipv 0km/u vertrekken is het ander verhaal.
Ik wist ook wel dat die video’s je niks zouden doen, omdat je het toch niet kan geloven, daarom kunnen we het beter in het echt uittesten! Neem je Audi.
@philipzuidijk:
Audi is SAAAAI
@CSL: bmw net zo goed.
Uiteraard is deze 1 serie M nog te chipen, maar ik denk dat je voor een stuk minder een 135i koopt, en als je die laat chippen heb je 370pk!
@Rickje80:maar niet de wielophanging van de M3, niet deze remmen en niet een versnellingsbak die het vermogen en koppel aankan. Dat heeft deze allemaal wel en een 135i dus niet.
@Rickje80
Chippen bedoel ik natuurlijk
Is 1.495 kg het curpweight of het droge gewicht?
Is er hier meer info over?
Want e92 M3 heeft namelijk een curb weight van 1655 en een drooggewicht van ciraca 1555kg.

Als de 1495 het curb weight is dan zal die dus droog rond de 1395kg wegen!
@ philipzuidijk

daar heb je gelijk in maar zoek eff in de database van autoblog naar RS items… dan zie je dat audi een beetje jokt over het vermogen van hun RS modellen.
in diverse tijdschriften heb ik al een aantal keer gelezen dat het bij BMW’s precies andersom is op de testbank. boeiend want even een chipje en je rijdt een M3 zoek. mag jij raden waarom er niet meer PK’s door BMW uit het blok worden gehaald
@jorden: Ja kijk dat probeerde ik duidelijk te maken.
Hij mag gewoon de M3 niet zoek rijden in ‘stock’ form.. Simpel.
@ RHyo – Again praat je uit eigen ervaring dan doe ik dat ook.

Mijn S3 op de DYNO had 283 pk, veel mensen op S en RS gerelateerde fora hebben hogere waardes dan de fabriekswaarden gemeten op diverse dyno’s. Nu kan dit grootspraak zijn, maar dat kan net zo goed bij jou het geval zijn.

Mijn S3 met chip is in ieder geval tot de 150 sneller dan een 335i cabrio, zelf getest en de meneer was aan het planken.

Verder in vele tests van de toenmalige hot hatchbacks won de S3 het van de 130i dus je hebt het toch bij het verkerde eind.

Anyway deze BMW heeft meer potentie dan een RS3 en dat gaat puur om de rijeigenschappen. Echter dan spreek je over de auto over crcuits jagen. Dat doe ik niet en dan blijven er naar mijn mening toch andere zaken over die de doorslag zouden geven tot aankoop :

– de looks (voor mij duidelijk de A3 lijn t.o.v de 1 serie)
– de functionaliteit (wederom de A3 winnaar voor mij door de ruimte en de mogelijkheid van 5 deuren).
– Interieur – duidelijk doorslaggevend voor mij toen ik de naar de diverse auto’s ben gaan kijken.

EN geloof me maar dat een S3 heerlijk rijdt, en dat zullen de 1M en de RS3 ook doen (overtreffende trap natuurlijk).

De 1M doet het niet voor mij, veel te opvallend vergeleken met de RS3, maar vooral niet functioneel genoeg voor het dagelijks gebruik. Daarentegen als auto voor jagen op een circuit graag de BMW.
@Euphoric77: 335i cabrio is veel te zwaar. Chip of geen chip. Trouwens na de 150km/u zou deze je alsnog voorbij gaan, want het blijft toch een sterke 6 cilinder.

Rijeigenschappen is voor mij heel belangrijk. Ik wil naar het circuit ermee en vond een S3 8p toch echt minder rijden. Verder een mooie auto daar niet van, maar rijeigenschappen in het dagelijkse verkeer is voor mij ook belangrijk.

Overigens ik zou wel een uitdraai willen zien van 283pk stock. Bijna elke S3 die ik ken komt er niet aan… Ik zit ook op verschillende forums en het is bijna een feit dat de RS4 bv veel minder levert dan de 420pk. S3 en blijkbaar de RS5 nu ook hebben het zelfde probleem. Ik weet zeker dat jij een gouden product heb.

De rest is allemaal mening natuurlijk! Dat jij het niet functioneel vind, ja dan valt bijna alle echte sportwagens voor jou af. Deze 1serie kan gewoon een luxe auto zijn (jij bent degene die de opties neemt). Als je functionaliteit belangrijk vindt, koop een 5GT, of een renault etc.

Trouwens ik weet als ik aankom met video’s dat je het niet gelooft, maar ben altijd in voor een match.
@Euphoric77

Je moet natuurlijk dan wel een s3 met chip vergelijken met een 335i met chip… Dan zal naar alle waarschijnlijkheid de bmw winnen. En de s3 is toch wel lichter dan de 3 cabrio dus helemaal eerlijke vergelijking is dat sowieso niet. ( carbase laat zien dat de a3 zo’n 250 kilo lichter is, dus de vergelijking slaat natuurlijk op niks)

Rijeigenschappen gebruik je echt niet alleen op het circuit. Tuurlijk is het fijn daar. Maar een lekker bochtje als het rustig is zal je toch echt ‘lekkerder’ nemen in de bmw dan in de audi. En ja die andere punten die je opnoemt vind ik erg subjectief.
Exterieur en interieur zijn meningen.
En als je echt een functionele auto wilt ga je toch niet echt in de klasse shoppen? dan ga je toch naar minder premium merken voor dezelfde prijs maar met meer functionaliteit?
@blogie: het gros van de bmw 1 rijders weet niet eens dat ze met een RWD auto rijden, laat staan dat ze iets in het dagelijkse bochtenwerk merken.
Er zijn twee dingen mis met deze auto. Allereerst is hij belangelijk zwaar! dit is een 1 serie M met een 6 cilinder. 1495 kilo! waar gaat dat over. Ik had zelf een 330Ci en die woog 1420! dus een 1 serie die 85 kilo zwaarder is dan een 3 serie(niet M) met 6 cilinder. Dat gaan nergens over.
Ten tweede, dat ze het dubbel aangeblazen 6 cilinder blok blijven gebruiken is prima. Maar dat ze hier maar 340 pk uit halen is dan weer heel jammer. kijk wat ze uit een 35is halen. Als je zelf een beetje aan de haal gaat zit je makkelijk op 360-390. Waarom moet dit blok het dan doen met slechts 340? mij en raadsel.
Pfff voor dat geld heb je ook een gebruikte Aston.. Dan heb je en de betere looks, en is net zo snel.. Dan maar niet nieuw rijden.
@Tw: Voor 75000 euro een nieuwe auto kopen is sowieso dom vind ik. Wat je van dat geld tweedehands kunt kopen in bijvoorbeeld Duitsland is veel interessanter.
spannend interieur zeg! NOT
Waarom wordt de RS3 er met de haren bijgesleept? Een 5-deurs halfe station tegen een coupé! Daarbij komt dat deze auto’s voor de liefhebber zijn en prijs of tienden van seconden geen rol spelen!
integralechubasco
als je in de laatste comments alle leeftijden bij elkaar optelt kom je uit op 1 chipje…
Ja klopt hahahaha.

Trouwens, een mooie auto, ik ben benieuwd hoe hij rijdt, maar met de specs zit het wel goed. Snel zat, en denk dat die tegen de TT-RS opgewassen is.
1495 kg……flikker toch een kuteind op man. dit gaat toch nergens meer over. voor een M3 zou ik het teveel vinden, laat staan een M1.
@C70T5: Wat een hoog niveau taalgebruik heb jij zeg :?
@VeniVidiVici:

sorry mevrouw.
Zo, het interieur is behoorlijk saai zeg! Vooral die stoelen, kom op zeg, konden ze niks beters verzinnen? Die Koenigsegg-lijn aan de zijkant is dan wel weer mooi om te zien. Voor en achter mogen er van mij wel iets subtielere bumpers op, die minder tuning-achtig zijn. Maarja, 340pk, onder de 5sec naar de 100 en een handbak maakt erg veel goed!
Lelijke voorkant, fancy uitleg of niet, het trekt nergens op. Lelijke achterkant, 4 uitlaatpijpen, was twee te weinig, er hangt gewoon te veel chrome meuk onder en de wielen verbreken het lijnenspel van de achterkant (voor zover aanwezig weliswaar). SAAI interieur, niets sportiefs/exclusief aan! Wielen/velgen dus veel te groot en veel te breed voor zo’n klein ding. Weegt 1500 kilo? Ha, sjonge, is het chassis van lood ofzo? Nu, het ligt wel geheel in de lijn van wat BMW de laatste jaren uitbrengt, Bucht Met Wielen.

Dom overweight chromen sardienendoosje en overpriced!!!
Wat een bommetje!
Hebbe… nog wat tweaken met BMW Performance spullen.
(donkere niertjes enz.)
kan het nog vetter NEE hoewel die schwarze ook een droomauto is!
ik zou m graag snel kopen en ermee naar de nurburgring.
@Flamingo: Dat kan je zelfs met een citroen AX :-) gewoon doen man!
Ik ging er bijna ns met m’n berlingo bestelwagen op maar die zou dat niet overleefd hebben vrees ik :-) en pas DAN kan de sticker erop vd ring
Mooi hoor!
mister knallie
Hij is uitverkocht hoorde het vandaag bij de bmw dealer waar ik werk!
Droomauto. Eerlijk waar.. wat een prachtbak.
Mensen die zeuren om meer vermogen moeten minder GT5 spelen en meer in de echte wereld leven. Op de straat is 340pk meer dan genoeg
@#Lennard: Hehehehe :-) absoluut. Zelfs op circuit! Heb me kostelijk vermaakt op de ring met een E30 325i en die had “slechts” 170pk. Pk’s zijn ver van alles. Een 318is is ook al flink lachen :-) zo leer je pas met een wagen rijden. Met esp en traction kan iedereen Schumi spelen
@#Lennard: Eigenlijk word ik het juist echt zat om in de 400pk klasse te zitten. Merk nu toch echt dat dit echt saai begint te worden. Het went, dat is het grote probleem. In het begin is het wel leuk en spannend, maar het went te snel. Die kick is er uit.
Ik vindt het super, zo’n bakje dat is gebouwd voor maar één ding: thyfus hard gaan. Maar wat een prijs…
Ik vind hem echt cool.. Ziet er goed uit en is sowieso krachtig genoeg :-)
Die lelijke voorbumper geeft niks, want de hele voorkant is toch al niet om aan te zien. Verreweg de lelijkste BMW ooit.

Maakt niet uit, ik zit er IN dus zie die voorkant lekker toch niet :-)
nu ik dit lees vraag ik me echt af hoeveel van jullie wel
eens een BMW of audi hebben gereden..
het gaat niet op 0-100 tijden… niet om PK’s dat is markting die goed werkt voor de simpelen onder ons. Rij 1 keer in een E30 verder zeg ik niets
@rnd:
inderdaad! Eerst een even wachten tot er met de auto gereden is voordat je je grote bek hier open trekt.
@blogie – ik vertel iets uit ervaring ik maak geen vergelijking en schreef het alleen om de door Rhyo geschreven ervaringen, vertelt als “waarheden” iets te ontkrachten. Dat zaken zoals functionaliteit en interieur subjectief zijn meen ik in mijn woorden toch ook duidelijk geschreven te hebben.

@Rhyo – ik geloof je wel hoor, maar er zijn diverse mensen die andere ervaringen hebben, zoals ik. Vandaar mijn reactie. Tevens heb ik al duidelijk in mijn eerste post gemeld dat je de BMW idd beter op een circuit kan hebben dan de RS3. We spreken hier ook niet over sportwagens maar eerder over de hatchbacks van het sportiefste niveau, als ik een sportwagen zou willen dan zou ik naar geen van beide merken kijken, dus waarom trek jij een dergelijke vergelijking. Ik heb helaas geen uitdraai van de meting vooraf, verder heb ik een 8P S3 van voor de facelift, misschien dat dat iets verklaart? Op duitse S en RS fora heb ik gezien dat de eerste S3 types idd hogere vermogenswaarden behalen dan de opgegeven standaard? Ik durf het je niet te zeggen, kan ook zijn dat de dyno van het bedrijf een enorme afwijking heeft. Alles wat ik wil zeggen is dat je een negatief beeld over Audi schetst bij een BMW topic en dat ik uit eigen ervaring zeg dat jouw beeld subjectief is..

Verder.

Er zijn ook mensen die misschien net tegen dit budget aanhikken en toch ook om diverse redenen kijken naar alledaagse zaken zoals kofferbakruimte, aantal deuren/zitplaatsen etcetera. Zou ik in deze prijsklasse gaan shoppen dan is het simpelweg de RS3 of een 335i, waarom? simpel de 1serie vind ik niets en de nieuwe a4 vind ik niets en de M3 is veel te opzichtig. Een ieder heeft criteria voor een bepaalde soort auto….
@Euphoric77: Nou mooi gezegd. Ieder zijn mening. En ik heb persoonlijk niks tegen Audi en ben ook geen BMW fan. Mijn doel is altijd zo objectief mogelijk te zijn. Ik test vaak auto’s tegen elkaar uit, om daar een eigen conclusie over te geven.

Al met al, het is gewoon een meningskwestie. Ik vind een 335i saai ogen, een RS3 vind ik de achterkant wat saai en wil absoluut geen hatchback meer. We zullen zien.
Ik kan dit model maar niet mooi vinden. Heeft niets met het merk te maken, die zwarte oude 3-serie is vééél mooier.
Te veel uitstulpingen die er niet horen, afgrijselijke voorkant, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Als je al BMW wilt kopen, spaar dan door voor een mooie 3-serie……..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).