Ouderen der natie, weesch verheugd! De eerste beelden van de nieuwe Yaris zijn vrijgegeven. Eerst wordt hij geïntroduceerd in Japan (als Vitz), maar medio 2011 is-ie ook bij ons te zien op de linkerbaan met 110 km/u en het linker knipperlicht aan.
De nieuwe Yaris staat op hetzelfde onderstel als de nieuwe Verso-S en krijgt de beschikking over motoren die wel al kennen uit de Toyota iQ. Denk hierbij aan een 98 pk sterke 1.3 en een 1.0 met 69 pk. Later wordt er nog wel een 1.4 D-4D diesel aan dit rijtje toegevoegd en voor 2012 staat een hybride (HSD) gepland.
De Yaris is voor een klein autootje behoorlijk gegroeid. In totaal 10 cm, waardoor de achterpassagiers nu 3,5 cm meer beenruimte hebben. De wielbasis groeit met 5 cm en deze strakker gelijnde Yaris is ook meteen 30 kilogram lichter geworden. Voor Japan staat trouwens een RS-modelletje gepland met 107 pk, 16 inch lichtmetaal, een heuse diffuser in de achterbumper en met de keuze uit een vijftraps handbak of een CVT-bak met zeven verzetten. Het is nog maar de vraag of dat gooi- en smijtwagentje ook naar Europa komt. Voor de duidelijkheid: dit is de Japanse versie genaamd Vitz. De Europese Yaris kan hier lichtelijk van afwijken.
Mooi ;-)
@Laurensje: Nou ‘mooi’ was niet echt het woord dat als 1ste in me op kwam, maarja, 1st post voor alles zeker ?
Ik zie dat ie nu al boos kijkt dat die oudjes ‘m niet op z’n staart trappen ;)
nou spannend hoor….
vind hem wel erg 207 achtig en dat is geen compliment.
Koop je dit, is het net of je weer dezelfde koopt…
Tis alleen net wat scherper en strakker. Prima auto voor de grijze massa in Holland.
Heb ook andere foto’s gezien en daar zie je heel goed hoe klein de 15 inch wieltjes zijn en hoe plomp de auto vanaf de zijkant eigenlijk oogt….
…maar misschien is dit gezichtsbedrog ;-)
Toyota Vitz! hehe. Wat een raar hoekig gekreukeld ding zeg, levensgevaarlijk als voetganger al die scherpe hoeken in dat plaatwerk.
Foto’s lukken niet om te openen.
Gewoon een typische autotje voor rond de kerktoren mee rond te tuffen. Nen wijvenbak!
Wat voor logo is dat vooraan?
@Prisma: In Japan hebben veel modellen een eigen logo vooraan, en achteraan het merklogo.
@Esprit_de_Flandre: a, zo, ik vroeg me al af…
*rent naar de dealer om een pre-order te doen. Er bestaat een God en die komt uit Japan!*
–
Japan heeft zijn eigen design-stijl gevonden en het is: een wirwar van lijnen, gecombineerd met een verschrikkelijke Leaf-kont. En ze lepelen er nog steeds die irritante blokjes in. Nee, doe mij dan maar een Honda Jazz.
Is idd een pak gegroeid. Beetje teveel zelfs. De volgende Aygo zal dus ook ferm moeten groeien om het gat te vullen.
Meer een post voor vervoersmiddel-blog..
Net zoveel scherpe hoeken als een Mercedes SL vooraan, maar 0.0 aantrekkingskracht: een prestatie op zich!
Mooi is anders…… nee dit kan me echt niet bekoren…
je kan kiezen voor “een CVT-bak met zeven verzetten”
Je huiswerk maken ricardo :D
@R2D2: een cvt kan ook verzetten hebben. De oneindige variatie kan gebruikt worden om ‘virtuele’ verzetten te maken. Dat gebeurt bij redelijk veel cvt bakken.
@Jochempie: je bent me voor…
ik heb toyota nooit mooie auto’s gehad hebben met een paar uitzonderingen en ze worden er nog steeds niet mooier op vind ik
Rarara, waar heb ik dit nog gezien???
In dit segment zijn er leukere te koop. Ondanks alle kwaliteitsproblemen bij Toyota zal dit toch wel een degelijke wagen zijn en dus voor veel mensen een goede keuze, maar ik laat hem zeker aan mij voorbij gaan.
Een TE grijze muis!
mooi, heb ik binnenkort veel keuze uit vijfdeurs yaris mk2 TS 1.8, een zeer volwassen B-segmenter.
Maar dat wisten wij toch al, nu is alleen officieel, oké: http://www.autoblog.nl/archive/2010/10/05/gelekt-de-nieuwe-toyota-yaris.
Waarom zijn die aziaten zo slecht in het op de weg zetten van een aantrekkelijke auto? Vooral Toyota is meester in het verkopen van drollen. Een andere definitie van schoonheid is een verklaring, al stemt dat me niet vrolijker.
@floryn: precies wat je zegt. Europeanen kijken bij vormgeving naar het complete plaatje, Aziaten naar losse details.
@Jochempie: lul niet zo slap. Bekijk de huidige Yaris eens.. daar zitten ook geen gekke details op en verhoudingen kloppen prima. En moet ik nu echt voorbeelden gaan geven van mislukte en onsamenhangende Europese auto’s..? (vooral veel Renaults..)
@floryn:
Zoiets noem je marketingkeuzes. Je kiest voor een bepaalde categorie waarin jij je gaat verdiepen of wilt uitblinken. Japanners kiezen vaak voor kwaliteit. Budget is een schaars goed. Geef je het aan de ene afdeling, krijgt vanzelfsprekend de andere afdeling iets minder. Uiteindelijk gaat het bij alle bedrijven om een aantal dingen:
1) Meest verkopen
2) Meeste winst maken
3) Grootste (op verschillende vlakken) worden
Ik denk dat dat Toyota aardig lukt, vind je niet?
@jayjayw18: Ze zijn inderdaad erg succesvol als bedrijf en hun producten zijn technisch vaak uitstekend, maar dat doet niets af aan het feit dat ik het jammer vind dat de producten er meestal zo ongelofelijk slecht uit zien.
Stel je bent dichter en je schrijft je hele leven gedichten die voldoen aan alle normen die bestaan omtrent het schrijven ervan, maar niemand geniet er echt van. Ben je dan een goede dichter?
Ik vind t geen samenhangend ontwerp. Huidige model is stukken mooier.
Zoals ik altijd al zeg; over smaak valt niet te twisten.
Maar ik vind het design van de huidige nieuwe Toyota’s echt lelijker worden. Plastic fantastic?
Spatborden gestolen van de 207. Verder totaal geen boeiend ontwerp (+merk).
ik vind hem toch beter als de huidige
6.5/ 10
Wat een feest! Er moet toch wat van te maken zijn.
…
Pff, ik dacht er een leuk plaatje van een wél interessante Yaris bij te zoeken, maar die zijn haast niet te vinden. Dan maar de Club.
Hmm… nu dat ik hem nog een keer zie… Nee. Ik houd het lekker bij m’n huidige 2009 versie. Straks worden de 1.8jes lekker goedkoop :D.
Een RS-versie met 107 pk….zucht.
Meer ‘live’ pics: http://www.carview.co.jp/magazine/photo_impression/article/toyota_vitz/764/ en ook hier: http://autoc-one.jp/toyota/vitz/newmodel-668489/photo/0003.html
Wat scherper en minder truttig maar het geheel doet me nog steeds niks
Vind hem wel aardig, wordt oud.