Suzuki Kizashi is beter dan een A4 & C-Klasse?

Auteur: , 77 Reacties

Het einde van 2010 komt langzaam dichterbij, en wat had Suzuki Nederland ons ook al weer beloofd? Precies, rond deze tijd maakt de Kizashi zijn entree in de showrooms. De eerste exemplaren op Hollandse bodem zijn inmiddels gespot, dus de verkoop kan losbarsten (laten we van het positieve uitgaan). Tegelijkertijd zijn er ook een tweetal filmpjes van de Kizashi verschenen waarin de Jap het opneemt tegen de Audi A4, Mercedes C-klasse, gemotoriseerde bank en een limo.

Eerst nog even over de Kizashi. Suzuki is van plan het D-segment flink aan te vallen met deze fully loaded sedan van 4.65 meter in de lengte. Wie zulks van plan is, moet van goeden huize komen om potentiële leaseklanten over te halen NIET voor de gevestigde orde te kiezen (C5, Mazda6, Passat, Insignia). Aan zijn uiterlijk zal het niet liggen, daarmee zit het wel snor. Het goedkoopste model gaat voor €32.499 de deur uit. Je kan echter ook een versie krijgen waarvoor je 4.000 euro meer mag betalen, en waarbij zaken als 4WD en een CVT automaatbak standaard zijn. Voor welke uitvoering je ook kiest, allemaal hebben ze een viercilinderige 2.4 liter met 178 pk/230 Nm in het vooronder liggen. Meer specs kun je vinden op Autowiki.

Dan de filmpjes waar we het over hebben. Korte testjes die door Suzuki in elkaar zijn gedraaid. Dus geen objectief geneuzel, maar een hoog wij-van-WC-eend-gehalte. Geeft niet, want dat maakt het des te leuker. Waar het op neer komt is dat de Kizashi beter is dan de Audi A4 en de C-Klasse, aldus Suzuki. En beter dan een rijdende sofa of een limousine natuurlijk. Bekijk de video’s HIERRR & HIERRR.

Suzuki Kizashi is beter dan een A4 & C-Klasse

Suzuki Kizashi is beter dan een A4 & C-Klasse



77 reacties

En toch, doe mij die rijdende sofa maar. Die heeft natuurlijk veel meer uitstraling en emotie dan zo’n Japanner of Duitser. :mrgreen:

Ik vraag me af hoe hij het gaat doen. Alleen een grote benzinemotor, dus van de kilometervreters hoeft hij het niet te hebben. En de vanafprijs is vrij hoog, waar naar mijn idee van de onbekende D-segmenters vaak de budgetvarianten meer verkopen.
@Citrofiel: Een sofa zit waarschijnlijk nog beter ook!
@Citrofiel: daarbij heeft hij zijn naam ook niet mee.
@woutert: Wat is er mis met de naam Kizashi? Ik vind het wel leuk klinken.
@Citrofiel: Waarschijnlijk een stuk betrouwbaarder dan een citroen. Je kan alles wel de grond in trappen, maar mijn Swift starte na 3 weken stilstaan gewoon bij -18, en dat voor een auto van 12jaar oud!
@audicoupe84: Inderdaad, beesten zijn het.
@audicoupe84: Nou zeg, op je teentjes getrapt door slechts een cynische opmerking? :P

En wil je zeggen dat een Citroën dat niet kan?
@Citrofiel: 12 jaar oud worden, of na 3 weken starten bij -18?
@audicoupe84: Beide…
Gooo… Kizashi!
@robbie: Ja, doe mij maar een.
@Larrs: hahaahaahaahha
Autowiki FTW!
Hoe wil je nou serieus in dit segment worden genomen zonder een diesel? Een fatsoenlijke automaat met dubbele koppeling is ook wel op ze plaats. Prijs vind ik ook pittig aangezien veel leasers een auto met zo min mogelijk opties nemen en dan ben je voor minder klaar bij de concurrenten en dan rijd je niet in een Suzuki, dat merk van kleine vrouwen autootjes weet je wel.
@K: Een CVT is veel cooler als een auto met dubbele koppeling. Niet schakelen is namelijk stoerder dan schakelen met twee koppelingen.
Welke hoort niet in het rijtje thuis?
Suzuki Kizashi
Ja; denk het ook.
shit ‘wat is dit dan voor stomme reclamespot.
@philipzuidijk: op je audi pikkie getrapt knulletje?
Hij ziet er beter uit dan de Audi A4 of welk model het ook is.
@Alexander: Kom op zeg, dat is pure provocatie.
@alexander: echt zo niet he, suzuki kun je ten eerste al niet vergelijken met premiummerken, en ten tweede die aziaat ziet er niet uit! bullshit, weg ermee zeg ik
Suzuki kan heel goed bezig zijn, maar hier kan audi ze zo op terugpakken door een kort geding aan te spannen. daarbij zal dit ding, wat waarschijnlijk net zo slecht is als een liana toch voor geen meter verkopen alleen al vanwege de naam.
zielig zijn die van Suzuki, is het schroot niet in de buurt van de Duitse auto’s.
en A4 kijkt duizend keer beter dan deze prullenbak.
@naaaam: kijkt? ik vind hem overigens een beetje zielig/chagi kijken en het gehele ontwerp alweer een beetje gedateerd
Wow kei interessante, objectieve test. Ik wou een uitleg doen, maar ik houd het bij een facepalm. Op deze manier kan je echt alles gaan staten zonder bewijs.
the-budel-guy
ik ga nog liever met het OV dan dat ik in een auto ga zitten met de naam Kizashi.

ik ga toch voor de sofa
@woutert & @jonathan, jullie willen uitleg? Dan kunnen jullie uitleg krijgen:
http://www.kizashikicks.com/_m/pdf/kizashi_doc.pdf

They’ve got the numbers to prove it!
@MLTB : hahaha xD, exact wat ik dacht
@robbie, als we perse serieus gaan doen, in de link die je geeft staat :

slalom:
2011 Suzuki Kizashi GTS speed of 58.6mph
2011 Audi A4 Front Trak speed of 59.9mph
2010 Acura TSX time of 7.45 sec / speed of 54.9 mph

PS: een hogere slalomsnelheid is beter
@jonathan: En toch maar niet toegeven hè? :p 2/3 gewonnen alsnog.
Ik vind het allemaal wel redelijk OK er uit zien. Zal geen A4 of C klasse killer worden, maar zou prima kunnen concurreren met de genoemde merken.
Als hij net zo makkelijk is als de swift (mk6) van mijn vrouw is het helemaal geen slechte auto! Verre van zelfs!!!
Waarom vind iedereen die Audi nou weer zo subliem.. Deze Suzuki ziet er prima uit, en het is gewoon kwaliteit. Beetje jammer dat de motorkeuze zeer beperkt is..
@K.: Eisen voor een premium auto gaat verder dan alleen kwaliteit.
De Suzuki is niet premium, want hij mist
– Duitse kwaliteit (stevig aanvoelen, maar wel stukgaan)
– een optielijst zo lang als de catalogus van het rijksmuseum
– een optielijst met de tarieven van Sotheby’s
– een optielijst met zaken die in een Japanner standaard zijn
– dezelfde 4 ringen als op de auto’s in die dure wijk
– dubbel tarief voor onderdelen
– platform en motoren delen met Skoda
– krapper zitten dan in de Skoda op datzelfde platform
@K.:

Beperkte keuze? je hebt nieteens een keuze… wilt u de 2.2 of de ehm… 2.2?

OT: Ziet er niet heel erg gek uit maar de naam doet eerder denken aan een veel kleiner formaat auto.

Grtz
Ik vind eigenlijk dat we allemaal even naar de Suzuki dealer moeten gaan om eens een kijkje te nemen in die Kizashi. Ze hebben er wel de tijd voor genomen om het ding te ontwikkelen.
Ziet er niet slecht uit voor een Suzuki! Maar inderdaad liever een A4 of een C-klasse.
uiterlijk is ok, in belgie zal ie niet verkocht worden zonder goeie diesels. Is het trouwens een RWD? In deze categorie een must vind ik
@peter: De Kizashi heeft FWD.
@peter: ja want dat zijn de A4, C5, Passat, Moneo etc ook… :?
@911GT2: hij is duurder dan deze wagens, ik plaats em dan ook naast de C klasse en 3 serie enja de A4, de fakerbak
bij nader kijken, tis weer is een domme voorwielaandrijver. Het interieur ziet er goedkoop uit en het lijkt me nogal hoog ? Vreemd. De leren zetels zien er lekker uit, maar dat goedkoop zwart plastic en dat stuurtje zijn een stuk minder.

Maar buitenkant lijkt me ok, beetje anoniem, maar daarvoor is het een jap natuurlijk
@peter: ja een A4, Passat of Mondeo zijn natuurlijk nekkendraaiers..
Misschien geen alternatief voor de Audi A4 maar zeker voor de Octavia, Jetta en Exeo. Maar Suzuki hoort bijna ook in dit rijtje thuis, de volgende editie zal zijn onderstel misschien wel delem met alle genoemde auto’s die ik genoemd heb. Wie weet kunnen we er over een paar jaar ook nog een Alfa aan toe voegen. Goed nieuws voor wie van eenheidsworst houd.
Quote: Voor welke uitvoering je ook kiest, allemaal hebben ze een viercilinderige 2.4 liter met 178 pk/230 Nm in het vooronder liggen. Unquote

Potentiele leaseklanten? Zonder diesel? Hmmm….
Een 2.4 met 178 pk en 230 nm!? Hebben ze daar wel eens van downsizing gehoord!?
@Nimbus: waarom zouden ze? Model is voor Noord-Amerika ontwikkeld. Dat Europa nou ‘m ook perse wil hebben voor die paar kopers..
@Atenza:
Precies. Dit model is niet bedoeld om te concurreren in Europa, eerder in een land als Amerika en de landen in het Midden-Oosten. Volgens mij is het ding op de markt gezet als concurrent van een Toyota Camry/Nissan Altima. Alletwee vrij grote luxe sedan’s, met een dikke 4-cilinder, auto’s die het prima doen in Amerika en o.a. de Verenigde Arabische Emiraten.
@Tombo: de meeste midsized sedans hebben daar een viercilinder rond de 2.4/2.5 liter en daarnaast nog een V6 met ongeveer 3.0/3.7 liter. Fijn dat er iig nog iemand meedenkt. De rest denkt weer lekker éénkennis :S
is suzuki ondertussen niet deels VW geworden? Nog effe wachten en er komt misschien een serie TDI’tje in… zijn ze zo effe zeker van wat verkoopscijfers… Maar een A4 en C? aub zeg, effe serieus…
zoals Jos zegt… Octavia, Jetta en Exeo zijn al een goed begin. Binnen een paar jaar zien we wel.
Sorry hoor ricardo, Jap? U bedoelt wellicht Japanner?
of hoort de tekst te zijn: de Jap het opneemt tegen twee moffen wagens, gemotoriseerde bank en een limo.
En veel mensen boren de auto de grond in door de naam van de fabrikant. Al er eens mee gereden? Dit is een behoorlijk goede auto die veel beter dan de naam zou vermoeden (en veel betrouwbaarder dan de VAG producten welke zijn concurrenten zouden moeten zijn)
Juist… hele relevante test. Kom op de Kizashi heeft gewoon de motoren niet om te concureren, alleen een prehistorische 2,4 liter viercilinder!
@Tommy2: de meeste concurrenten in de VS hebben een 2.4/2.5 viercilinder hoor. Nu jij weer..
@Atenza: Nouen, ze vergelijken’m hier met een A4 en C-Klasse en je kan niet ontkennen dat die gewoon veel betere motoren hebben.
@Tommy2: is compact en een turbo automatisch beter? Echt niet..
@Tommy2: overigens hebben ze in de VS alleen de 2.0 TFSI
@Atenza: En als S4* Betrouwbaarder misschien niet maar wel veel moderner, die 2.0 TFSI van je is jaar in jaar uit engine of the year. Maar dat zal wel weer niks zeggen.
@Tommy2: ik heb toch liever een motor die het blijft doen. Al die turbo’s en compressoren maken een motor echt niet betrouwbaarder. Zeker niet als VAG het weer eens probeert
@Atenza: “als VAG het weer eens probeert” Fanboy gelul dus… Trouwens logisch dat turbomotoren minder betrouwbaar zijn ze hebben meer onderdelen die dus ook stuk kunnen gaan. Case closed.
@Tommy2: ja dus niet beter. En fanboy? van wat? iig niet van VAG nee. Eenheidsworst met een hoop marketinggelul en arrogante verkopers én rijders
Beetje Verward
Heb hem zien rijden. Fantastisch. Springt er helemaal uit.

Of ‘ie beter rijdt dan een A4 weet ik niet, maar wel veel mooier.

En erg dat er geen diesel van is? Waarom is dat zo belangrijk? Waarschijnlijk een geldkwestie.

Overigens schijnt het niet erg te zijn om op de centen te zitten als het om diesel gaat. Gaat het om een hybride dan mag geld ineens geen argument meer zijn, heb ik wel eens begrepen.

OT; Deze Suzuki is prachtig.
Voor alles een eerste keer : Prachtige Suzuki. !!!!!
dat was een overtuigend filmpje ..

conclusie .. Suzuki is beter ..
Lekker kortzichtige mensen, de reclame’s zijn voor Noord-Amerika. De auto is speciaal ontwikkeld voor Noord-Amerika. En kijk eens naar zijn directe concurrenten:
.
S. Kizashi = 2.4 viercilinder
T. Camry = 2.5 viercilinder (en Hybrid)
N. Altima = 2.5 viercilinder (en Hybrid)
H. Accord = 2.4 viercilinder (en 3.5 V6)
Mazda6 = 2.5 viercilinder (en 3.7 V6)
.
De Kizashi heeft dus gewoon een motor waar de Noord-Amerikaanse markt om vraagt. De wereld is meer dan Europa en ze gaan echt geen compact turbomotortje erin proppen voor die paar kopers in Europa. De Kizashi is niet bedoelt om een verkoophit te worden in ons deel van de wereld. Nu jullie weer..
@Atenza:
Amen. Ik ben benieuwd of er ook een coupé versie komt, zou me niks verbazen. Gezien de Altima en Accord Coupe daar ook best goed verkopen. De Accord daar is trouwens meer vergelijkbaar met de Legend hier.
@Atenza: Niet iedereen weet dat er nog andere continenten zijn hé :D.

Ik veronderstel echter wel dat ze over niet al te lange tijd toch een diesel erin leggen. In de VS groeit het belang van diesel ook, zij het geleidelijk, maar als die directe concurrenten dat niet doen, heb je dus dat deel van de klanten meteen voor je gewonnen.
En voor Europa is het natuurlijk een noodzaak. Diesels genoeg bij grootaandeelhouder VW.
ik zou nog liever in een rijdende sofa gezien willen worden…
Die Kizashi concept was zo zo zoooooveeel beter.. dit ziet er weer uit als 10 in een dozijn. Ik blijf het jammer dat ze altijd maar voor de meest veilige look kiezen, hoewel ik nog steeds denk dat als die veel meer op het concept had geleken toch wel wat meer had verkocht..
De Kizashi is werkelijk een pracht van een auto,interiuur inderdaad tupperware kwaliteit maar mocht ik moeten kiezen ging ik toch ook voor de Audi,jammer hé,maar een mens wilt voor zijn geld toch ook een beetje een naam.
De Kizashi zal zeker degelijk zijn,Suzuki heeft het al genoeg bewezen dat ze betrouwbare auto’s kunnen bouwen.
Prachtige auto om te zien. Er stond er één in Essen. Heb er toen op mijn gemak grondig naar gekeken. Oogt IRL erg goed hoor. Interieur vind ik niet helemaal top.. daar moet Suzuki nog wat meer met VAG gaan overleggen. Maar goed ze hebben aandelen er in.. dus dat moet wel goed komen op termijn. Ben benieuwd of deze auto het goed gaat doen in NL. Ik heb toch wel het gevoel dat hij te duur is.

OffTopic: Wanneer begrijpen fabrikanten en/of fotografen dat je een auto eerst goed moet detailen voor je een fotosessie doet.. kijk eens naar dashboardkastje.. slecht..

http://www.autoblog.nl/gallery/Suzuki/Kizashi/suzuki-kizashi-15.jpg
handrem trekken is fijn!
Natuurlijk is dat japanse gerei beter dan die logge duitsers. Japanners zijn immers uitmuntend in het verfijnen van techniek.
Bovendien zijn Audi en Merc. niet meer wat het geweest is.
Right… Meteen maar 1 bestellen? Of toch niet…
Japanners zijn ook goed in techniek. Mijn 3 Teac X-2000’s draaien nog steeds. 25 jaar oud, maar nog steeds gewild!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).