Mobiele redactiebus: Mercedes Grand Sprinter

Auteur: , 31 Reacties

Omdat u zo'n trouwe lezer bent gunnen we u graag een kijkje achter de schermen. In dit artikel laten we zien in welke voiture wij ons komend jaar naar de Europese beurzen laten vervoeren.

Het is hard werken als Autoblog verslaggever en het laatste waar je zin in hebt is een vervelende Thalys met een falende internetverbinding. Autoblogger en ik kunnen het weten. Oplossing voor 2011: de Mercedes Grand Sprinter. Een kleine samenvatting van de belangrijkste opties: meerdere 32 inch LCD flatscreen tv’s met DVD spelers, 4 Premium Leather Deluxe Captains Chairs met verwarming en massagefuncties en verstelbare beensteun, een koelkast, draadloos internet en een sattelietradio.

Oh, en een sofa die ook als bed te gebruiken is, wat daarop met de beursbabes gebeurt blijft tussen ons dankzij het getinte glas. Degene die moet rijden heeft de beschikking over een 6,5″ touchscreen waarop hij diverse zaken kan regelen, waaronder de navigatie. Ook is er een handsfree intercom systeem waarmee we de chauffeur kunnen bereiken als het raam tussen ons en de bestuurderscabine dicht zit. Voor onze Italiaanse maatpakken zijn speciale kledinghangers geïnstalleerd en uiteraard is de cabine voorzien van dimbare sfeerverlichting. Ook is er een aansluiting voor een Body Builder onder de bestuurdersstoel. Don’t ask.

Het interieur. Verfijnd, is het niet?

Dit is slechts een kleine greep uit de vele opties om u een idee te geven. De 3.0 liter V6 turbodiesel levert overigens 190 pk, meer dan genoeg voor een smooth ride over de Europese snelwegen. We zijn nog in onderhandeling met AMG over een versie met het blok uit de SLS AMG.

Wilt u ook zo’n fijne bus? Hij is vooralsnog alleen te bestellen bij Mercedes Manhattan. Kosten? $189,850 dollar. Dat is slechts iets meer dan een SLS AMG en dat terwijl je veel meer hoofdruimte voor je geld krijgt én veel meer exclusiviteit. Vooralsnog zijn er pas 4 geleverd.



31 reacties

Hadden ze de binnenkant niet beter buisvormig kunnen maken? Nu lijkt het van binnen op een busje in plaats van een straatlegale privéjet.
@Jochempie: Dus? buisvormig is tamelijk onhandig voor auto’s bovendien moet er vlakke bodem in dus gooi je zo ruimte weg. Voor privéjets is de romp in een buis omdat dit aerodynamisch veel beter is
@Niet Anoniem: no shit, no humor?
@Jochempie: nope, totaal humorloos!:D
@Jochempie: no way, jij hebt humor zeg! Zo zo, ik kom niet meer bij door jouw grap. Maar hé, aangezien jij hier de grappigste bent, kan jij mooi clown uithangen! Autoblog zal met jouw aanwezigheid heel erg blij zijn en waarschijnlijk je betalen. Deal?
@qwertyuiop: beetje respect he, je hebt het wel tegen de koning van de wereld.
@Jochempie: Dat…
@asdfghjkl: Je denkt natuurlijk dat ik nog steeds grappig probeer te doen. In werkelijkheid vroeg ik me af of je een persoon met een geweten en een dosis zelfreflectie bent en derhalve het recht hebt om commentaar – niet op mijn reactie, maar op mij als persoon – te leveren. Je hebt bij dezen gefaald, tot ziens.
@Jochempie: Anders spreken jullie even af in de zandbak en vecht je het daar uit :p
hmmm nee dank u
ik zorg er wel voor dat ik nooit geld teveel heb anders moet je dit soort ranzige zooi kopen.
190 pk uit een 3.0 liter? dat is niet heel veel
@ruyjo: Da’s volgens mij voor de betrouwbaarheid ofzo. Grote blokken met weinig pk’s.
@Mich: Ja soms moeten die dingen vijf ton meegaan. Wij hadden 85 pk uit een 2,5 liter. Maar goed, die hebben we na 130dkm weggedaan.
Als jullie dan zo gaan rijden.. dan moet je ook een bijpassend redactie-kantoor hebben. De villa van Wesley Sneijder staat te koop. Zou zeggen sla uw slag Autoblog! Regio Utrecht.. centraal gelegen.. dus goed te bereiken door de redacteurs.. tussen het posten door een beetje zwemmen..

http://www.funda.nl/koop/vleuten/huis-47999047-wilgenrooslaan-23/kenmerken/
Hmm, je zou het bijna écht geloven… :p
the-budel-guy
Is een redactiebus niet altijd mobiel?
@Niet Anoniem.

Onzin wat je zegt.

Buisvorm van een vliegtuig heeft niks met betere aerodynamica te maken, maar alles met constructie. Een vliegtuig is eigenlijk een soort drukvat, en een ronde vorm betekent gelijke spanning over de romp. Waarom denk je dat gastanks ook rond zijn? Zeker ook voor aerodynamica.
@me: jup je hebt gelijk. my bad! was nog niet echt wakker denk ik. Een busje hoeft natuurlijk niet op PE(pressure altitude 36.000 feet iets in die richting) te vliegen of te rijden:P
@me: Heeft meer met constructie efficientie te maken dan met drukbeheersing, hoor…zo verschrikkelijk is het nu ook weer niet op 9km hoogte.

Tis geen onderzeeboot.
Maar het blijft een busje! Als directeur van een bouwbedrijf kan dat (en er zijn er die dat zo doen) maar als voorkomen ook maar een klein beetje belangrijk is, kan dit absoluut niet.
Keep on dreaming :P
wouw :D
Je kon ook gewoon een gewone Sprinter bestellen en deze laten opleuken door een andere firma… Dat was ook mogelijk…. Wel een leuk initiatief. Ik denk dat hier wel interesse voor is…
Mehh voor dat geld haal je toch een derdehands Rolls, die heeft tenminste een achteruitkijkspiegel, fucking busjes
vet, hebbe hebbe !

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).