Dragrace: 570pk Ferrari 458 vs 750pk Audi RS6 sedan

Auteur: , 106 Reacties

Het lijkt minder contrast dan tussen de Nissan GT-R en Bugatti Veyron. Dan kijk je naar de vermogens; die wegen toch simpelweg niet tegen elkaar op? Al is de Audi 1000kg zwaarder.

Nu is de Audi ook bijna 1000kg zwaarder. Waar een Ferrari 458 Italia grofweg 1400kg in de weegschaal legt, weegt een Audi RS6 al gauw 2000kg. Zet daar nog een wat dikkere bestuurder bij (die niet in een Ferrari past) en stop wat troep in de achterbak en je zit ver over de 2k kg.

Maakt niet uit, dat gewicht, daarom heeft de Audi een 5.0 V10 met twee turbo’s en dankzij Evotech 750pk. Toch heeft de Audi het nog steeds niet makkelijk. Er blijkt meer mee te tellen. Het gewicht, de turbo’s, de quattro, de luie automaat. Ze werken allemaal in het nadeel van de gasrespons, de scherpte en bruikbaarheid van het enorme vermogen.

Met dank aan Innokenty voor de tip!



106 reacties

Daar zijn ze weer (de russen),
Daar is ie weer De Audi RS6).
Doe mij de RS6 maar, met andere velgen graag.
@Sebazzz:

Lelijk zijn die he?
Toch wel netjes dat die jongens altijd hun alarmlichten aan doen als ze met 300+ langs je Zastava komen zetten.
@Rob USA: Vind ik ook, heel netjes je waarschuwingslichten aan. Zo hoort het. :)
Ferrari maakt een mooier geluid, maar kost ook 2x zoveel.
Ik zou voor de Audi gaan :)
integralechubasco
@Hertog: lekker slim, die audi is over een paar jaartjes niet meer dan 20000 euro waard.
@integralechubasco: Haha, alsof Ferraris hun waarde houden.. Procentueel misschien beter, maar reëel zal de Ferrari u +€100k meer kosten. De RS6 is trouwens nu al zeldzamer dan de volkswagen van de supercars. Schiet ook niet zo vaak in de fik, wat altijd een pluspunt is voor een wagen.
integralechubasco
@Pieter-Jan: als je even die 2 hersencellen van je gebruikt dan weet je dat die audi qua prijs over 10 jaar niks meer voorstelt, helemaal als er aan gerotzooid is… no way dat jij irl voor zo’n audi kiest als ze voor je neus staan (mocht je ooit voor zo’n belachelijke keus komen te staan), dan ben je echt een domoor…
@integralechubasco: lol, ik denk toch dat jij hier fout bent…
als je even je hersencellen zou gebruiken, zou jij moeten weten dat er in die AUDI ongeveer 10x zoveel bagage in kan als in die Ferrari. Ik zou sowieso kiezen voor de AUDI RS6 (avant weliswaar) als ik genoeg geld zou hebben.
integralechubasco
@eskape1994:
echt eskape, zodra je leert autorijden worden andere dingen veul belangrijker dan wat zich allemaal op en rond de achterbank afspeelt.
@integralechubasco:

Alsof mensen die een 250.000 kostende Evotech RS6 kunnen betalen, iets geven om de waarde als hij verkocht moet worden.

Die russen zitten zwaar in de onderwereld joh.
Geld zat. Vrouwen zat. Auto’s zat.

Waarom denk je ook dat er nooit politie in die video’s komen? Die worden zwaar betaald om niet op te dagen. Zal hun een worst schelen of er een dooie valt.

Was ook een keer een video van Kenta77rus ofzoeits. Hij had een video geupload van een soort van ghetto garage met allemaal troep en een oude stereo. Zaten ze daar met ze 5e in kampeerstoeltjes aan hun 575 Maranello en nog een andere ferrari en audi te sleutelen.
integralechubasco
@JamesBond007: of je bent echt james bond, of je speelt teveel schietspelletjes…
@integralechubasco:

Is het moeilijk om on-topic te blijven?
integralechubasco
@JamesBond007: lees je reply over je russische maffia droombeeld… is dat ontopic?
@integralechubasco:
gaat toch over die gasten van dit filmpje :)
Wauw, 1:43 fucking close!!
@Jochempie:

ik zag het ook ja!
Gaat gelijk op dus, netjes!

Maar turbo’s, vierwielaandrijving en een automaat als nadeel benoemen klopt natuurlijk niet. Juist dóór deze middelen gaat hij zo hard! Hoewel quattro alleen vanaf stilstand helpt uiteraard.
@Tommy2: en in bochten :D majah die heb je niet op de snelweg :P
Die Ferrari schakelt gewoonweg fenomenaal ! Daar zit ook behoorlijk wat ‘winst’ in. Ook zal de koppelkromme van de RS6 ongunstiger zijn, waardoor je sneller moet schakelen (tussentijds verlies); dat zie je dan goedgemaakt worden bij snelheden bóven de 300km/h.
@Megakix: De standaard RS6 heeft 650 Nm tussen 1.500 – 6.250 rpm, lijkt me niet echt een klein toerengebied. Er vanuit gaande dat ze de automaat gelaten hebben voor wat het is blijft die 650 Nm gewoon staan.
@Tommy2: ok…dus prima tafelbergje…wist ik niet overigens. Maar juist dan valt de prestatie van de Audi wel ietwat tegen…Ik zocht naar een verklaring..
@Tommy2:
Die 750pk is wel veel, maar het gewicht is ook niet normaal. Zo’n audi met 2 mensen erin en dikkere turbo’s weegt zeker wel rond de 2100 kilo.
Had eerlijk niet eens gedacht dat die audi ‘m zo goed kon bij houden en zelfs nog passeren boven de 320.
@Tommy2:

Denk je nou echt dat de Audi na tuning nog steeds 650nm heeft???, je kunt het vermogen (kw’s/pk’s) alleen verhogen door het koppel of je toerental te verhogen. Dus als de Audi nu een vermogen heeft van 750pk heeft deze zeker een sloot koppel erbij gekregen misschien in combinatie met een iets verhoogde toerental begrenzer en een koppel curve die ook bij hoge toeren veel NM’s behoud.
@Alexander_NAS: De standaard RS6 is al zwaar begrensd qua koppel (automaat gaat tot 650 Nm) dus deze zal niet veel meer hebben nee. Vandaar de vlakke koppelkromme (doh).
@Alexander_NAS:
Op de site van Evotech staat dit:
720hp/800 Nm
bei 1800-6000 U/min
@Megakix: Koppelkromme ongunstiger bij de audi?? Denk dat die over het hele toerental meer koppel heeft dan de ferrari op zijn piek. De ferrari draait wel veel meer toeren.
Strijd tussen de LED-giganten.. :lol:

Let op de zeer korte schakeltijden van de 458 ! Wow ! De RS6 heeft vermoedelijk een mindere koppelkromme (grote motorinhoud, veel trekkracht in beperkt toerengebied), waardoor de snelheid tot 300km/h nog gelijk opgaat. Daarboven pakt de Audi z’n plekkie terug…
@Megakix: hmmm…dubbele post…vreemd, dacht dat de 1e niet weggegaan was…
@Megakix: Weet je wel wat een koppelkromme is?? Je praat jezelf een beetje tegen. Je zegt een slechte koppelkromme en een hoge trekkracht?? Volgens mij staat er in de koppelkromme de trekkracht/koppel……
@Burdy: lieve jongen…een slechte koppelkromme staat geheel los van de grootte van Nm…dus nou vraag ik jou dan maar; wat versta jij onder een koppelkromme ? :lol:

Met slecht bedoel ik, een PIEK in de kromme, die op een laag toerenmoment intreedt. Een goede koppelkromme (want een kromme blijft het natuurlijk altijd…) heeft een maximum koppel dat uitgesmeerd is over een groot toerenbereik.
@Megakix: Een koppelkrome is de hoogte van vermogen/trekkracht over het gehele toerenbereik. Volgens mij is daar de ferrari niet in het voordeel. De ferrari piekt meer. De audi, zoals Tommy2 als zei, een tafelberg idee.

Als je de audi en de ferrari achter elkaar zet(in een grafiek), zijn de lijntjes van de audi veel hoger dan die van de ferrari.

Dus dan mag jij mij uit gaan leggen waarom dan de audi een ongunstigere koppelkromme heeft tov een ferrari??

En waarom de audi dan niet veel sneller is?? Dat ding weegt ruim 2 ton en in vergelijk met de ferrari is het een zeecontainer, bij wijze van…
@Megakix: Daarom doen ze in grote sedans geen hoogtoerige V8 die 9000 toeren draaien. Daar doen ze motoren met meer inhoud is en dan dan niet met turbo’s, omdat die vaak een betere koppelkromme hebben.

Misschien bedoelen we wel hetzelfde, maar snappen wel elkaar niet
@Burdy: zie @Tommy2…die snapt het i.e.g.
leuk dat je met je gezinswagen een ferrari kan afdrogen, 300+ gaat hij er gewoon vandoor. spijtig dat je er 750pk voor nodig hebt :)
ik ben helemaal voor de sleeperstyle, dus de Audi voor mij graag. Wel even alle zaken demonteren waardoor je ziet dat het een sneller type is. Liefst nog een Bluemotion badge erop en je bent helemaal klaar…
kijk, met die audi ben je gewoon beter uit, goedkoper en hij vliegt niet na een half jaar in de fik.
SDI badge op de kont en golfjes gaan pesten aan de lichten?
Keuze is snel gemaakt. Ik neem de ferrari op elke dag. Dat 1-design-voor-10-wagens van Audi kan met niet zo bekoren. En dan mag die me voorbijsteken als ik 300km/u rij, ik heb wel meer plezier gehad :D
@Nico: Tja, als ie niet eerst afbrandt en je een 2e auto hebt voor boodschappen doen & dagelijks gebruik … Nee Ferrari’s zijn leuke droomauto’s, maar vallen in de praktijk flink tegen; spreek uit eigen ervaring :(
Haha, stel je voor dat je 750 “paarden” voor je hebt rijden…

750 pk, toch enorm veel :p
Vet! :) Voor mij ook graag de Audi (met die velgen:))
voor mij de ferrari moet geen 4 :P
De keuze tussen een Audi en een Ferrari. Kom op, dat is toch ongezien een makkie. Een lelijke opgefokte VW met vier nullen tegen een echt Italiaans raspaardje…
@zdev: Jij hebt makkelijk spreken met je Maserati :D Zelf zou ik ook wel voor de Ferrari kiezen.

Verder had ik de uitslag wel verwacht. Eigenlijk wel best een interessante dragrace en altijd leuk op zien natuurlijk.
@zdev: hier krijg je toch geen gelijk in ! een audi verschilt compleet van een VW …
en trouwens, ik zou veel liever een AUDI RS6 hebben als een supersportwagen zoals een Maserati of een Ferrari. Die zijn compleet nutteloos in dagelijks gebruik. Met je audi kan je elke dag lekker gezellig comfortabel uitrijden…
De RS6, rijdt je daar met je dikke stationwagen even met een supersnelle Ferrari mee om er vervolgens nog eens voorbij te gaan. Een praktische auto voor alledag, waar je flink wat mee kunt nemen en met een normaal onderhoudsschema. Dus gewoon beurten om de 30.000km voor een normale prijs, dat zal je met die Ferrari niet kunnen zeggen.
@Bart: haha, idd, als ze bij elke brandschade de Ferrari gaan onderhouden, dan loopt de prijs nogal uit de klauwtjes !
Dat is nog eens een leuke strijd! Gaat mooi gelijk op!(Y)
Is Rusland toch nog ergens goed voor :D
@Bwlian: behoudens Lada’s maken bedoel je ? ;-)
Go Audi!
De Russische Autobahn, dát is hét paradijs voor hufter Spee
http://www.youtube.com/watch?v=RzzqYU5_Dy0

=) deze is ook een leuke…
@protje38style: Je ziet duidelijk dat die Maranello verouderd is.IK denk zelfs dat die M6 de Ferrari ook pakt met zijn standaard 507pk. Wel netjes van die Audi RS6, het blijft gewoon een bom op wielen.
Audi Power!
Audi heeft bijna 200PK meer als de Ferrari middels dure tuning en de Ferrari is standaard en dan loopt de RS 6 pas weg boven de 300. Hulde aan de Ferrari :-)
@RWD: Rs6 is a big familie saloon. Hulde aan de Audi
@RWD: Jij hebt duidelijk je VMBO opleiding nog niet afgemaakt als je het knap vindt dat een sportwagen ‘amper’ verliest van een grote familie-station die zo’n 800kg zwaarder is (en toch nog steeds stukken goedkoper en betrouwbaarder).
@Dawg:
Betrouwbaarder gebaseerd op welke data? En stukken goedkoper? $250k voor de Audi en 240k voor de Ferrari in de USA. Denk maar niet dat de Audi “stukken goedkoper” gaat zijn aan deze kant van de oceaan. Misschien herken je de VMBO’er alleen als je er zelf thuis bent, dat weet ik dan weer niet.
@Macready: ja lol, in de USA, idd, maar in Europa kost de standaard RS6 115 K …
en de RS6 is veeeel praktischer
wel fijn zo met je zakensedan een ferrari in kunne halen :O
Hulde aan Ferrari, zonder turbo’s…
Als je daar een twin turbo op zet weet je niet wat je meemaakt.
Zou het niet doen, ik kan me niet voorstellen dat de Audi voor deze krachten is gemaakt.
Als ze dit wekelijks doen is de auto over een jaar helemaal geen stuiver meer waard.
De Audi heeft ook nog een ouderwetse planetaire automaat. Een DCT (zoals die in de Ferrari of bijv. de Golf R32) heeft niet de interne verliezen van een planetaire automaat.

Dat alleen al zou het verschil tussen dik verliezen en dik winnen uit kunnen maken.

Ook zijn planetaire automaten ook veel zwaarder vanwege de nodige koppelomvormers, koppelingen, mechanica en smeermiddelen.
@ Tommy2

Denk je nou echt dat de Audi na tuning nog steeds 650nm heeft???, je kunt het vermogen (kw’s/pk’s) alleen verhogen door het koppel of je toerental te verhogen. Dus als de Audi nu een vermogen heeft van 750pk heeft deze zeker een sloot koppel erbij gekregen misschien in combinatie met een iets verhoogde toerental begrenzer en een koppel curve die ook bij hoge toeren veel NM’s behoud.
1 bochtje op de weg en de Audi zal onmiddellijk zuigen.

Deze A6 ziet er van achter wel een stuk beter uit dan het nieuwe model.
Als je voor een Au(w)di kiest als je voor deze keuze staat ben je in mijn ogen niet goed snik. Over 10 jaar is deze RS6 zo fout als maar zijn kan. Dan rijden er slecht verdienende pooiers in en de prijs is dan ook 2500 euries.
Zo’n Ferrari blijft altijd zijn stijl behouden, iets wat bij dat merk met de 4 nullen in de grill ver te zoeken is.
En de Ferrari is nog orgineel, stuur hem bij een goeie tuner langs en hij maakt gehakt van deze VAG-orgel.
@Dennis: LOL, die Audi rijdt tenminste nog over 10 jaar met je domme-fanboy geblaat. Die Ferrari is dan in een vangrail geparkeerd of uitgebrandt; het zijn veel te dure hokken die elke 7-15K naar de dealer moeten, uitstralen dat je een midlife-crisis hebt en nog onpraktisch (als dagelijkse auto that is) ook ! Dus … droom verder & probeer eerst maar eens je VMBO opleiding af te ronden ;)
-edit: houden we het even gezellig!-
Kan je toch niet over twijfelen… Natuurlijk de Ferrari!
Een schande dat ze daar bij Evotech echte exotische supercars durven uitdagen (tja, vliegen die stroop zien… Bedrijven die geld zien…). Gelukkig is de Ferrari sneller!
Dat is me toch absoluut geen moeilijke keuze : de Ferrari natuurlijk ! Zo’n lelijke Audi… Ook al heeft hij zoveel pk’s. De Ferrari is een raspaardje; die Audi straalt echt niets uit.
Ik zou voor de RS6 gaan, we hebben nu een bmw 760LI voor de deur staan(we mogen het een weekendje testen). Ik moet zeggen dat het een bloedsnelle bak is en wanneer je op het gaspedaal gaat staan vlieg je letterlijk vooruit. Volgensmij kan je qua gewicht het een beetje vergelijken met de RS6(enkel wat minder pk’s, 544). Maar ik denk dat je op een circuit beter voor de ferrari kiest.
Hmm jongens ik zie steeds vaker in reacties dat een audi opeens in waarde daalt je weten toch wel Hoeveel een 2e hands rs6 van de vorige generatie nu nog kost. Een degelijke kost al gauw 30.000 en een rs6 die je in het folklor zag makkelijk een ton 2e hands….
raar dat er zoveel audi kiezers zijn hier, is geeneens een sportwagen, hij kan gewoon heel hard, meerniet. ferrari anytime anyday please. mooi voorbeeld dat peekaa’s alleen niet het belangrijkste zijn.
Mensen die alleen zich alleen focussen op de spec’s zijn wel zeer beperkt kwa inzichtvermogen. Alleen al kwa uitstraling is het geen objectief vergelijk. Een Audi blijft er standaard uitzien, je gaat er kwa impressie en looks nooit de oorlog mee winnen. Ook wanneer je ermee op een circuit gaat rijden zal het verschil groot zijn.

Met een Ferrari wil je gezien worden, geloof mij de meeste mensen die er 1 bezitten hebben geen geweldige rijders skils.
@Bo1972: Persoonlijk zou ik meer dan cliches beginnen rs, Ferrari vervelen bewonderen.
Aan iedereen die hier door middel van motorspecificaties probeert uit te leggen waarom de een sneller is dan de ander; ze starten vanaf een 100km/u en rijden tot aan 300. De aerodynamica van de wagens heeft hier dus een zeer grote rol in het verhaal.
J.W. van Stuijvenberg
Prachtig om te zien. Aan de ene kant het interieure, opzichtige, Italiaanse en dus per definitie onbetrouwbare Ferrari en aan de andere kant een ingetogen Duitser met gedegen en vooral ook betrouwbare techniek. En het mooie is dat de scheeuwerige Italiaan gewoon traag is vergeleken met de Duitser… Voor mij dus de Audi. In een itaiaanse auto wil ik nog niet dood gevonden worden!
Je wilt toch met je volle verstand toch niet in Audi gevonden worden?
4 Glimmende cockringen in de grille en totaal geen stijl of charme.
Het is en blijft maar een Audi.
@ Dawg:
Heb jij je ITHO al afgerond?
1000 x liever de ferrari ,een volkswagen kan iedereen in rijden .
@norge: Fiat die shit, VW zal.
geef mij ze alle twee maar,
Een klein gokje buurma heeft nog geen rijbewijs………
Die Ferrari is ook de lichtste niet!
Een Audi 80 avant uit 93 weegt zelf 100kg minder…
Dus volgens mij rijdt die Ferrari niet half zo lekker als dat de 14-jarige fanboys zeggen (denken).
Het max. gewicht voor een écht lekker sturende auto is denk ik tussen de 1300 en 1350 kg, met meer dan dat begint lomp te sturen.
Overigens vind ik die Ferrari er veel te schreeuwerig en druk (lees:lelijk) uit zien, bijna een Peugeot….
@piet:
Dat is natuurlijk ook niet waar. Een 458 is inderdaad geen Lotus Elise qua gewicht, maar dat een 458 daardoor niet lekker stuurt is onzin. Een moderne Ferrari van 1450kg zal gewoon beter en scherper sturen van een Audi 80 Avant van ruim 15 jaar geleden.
Gewicht is inderdaad dodelijk voor handling wanneer je twee identieke auto’s vergelijkt met als enige verschil het gewicht, maar moderne ophanging, onderstellen en stijfheid kunnen een hoop goedmaken.
ik wil de RS6 evotech weleens naast de 800 pk BMW M6 Gpower zien. Die blaast die RS6 echt wel weg. De M6 in het filmpje hierboven gepost met 630 pk houdt die RS6 evotech al aardig bij
Wat een prachtbak die ferrari !!!
Wa ga je een ferrari vergelijken met een audi rs6 ale jong nog niet binnen 100 jaar :s ferrari is en blijft ferrari wat mensen er ook van vinden!
LEES MAAR NORGE ZIJN REACTIE EN NEEM DAT AAN VAN DIE GAST !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik snap de negativiteit in de tekst over de rs6 niet? ik wil alwood zijn gezicht wel eens zien als hij door een rs6 eruit wordt gereden terwijl hij er met ze 458 italia daar staat. ook al is deze auto getuned, en dragrace gaat nooit gelijk op, als de rs6 0.09 sec eerder het gas indrukt heeft hij al zoveel voordeel op de ferarri en ook andersom natuurlijk, daarnaast komt het gewicht bijna 1.5 keer zo hard aan als het om snelheden boven de 200 gaat en nog is deze rs6 evensnel en soms zelfs een tikkie sneller. maar ik vind het alletwee fantastishe auto’s hoor.
Een opgefokte Audi verkiezen boven een Ferrari…

En dan noemt men zichzelf hier “petrolhead”….
@Rick-dos: Ach dat zijn van die mensen die elke dag voor het stoplicht willen staan in de hoop dat iemand naast ze wilt ”racen”.
Nu vind ik de 458 niet de mooiste ferrari, maar nog altijd beter dan een rs6.
Natuurlijk is een rs6 leuk als alledaagse auto, maar als deze twee voor je neus staan en je moet kiezen wordt het toch de ferrari.
@Rick-dos Ik dacht eraan zoiets als jij neer te tikken, maar dacht toen laat maar. Iets met sop en kolen niet waard :-)
ik ga voor 100% voor de Audi!!!!
zonder twijfel de ferrari

omdat iedere 2.0tdi a6 met spoilers dezelfde look kan hebben als zo’n rs6.

zo’n ferrari kan je binnen 20jaar nog mee uitpakken.Zo’n audi is voor de schroot hoop binnen 10jaar.



btw eens een bepaalde snelheid speelt gewicht geen rol meer maar vermogen…de enige reden dat de audi kan volgen is door zijn pk’s…
@gvr: RS6 ziet er veel beter dan de Ferrari oklepanego
@gvr: En de enige redenen waarom de Ferrari nog even meekan is zijn vormgeving en zijn lagere gewicht.

Met dergelijke onzin kun je overal wel een punt aan lullen. :roll:

Daarbij zijn het 2 totaal verschillende auto’s. De één is een supercar met dito prestaties, de ander is een familie-sedan met dito gewicht en vormgeving maar wél met supercar-specs..

Voor elk wat wils.

Ikzelf zou gaan voor de RS6. Ik hoef geen Ferrari die duurder én kwalitatief onbetrouwbaarder is.
Ferrari 458 swow wat een exy car!!.. die RS6 is de saaiste design ooit.
Bij evotech hebben zij ook een tuningspakketje voor de 458 en dan is het bye bye audi.
N/A kan de een audi niet tegn BMW, Merc enz laat staan F 458.
Tegenwoordig heeft zelfs een octavia met 4 cilinderen 2 turbo’s a snel 450 pk. Kortom lelijke auto’s met turbo’s en de heren worden al warm.
wie vindt nog dat werner stinkt? :) Je mag nu nog voor of tegen Audi zijn maar deze RS6 is de schoonste auto die er bestaat!!!! Die kleur en velgen Damn.. Kzou ook voor de audi kiezen en niet voor de redenen die hier worden gegeven maar gewoon omdat je met 5 man id auto fun kan beleven en supercars naar huis rijden :)
Heel mooie Rs6… Normaal vind ik de avant mooier, maar deze is toch eigenlijk ook wel mooi =)
GPower…
ik snap niet waarom mensen aandacht besteden aan het feit dat de Ferrari over 20 jaar nog mooi zal zijn! zijn dat geen mensen die enkel aan de looks en hun eigen uitstraling denken?
Geef mij maar een praktische auto, waarmee je met vijven nog op skivakantie mee kunt gaan, de AUDI dus.
En trouwens, ik vind dat de eeuwige vgl audi – vw voorbij gestreeft is … audi is een eigen merk, met goede, snelle, betrouwbare, auto’s

lang leve Duitse auto’s
@eskape1994: Duitsers hebben merken die op sterven na dood waren weer op de kaart gebracht (zie: Rolls, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Skoda, Seat).

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).