Knappe Lamborghini Murciélago replica op Toyota MR2

Auteur: , 65 Reacties

Respect wanneer jij in één oogopslag (of twee of drie) meteen kunt zien welke van deze twee Murciélago's de replica is.

We kijken hier naar een zeer goed gelukte Lambo replica op basis van een Toyota MR2. De MR2 is sowieso een graag gebruikte donor voor diverse replica’s. Al het plaatwerk van de replica is origineel en zou zonder wijzigingen op het origineel kunnen worden gemonteerd. De motor werd opgevoerd tot 500 pk en de replica is volgens de makers, Extreme Cars, sneller dan het origineel op de ‘quarter mile’.

Heb je nog ergens een MR2 in de garage staan, dan kun je die voor 8.000 Britse ponden (9.370 euro) omtoveren tot een Murcie look-a-like. Bewegende beelden waarbij bekend wordt gemaakt welke auto de replica is en ook de motor wordt getoond, check je HIERRR!

Lamborghini Murciélago replica

Lamborghini Murciélago replica

Lamborghini Murciélago replica

Met dank aan Innokenty voor de tip



65 reacties

de gele was de replica ;) ik ken hun al heel lang, tijdje geleden nog samen met me vader gegeken om via hun een kitcar kit te kopen en zelf te bouwen, alleen toen bedachten we pas dat we in nl geen garage hadden en we er ook niet woonde :P
@spykerboy: en ik bedoelde de witte natuurlijk :P ik ook altijd met me stomme type foutjes
@spykerboy: Oranje of witte tikken heeft toch niets met een tikfout te maken?
het logo van de witte heeft geen gekleurde stier XD
de gele is de replica dat zie je aan de dikkere, minder aerodynamische ruitenwissers
@Pulizano: alhoewel die uitlaten van die witte er fake uitzien. Duidelijk in de fout gegaan net als Spykerboy :)
@Pulizano: FAIL, je hebt juist een lamborghini een replica genoemd, schaam u en durf uzelf nooit meer een autokenner te noemen ;)
De WIITE is de replica. De gele dus het origineel. Kijk ook maar op de website zelf.
@edwin: Ik keek ook even op de website.. weet je wat mij dan meer aanspreekt? Die ombouwkit om van een gewone 2005 Ford Focus een exacte RS500 te maken. Da’s mooi. Zo’n kit is echt iets aparts op je Fordje.
Logisch dat die niet te herkennen is van de buitenkant: “..Al het plaatwerk van de replica is origineel en zou zonder wijzigingen op het origineel kunnen worden gemonteerd..” Net als bij die Lambo van de week.. dit is geen replica.. gewoon een “mule”.. maar dan andersom.. ;)
@Freewarefreak: het plaatwerk is alleen gemaakt van fiberglass ipv aluminium zoals bij een extra Murcielago. Even erop kloppen en je weet waarmee je te maken hebt…
ik, kende hem ook al een paar jaar , ze maken ook nog andere in replica ik had hier trouwens in de comments al eens een filmpje van gepost http://www.autoblog.nl/archive/2010/11/12/wat-is-er-aan-de-hand-met-deze-murcielago-roadster
verder komt er op de 8000 nog heel veel meer geld, de 8000 is alleen voor de body panels. komen nog ramen bij verlichting, raam systemen etc en je moet ook nog een interieur kit zien te vinden
Martijn Nijsten
De witte is de fake, bekijk de belijning van de kofferbak(aan de voorkant dus) maar eens ;) Die ontbreekt bij de witte versie. Wel leuk dat ze het mr2 blokje ook flink opgefokt hebben. Die rond de 500 pk krijgen is best tricky bij deze blokken dus respect daarvoor.
@Martijn Nijsten: knap gezien van die kofferlijn…
@Martijn Nijsten: OF de foto is dusdanig overbelicht ( door die witte kleur ) dat je de lijn niet meer kunt zien?Alhoewel dat ik denk dat je wel gelijk hebt hoor…
@Martijn Nijsten: ( Waar is die edit knop? )Heb zojuist het filmpje bekeken, en daar zie je dus wél een lijn.
Grappig, je ziet inderdaad amper verschil. Nu een filmpje dat ie dat ding even opentrekt?
door die smoked koplampen zien ze er allebei nep uit vind ik. denk zelf ook dat de witte nep is maar kan het fout hebben :P.
De Gele heeft geen echte uitlaten;)
Wow, die is wel goed gedaan… Ik zou zeggen dat de witte de replica is…. :Maar toegegeven, honderd procent zeker weet ik het niet, maar er is iets met die uitlaten (zeker niet origineel), aan de voorkant zie ik de naden van het kofferbak niet en mis ik het lipje (spoiler) aan de achterkant. Maar het is verdomd moeilijk te zien, moest er echt 1 minuut naar staren, en nóg zou ik mijn geld er niet op zetten. :p
typefout: het moet zijn briTse ponden

leuke kit, eindelijk goed gelukt!
De witte is de nepper:
http://www.youtube.com/watch?v=DyQX0hRaf-g
Stelletje cowboys daar by Extreme Cars met volgens mij ongeoorloofde naaf extenders en fake grote remschijven die de kleine Toyota remmen verstoppen.
Knappe replica, niet zo gek ook als je de originele panelen gebruikt. Beetje langdradig filmpje wel, jammer dat ze het interieur helemaal niet laten zien, dat is altijd de killer bij zo’n replica. Blijft ook altijd iets zieligs houden, zo’n namaak auto. Toyota MR2 is van zichzelf toch leuk genoeg?
Niemand filmpje gezien? Ze trekken van beide motorkap open, dan is het niet meer zo heel moeilijk hoor!
Volgens het filmpje is de witte toch nep. Knap gedaan!

En AB goed lezen AUB. Kits zijn leverbaar vanaf 8.000 pond. Daar staat niet bij dat het dan over murcielago kits gaat;)
Inderdaad zeer goed gedaan, enkel jammer van die zwarte koplampen, ze lijken hierdoor (zoals eerder vermeld) beiden fake. Leuk dat je ook 500pk meekrijgt :P Een lp640 is wel mooier imo.
waarom hebben ze toch van die lelijke koplampen erop gedaan?
Ziet er heel strak uit, zolang die stil staat en dicht blijft.
Maar waarom zoveel geld uitgeven aan een replica als een origenele nog geen ton kost? Die klinkt beter, rijdt beter, is van binnen mooier en blijft zijn waarde houden en word als je lang genoeg wacht zelfs meer waard…
@iemand: onderhouds kosten, een kleine beurt op een lambo is 5000 euro en een grote beurt is 11k euro… het aanschaffen van de auto is meestal niet het probleem maar onderhoud
@iemand:
het feit dat die geen ton meer kost =/= waarde behouden…
En eentje van zo ‘goedkoop’ zal dan wel goed afgereden zijn, een supercar/hypercar met meer dan 50000 km mag je haast versleten noemen
@iemand: een gebruikte Murcielago kost nog wel iets meer dan een tonnetje hoor. En daarnaast zijn de onderhoudskosten van zo’n Toyota natuurlijk een stuk lager ;)
Allebei spuuglelijk. Dat dan weer wel!
Al is die witte 3x sneller dan nog zou ik liever de originele hebben.
Ik ben alles behalve een Lambo fan dus waarom iemand een Lambo na zou willen bouwen ontgaat me nog.

Maar wel knap gedaan, al denk ik dat aan de stoplichten niet de acceleratie maar wel het geluid hem te kennen zal geven.

Telkens als ik zoiets zie begin ik me wel af te vragen hoeveel MR2’s (niet dat zij onmisbaar zijn binnen de automotive wereld) er nu nog over blijven. Die zullen aan dit tempo toch ook wel eens op raken.
Dan heb ik liever 500 pk in een optisch standaard MR2.. en dan Lambo’s eruit rijden bij het stoplicht..
@MRStephan: Amen!
2 sconden de witte….
Normaal rij je met zo’n replica voor lul.
Ja dat is wel leuk en aardig, maar die MR2 is nu een doodskist geworden. De hardpoints van het chassis komen niet overheen en sowieso scheelt de wheelbasis 27cm (MR2 2400mm – Murc 2665mm) dus ze moeten de wielbasis vergroten anders passen de originele panelen niet.. of mis ik iets?
Zonde van die MR2.
Blijft zielig. beetje van ik wil wel maar kan niet. Past wel bij de ‘petjes’. Dikke velgen, beetje ledjes, herrie-uitlaat en dan meedoen met de echte jongens.( met je dertiende hands Golf 1.3i). Respect voor de jongens die echt iets moois van hun auto maken, trouwens.
Wat een gelul zeg 8000eutjes…, (excl alle zure uurtjes in je hobby schuur)
Dan ga je mij respecteren, Dennis. De witte heeft de wielen dieper in de wielkasten staan. Da’s de replica.
Je kon het al een beetje voorspellen op basis van de lak. Die gele parelmoer achtige lak is heel prijzig… dat doe je niet zomaar op een replica.
Poe.. ik zou wel gelijk zo’n ruitenwisser van die replica op mijn Murc zetten want dit kan natuurlijk zo niet langer..
Britse ponden…niet Bridse ponden…
is dit nieuws?
(nog niet gelezen..) ik denk dat de oranje de originele is want, zijn ruitenwisser ligt iets hoger op het raam en die witte zit iets meer verstopt beneden.. > (ga nu kijken)jippie! :)
Knap gedaan, maar is de auto nog veilig?
Hoe dan ook vind ik het zonde, plus het geluid uit die auto klopt voor geen meter natuurlijk. Gelukkig is het wel niet alleen show maar ook go.

Nee laat wat mij betreft de auto qua looks nou maar origineel. Geen hele conversies doen bitte.
Zeer netjes gedaan…
Ik zag pas dat de witte de replica was. De ruitenwisser… ;)
Serieus respect! Als ik het al niet zie, wie wel(A) Hehe:P Ik dacht zelfs even dat de gele nep was, omdat de ruitenwisser groter was en ik het achterwiel een beetje raar vond staan. Maarja, echte panelen pakken en het verschil is weg;)
Wel knap!
De website ligt wel plat, met dank aan Autoblog.nl?

‘Bandwidth Limit Exceeded’ :mrgreen:
Heel knap gedaan… ik had het pas door na het openen van de motorkap welke de fake was!
Al hadden ze 1.000 pk uit die witte weten te persen, had ik toch liever die gele gehad!
Wel weer fijn dat je het dashboard niet te zien krijgt, zoveel werk aan de buitenkant maar een keer naar binnen kijken en je weet hoe het in elkaar steekt…
Kijkt er nou niemand naar de kentekens….? :-)
De witte is dus de echte…
Vreselijk! ik zie zo dat die witte een dikke neppert is. hoe krijg je het verzonnen om dit te gaan doen. en die gele is ook dikvetnep!
Nog geen 10.000 EUR lijkt me zéér redelijk om van je MR2 dit te maken.Klopt dit wel??Het aantal werkuren alleen al…

Vraag me af hoeveel de motortuning kost.
kende ik ok al heel lang. snap niet waarom het nu gepost word. volgens mij al eerder op autoblog geplaatst. kijk deze site maar fftjes dan, daar zie je ook dat de witte fake is: http://www.extreme-sportscars.com/
Kende deze al een tijdje… was de witte die de replica was… maar die andere is ook niet geheel standaard… Die zwarte koplampen en die uitlaten die ontbreken….
Ik had gegeokt op de gele maar het is de witte zoals sheep al zij kan je idd aan het logo zien die is gwn wit en niet geel
de witte(replica) heeft een hogere kont als de gele(echte)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).