De 11 duurste en meest exclusieve auto’s voor 2011

Auteur: , 87 Reacties

De crisis is voorbij, bonussen mogen weer of je hebt net je bedrijfje weten te verkopen. Waar moet dat geld dan heen gedragen worden? Een nieuwe auto, met uitstraling en een belachelijk hoge nieuwprijs. Een zeldzaam bijdetijds design of een echte nieuwkomer.

Dit jaar wordt een ‘tussenjaar’. Een aantal belangrijke nieuwe modellen laten nog een jaartje op zich wachten. Sommige fabrikanten hebben net iets nieuws rondrijden of komen er dit jaar mee op de proppen. Ferrari wacht nog even met de F70, Lotus is hard aan het ontwikkelen maar heeft nog weinig klaar, de Bugatti Galibier komt zelfs pas in 2013. De SSC Ultimate Aero rijdt dit jaar al wel als prototype rond, pas in 2012 kunnen klanten hun auto verwachten.

Gelukkig zetten sommigen er iets meer vaart achter. Pagani is al meermaals gespot met haar nieuwe C9 en we verwachten het nieuwe model dan ook op zeer korte termijn. De Koenigsegg, Zenvo en Aston Martin hebben hun snelsten al een tijdje terug laten zien. Dit jaar zullen de Agera, ST1 en One77 echt (particuliere) kilometers gaan maken. Afijn, de Top 11 van ’11 voor de echte rich and famous. Een shortlist, voor ieder wat wils.

1. Bugatti Veyron Supersport, €1.650.000
Bugatti Veyron Supersport
De duurste zal eens geen Bugatti zijn. Nog steeds kan je het niet veel gekker maken dan een Veyron. Een Supersport, zelfs als World Record Edition te krijgen voor 2 miljoen ex. belastingen.

2. Aston Martin One77, €1.200.000
I am because I Aston
Het nieuwe monster van Aston Martin. We kennen hem al even maar ze hebben nog nauwelijks rondgereden. Daar moet in 2011 verandering in komen.

3. Koenigsegg Agera, €1.100.000 (geschat)
Koenigsegg Agera
Slechts kleine verschillen met een CCX maar goed voor een even wild prijskaartje.

4. Pagani C9, €1.000.000 (geschat)
Pagani Zonda C9 Spyshot
Zullen we haar werkelijk zien rondrijden in 2011? Als het goed is wel. Ergens de komende 3 maanden zal de auto onthuld worden, laten we hopen dat ze snel hun weg vinden naar Monaco en andere exotische oorden.

5. Maybach Landaulet, €900.000
Maybach 62S Landaulet
Superexclusief en super onopvallend. Het zal je aan niks ontbreken in de Landaulet, behalve misschien wat aandacht van omstanders.

6. Zenvo ST1, €800.000
Zenvo ST1
De Denen gaan de Zweden achterna? Een ware Koenigsegg-rivaal, maar een veel wilder ontwerp.

7. Hennesey Venom GT, €700.000 (geschat)
Hennessey Venom GT
Brute Amerikaanse kracht in een Brits jasje. Waarschijnlijk ‘onspotbaar’ op Europese wegen, dan gappen we wel wat Amerikaanse plaatjes.

8. Ferrari SA Aperta, €400.000 (geschat)
Ferrari SA Aperta
Bij gebrek aan een nieuwe supercar, Ferrari’s meest exclusieve GT/Cabrio van dit moment.

9. Lamborghini Aventador, €400.000 (geschat)
Behold the beast...
Naast Pagani onthult ook Lamborghini dit jaar haar nieuwe supercar. Minder duur, waarschijnlijk net zo snel. Zondermeer een beest om te zien en te rijden.

10. Rolls Royce Phantom DHC, €350.000
Unieke Roller @ Abu Dhabi
Nog een relatief ‘oud’ beestje, maar er is simpelweg geen alternatief. Bentley heeft nog geen nieuwe cabrio klaar, de Maybach is toch een heel andere auto. Gedateerd is de auto dan ook zeker niet, goedkoop evenmin.

11. Bentley Mulsanne, €250.000
Bentley Mulsanne Coupe en Cabrio
De Bentley Mulsanne. Voor weinigen een waardig opvolger van de Arnage. Wel duur en nieuw. Zou het design wennen met de tijd?

Alle deze auto’s krijgen krijgen het keurmerk Autoblog Bewuste Keuze. Allen nieuw verkrijgbaar en ook in 2011 goed voor een top-spot. Prijzen ex. BTW en BPM.



87 reacties

Dat is een mooi lijstje! Als ik 1 auto uit dit lijstje in mijn garage had staan zou ik heel blij zijn. Het is echter heel moeilijk om te zeggen welke ik het liefst zou hebben. Maar als ik dan toch iets zou moeten zeggen zou ik voor de Pagani C9 gaan.
Laat die mulsane en vooral die maybach maar zitten… Verder mogen ze allemaal wel op de oprit. (niet dat dat zou passen…)
Bentley Mulsanne voor mij!!!!!!:D:D:D word er helemaal happy van!
Ik vind de Mulsanne echt helemaal geweldig gestyled eigenlijk. Superfraaie schouderlijn en hele dikke wielen.
aston !!!
ik snap niet waarom die aston martin zo duur is, hij komt kwa prestaties en vermogen en technologie bij lange na niet in de buurt van de veyron
@jeanclaude:
De veyron zou eigenlijk nog duurder moeten zijn!!!
Als VW de ontwikkelingskosten ook in de prijs zou mee laten tellen, was de wagen werkelijk onbetaalbaar.
@Hubert: Een Veyron kost €5,000,000 om hem te bouwen (de prijs van een Super Sports weet ik niet). Het is idd heel dure grap om hem helemaal door te rekenen, maar ik ben er vrij zeker van dat ze die wagen tegen die prijs nog verkocht krijgen. Bij de onthulling van de Veyron Super Sports werden er die dag alleen al 13 orders geplaatst van de 30 beschikbare modellen dus naar de prijs werd er niet echt gekeken.
@xilver:
Volgens mij is da de reden dat er zoveel soorten Veyrons uitgebracht worden, om die kosten toch een beetje te kunnen dekken of in de buurt komen.
Als ik dan toch uit deze lijst moest kiezen : de Phantom DHC.
Wat een geweldige ik heb schijt aan alles wagen. (met de Maybach als goede tweede)
Pagani for sure.
Er zijn ook geruchten dat er mogelijk 2 verschillende Pagani’s uitgebracht worden. Één met Gullwing deuren en een (door AMG speciaal ontwikkelde) V12 en eentje met normale deuren en een (reeds door AMG ontwikkelde) V8 BiTurbo.
Marnik Heijligen
Over laatst stond er al een Zenvo ST1 te koop in duitsland op
autoscout.de maar kan hem nu niet meer trg vinden…
@Marnik Heijligen: probeer Auto Salon Singen eens. Die heeft regelmatig super excoten staan meestal in opdracht van fabrikanten en partikulieren.
Zenvo voor mij!! Blijf het een geweldig ontwerp vinden :D
wat ziet die Hennesey Venom GT er vet uit!:D
Als het uit deze lijst moet zijn dan toch de one 77.
(Maar als ik het geld had een DBS)
De Veyron natuurlijk! Wel in Dark Blue Tinted Carbon! Overigens ik had me voor dat deze €1,800,000 was (maar daar kan ik me in vergissen, er circuleren een hele hoop prijzen op het internet) en om helemaal te zeiken :mrgreen: het is ‘Super Sports’ en niet ‘Supersports’

Blijft een plaatje
http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2010/11/10-2011-bugatt-veyron-super-sport-opt.jpg
@xilver: Weer een meevaller als je ‘m wilt afrekenen! Met het “resterende” geld kun je toch al gauw weer een jaartje rijden met deze bolide!

Ik ga denk ik ook wel voor de veyron hoor. Ik mis trouwens de Maybach coupe in het lijstje!
@C220AMG: De Xenatec Maybach Coupé stond al in 2010 te koop voor een slordige €715k.
http://www.autoblog.nl/archive/2010/12/26/leuke-kerstbonus-koop-een-maybach-cruisero-coupe
@xilver: Moet je gelijk geven, de Mulsanne e.d. stond vorig jaar ook al te koop, dus hoort hij wel degelijk in het lijstje.
@xilver: Wel meerdere auto’s uit dit lijstje zijn al sinds 2010 in productie
@xilver: De Word Record Edition kost 1.950.000, maar daar worden er slechts 3 van gebouwd. De ‘normale’ versies beginnen bij 1.650.000 euro. Uiteraard zijn al die bedragen exclusief belastingen.
@robbie: Ah, bedankt voor de update! :-)
De agera graag. Gewoon lekker brutaal ding, lijkt op geen andere auto en gaat bizard hard. Veyron is voor watjes..
@JamesBond007: Dan maar een watje hoor! Nou kan ik ook niet zo snel zeggen waar een Veyron zo snel op lijkt hoor ;)
@C220AMG:
hehe natuurlijk ben je dan geen watje. 1000pk is niet niks. Maar het ging even om het RWD v.s. AWD gevecht ;)
Pagani en Lamborghini. Die twee zijn de wagens die ik echt dik vind in dit rijtje.

Rolls Royce vind ik een PIMP auto.
Heb ze nooit mooi gevonden. Ik houd niet van bling bling.
Alle VAG onderdelen graag :d
Ik dacht dat ik ooit eens ergens gelezen had dat die nieuwe Pagani minder duur ging worden dan de Zonda maar nu word die nog op 1 miljoen geschat.
@Joeri: Pagani zou een tweede (goedkopere) modellijn overwegen, maar dat wordt de C9 niet. Die zal net zo duur (of goedkoop) worden als de huidige Zonda.
Ik heb wel een zwak voor de Mulsanne. Klassiek en strak en toch modern en elegant ogend. Prachtig!
Misschien zullen weinigen onder jullie het met me eens zijn. Maar doe mij de Maybach maar.

Als ik 400km/h wil gaan neem ik wel een vliegtuig, voor 1,6 miljoen heb je daar net iets meer aan en je bent vrijer en je moet niet speciaal een testbaan afhuren.

Als ik een aston wil die mooi is koop ik me een db7 en moest ik een aston willen die snel en mooi is koop ik me wel een v8/ v12 vantage of db9 die ik dan laat tunen.

De agera en de C9 zijn leuke wagens maar net zo’n beetje te. Je zou al een circuit moeten afhuren om ermee los te kunnen gaan en in dat geval doe me maar een ascari ofzo daar krijg je gratis het circuit gebruik bij.

De Hennesey en de Zenvo, eerst zien en dan geloven. Als ik een hersenspinsel wil kopen zonder het gezien te hebben ga ik wel voor een lekker belgische Edran. Ook “800pk en vederlicht” …

Ferrari laat me koud, en van de lambo heb ik een afkeer.

Als ik wil dat mensen denken dat ik de lotto gewonnen heb en de lokale voetbalploeg ga sponsoren zal ik eens aan de Rolls denken maar dan moeten er natuurlijk wel gouden velgen met diamanten op.


De Bentley is mooi en ongetwijfeld bijna perfect maar hij moet het dan toch afleggen tegen de Maybach.

(dit geschreven zijnde alsof ik de middelen en de levenstijl had om idd zo’n wagens te kopen)


Dus uit al dit lekkers zou ik kiezen voor de s-klasse kloon waarin dictators binnenkort worden neergeschoten.
@Hupke: Persoonlijk. Het vliegtuig is makkelijker voor lange afstanden maar als ik 400 km/h zou willen en kon kiezen tussen een city hopper of een Veyron, nou ik wist het wel ;)
@C220AMG:

Je kan ook iets anders nemen dan een “cityhopper”
zoiet bvb:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e8/Extra_EA-300SHP_at_EAA_AirVenture_2009.jpg/800px-Extra_EA-300SHP_at_EAA_AirVenture_2009.jpg

Als je 400 gaat in een Veyron dan moet je al echt superlange baan of nardo ofzo afgehuurt hebben. Je kan echt niet uitwijken of stoppen aan die snelheden. Je bent dan eigenlijk een 1-D verplaatsing bezig. Tof om over naar huis te schrijven en eens gedaan te hebben. Maar in zo’n vliegertje kan je ten eerste altijd 400km/h en je kan ook nog eens bochten maken ook en je bent sneller ter plaatse (tenzij je tegen J. Clarckson racet natuurlijk).
Voor mij duidelijk de hennesey venom gt. Vond de lotus exige altijd al super, maar in deze brute verlengde versie met een dikke V8, wat wil je nog meer. En meneer hennesey even lief aankijken om het exige s1 front erop te zetten!
“wat mag het zijn voor meneer?” “voor mij een nummer 3 AUB, en geef me ook nog een 4 er bij, is dat mogelijk?” “tuurlijk meneer is dat alles?” “ja dat zal het zijn” “dat is dan 2.100.000€ AUB” “zet maar op de rekening”
@supasweet: rekening= parking
Alles samen 8.750.000 eurootjes. Misschien toch maar eens meedoen aan de lotto…

Maar alleen de Mulsanne is ook goed voor mij. :P
Alle auto’s mogen wel bij mij op de oprit staan. Alleen de Pagani c9 mogen ze wel weer meenemen. ;)
Dit is meer een top 11 van meest nutteloze wagens :-)

Een veyron :-) als je echt wilt naar het zuiden gaan aan 407kmh en alle 20min een bandenwissel wilt, die je natuurlijk vind bij elke lokale bandenboer.

Voor de veyron en elke andere supercar waar je op circuit alle records breekt en op die manier met niemand kan racen en je veel vrienden maakt, die je samen zullen uitlachen als je wagen staat af te branden.

Voor de luxewagens, waar je natuurlijk lekker mee kan gaan shoppen zonder negatieve reacties te krijgen, als je een degelijke parkeerplaats vind.

Geen enkele van deze top11 is betrouwbaarder dan eender welke productiewagen, en kan je zorgenloos op eender welke plaats achter te laten.
Om nog maar te zwijgen ALS het fout gaat, wat je voor problemen zal hebben om die +100k-wagen terug op pad te krijgen. in orde te krijgen.

Alles meer dan een S-klasse, 7-serie of een 911 vraag je gewoon om problemen en die zul je gegarandeerd krijgen! Al is het “maar” vandalisme! En natuurlijk heeft carglass de ruitjes voor de veyron en phantom overal in stock!

Geef mij 1.6miljoen, en ik koop een vakantiehuis aan de Nürburgring en zet een M3 op de oprit van m’n beste vrienden waarmee we elke maand, voor jarenlang daar lekker kunnen het varken kunnen afgeven :-) how about that :-)
@tomofbelgium: “Geen enkele van deze top11 is betrouwbaarder dan eender welke productiewagen, en kan je zorgenloos op eender welke plaats achter te laten.” Misschien een beetje een late reactie, maar ik denk dat er weinig auto’s betrouwbaarder zijn dan Rolls Royce’s! Daar betaal je dan ook voor.

En ik durf te wedden: als jij met je Veyron net zo rijdt als met een normale productieauto, dan gaat ook hij EEUWEN mee!
@Cantago: Ze zeggen vd Rolls dat het de goedkoopste wagens zijn omdat ze je hele leven meegaan.
Misschien valt deze er toch van tussen. Toch weet je ergens wel dat je jezelf toch wel problemen, zelfs met deze zult aantrekken, en ik spreek niet over de kwaliteit.
Meer dagdagelijkse dingen, zoals een buitenspiegel, wisselstukken, ruitenwissers, banden, een raampje in, andere vandalisme, enz enz.

Qua Veyron, ha :-) mijn ervaring is hoe meer power, hoe sneller je rijdt :-)
Ik moet me helaas beperken tot 90pk en dit is zelfs teveel :-(
En toch ben ik ergens wel overtuigt dat elke supercar regelmatig de beentjes moet strekken, en weinig dat respecteren, dus in onze samenleving denk ik zeker dat een Veyron meer lijdt dan je denkt :-(
@tomofbelgium: een kennis van me met een Bentley had dit probleem inderdaad. Kapot achterlichtkapje door fout achteruitrijden (vrouw). Koste iets meer dan ze dachten;)

En die Veyron… Hoe meer power hoe sneller je rijdt is zeker waar. Maar daar zit wel een grens aan! bij 500pk is het leuk, maar bij meer dan 1000pk ga jij echt niet altijd vol gas rijden hoor! Je mag blij zijn als je gemiddeld 25% van het vermogen gebruikt. En af en toe de beentjes strekken moet zeker, maar 400 zul je er niet snel mee rijden, dus voluit gaan zit er niet in. Dat lijkt me beter voor de motor!

En dan nog… Dingen als afgeschuurde velgen en zo zeggen meer over de bestuurder dan over de kwaliteit van de auto. Het zal je zeker veel geld kosten, maar echt aan dingen die vanzelf kapot gaan? Kan het me niet voorstellen.
@Cantago: Verhalen over bentley, tja. Heb zo een vriend met een continental die me vertelde dat hij wel ns een ander stuurtje ging zetten voor €2500 :-) Ken ook iemand met een jonge Daimler v 150.000 en nachtmerries had vd vele elektrische problemen (alarm, tractioncontrol, geen airco zelfs geen raam dat naar beneden ging).
Toen zei ik bij mezelf, dat je jammergenoeg met een S, 7 of A8 niet beter kan zijn :-S
Hij zei me ook nadat hij die Daimler voor €10.000 na 4jaar verkocht had, het liefste met z’n landcruiser en z’n golfje reed. Ha! :-) heeft nu een CLK en een Range Sport en klaagt niet meer :-)

Qua snelheid. Tja, IKZELF :-) met mijn mager budget moest me koest houden met Focus 130pk waarmee ik weekelijks 220 reed. Deed vroeger nogal veel duitsland oa.
Dan berlingo met 60pk 150kmh en nu V40 90pk tss 140-180.
Dus opgaande lijn, 500pk zou ik echt niet willen en zeker niet met exclusieve auto’s.
Moest ik een ferm budget hebben ben ik superblij met een 135i die zich heel mooi gedraagd boven 200.
Nu goed, voor we te ver afwijken, niet dat iemand deze topic nog leest :-) ik begrijp je punt. 400 is niet haalbaar, en ik hoef die wagens ook niet voor bovenstaande redenen.
Een on-opvallende snelle productiewagen
@tomofbelgium: Met een 135i (of nog net iets liever: een 335i!) ben ik ook gewoon dik tevreden hoor. Prima auto’s! Maar als ik het geld had zou ik het wel weten;) Het is juist de potentie die zo’n auto heeft, en de prachtige gezichten van de mensen die je aan zien komen of mee mogen rijden! Lijkt me geweldig!

Realistisch? Nee, een simpele BMW is realistischer. Maar dan mogen we er nog wel over dromen!
ik zou de Bugatti op de oprit zetten. Met een bordje ‘Te Koop’ erop!
..”De crisis is voorbij, bonussen mogen weer of je hebt net je bedrijfje weten te verkopen. Waar moet dat geld dan heen gedragen worden? Een nieuwe auto, met uitstraling en een belachelijk hoge nieuwprijs..”

Hoe dom kun je zijn.. dan kun je net zo goed het geld meteen weggooien.. had ik twee miljoen te besteden.. dan kocht ik er nog geen auto van.. tenminste dus niet zo.. doe mij maar een BMW 1 M Coupe
is een panamera turbo niet duurder dan de 250k van de mulsanne?
@Alwood; maak eens een lijstje van de duurste serie-productie-auto’s…je weet wel, die karren die in onbeperkte oplage gemaakt worden. Dit rijtje kennen we nog van een 1/2 jaar geleden…

OT: de Mulsanne…
Die Aperta is niet het topmodel van 2011, dat gaat waarschijnlijk de opvolger van de 612 Scaglietti worden die in Geneve wordt gepresenteerd (als je de geruchten mag geloven..) Had je dan niet beter die kunnen nemen?
Die is nog niet officieel, dus daar kan je dan moeilijk een prijskaartje aanhangen, of wel? Het enige dat we daarover hebben is speculatie, en daarop kan je moeilijk bouwen in een dergelijk artikel.
the-budel-guy
doe mij de maybach maar
Ik mis de Barbus SV12R ?
Zenvo ST1… oehhhhhh hebbehebbe.
ze vergeten de ssc aero ,ppfffff.
De Mulsanne zou mijn keuze zijn!
doe mij de Lamborghini Aventador maar, ziet er best geinig uit!
maar er gaat natuurlijk niks boven mijn 1.9 tdi ibiza!!
doe mij maar een Bugatti Veyron Supersport
en een Maybach Landaulet voor wanneer ik geen zin het om zelf te rijden.
wel jammer dat ze zoveel kosten
Ferrari SA Aperta natuurlijk! want ik vind het nog steeds een koopje voor zo’n exclusieve ferrari! waarschijnlijk dat je over 30 jaar gewoon weer die 4 ton kan incasseren mocht je in slecht weer terecht komen.
hihi ik kan geen keuze maken. Is allemaal onbereikbaar en daarom allemaal om van te dromen! Als ik met mes op de keel een keuze moet maken dan wordt het toch de Veyron SS. Om 1 hele simpele reden, kan ik die betalen dan is de rest ook aan te schaffen ;)
“Voor weinigen een waardig opvolger van de Arnage”? De Mulsanne is eindelijk weer eens een échte Bentley!
@Tommy2:


Je zegt het toch zelf, de mulsanne is eindelijk terug een echt Bentley.
Lijkt me toch dat het dan geen Arnage/ silver seraph opvolger is. Dan had hij wel op de Ghost geleken.
is die bugatti met of zonder bpm? en alles?
@brenn:
Onderste 2 regels van het topic:

Alle deze auto’s krijgen krijgen het keurmerk Autoblog Bewuste Keuze. Allen nieuw verkrijgbaar en ook in 2011 goed voor een top-spot. Prijzen ex. BTW en BPM

Dus ja, zonder staatskasvulling ;)
@mylvan: nouw dan worden het gezellige “portomonnee leeg trekkes” :)
toch maar een bentley mulsanne is ook echt mooi en redelijk goedkoop in vergelijking met de anderen.
Al kon ik het betalen.. toch maar iets dat minder poenerig is.
Ik vind een ton voor een auto echt het maximale, ongeacht de dikte van mijn eigen portemonnee
Doe maar een Maybach! Snel en comfortabel!
de aston. wat een geweldige bak vind ik dat.
Één maal nummertje 6, in licht/baby blauw en één Maal nummer 6 als daily driver, een donkerblauw tintje met gepolijste alu. accenten. Nummertje 6 wil ik zo mee nemen.
Is het ook mogelijk dat jullie nummertje 10 thuis afleveren.
Bij voorbaat dank.
@frankj: Tweede nummertje moet 10 zijn… Uuuh dus de bestelling annuleren kan niet, breng dan ook maar één maal nummertje zes thuis.
1.650.000(bugatti)euro delen door 250.000 euro (bentley)
= 66 bentleys. Aan u de keuze.
@patrolhaid: Speltip 15, gebruik een rekenmachine :lol:
@GOD: lol
Er zijn toch nog wel meer auto’s dan die eerste 9 die meer dan 250 000 euro kosten denk ik….. maar is wel leuk lijstje…. :-)
sorry rekenmachine van oude samsung gebruikt, werkt blijkbaar niet zo goed.
p.s. Heb pas sinds acht uur vanavond autoblog “account”
moet nog een beetje leren.
@patrolhaid: je kan 6,6 Mulsanne’s kopen.
@robbie : dan laat ik een race parcour bouwen en koop ik een m3, dan komt de prijs nog overeen!
Ik zou gaan voor de Aventador of Agera. Geen Veyron Super Sport, die is lelijk.
En de Mercedes-Benz SLR Stirling moss dan?
[quote]Volgens mij is da de reden dat er zoveel soorten Veyrons uitgebracht worden, om die kosten toch een beetje te kunnen dekken of in de buurt komen.[/quote]
Dat kan natuurlijk helemaal niet: als ’t echt $5mln. kost om één Veyron te maken, dan heb je alleen maar MEER verlies als je er meer van verkoopt.

Verder, @Alwood: als je een top 10 maakt, begin dan a.u.b. met nummer 10 en niet direct met nummer 1!! Dat is natuurlijk totaal verkeerd om.
@vroemvroem: is geen top 10
best wel duur spul
maar ook wel ext
bijna iedereen zit er hier dik naast. de aventador is gewoon dè auto die je geld waard is, indien je toch zoveel geld spendeert. het is sneller dan de veyron ss op de topgeartrack. m.a.w. handeling is beter. als je hem groter wilt, wachten op de estoque is een optie.
Alle auto’s mogen zo mijn oprit op.
Mijn budhet voor een auto is 250 milj…. 15.000 euro daar heb een goeie bak voor!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).