In het echt: Merdad Cayenne 902 Coupé

Auteur: , 61 Reacties

De gelikte persfoto's van de tweedeurs Cayenne uit de stal van Merdad hadden we reeds gezien. Maar hoe oogt zo'n toegetakelde SUV-coupé eigenlijk in het echt? Welnu, dat kan je zelf beoordelen aan de hand van de volgende foto's.

Tuner Merdad -ooit werkzaam voor Gemballa en Co.- is van mening dat je die twee achterste deuren op een Cayenne niet bepaald nodig hebt. Ben je in het bezit van Porsche’s SUV en breng je hem bij deze toko langs, dan zullen ze er met alle plezier een heuse ‘coupé‘ van maken. Ook hangen ze de corpulente Duitser gelijk vol met nutteloos veel plastic en schroeven ze het motorvermogen naar wens een stukje op. Een Cayenne Turbo kan na een pk-behandeling maximaal 760 pk meekrijgen, goed voor een 0-100-sprint van 4,4 seconden.

De tijd was voor Merdad rijp om de eerste lading in-het-echt-foto’s het web op te slingeren. Die kan je HIER bekijken.



61 reacties

nee idd niet, de achterdeuren zijn compleet overbodig. wat is dit ding sexy in zwart
Als je dan toch een Cayenne wilt rijden. Dan zo :D
Ik heb hier wel eens erger toegetakelde Cayennes voorbij zien komen…
zo dat is echt super netjes (L)

doe mij der maar een.
@dylan: Daar moet ik je gelijk in geven.. ik vind hem ook zeer netjes. Een leuke concurrent voor de Range Rover Evoque 3 deurs. Waarbij ik moet aantekenen dat ik laatstgenoemde veel meer stijl vind hebben.
@Freewarefreak: Lekker “appels met peren” vergelijk weer. Deze auto’s (getuned of niet) zitten toch in een totaal anders mark segment.
@Donstil: Daar heb je wel gelijk in.. een Cayenne staat wel wat hoger in de markt. Ik baseerde mijn opmerking op de 3 deuren, SUV, hoor hier regelmatig de naam Cajun vallen, etc, dan ga je al snel die kant op.
een veel te grote 3d hatchback :s doe mij maar een gewone cayenne turbo..
Ziet er uit als een grote golf
@stihl: http://www.pearle.nl/
@RickB:
Persoonlijk vind ik dat het van de zijkant ook wel wat weg heeft van een Leon…
@koluh: met name de achterkant op foto 1
@koluh: dat was het eerste wat ik dacht: een grote leon, met name de achterkant
Zie hier, de nieuwe Cajun! haha :P.. Doe mij maar gewoon een Turbo S.
super dikk
@Xerxes:
Die Rick ;)
Ik doe mijn naam geen eer aan door deze vraag te stellen maar toch doe ik het.
Ik was laatst Top Gear aan het kijken en toen kwam er een een filmpje langs over de Ferrari 458 Italia, prachtige auto, 4,5 liter V8, 570 pk en 540 nm koppel.
Ik ben al langer lid van autobladen en Autoblog en ben dus niet bepaald ‘autovreemd’. Toen vroeg een vriend: ‘Wat betekend koppel eigenlijk?’, Waarin wordt het gemeten?, wat produceert het? en waar komt het vandaan? en is een hoog koppel beter dan een laag koppel?. En hoe komt het dat diesels vaak hoger koppel hebben dan benzine motoren?
En erg genoeg kon ik er niet echt antwoord op geven. Kan iemand alsjeblieft, in normaal Nederlands antwoord geven op deze vragen. Voor mij en voor men vriend:P
@misteralmostknowitall:

Koppel : Snellere acceleratie
PK : Hogere snelheid.

Benzine: Heeft meer PK dan een diesel. Kan hogere toeren draaien dan een diesel.

Diesel : Heeft vaak meer koppel dan benzine. Heeft de meeste koppel al bij lage toerental.

BEN IK FOUT? Corrigeer het please ;)
@misteralmostknowitall:

http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/16/koppel-of-vermogen-wat-is-beter

Dit is wel een duidelijke uitleg.

Heel kort: koppel is de kracht van de motor, pk is hoevaak je die kracht beschikbaar hebt.

Vrachtwagen: heel veel koppel, dus heel sterk
formule 1: weinig koppel, heel vaak beschikbaar (hoge toeren) dus heel snel.
@Mao: Hartstikke bedankt!
@misteralmostknowitall:

Kleine moeite ;)

Hier is ook wel het een en ander te vinden.

http://www.amt.nl/
@misteralmostknowitall: Post je dit in alle topics? Robbie heeft het allang beantwoord.
@Freewarefreak: Jezus sorry hoor, ik heb heb geplaatst bij twee artikels en ik wilde gewoon antwoord op een vraag. Excuses als ik je irriteer met het plaatsten van een vraag, vind je het vervelend? Ga gezellig naar een andere sites met mensen die alles al weten.
@misteralmostknowitall: excuses aanvaard. ;)
Laten we een lelijke maar wel praktische Porsche pakken en hem onpraktisch en nog lelijker maken..
Weten we tenminste zeker dat ie alleen nog door voetballers gekocht wordt..
@Mich: GOzert, je hoeft hem niet te kopen, en de kans dat jij hem in levende lijve ziet is nihil!
Jesse van Dalsen
Dit is toch geen Porsche meer..
Dan kan hij nog zo snel zijn, dit hoort gewoon niet :'(
@Jesse van Dalsen: Want? Een Porsche hoort geen coupe model te zijn?
@misteriknownothing
koppel is de trekkracht, gemeten in newton meter, dat is: de kracht van 1 meter uitgeoefend op een arm van 1 meter.
Een raceauto met 1000 pk en 100nm trekt geen caravan. Een diesel station met 150 pk en 300nm wel. Pk is het vermogen om toeren te maken en dus te accelereren, NM is het vermogen om massa te verplaatsen.
oeps typefoutje NM = nm.
nog keer fout: Nm
Achja ziet er niet lelijk uit maar compleet nutteloos in de benelux. Wat kan je daarmee nu doen. En wedden dat hij stuk gaat eens je 10 meter in een bos zit? Met zo’n grote velgen en veel plastiek, da’s om problemen vragen dan. Typische wagen dus voor mannen met een te kleine piemel of vrouwen die al aan hun 3de facelift zitten om er weer 3 maal 7 uit te zien.
ik vind hem een beetje in elkaar geduwd..
Prima toch? Zowel van buiten en binnen heel acceptabel. Deze mag blijven.
Heerlijke wagen! Doe er maar 1, onee, 2!
dit in het matzwart
deze stond ook in essen
De nieuwe Cayenne is nix en wordt ook nix. Ook niet met al die tupperware
En ik vind het verdacht veel op een auto lijken. Overigens een best wel mooie auto moet ik zeggen, ziet er beter uit dan een normale Cayenne. En natuurlijk is dit een nutteloos stuk automobiel, maar dat is pakweg een RR Drophead ook.

Trouwens, an sich kan een auto niet nutteloos zijn, de bestuurders ervan des te meer. ;)
Als drie deur opeens veel meer Porsche om te zien ,maar al dat overbodige plastic mag er van mij weer af .
Velgen zijn een beetje te groot iets minder graag met wat dikkere banden (mijn mening).
Best lekker, en zeker mooier dan het origineel!
erg vet alleen die binnekant lijkt wel een beetje op een Hot Wheels autotje,liever mooi creme of donkere cognac kleur
Uit de kluiten gewassen hot hatch! :D
Geef mij maar een Nissan Murano CrossCabriolet. 8)
http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2010/11/muranocrosscab.jpg
ik vind de SUV versie toch stoerder!
nou nog goed verlagen en je hebt een gewone sportcoupe…
Ben totaal niet voor porche, maar die is zeker en vast te pruimen.
Als het persé een Cayenne moet zijn, is dit toch wel een van de mooiste exemplaren. Kwijl….
Waarom noemen ze zulke modellen tegenwoordig toch coupé? Wat een bullshit, net als de scirocco, dat is gewoon een hatchback..

Don’t get me wrong, ziet er wel gaaf uit maar die benamingen tegenwoordig is gewoon kletskoek!
@juanos: Cajun betekent dan coupé in het Spaans?
Eerste wat ik dacht: Seat Ibiza (toch in de zijlijn)… dit is gewoon een dure hatchback… Porsche lijkt zich te willen mengen met deze markt. De flair en flamboyance van het merk gaat er zo aan: ipv ‘ik heb een Porsche’ -‘aamaaai’ wordt het ‘ik heb een Porsche’ -‘leuk seg.. ik ook’
@ geertje, nee man het is van achteren net een Nissan Almera
http://offsite.hadez.org/aoc/almera_sport/coil_back.jpg
Ik vind dit wel wat eigenlijk! Kijk, ze zijn er nog niet, maar stel je eens voor dat ze ‘m nu ook nog een meter lager maken en een ton lichter!

Dan heb je een sportwagen! Van Porsche, weird!!!
Ik vond hem er eigenlijk beter uitzien op de persfoto’s… maar ik vind het nog altijd geen mooie wagen zo…
Ik vind het er wel goed uitzien! zeker voor een cayenne, alleen de rest van de opsmuk vind ik iets te overdreven, het kan dus wel beter, maar 2 deuren zijn beter dan 4.
Interieur zeker oké maar lak liever in mat wit of zo
niet?
1 woord: Dik.
Iedereen mag van de Cayenne vinden wat hij/zij wil. Ik zeg “zet hem maar op de oprit”
Heb deze in het echt al mogen aanschouwen, vanbinnen en vanbuiten. Prachtige wagen, deze foto’s tonen niet wat hij écht is :(
Zeker een mooie auto.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).