Dit is de Land Rover Defender X-Tech Limited Edition

Auteur: , 39 Reacties

All terrain mogelijkheden met een "raw and edgy" saus eroverheen. Dit is de eerste wereldprimeur die te zien zal zijn op de altijd weer donders spannende beursvloer in Brussel mensen. Dit is de Land Rover Defender 2011 X-Tech Limited Edition.

Er wordt gefluisterd dat de heer Autoblogger speciaal voor jullie naar Brussel is gegaan. Voor de allerheetste shows worden alleen de grootste veteranen van de redactie ingezet natuurlijk en hij zal ongetwijfeld zorgen voor live beeld van deze lekkere Land Rover Defender.

Ok, bovenstaande alinea komt misschien wat cynisch over maar echt, deze Defender ziet er prettig uit, in my humble opinion. De lak op dit fraaie apparaat wordt verkocht onder de naam Zermatt Silver en wordt gebruikt in contrast met Santorini Black op het dak en de wielkasten. De zwarte 16 inch lichtmetalen velgen heten “Saw Tooth” en maken het plaatje helemaal af.

Land Rover Defender X-Tech

Het interieur is afgewerkt in de kleur Ebony en de de stoelen worden voor de helft afgewerkt met leer voor een luxe, verfijnde afwerking. De X-Tech is gebaseerd op de 90 Hard Top Commercial Defender voorzien van de bekende 2.4 liter common rail diesel. De Defender is bijna uitgerangeerd en deze Limited Edition is voor de liefhebbers ongetwijfeld een hebbeding. Deze “Defender Rough” is verkrijgbaar vanaf eind maart en heeft een vanafprijs van € 35.499 excl. BTW en BPM voor de 90 Hard Top Commercial en € 81.500 incl. BTW en BPM voor de 90 Station Wagon (personenauto).



39 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Heel cool. Duur. Zit en rijdt alleen voor geen meter. Blocking issue: parkeergarages.
Je ziet het plaatwerk gewoon bobbelen!
@Jochempie:
dat heb je nu eenmaal met gepopnageld aluminium.
@Hubert: en 50 jaar geleden deed niemand daar moeilijk over!
@Jochempie:
… en nu koop je hem juist daarom.
Hoef je ook niet meteen in paniek te raken als er iemand z’n winkelwagen tegenaan rijdt.
@Hubert: Met alle respect, ik denk dat iemand voor veel minder geld een auto met deuken kan scoren.
@Jochempie: maar heeft die ook de zelfde eigenschappen en specialiteiten?
@Jipp: Sure! Bijvoorbeeld…….. Een Suzuki Jimny :P
@Jochempie: ook die is goed, maar niet zo goed als een DEF, een jimny heeft nogal eens last dat hij zo klein is, kan goed in het nadeel werken…
@Jochempie: Overigens zou ik dan voor een wat oudere Samurai gaan, daar reden de kappers nog niet in…
Voor dat geld mag er wel wat meer luxe op het dashbord
Ongelofelijk dat een auto die duidelijk niet zo goed is afgewerkt, niet echt luxe is en op de openbare weg niet eens een goede auto is, na al die jaren toch nog goed verkoopt (aan hoge prijs dan nog wel) zonder ook maar enige technische updates (motoren daargelaten).
tjah handig voor die diepe plassen die we hier in nl hebben.
maar wat moet je met zo’n aftands ding hier? als ik een serieuze 4×4 wil neem ik wel een landcruiser of een pajero die blijven tenminste heel.
@paulusrx7: alsof een DEF niet heel blijft? het voordeel van die wagens is dat je juist hier nog aan kan sleutelen als het moet…
@paulusrx7:

Helaas moet ik bekennen dat de Landcruiser de Defender de laatste 15 jaar is voorbijgestoken voor wat betreft reliability en het rijdende houden in extreme situaties.
Maar ik wil niet voor Taliban uitgemaakt worden, dus blijf ik dromen van een Defender.
Mensen die hier zeuren over kwaliteit, rijgedrag en afwerking snappen het concept Defender niet.
Die moeten maar snel in hun Kia SUV gaan zitten uithuilen.
Deze auto is een ikoon en gewoon het gaaftse wat je kunt rijden.
Back to the roots…
@Hubert: En ondanks dat het dan een werkpaard achtig oud ontwerp is, vind ik dit er toch behoorlijk mooi uit zien. Oke, het is geen Range Rover, maar zo is het concept ook niet bedoeld.

http://www.autoblog.nl/gallery/Land-Rover/Defender_X-Tech_Limited_Edition_2011/Land_Rover_Defender_X-Tech_014.jpg
komt niet naar NL, tenzij ze er een nieuw blok in hangen of een grijs kenteken variant maken…

Verder wel een nette machine, maar eigenlijk moet je een Defender natuurlijk zelf maken ;) De extra’s dan, de basis Defender koop je natuurlijk…
Het gaat om het karakter van zo’n ding.
110 X-tech. Netto €33427.
BTW €6352. BPM €40121. WTF!
BPM is vooral jaloezie (CO2) tax. En dan mag je ook nog de normale brandstofaccijns betalen.

OT: ik zou de pick-up versie nemen, als het om klassieker potentieel gaat. De korte.
Is zeer mooi, maar ik heb een normale Defender 110, en veel verschil is het niet hoor. Een ander kleur van hard plastic, want speciale lichten en leuk kleurtje…
Ik ben content met de mijne :p
Grappig dat ze er banden met de naam WRANGLER onderzetten. :D
Geweldig stoere uitvoering zeer geschikt voor mudding,
zie you tube defender someren geert pim
ja defender staat nu niet echt bekend voor zijn waar voor zijn geld garantie. Dat na twee jaar de ruiten achteraan beginnen te rammelen weten ze bij landrover de perfecte oplossing, spuit ze toe met siliconen zeggen ze droog weg aan de telefoon maar who cares. Als je het te duur vindt, koop het dan gewoon niet. Er zijn er genoeg die het wel willen betalen.
Defender is al jaren de baas in zijn vak, als je luxe wilt koop je maar een vogue. Was altijd heel erg weg vab de defender die aan het einde van layer cake wordt getoond, zo een botte huurling/jungle uitvoering
Zwart leer en geborsteld allu! Nice !
Blijft een prachtig icoon dit, zeker in deze uitvoering is ‘ie gaaf om te zien.
De Defender werd niet voor niets verkozen als ‘The Greatest Car of All Times’ door Top Gear!!
graag de 4 deurs versie zoals op de foto’s getoond!

Defenders zijn raspaarden waar geen enkele 4X4 tegen op kan, op de weg zijn ze misschien niet comfortabel, op de zandweg wel! Daarbij altijd makkelijk zelf te repareren, als er al iets kapot kan gaan!
Ik zou toch liever gaan voor deze defender.
Stukken goedkoper en ziet er nog mooier uit.

http://www.landrover.com/content/874400/874414/pdf/defender-pricelist-classic.pdf
@Hubert: Heb ik laatst zien staan, bij de dealer in Arnhem, echter, met die wagen moet je alleen in de zomer gaan toeren, en genieten van het leven…
@Jipp:
Tuurlijk, in de winter geniet je van je 110.
@Hubert: Precies, juist die heb ik vooral met de sneeuw een stuk meer zien rijden dan normaal, wel een aantal op leeftijd….
Uhmm.. Dat wordt nog eventjes door sparen pff. Jammer :-(
Mooi hoor, maar zou liever voor een fractie van de prijs een oude defender kopen :)
De Defender blijft de baas :-)
Zal er volgende week eens gaan inzitten ;-)
ziet er mooi luxe uit en ook weer eenvoudig maar teduur voor de kwaliteit.
HAHA mag je houden! :D

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).