Betrapt! Dit is de gefacelifte Saab 9-3!

Auteur: , 34 Reacties

Voordat Saab de huidige 9-3 eind 2012/begin 2013 met pensioen stuurt krijgt het model nog 1x een opfrisser om de verkopen enigszins op peil te houden. Eigenlijk was Saab van plan om deze lichtjes gefacelifte Saab pas in Geneve te onthullen, maar het eerste beeld is nu al uitgelekt.

In een TV interview met Victor Muller waren wat (recente) beelden uit de Saab fabriek gemonteerd en toen diehard Saabfans die beelden bekeken viel het ze meteen op dat er een ‘vreemde’ 9-3 van de band afrolde. Dat bleek dus de (lichtjes) gefacelifte 9-3 ‘Griffin’ te zijn. Wat kunnen we verwachten voor deze facelift? Zoals je bij de rode 9-3 kan zien is de voorbumper enigszins aangepast (oa rondom de mistlampen) en ook lijkt de grille wat anders te zijn van vorm.

Daarnaast schijnt de 9-3 hetzelfde 2.0T motorblok onder de motorkap te krijgen als de 9-5. Dat zou betekenen dat het vermogen stijgt van 210 pk naar 220 pk. En de boel zal ongetwijfeld ook een stukje zuiniger worden. Ook verwachten Saab-watchers dat de 9-3 Sport Estate leverbaar zal worden met nog zuinigere dieselmotoren. Ook schijnt het interieur wat opgefrist te zijn. Wat hier allemaal van waar is zullen we waarschijnlijk in Geneve te horen krijgen. (via: saabsunited.com)

PS Nog even voor de zekerheid. Dit is dus NIET de gloednieuwe 9-3 die door Jason Castriota ontworpen zal worden. Dat model zal pas ergens in 2012 onthuld worden. Het model dat we hier zien is een laatste opfrisser voor de oude 9-3.
Saab 9-3 facelift

De huidige Saab 9-3, spot de verschillen!

Huidige Saab 9-3

PPS Het interview met Victor Muller kan je hieronder bekijken:



34 reacties

Lekker vergelijken met zo’n donkere foto! Toppertje!
@FungHo: er staan 2 foto’s van die rode 9-3 in het artikel he ;) Of is iets meer moeite doen teveel gevraagd?
Dat interview is best lachwekkend. Ik vraag mij af of deze vrouw uberhaubt wel op de antwoorden zit te wachten en vervolgens begrijp wat er verteld wordt. Ze laat zo veel kansen om door te vragen liggen…
.
Wat betreft de facelift: Euh… Duidelijk ;)
@timmy: er hadden idd wat betere vragen gesteld kunnen worden. Het ‘probleem’ is alleen dat je nogal sterk in je schoenen moet staan als je Victor wil interviewen. Hij zal het namelijk altijd ‘beter’ weten. Je moet echt alles cijfers, feitjes en andere dingen weten om goed met hem het gesprek aan te kunnen. Helaas zal dat bijna niemand lukken.
ik weet het! er zitten geen koplamp spuiters dingen op…
ondanks dat bijna niemand meer een saab durft te kopen, blijven de modellen die maken mooi. ben benieuwd naar de echt nieuwe 9-3.
in foto 1 staat er iemand voor met een karretje, in foto 3 niet!

*noumaarhopendatikgewonnenheb*
Tsja. Een Insignia doet hier niet voor onder. Oh wacht, het IS een Opel!
@zdev: jij wacht op onze Svenska!
@zdev: Al zullen sommigen dat zeggen van een Maserati, bij een Saab 9-3 blijft het te duidelijk dat het toch wel meer een Opel is.
@zdev: idd , kvind de 9-3 ook mr niks (al outdated) , enkel voor de badge kopen mensen het ( persoonlijk vind ik de saab badge maar niks)
Ik vind de 9-3 nu écht niet meer kunnen..
Groter Saab embleem in de grill :P
die donker grijze 9-3 die er achter staat is ook nog de ”oude”.
ik zie dat grotendeels de gaten in de bumper wat groter zijn geworden maar dat is het dan ook
de zwarte vakken enfin, ‘luchthappers’, waar de mistlampen inzitten zijn nu à la 9-5 maar voor de rest zie ik weinig verschil. op de tweede foto is de grijze wagen achter de rode volgens mij nog een oude dan?!!
Een nieuwe bumper. Spannend… Als we dit nou gewoon een model jaar update noemen dan heeft de Saab 9-3 niet de zware last van 2 facelifts te dragen.
@mashell: Ja inderdaad een update. Snap echt wel dat Saab hier geen vette investering meer in gaat doen. Volgend jaar komt de nieuwe. Zo is die weer vers en kan hij nog een jaartje mee.
@mashell: Tja, vinden we de Mercedes C een facelift? Of de Ford Mondeo? Die zijn net zo minimaal.
Vind de Saab 9-3 een paar jaar terug wel de best geslaagde facelift in jaren gehad hebben. Op wat verouderde techniek na hebben zelfs de 180pk diesels nu wel 119gr CO/km, nog een paar grammetjes eraf en ze zitten in de leukere bijtellingsklassen.
Wereldschokkend!
Saab logo staat ook anders in de grill..
komt goed met Saab, heb de 9-3 altijd al knap gevonden en nu met deze kleine facelift komt ie wat meer in de lijn van de nieuwe 9-5 en 9-4… mss komt de achterkant ook wel met een doorlopend achterlicht… ben benieuwd!
klote voor saab, maar ach, wat maakt het.

en hey!
waarom is dat filmpje in het chinees, euh zweeds?
@duckje:
Omdat het me een Zweeds programma lijkt,
En ik neem aan dat Victor Muller geen Zweeds kan spreken doen ze het in het engels met Zweedse ondertiteling eronder.
ik kan et niet echt goed zien, wacht wel op foto’s vanuit saab zelf :P
Ze hebben er een nieuw kleurtje op gezet?
Het grootste probleem van de 9-3 vind ik al een tijdje dat de voorkant behoorlijk scherp/strak gelijnd is, terwijl de rest van het ontwerp een veel vloeiender ontwerp is. Dat kan mooi zijn, maar bij deze auto botst het.
Dit verschijnsel komt helaas vaker voor bij auto’s waarvan (vooral) de neus een vrij ingrijpende midlife face-lift heeft gehad.
Dat sjaaltje van die Victor, diep in zijn hart blijft het toch een truienverkoper… Niks mis mee maar mode types hebben het zwaar in de door techneuten gerunde automotive.
Bij de eerste facelift was ie al gedateerd.. (behalve neus)
Ik ben benieuwd naar het interieur. nog even wachten op geneve dus :)
Iets ronder vooraan, zowel de bumper als de grille. Niet mis. Maar wel tijd voor de nieuwe. Het is nog niet zo erg als Rover, maar ze mogen toch niet meer te lang verder boeren met hetzelfde model. Zeker aangezien dat model het belangrijkste is van het gamma.
Ik zie er echt geen verschil in… Is echt miniem gewijzigd…
Jammer.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).