100 procent officieel: 700+ pk sterke Pagani Huayra

Auteur: , 134 Reacties

Vorige week lekten de eerste plaatjes uit (voor en achter), en kon de wereld alvast kennis maken met de vorm van de Pagani's Zonda-opvolger, de Huayra. De reacties waren niet overwegend positief, maar nu hebben we meer, en scherpere beelden van de supercar.

Het lijkt er op dat Pagani na het lekken van de eerste informatie maar heeft besloten de Huayra vervroegd openbaar te maken, want we hadden immers nog één teaser tegoed. Maar dit geeft ons wel de gelegenheid om de supercar eens goed vanuit alle hoeken te bekijken. Mijn mening is er in ieder geval iets positiever op geworden.

De belangrijkste feiten op een rijtje: De Italiaanse supercar heeft een carbon-titanium monocoque frame, en de onderdelen van de body zijn van carbonfiber gemaakt. Door flink op lichtgewicht materialen in te zetten weegt de Huayra slechts 1.350 kg. Achter de bestuurder ligt een hele dikke 6 liter grote AMG-V12 met twin turbo’s. Deze beul weet er een vermogen van meer dan 700 pk en een koppel van meer dan 1000 Nm uit te sleuren. Elke pk hoeft dus iets minder dan 2 kg voort te bewegen. De achterwielen worden middels een zeventraps sequentiele versnellingsbak van hun aandrijving voorzien, en geschat wordt dat de 0-100 in 3,2 seconden gaat.

Misschien moeten we in de loop van het jaar maar eens een duotestje met de Huayra en de LP700-4 regelen? Een video met beelden van de nieuwe Pagani kan je HIER vinden.

Technical Specs:

– Engine: Mercedes-AMG V12 Bi-Turbo M158
– Displacement: 5980 cc
– Power:> 700cv
– Torque:> 1000 Nm
– Transmission: 7-speed sequential cross. AMT robotic system with driving programs
– Length: 4605mm
– Wheelbase: 2795mm
– Height: 1169mm
– Width: 2036mm
– Dry weight: 1350 kg
– Weight distribution: 44% front 56% rear

Dan hebben we nog een filmpje voor jullie waar voor een bevoorrechte journalist het doek letterlijk van de Huayra wordt getrokken. Hieruit blijkt dat je ook je herdershond kunt laten schrikken met de Huayra. Zou het de styling of de motorbrul geweest zijn?



134 reacties

Dat zal dan wel snoeihard gaan, 730pk op 1350kg. Het uiterlijk valt me mee, maar het is nog steeds niet moeders mooiste.
wow.. ik vindt em nu toch wel errug lekker!! vooral dat interieur!! met die tellertjes voor je neus !! goed gedaan pagani!
Het interieur is naar mijn mening ook te druk en te glimmend. Het geluid daarentegen is gewoon pure porno.
Vind hem erg mooi en de neus van de auto die er op vorige plaatjes twijfelachtig uitzag blijkt dus helemaal niks mis mee. Snap alleen totaal niet waarom men dit spaceship interieur in zo’n auto zet en er vervolgens mee wegkomt.
Pff… moet toch mijn mening wat bijstellen. Eerst vond ik ‘m geweldig om te zien, nu is dat een overtreffende trap daarvan. Moet er nog het juiste woord voor bedenken.
Wat een wagen zeg.
@rotarypowah: Het juiste woord is misschien… Pagani.

Je weet wel. Cool, SuperCool, ÜberCool, Pagani.
-=edit: check=-
Och, hij voldoet aan alle eisen die er aan een Super Car gesteld worden.
Om met Richard Hammond’s woorden te spreken : And the body designed by a twelve year old.
in 1 woord : geweldig.
dit ding is echt doodziek precies zoals een hypercar er uitmoet zien vreemd, onderscheidend, modern
wat een apparaat heerlijk!
slechts 1350 kg? netjes pagani!
Het zij-aanzicht is echt gaaf, maar de voor- en achterkant zijn verschrikkelijk!
wat zijn die pishoudertjes op de voorstoelen?
En voorkant heeft wat weg van een enzo….
@tuuttuut: bij nader inzien toch niet echt… :-D
@tuuttuut: Is om de stoelen te verstellen
@OJSpots: lekker handig
T lijkte erop dat het weer een echte Pagani is. Ultralicht, lomp veel vermogen, en styling verzorgd door een alien van 12 jaar oud…. Ik ben benieuwd hoe ie gaat rijden, maar als ook dat weer ok is, dan wordt dit DE hypercar van dit moment. Sorry Lambo…
@dondeboer: Dit ding wordt 2 tot 3 keer zo duur als een Aventador. En dan heb je nog gewoon een AMG-motor. Neemt niet weg dat het een zeer brute bak is! Alleen het interieur krijg je koppijn van. :(
@Tommy2: Als je er genoeg geld tegen gooit, willen ze dat interieurtje wel aanpassen naar jouw persoonlijke smaak hoor…
wat zorgt er toch voor dat die AMG motor zoveel koppel produceert vergeleken met alle andere constructeurs… Niet enkel in deze wagen, maar ook in alle andere AMG modellen.
@poeperman: Veel inhoud in combo met turbo’s. N/A haal je zoveel koppel bijna niet.
@poeperman: die mannen bij AMG leggen hun doel duidelijk op veel koppel. italiaanse autobouwers leggen duidelijk hun doel op de PK’s. en met turbo’s en/of een grote motor is het vrij makkelijk veel koppel te maken. let ook maar eens op het max.toerental van de AMG blokken. die is niet hoog zoals bij de schreeuwende italianen die met gemak dik 8000tpm maken. de SLS AMG houd het bij 7200tpm (daar stuitert hij in de begrenzer) voor gezien. is te moeilijk uitleggen, maar heeft met heel veel factoren te maken, zoals inlaatkanaal vorm/lengte/diameter, hoek van de kleppen, nokkenasprofielen, vliegwiel(gewicht), onstekingstijdstip, diameter zuiger, krukas enzo. eigenlijk eht hele motorblok heeft invloed op het karakter.
Prachtige, uitgebalanceerde wagen, alleen jammer vd styling van de achterlichten, voor de rest is ie volgens mij dicht bij perfectie als je’m int echt zou zien..
@Stratos: …en ik ben 32, geen 12…, okay, de binnenkant is a bit much…
Ik blijf de Zonda mooier vinden!
Een Lambo is saai in vergelijking. Ik vind hem prachtig. Maar hoe doe je de vleugel deuren dicht als je er in zit?
jonkerswheelstore
Tja, wat moet ik ervan zeggen, vermogen meer dan zat.
Geluid, vind ik wat minder vergeleken bij de vorige…
Looks, tja, het zal weer wennen zijn, maar ik moet nu idd aan een alien of een lotusblad denken…
Interieur, het lijkt wel een kerstboom, maar daarom ook superstoer….
Misschien over een tijdje dat mijn mening bijgesteld wordt.
jonkerswheelstore
en hoe spreek je nu in hemelsnaam die naam uit?
Ik vind enkel de zijkant een beetje “kaal”. Verder een geweldige machine. Zal scheuren (inclusief trommelvliezen)
Ik vind ‘m niet heel mooi…maar ook niet lelijk. Vooral de voorkant vind ik niet mooi, imo een té brede muil.
Het geluid..tja het klinkt heel turbo-achtig. Niet zo mooi…maar de prestaties en het gewicht daarentegen maken dit een echte supercar.
@Gideon
“A super sports car doesn’t have to be pretty, it has to be mad! With machineguns on it and stuff like that…” aldus onze vrienden van TG. Het is Horacio Pagani weer gelukt, als je het mij vraagt…
@QuattroBoy: Daarom ben ik ook geen fan van supercars, ze worden nauwelijks gebruikt waar ze voor bedoeld zijn. De Zonda vond ik daarentegen wel een mooie auto. Maar gelukkig is smaak persoonlijk…
Als het echt hard moet gaan geef mij dan maar een Ariel Atom V8.
@Gideon: Ze zijn bedoeld om show te geven, en te tonen hoe rijk je bent, en om te bewonderen en te kwijlen, en af en toe eens een heel harde kick te krijgen.

Lijkt me dat ze wel degelijk gebruikt worden waar ze voor bedoeld zijn.
@Esprit_de_Flandre: Als je dat beschouwt als er fatsoenlijk gebruik van maken, dan is het toch zonde hoeveel dat je de technische hoogstandjes die er in gestopt zijn zo weinig gebruikt? Hetzelfde geldt voor de Bugatti Veyron, ik denk dat er maar weinig zijn die voorbij de 350km/u zijn geweest…
@Gideon: Dat is idd niet fatsoenlijk, maar wel waar ze voor gemaakt zijn. SUV’s worden ook gemaakt om door de stad te rijden. Jammer, maar waar…
Geen achtervleugel… Ben benieuwd hoe het weggedrag van deze machine zal zijn!
@Johan82: Check in vorige Items over de Huayra maar eens de pics: duidelijk een variabele achterspoiler, en een flinke ook nog.
In het zilver graag! Die velgen en bronze-kleur vind ik maar niks! Het interieur is een meesterwerkje, maar staat veel beter bij een spyker.
Dan maar wachten op de Pagani Huayra R ofzo!
Ik vind hem nog steeds, vanaf het begin al, erg strak! Wat een mooie bak zeg!
De velgen zijn echt super mooi
Je kunt veel zeggen, maar dit is toch wel erg lekker!
100% officieel? das tamelijk dubbelop, als het 75% officieel is is het nog niet officieel/onofficieel :). Sorry vind dit beetje te schreeuwerig verwoord.
Wellicht, maar aangezien er al eerder persplaten waren uitgelekt, en dat ook als officiele info wordt gezien, dient het voorvoegsel om zich daarvan te onderscheiden.
hoe duur zal die worden? 6 euroton?
@Johan-SV: Tel er eens 2 tot 3 euroton bij op.
Dat denk ik tenminste.

OT: Wat een heerlijk machien! Ik mis alleen een klein spoilertje, of een enorme picknicktafel.
@BmwMPower: Wacht nog een paar jaartjes, als het model wat ouder word zullen ze wel een übersport versie uitbrengen. Met spoiler (zie:Zonda R)
@Johan-SV: ze zeggen meer dan een mil ;)
Zelfs die hond wordt er geil van. Inderdaad wel een leuke auto, maar dat dashboard vind ik echt niks, je moet echt goed kijken welke knopjes er waar te vinden zijn en bovendien vind ik het zwaar kitsch. Maar zeker weten dat dit in de smaak valt van de sjeik ;) doelgroep gevonden dus :D
Een echt kunstwerk. Kopen, niet op kenteken, en 10 jaar naar kijken, plus af en toe op het circuit. Dan is het nog betaalbaar in dit CO2 boete land. Of kijken hoe de Chinezen er mee aan de haal gaan.
Gelukkig is er ook nog plaats voor de koffers.:lol:
Maar is er al meer bekend over de werking cq. nut van de beweegbare spoilers voor. En of de spoilers achter onafhankelijk van elkaar bewegen?
WAT IS DAT VOOR GRUWELIJK LELIJKE OPLOSSING VOOR DE SPIEGELS… beetje jammer weer… t zijn net 2 voelsprieten :S
Voor de rest vind ik hem een beetje te log ogen!
DIE NEUS BLIJFT LELIJK!! maar toch zet maar voor de deur… laat wel ergens een andere voorbumper maken die er niet zo vaag uitziet! en naar mijn mening moet er een spoiler op… dit vind ik maar niks… en toch heb ik veeeeeeel veeeeel liever een zonda :D
Had eerst mijn twijfels, maar vind hem nu toch al wel weer heel erg mooi! Wel indrukwekkende specs ook. Als een hond ervan schrikt is het altijd goed hehe.
Ik begin hem nu al mooier te vinden :) Best wel verdomd mooi zelfs. En het is duidelijk functie over vorm; zelfs de neusvleugels zijn dynamisch… Geniaal gewoon.
Als hij het geluid van de Zonda behoud zeg ik: TOP
Neus is inderdaad niet zo mooi, maar da achterkant daarentegen wel. Hopelijk gaat hij in Forza 4 zitten.
Als ik me niet vergis dan ging men er van uit dat de nieuwe pagani een gemiddeld verbruik van 12l/100km ging halen? Zou dat echt nog haalbaar zijn met de dikke 700 pk v12?
@misterx: ter verduidelijking : stond in dit ab artikel, laatste alinea : http://www.autoblog.nl/archive/2010/11/21/pagani-c9-krijgt-geheel-eigen-amg-motorblok
@misterx: Als je rijdt zoals je in een Astra doet, er een start-stop systeem op zet, en zo’n systeem om een deel van de cilinders uit te schakelen als je ze niet nodig hebt (weet nu even de naam niet), dan is dat zeker te doen. Maar leuk is anders natuurlijk…
Shit ik vind hem wel heel dik :O ik zou hem kopen moest ik het geld hebben, echt wel een exclusief ding
Ik had ook eerst mijn twijfels vanwege de zo-zou-ie-ongeveer-moeten-worden-renders en de naam Huayra.
Maar Wow wat een apparaat.
Ik vind hem echt heel erg mooi.
Interieur was in het begin ff schrikken maar naar een paar tellen had ik zoiets van, ja dat is hem toch wel ff.
Was bang dat het meer een soort van facelift van de zonda zou worden maar het is echt een compleet nieuwe auto.
Ik heb echt het gevoel dat ie met uiterte precieze en heel veel liefde is gebouwd. Alleen het geluid heb ik een beetje me twijfels bij. Klinkt heelr erg als een soort van electrische lopende band op anabolen.
integralechubasco
Het mooiste wat je met geld kan kopen! Hier zit geen grijntje spuitgietplastic in. Dit is als een handgemaakt horloge of maatpak. Hier moet je wel tegen opgewassen zijn, dialectsprekende audilowriders en andere liefhebbers van confectieduitsers met 700+ pk’s, dit begrijp je toch niet.
@integralechubasco: “Hier moet je wel tegen opgewassen zijn, dialectsprekende audilowriders en andere liefhebbers van confectieduitsers met 700+ pk’s, dit begrijp je toch niet.”

Klopt, snap er ff helemaal geen bal van wat je bedoelt :lol:
integralechubasco
@GOD: ik was even aan het vissen… :)
Haha die hond :)
tsss luie paarden! maar 2 kg per paard…rotverwend zeg ik je!
Mijn angsten en twijfels zijn grotendeels weg, wat een gave auto.
Wat ik wel opmerk:
-Vanuit het achter/zij aanzicht snap ik nu echt wat ze bedoelen met ‘wind styling’ ofzo.
-Die klepjes op de neus staan normaal gesproken naar beneden (mooi dus)
-Interieur is weer eens compleet gestoord en fantastisch mooi, maar ben niet zo weg van t lcd scherm.
-Achterlicht kluster ben ik nog niet over uit.
-Wat klinkt ie lekker!!!

Ben er benieuwd hoe ie er in andere kleuren uitziet!

Maar toch blijft de Zonda mooier :-)
Doe mij deze maar: http://www.carsoftheworld.eu/images/news/Skelta%20G-Force%20_2009XI.jpg vind opzich deze mooier dan de HOE-WAY-RA.
@atakan: Kende ik nog niet. Weer iets bijgeleerd dus. Maar ik vind hem wel lelijk. Beetje teveel prullerij aan, met een oubollige look.

Zijn dat Mazda CX-7 achterlichten?

http://www.skelta.com.au/images/gallery/spyder/skelta_spyder_02_rear.jpg

Moesten ze nu al die brol eraf halen, zoals die kinderachtige diffuser, en de voorkant wat strakker trekken, het zou nog wel eens een mooi ding kunnen worden.
@Esprit_de_Flandre: nee geen CX-7 achterlichten die zijn wat langer ;)
@Esprit_de_Flandre: owja en, als ze die spoiler weghalen en een beetje kleiner maken vind ik em wel mooier(der) (ahah grapje ^^, ik kan wel nederlands.. 1 van me beste vakken)
Mensen oordelen weer veel te snel, als ik dit zo lees. een foto is maar een foto. Toen ik begin vorig jaar de 458 in het echt zag, was ik verbaasd hoeveel mooier deze auto was dan op de foto’s. Op de foto had ik een totaal ander beeld. Persoonlijk hou ik van eenheid en eenvoud. En dat zie ik nu voor het eerst ook veel meer in deze Pagani. De spuug lelijke soilers zijn verdwenen. Dit vond ik onacceptabel lelijk. Omdat dit alleen op Sjonnie Gay auto’s hoort en niet op exclusieve auto’s. Het is simpele en ouderwetse techniek. ook doet het afbruik aan de eenheid van de auto.

Nu even terugkomend op deze auto. Dit is de eerste Pagani die ik wel kan waarderen. Interieur is indrukwekeknd mooi. De rondere en klassiekere lijnen maken deze auto veel toegankelijker. Er zit veel meer eenheid in dan de vorige modellen. Daarin zag ik teveel losstaande delen. En het verdwijnen van een lelijke spoiler maakt de achterkant ook duidelijk aantrekkelijker.
@Bo1972:
Sorry, maar naar mijn mening siert een spoiler alleen maar.
Dat houd de wig-vorm in ere. Zonder spoilers zijn de meeste auto’s maar lelijk.
@NicoLauda: Auto’s die lelijk zijn zonder spoiler zijn meestal ook lelijk met spoiler…
Bombastisch, over the top en zeer exclusief. Alleen kan de sound op het eerste gezicht niet tippen aan het N/A blok uit de Zonda F naar mijn mening.
@Entwicklung88:

Helemaal mee eens. Klinkt meer als een grommende Veyron dan een jankende Zonda. Indrukwekkend maar verre van opwindend.
Alleen de velgen en achterlichten zijn erg lelijk, de rest is goed mee te leven.
Hele mooie auto, zo had de zonda er wat mij betreft al jaren uit mogen zien. Er zit nu veel meer balans in het ontwerp en het zal wel aan de opname liggen maar ik moet zeggen dat ik van het geluid nog niet echt onder de indruk raak.
Die spiegels zien eruit alsof ze van een mobiletteje komen. Lelijk dus. Van achteren valt ie best te pruimen. Interieur, en dan vooral die boordcomputer, om gek van te worden, net als de kleur van de zetels. De tellers lijken me wel vet. Spectaculair, zeker en vast. De moeite waard? Ik betwijfel het.
Ik zal hem wss nooit kopen. (Dan is nog maar de vraag welke de reden hiervoor is :p )
De auto zal allicht indrukwekkend zijn om te rijden en ziet er ook echt uit als supercar, maar het dashboard en het geluid vind ik gewoon niet mooi. Als het zou kunnen zou ik liever een Zonda met de specs van een Huayra hebben.
Ik ben vooral geïnteresseerd in de actieve aërodynamica van de Huayra. Mijn vermoeden is dat de waarde van de Zonda met een factor 3,5 gestegen is…
Gelukkig hadden ze de Enzo om als basis te gebruiken .. wat een slecht aftreksel zeg pff

Pak nou eens een foto van een enzo en kijk eens naar de belijning van beide. plaatsing van de achterlichten, luchtgaten aan de voorkant enz ..

het blijft een super car maargoed… u get my drift ;-)
wat een wagen! wederom prachtige details. en alleen dat cockpit is een lust voor de zintuigen. perfekte afwerking en een bijna klinische drang tot perfectie en oog voor details. zelfs onder de motorkap. wederom een echte Pagani dus. en nu ik hem zo zie, ja eigenlijk heeft hij wel wat. neit super mooi, geen schoonheid maar wel een echte hypercar. hier val je wel mee op. ook al staat er weer AMG op het blok, hij klinkt godsamme lekker! en hij is bovendien door elke MB dealer te onderhouden en is hufterproof, zoals elk AMG blok dat wel is.
het totale design is echt met het oog op efficiëntie gemaakt. zoveel mogelijk downforce met zo min mogelijk lucht weerstand. kan haast niet wachten dit ding in het echt te zien. was al helemaal weg van de Zonda F, maar dit kan er ook wat van. hoop wel dat er ook weer modellen komen met een blanke carbon koets en speciale versies, zoals bij de Zonda, zoals de Cinque, Tricolore, HH, one, PS. Ze hebben nu eigenlijk het design vrij rustig gehouden, zonder grote spoilers. Maar zoals te zien is, heeft hij wel beweegbare aerofoils voor en achter. misschien zoiets als airbrakes? wie weet het mag het zeggen? uiteindelijk specs hoop ik ook graag snel te lezen.
Hij lijkt wel een beetje op een Z3.
Ziet er al beter uit dan op de gelekte foto’s, maar vind ’t geheel toch een stuk minder goed gelukt dan de Zonda, vooral de latere versies zoals de F, Cinque en speciale edities. En wat ik al eerder zei over het geluid, blijkt nou maar weer uit die Evo video.. No way dat dit kan tippen aan het geluid van de N/A V12 uit de Zonda F!! Turbo’s zijn geweldig voor de power maar echt funest voor de sound.
Deze dingen zijn als een maatpak. Het zal dan ook niet al te grote moeite zijn de achterlichten aan te passen zodat het geheel net wat lekkerder loopt.
Plaatjes maken het iets beter. Recht van achter en precies van opzij zijn de lijnen wel mooi. Ik vind alleen nog steeds die luchtinlaat van de ferrari 360 om te janken, die past echt niet. Ook hoop ik dat ze bij een facelift/update/andere versie/F/R die achterlichten veranderen, het zijn echt van die halfords dingen. Graag nog andere deuren, laat die vleugeldeuren maar van de sls zijn, het ziet er hier een beetje raar uit
Door het filmpje heb ik wel iets gezien wat ik heel stoer vind: niet alleen flapjes aan de achterkant, maar ook aan de voorkant!
Na talloze teasers en zelfs gelekt persmateriaal komt Pagani nu eindelijk zelf met foto’s en technische informatie van de Huayra naar buiten. De opvolger van de Zonda mag met recht het predikaat supercar dragen.
Het design van de Huayra is typisch Pagani. De supercar heeft een koolstofvezel koets, terwijl de ruggengraat uit carbotitanium is vervaardigd. Flaps aan de voor- en achterzijde van de carrosserie geven niet alleen een knipoog naar de luchtvaartindustrie, maar zorgen ook daadwerkelijk voor een betere koersvastheid bij lastwisselingen.

SL 65 AMG Black Series
Voor de aandrijving is opnieuw de hulp van AMG ingeroepen, die op zijn beurt het blok van de Mercedes SL 65 AMG Black Series voorschreef. De 6,0-liter V12 levert in de Huayra 700 pk en 900 Nm aan trekkracht. In de Sport-uitvoering stijgt het vermogen zelfs naar 730 pk en staat een asfaltverslindend koppel van 1.100 Nm paraat.

Genève
De 1.350 kilogram lichte Huayra sprint in 3,3 seconden naar de honderd en haalt een topsnelheid van 370 km/h. Een sequentiële transmissie met zeven verzetten krijgt de opdracht om het hoge potentieel naar de achterwielen te sturen. De Huayra is voor het eerst te bewonderen op de Autosalon van Genève en staat eind dit jaar in de showroom.
Deze new pagani word mijn nieuwste speeltje hahaha kan niet wachten dat het uitkomt!!!
Booyakaah. Ik was ook niet zo gecharmeerd van de voorkant, en dat ben ik nog steeds niet, maar voor de rest : machtige wagen. Dat interieur ook, heerlijk gewoon.

Wel lachen hoe die hond gaat lopen van de Huayra. Yes, een echte Pagani. I’ll take it.
Geen grappen ik vind hem bleodmooi zo (niet als een 458 maar anders)
Door sommige stylingelementen die een beetje vreemd aandoen, blijft deze auto boeien! Als je iets meteen mooi vind, ben je er ook sneller op uitgekeken. En dat is positief, want zo onderscheid het zich van de eenheidsworst die tegenwoordig gemaakt word.
Enkel de positionering van de achterlichten kan ik maar niet aan wennen. Liever drie naast elkaar aan beide zeides waar die luchtroosters zitten.
nette wagen en zeker het geluid mag er wezen. maar met de spiegels hadden ze toch wel iets beters kunnen verzinnen :p
maar alles bij elkaar genomen heb ik nog wel een plaats vrij in mijn garage voor deze auto :)
wat een monster jonge! echt n monster.
ik vind m zeker wel leuk!
Ik vind het model best redelijk! Niet zo verfijnd als de vormgeving van sommige productiewagens waar hele teams maandenlang aan het perfectioneren zijn, maar erg bruut om te zien.

De bal ligt nu heel duidelijk bij Ferrari om, na de aankondiging van deze Huayra, de 700 pk sterke Murcié-opvolger en hun eigen FF een Enzo-opvolger met minstens 800 pk op de weg te zetten. Als die dan volledig uit koolstofvezel kan bestaan zal die zelfs de GT-R P800 en de Veyron van repliek kunnen dienen.
Ik vind hem mooier dan de eerste keer dat ik hem zag, maar ik vind hem nog echt niet kunnen tippen aan een Zonda F. Hopelijk draait mijn mening nog bij (oa bij 458 Italia).
de achterkant en zijkant is gewoon ontzettend lelijk.
is=zijn*
Prachtig maar wat ligt hij laag bij de grond. Ik denk dat een verkeersdrempel voor wat problemen kan zorgen.
@merry. Jij verdient een hengst :-)Deze auto verpakt alles wat een super car moet hebben: Chills, thrills and stunning looks.
Super op twee dingen na De Super lelijke deuren en Die achterlichten doen het hem ook niet ! helaas geef mij maar de oude serie pagini.
Op de achterlichten na.. een geslaagde supercar als je het mij vraagt
En dit vinden jullie mooier en intressanter dan de gefacelifte Honda Accord?
WAT een vette auto, heeft iemand ook die verstelbare achter- EN voorvleugel gezien? Errrugg gaaf!
Vreemd is dat! In eerste instantie vond ik ‘m niet super maar hoe meer ik er naar kijk hoe beter ik hem vind worden. Bijna mooi zelfs…
tsja ik vind het meer een mislukte face lift van de zonda
De neus vind ik nog altijd niet zo mooi, maar de rest wel. En dat interieur is echt prachtig! En de specificaties liegen er ook niet om.
ik vind het extrieur van de oude zonda veel mooier
en het interieur, nou vind ik allebei wel mooi maar in de nieuwe kunnen die glimmende elementen echt niet, zo afschuwlijk lelijk en het ziet er uit als plastic. sorry ik vond de oude mooier :x
Ik vind hem al véél minder lelijk dan na die eerste beelden. Hij moet nog wat wenne, maar op zich is het best te doen. En hij zal zeker ongelooflijk goed rijden.
Wie ziet aan het einde van het filmpje een box met zonda r erop?
Ach ja, wie had het ooit gedacht, lang geleden toen de kleine Horacio in het kleine Argentijnse bergdorpje van de bakkerij van zijn vader, stiekem naar zijn kamertje sloop om auto’s te tekenen.
Hij had niet veel vriendjes omdat hij altijd een beetje kwijlde en iets mank liep.
Maar Horacio vulde toen zijn dagen al met tekenen en ontwerpen en hij wist, dat als ie de kans zou krijgen hij naar Italië zou vertrekken met de stoomboot om aan de slag te gaan als ontwerper en hij droomde van zijn eigen fabriekje.
Zo werkte hij vlijtig voor de oude Lamborghini, een ouwe weerbarstige brombeer, die wel iets in de kleine Horacio zag.
Naast een fabriek voor tractoren en Pinokkio’s had hij ook een schuurtje waar ze sportauto’s bouwden, dit omdat Lamborghini ooit eens ruzie had gehad met de oude Enzo, een nog grotere brombeer die toevallig ook sportauto’s bouwde, maar aan de andere kant van het dorp.
‘je vrouw kan niet koken, je Pinollio’s zien er niet uit en je moet maar traktoren blijven maken’ had de oude Enzo naar Lamborghini geschreeuwd.
Anyway, de kleine Horacio kreeg verkering met een Italiaans Prinsesje wiens Vader de ruzie van de twee autobouwers in het dorpje meer dan zat was.
Ik bouw wel een sportauto voor u zei de kleine Horacio.
Hij ging aan de slag, kocht een gejatte Mercedes V12 motor en sleutelde die in zijn eerste eigen Supercar.
Hij noemde hem Zonda, naar zijn Italiaanse Prinsesje.
Die auto wil ik, riepen een paar Arabische Olieboeren.
En Horacio ging aan de slag.
Dat wil ik ook, brulden een paar Russische Oligarchen, Horacio laste en sleutelde erop los.
Maar zo’n ne wagen wil iek ook riep een Belg.
Jij krijgt hem niet bitste Horacio. En stuurde de Belgische kroonprins naar huis toe.
Intussen had Horacio een heleboel centjes verdiend en begon met zijn 12 jarig neefje een nieuwe Pagani te ontwerpen.
Ze noemden hem de Huayra, naar een groot schapenras uit het Andes gebergte.
Horacio’s prinsesje was zo trots op hem dat ze met hem wilde trouwen
En Horacio, als je ergens in het Noorden van Italië een hoop Kevlar voorbij ziet komen, dan weet je dat Horacio Pagani weer bezig is.

Ik bedoel, bij zo’n auto hoort toch een sprookje ?
integralechubasco
@desjonnies: Je bent Fangio vergeten in je betoog… :P
@m1981 Ja om dan nog maar te zwijgen over het feit dat hij ook vier wielen heeft, een stuur, ramen enz. De lijst stopt niet… u get my drift

Voor de rest: knap, vooral de vier afzonderlijk variabele spoilers
Twee pluspunten van deze wagen:
– Het interieur!
– De Velgen, en dan niet alleen het ontwerp. Ik vind het geweldig dat ze links en rechts ‘verschillende’ velgen hebben gemonteerd. Ze zijn, als ik de foto’s mag geloven, elkanders spiegelbeeld. Daardoor buigen de spaken aan beide kanten ten opzichte van de rest van de auto dezelfde kant op. Dat getuigd van Pagani’s oog voor detail.

Hmm, lastig uit te leggen wel.
@JW:

Mwah, dat van die velgjes had m’n peugeot 605 uit de jaren ’90 ook al, en dat was gewoon een burgerbak dus zo bijzonder is dat ook weer niet
Jemig wat is dat ding laag. Die komt geen verkeersdrempel over. Interieurnis mij ook te bling bling. Op andere blogs werden al vergelijken met Spyker gemaakt.
@midasracer: Hij kan zijn neus liften voor verkeersdrempels, de rijhoogte is trouwens actief variabel.
Het sprookje van desjonnies heeft geen happy end ?
The Huayra is the new King of the Road, ik zoek een prinsesje die mij, Lord of Nononsense, dit asfalt-monster cadeau geeft. Ik ga in Belgie zoeken, meer autopropulso.
Cuore Sportivo. De Huayra is een klasse boven de
SuperCar. In alle opzichten UNIQUE.
De velgen zijn een beetje tuning-sjonnie-actig, das jammer. Dat tuitje met uitlaten is ook niet geweldig, vleugeldeuren zijn voor domme mensen (parkeergarage) en posers (kijk mij zitten in mijn auto) en nageaapt van Mercedes. Hoewel deze vleugeldeuren van de zijkant er goed uit zien! Kan de SLS nog wat van leren. De spiegels steken wel ver uit btw? MAar zijn wel onwijs gaaf om te zien! En die constructie onder de motorkap, wat een geweldig gezicht! Ik wil wel aan de voorkant dezelfde maat wielen als achter, want dit is jammer. Het interieur is wel echt geweldig mooi! Hoe krijg je dat voor elkaar? Maar over het algemeen is het toch wel een hele gave imposante wagen zeg. Dat ik zoveel details zie en er naar kan blijven kijken zegt genoeg: dit is echt goed ontworpen, ook al vind ik het niet super mooi. Dat er eindelijk iemand met een nieuwe originele voorkant komt vind ik ook echt gaaf! Wat een auto zeg…
@Cantago: “..over het algemeen is het toch wel een hele gave imposante wagen zeg. Dat ik zoveel details zie en er naar kan blijven kijken zegt genoeg: dit is echt goed ontworpen, ook al vind ik het niet super mooi..”

Dit wou ik gaan typen.. thanks! :) De voorkant heb ik nog mijn twijfels over.. die is een beetje schizofreen. Op de foto’s EXACT van voren vind ik hem dik.. vind dan de roosters wel passen.. maar zo gauw je die blik verplaatst naar schuinvoor.. dan gaat die oplopende lijn storen.. ik weet niet.. dan lijken ze te groot en word het weer ordinair..

Ik hoop dat ik er ooit één in het echt mag aanschouwen. Daarna zal ik hier wel lyrisch komen doen, oke? ;)
@Freewarefreak: hehe, vind ik goed;) Waarschijnlijk doe ik het zelfde, vooral als ik zijn motor een keer hoor starten!

Het idee is goed van de *spreekhetzelfeensuit!* maar van mij mogen ze het design nog wel een beetje finetunen zodat hij geen rechter hoek op je netvlies geeft.
Nice, vooral die wielen :)
Staat hij op semi-slicks of lijkt dit maar zo?
Ik vind het interieur echt prachtig! Weer een knap werkje van de mensen bij Pagani… De achterkant is ook wel nog mooi…. de voorkant vind ik wel wat minder….
Ik begin de auto nu toch wel wat mooier te vinden, vooral het (schuin) achteraanzicht! Voorkant kan mij nog steeds niet echt bekoren!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).