Dit is de productieversie van de Noble M600

Auteur: , 52 Reacties

De brute Noble M600 is af en kan in productie. Naar verwachting zullen de eerste exemplaren in april worden afgeleverd.

Voor ieder exemplaar wordt een flink pak carbon gebruikt, waardoor de supercar niet meer dan 1.200 kilogram weegt. Daarmee is het niet gelukt om de auto onder de aanvankelijk beoogde 1.000 kilogram te houden, maar dat is nog steeds geen diskwalificatie.

Een 4,4 liter grote V8 waarop twee turbo’s zijn geschroefd, goed voor 660 pk, maakt het geheel uiterst potent. Een sprintje van nul naar 100 km/u duurt slechts 3 seconden en de top ligt op 360+ km/u. Er kunnen ook minder krachtige modellen worden besteld.

In de interieurafwerking viert koolstofvezel eveneens hoogtij, naast het leer en alcantara. Noble zegt al een redelijk aantal orders op zak te hebben. De kopers kunnen kiezen uit een links- or rechtsgestuurd model. Fifth Gear mocht het prototype al eerder aan de tand voelen. Prijzen zijn nog niet bekend, maar naar verwachting zal dit uitkomen op een bedrag rond 200.000 pond.



52 reacties

Top gear heeft em ook al een keer getest, is een volvo V8 toch?
@E34M5Touring: Yamaha V8, ook gebruikt in Volvo’s.
@Jochempie: Great minds think alike en posten op precies hetzelfde moment! ;-)
@E34M5Touring: Eigenlijk is het een door Yamaha ontwikkeld blok, in opdracht van Volvo.
@SanS: nou maar wachten tot Volvo de motor gaat leveren in de nieuwe R mooie M5 RS6 AMG killer
@SanS: Vanwege de compacte bouw een van de weinige V8en die overdwars voorin geplaatst kan worden!
Beste traction control knop ooit!!!!
Keurig in de val gelopen: te veel willen en je krijgt een te grote, te zware en te dure auto.
Een paar directies eerder hadden ze het daar beter in de gaten.
@rikkon: Te zwaar? 1200kg!
beetje een goedkoop radiotje

verder een bruut bakkie hoor
@stekel: Tip : zoek is op google naar Becker
alles behalve goedkoop ;)
@stekel: een Huayra weegt met 1350 kg ook niet veel, en dan gaat hij het by 1200kg over zwaar hebben.

dat kon wel leuk worden; Noble M600 vs Huayra, 660pk @1200kg, en 700pk@ 1350kg.
@stekel: Becker=TOPMERK!
Heel mooi, maar heel onbemind.. ik zou het ook niet weten.. 200.000 stuk slaan? Dan toch liever een Lamborghini of Ferrari.. best snobistisch, maar wel begrijpelijker.. wel mooie specs van dit monster.

Trouwens wel link die onbeschermde JL Audio compo-woofer in de deur.. benieuwd hoe lang het duurt voor je daar doorheen schopt. Want er in en er uit gaat toch al zo makkelijk met zo een hoge instap.. *kuch*
“Een 660 pk sterke 4,4 liter grote V8 waarop twee turbo’s zijn geschroefd”

Wauw, dus het was al een 660 pk sterke 4,4 liter, en daarna zijn er ook nog turbo’s opgeschroefd? Of is deze zin gewoon wat ongelukkig opgebouwd?
@Mairsil: Scherp! Nu beter?
@Mairsil: Bijna scherp maar helaas, het gaat niet op.
Jij vat het op als deel 1: “Een 660 pk sterke 4,4 liter grote V8″ en deel 2: “waarop twee turbo’s zijn geschroefd”
Maar dit kan net zo goed deel 1: “Een 660 pk sterke” en deel 2: “4,4 liter grote V8 waarop twee turbo’s zijn geschroefd”.
Zalige supercar!
Onbekende sportwagen bij het grote publiek, daarom is de prijs waarschijnlijk zo fair.
Want zeg nu zelf, voor 3.0 sec naar 100 en top van 360+ betaal je bij andere merken vele honderdduizenden euro’s meer!

Ideaal voor mensen die niet met hun geld te koop willen lopen, maar toch een fantastische supercar willen.
& Je zal héél zelden een broertje tegenkomen, wat bij Porsche/Ferrari niet gezegd kan worden.
@vale46: Je komt namelijk dagelijks een Ferrari 458 tegen… ;)
@Careltje: Als je in een natuurlijke habitat van supercars als Knokke woont, dan wel ja ;)
@vale46: voor onder de 2 ton heb je anders een hele mooie GT-R staan hoor, die P800 ofzo.
En het voordeel van een snelle auto van een groter merk is dat je een dealer of ander aanspreek punt hebt.
En supercars hebben veel aandacht nodig, zeker Britse wagens.
En dan is het fijn om een dealertje in de buurt te hebben.
Goedkoop is meerstal duurkoop.
@Merry: Goh ja, een dealer is inderdaad handiger, maar eens een weekje je auto kwijt is zo erg toch niet? Zo’n supercars rijden toch geen kilometers.
& als je met een getunede GT-R rijd zal je die dealer wel hard nodig hebben, extreme tuning is nu eenmaal nefast voor de slijtage.
@vale46: je vergeet de kitcar fabrikanten zoals Ultima. Die doet als GTR 720 ook 0-100 in 3 seconden en gaat vervolgens door tot 372km/h! en hij kost dik 50000,- euro minder! je moet hem alleen zelf in elkaar schroeven en er zit, afgezien van de achter spoiler, geen carbon op/aan.
maar feitelijk is deze Noble M600 idd de snelste voor zijn prijs van de serieproduktieauto’s, dat wel. en bruut.
@ferrari: Kitcar…
Ik moest niet verder lezen ;)

De Noble M600 is gewoon zeer veel auto voor relatief weinig geld.
Naast een beetje minder opvallender te zijn dan met je Ferrari kan je het ook zien als een “goedkope” sportwagen, maar dan wel een goeie goedkope.
Hmmm… Heerlijk, koolstofvezel met rode clear-coating! :P
Zo ziet die er wel goed uit. Toch liever een Ferrari. Deze heeft (wrs onterecht) een té groot plastiekgevoel naar mijn zijn.
@xilver: Dat ben ik met je eens, komt door dat Carbon. Goede eigenschappen: licht, sterk, duurzaam, high-tech, enz. Nadeel: Geeft geen luxe (rijk, of hoe je dat ook noemt) gevoel.
@Freewarefreak: Vind dit ook niet nodig bij dit soort auto’s :) , zo een wagen moet er een beetje industrieël uitzien vind ik.. Luxe uitziende sportmodellen is goed voor AMG’s en de Veyron ofzo.. maar goed da’s mijn mening maar :)
Dit is een mooie auto, maar je kan moeilijk verwachten dat ie onder de 1.200kg duikt (waarschijnlijk droog aan de haak). De beschikbare veiligheidsvoorzieningen, technische snufjes en visuele hoogstandjes van vandaag duwen het gewicht omhoog. In weze ben je niet verplicht om al dat gewicht te installeren, maar om mee te tellen moet je dat gewoon doen. Het spartaanse tijdperk van de McLaren F1 (die trouwens ook strandde net boven 1.000kg) is zo goed als voorbij…
@F1Tim: mee eens. door alle veiligheid verhogende voorzieningen zal de 1000kg voorlopig een utopie blijven, ook al zijn Porsche/Ferrari/Lamborghini er druk mee bezig. van Porsche en Ferrari is er nog helemaal niks concreets, behalve een papieren model van de Enzo (Mille-Chille). en Lambo heeft dan weliswaar de Sesto Elemento, maar die heeft verder helemaal geen airbags, dingen die het gewicht behoorlijk negatief beinvloeden. Maa aan de andere kant, de McLaren F1 was met 1080kg en de F40 met 1190kg ook geen 1000kg auto’s! En allebei hadden ze verder geen airbags. de McLaren zelfs niet eens rembekrachtiging/stuurbekrachtiging of ABS! De Ferrari had zelfs een kaal interieur en een dunne lak om gewicht te besparen en een vrij licht gewicht V-8 blok, en zelfs door al deze maatregelen zijn ze niet op de beoogte 1000kg uitgekomen. Daarom denk ik dat het voorlopig wel een utopie zal blijven, een wensdenken van de mondiale fabrikanten.
mooi hoor!
Mooie wagen!!:D
er is gelukkig niet veel veranderd aan de Noble M600 sinds zijn debut al rijdend prototype. ze hebben het afwerkingsniveau wel naar een veel hoger plan gebracht, en dat kan ik alleen maar toejuichen. het ziet er werkelijkwaar prachtig uit daar binnen, maar ook onder de motorkap. veel gevoel voro detail ook hier, bijna op Pagani niveau!
staat deze ook in Geneve? dan hebben we helemaal een stormvloed aan super- en hypercars daar in Geneve. Lamborghini (Aventador), Porsche (918RSR), Ferrari (FF), Pagani (Huayra), Noble (M600), Gumpert (Torino), Koenigsegg (agera). Gaaf, alleen jammer dat het niet echt naast de deur ligt. Hoop dat Autoblog er wel heen gaat om alles op foto/film vast te leggen voor ons.
@rikkon, is dat een poging tot sarcasme?
Noble heeft wel toffe wagens naar het schijnt maar het is geen supercar zoals een Lambo of Porsche.
Eerder zoals een Gumpert maar dan minder goed.

Wat ik me afvraag is hoe ze er niet in geslaagd zijn om met koolstof vezel onder de 1000kg te blijven. Wat hebben ze er dan nog allemaal in gegooid? Een te zware motor, het differentieel uit een scania???
Wat een knappe verschijning. Alleen die vitessepook lijkt zo euhm… tja…
@Esprit_de_Flandre: Inderdaad, alsof hij van een gocart komt. Ik dacht net hetzelfde.
Uiterlijk echt knap, ziet er strak uit. Dan kom je ineens in die wagen en wil je d’r zo snel mogelijk weer uit!

overigens, dat logo, doet me altijd denken aan een Maserati.
Top hoor!
Dit is nog eens wat anders dan carbon lipjes, folie of spoilertjes. Geweldige wagen!

OT: Carbon is licht, maar dat is glasvezel of kevlar ook. Wat zijn de grote voordelen van carbon, en waar lees ik daar wat meer over?
Ik vind ‘m niet mooi. Er zijn te weinig aanzichten waarop ik ‘m helemaal vind kloppen.
Mooi hoor! Het is echt een waardig alternatief van een Ferrari en Lamborghini etc. Maar ik denk dat weinig mensen hem kopen, omdat. Het toch niet zo bekend merk is. Maar is er eigenlijk al een importeur voor Nederland?
@Nico94:

“Het is echt een waardig alternatief van een Ferrari en Lamborghini etc”

Eigenlijk niet, deze is veel meer hardcore / basic. De italianen zijn veel meer gericht op “rijke stinkerds” :)
Dit is meer een basic auto, dikke motor, geweldig onderstel geen gekke gizmo’s en vooral geen luxe, een soort straat legale race auto. Voor de echte fanatiekeling en niet voor de zelf made milionair de een dikke sportwagen wil. Tenminste zo das mijn visie ;)
Stevig sportautootje! Wel jammer dat hij het qua afwerking en ontwerp gewoon niet red bij bv een Pagani. Als dat ze wel zou lukken dan heb je een hele gave bak!
vd Kooi Lochem,

Dat was altijd de importeur.
Niet heel mooi, wel heel bruut.
Interieur is trouwens om te huilen. Oogt wel heel goedkoop (zal het wel niet zijn) voor 200.000 pond… Ik zou voor iets anders gaan als ik ruim 2 ton Engels geld tot mijn beschikking had.
Beetje te druk en wild geworden door de aanpassingen en die Carrera GT spiegels, versnellingspook en de diffuser vind ik ook niet echt mooi… maar geweldig ding desalniettemin… rauw, stoer en gruwelijk snel.
Ik vind het wel een mooie wagen en die prestaties zien er best wel veelbelovend uit… Rijtestje autoblog? :-)
@anakiet: oké, daar heb je gelijk in. Maar ik denk als je rijk bent, dat je dan een Noble en een Ferrari of Lamborghini koopt. Omdat je toch het geld hebt!
Hoop ie ook op Nederlands kenteken komt!
Een supercar op de ouderwetse manier. Hubbah!
Mwoaah, plak er snorharen op en je hebt een WALRUS op wielen. Ik kan ‘m NIET mooi vinden.
Deze auto komt wel in mijn top11-lijst van lekkerste auto’s van ’11, en dat zeg ik al in januari!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).