Ferrari is de eerste renstal die haar nieuwe auto voor het Formule 1 seizoen van 2011 laat zien. De F150 is het wapen waarmee Fernando Alonso en Felipe Massa het kampioenschap voor het eerst sinds 2007 moeten gaan binnenharken.
Meest opvallende wijzigingen aan deze F1 auto die de F10 opvolgt zijn de hogere neus, de terugkeer van het KERS systeem en de beweegbare achtervleugel. De beweegbare vleugel moet ervoor zorgen dat er makkelijker ingehaald kan worden. De aflopende sidepods lijken geïnspireerd te zijn op de auto van Red Bull van vorig jaar.
De Ferrari F150 wordt volgende week voor het eerst getest in Valencia. Volgende week zullen ook Lotus Renault, Team Lotus, Sauber, Red Bull Racing, Scuderia Toro Rosso en Mercedes GP hun auto’s presenteren.
73 reacties
Wel zou kunnen dat Marlboro nog altijd geld geeft om interne winsten te maken (zoals aandelen), maar daar heb ik geen weet van.
Maar het feit dat wij bij het zien van een streepjescode of een wit vlak nog steeds aan Marlboro denken, kan je ook nog steeds zien als publiciteit.
Dus dan lijtk mij dat het gewoon een sponsorcontract is.
het rood met wit op een Ferrari f1 is gewoon te geil.
Ik hoop dat Ferrari dit jaar kampioen word.
Euhm, mja, … hmm, nu je ’t zegt… :lol:
Paar video’s en nog meer.
Lijkt op een turbo, maar dat kan het niet zijn.
http://www.autoblog.nl/gallery/Ferrari/F150_F1/Ferrari_F150_F1_009.jpg
Deze motoren zijn slechts 2398cc groot.
Het zijn gewoon atmosferische v8 motoren.
Alonso had wel iets anders kunnen reageren toen
hij het kampioen schap verloor.
http://www.f1wolf.com/wp-content/uploads/2010/01/Michael-Schumacher-Mercedes-GP.jpg
of
http://www.tribuneindia.com/2004/20040510/sp9.jpg
tijden veranderen, en dat was afgelopen jaar wel te zien. ik duim voor hem dat hij het dit jaar beter gaat doen, anders zie ik het hem niet doen om zijn 8e wereldtitel binnen te halen. ik gun het hem wel. maar ik gun het elke coureur wel die er echt heel hard voor werkt.
Deze uitvoering is te makkelijk in te halen.
Alonso en Massa zijn kansloos in deze Ferrari.
100% zeker dat we straks een andere F150 te zien krijgen.
Ford zal het wel leuk vinden dat F150 veel reclame maakt/krijgt.
de auto is die aan de start staat.
Ze gaan nog dingen veranderen aan de achter vleugel, uitlaat en nog een paar dingen.
En waarom zijn ze kansloos in deze Ferrari.
Je hebt de andere auto’s nog niet eens gezien.
En omdat er allerlei nieuwe regels zijn hebben ze veel
aanpassingen moeten doen. Dus geen een team heeft er voordeel van en iedereen heeft daardoor soort van gelijke auto.
Persoonlijk denk ik dat RB weer een erg sterke auto krijgt. Adrian Newey is toch de designer op dit moment. En aangezien er niet al te veel regels verandert zijn, denk ik dat hun auto alleen maar sneller is geworden.
Met een lekkere hete spanjaard er in en ongemotiveerde brazo.
Nu maar hopen dat de mannen van Mercedes de zaken beten voor elkaar hebben.
voor een videootje van de auto.
(let niet op de muziek)
Niet alleen Ferrari, maar F1 wagens in het algemeen sinds vorig jaar. Wat zijn ze lelijk geworden !!!
ik vind dit motorblok echter een kunstwerk op zich zelf. wat een prachtig blokje is dit.!!!
Ecclestone werkt voor CVC Capital dat de rechten op de F1 houdt. Hij houdt zich enkel bezig met locaties en sponsoring van circuits. Inhoudelijk gaat de FIA over regelementen.
Aerodynamica voor alles!!
Ook voor de veiligheid.
Voorbeeld: de zijspiegels begin 2010 waren amper zichtbaar voor de coureur(stonden helemaal aan de zijkant van de auto)
Die is nu verboden, dus einde verhaal voor de vin.
ALhoewel iets dergelijks vast wel weer gaat verschijnen dit seizoen.
De neus is spits en hoog zoals het hoort, en er is veel ruimte om de diffuser te voeden. Achterkant is waar het allemaal om draait natuurlijk. Zal waarschijnlijk nog heel erg veranderen.
Zie ik daar op de achtervleugel nu een passieve F-duct? Dat zou pas een stunt zijn.
Erg benieuwd naar de concurrentie.
Mijn voorspelling dit jaar is dat McLaren gaat afhaken en wellicht Mercedes gaat aanhaken met Ferrari en RedBull.
KERS speelt natuurlijk ook een grote rol en Ferrari en McLaren hebben daar al ervaring mee.
als je er naar kijkt druipt de aerodynamica er af, ik hoop dat hij deze keer qua aerodynamica verder ontwikkeld is!
Techniek, daar heeft Ferrari nooit echt een probleem mee gehad.
Nu maar hopen dat ze de nieuwe Pirelli’s, het KERS en de nieuwe beweegbare achterspoiler snel goed onder de knie krijgen, en laat ene F. Alonso maar WK worden ^^