Dit is de Ferrari F150

Auteur: , 73 Reacties

Ferrari is de eerste renstal die haar nieuwe auto voor het Formule 1 seizoen van 2011 laat zien. De F150 is het wapen waarmee Fernando Alonso en Felipe Massa het kampioenschap voor het eerst sinds 2007 moeten gaan binnenharken.

Meest opvallende wijzigingen aan deze F1 auto die de F10 opvolgt zijn de hogere neus, de terugkeer van het KERS systeem en de beweegbare achtervleugel. De beweegbare vleugel moet ervoor zorgen dat er makkelijker ingehaald kan worden. De aflopende sidepods lijken geïnspireerd te zijn op de auto van Red Bull van vorig jaar.

De Ferrari F150 wordt volgende week voor het eerst getest in Valencia. Volgende week zullen ook Lotus Renault, Team Lotus, Sauber, Red Bull Racing, Scuderia Toro Rosso en Mercedes GP hun auto’s presenteren.



73 reacties

Juist die aflopende sidepods had de F10 ook al. Vooral de neus is een stukje hoger geworden, die vlag is super en het nieuwe logo staat er ook fraai op. Je ziet er bijna geen Marlboro referentie in, lol! ;)
@BeQuietAndDrive: Logisch, tabaksreclame is al lang verboden op die wagens.
@xilver: Krijgen ze nog steeds geld van Marlboro?
@gregorius: Het lijkt me sterk dat Marlboro nog geld sponsort aan Ferrari. Een sponsorcontract draait tenslotte op publiciteit en hier kunnen ze die niet meer maken.

Wel zou kunnen dat Marlboro nog altijd geld geeft om interne winsten te maken (zoals aandelen), maar daar heb ik geen weet van.
@xilver: Sterker nog ze hebben zelfs recentelijk het contract verlengt tot eind 2014….
@sanki: Dan zal het om interne winsten gaan ;-)
@xilver:

Maar het feit dat wij bij het zien van een streepjescode of een wit vlak nog steeds aan Marlboro denken, kan je ook nog steeds zien als publiciteit.
Dus dan lijtk mij dat het gewoon een sponsorcontract is.
@carmasterr: Ja maar dat is hem het net, ze staan er niet meer op.
@xilver: het team heet ook nog altijd Scuderia Ferrari Marlboro
Ferrari heeft altijd de mooiste auto’s van het veld.
het rood met wit op een Ferrari f1 is gewoon te geil.
Ik hoop dat Ferrari dit jaar kampioen word.
@ascari15: Ik ook. Ferrari met de constructeurstitel, Schumacher (ik blijf er op hopen ;-)) met de wereldtitel.
@xilver: ik hoop dat schumacher ooit terug keert bij Ferrari.
@ascari15: Ik ook maar ik vrees ervoor.
Scherp neusje. Dat gaat pijn doen als die je vanachter ramt…
@Esprit_de_Flandre: lees nou eens je zin over… :lol: WAT BEDOEL JE ??? ;-)
@Megakix: :lol: :lol: :lol:

Euhm, mja, … hmm, nu je ’t zegt… :lol:
Vermogen ? Verwachting ? Gewicht ?…mis iets…
@Megakix: Vermogen geven ze nooit zomaar prijs.
@Megakix: vermogen is geheim, gewicht is voor alle F1’s hetzelfde en wat bedoel je met Verwachting?
@Megakix: Verwachting? Je begint er toch niet aan als je niet van plan bent winnen ;)
check ook effe http://www.ferrarif150.com/app.html#/en/video
Paar video’s en nog meer.
Mooi spullement! Die vlag op de achterkant is wel een mooie verwijzing naar het 150-jarige bestaan.
Wat is dat voor “pomp”onderaan de motor?
Lijkt op een turbo, maar dat kan het niet zijn.

http://www.autoblog.nl/gallery/Ferrari/F150_F1/Ferrari_F150_F1_009.jpg
@jack_abarth: ik zag het ook al.
Deze motoren zijn slechts 2398cc groot.
@jack_abarth: Wellicht een mechanische turbo?
@FlighTom: turbo’s zijn verboden.
Het zijn gewoon atmosferische v8 motoren.
@ascari15: ohja uiteraard, dom van me xD
@jack_abarth: Ik denk een centrifugaal pompje voor het koelwater.
@jack_abarth: oliepompje?
@jack_abarth: oliepompje van het dry-sump smeersysteem is dat. als je naar de oude foto’s kijkt van hun blokken zie je dat bij elk blokje daar zitten.
Zolang Alonso bij Ferrari rijdt, ben ik geen fan van ferrari. Ook als is die een van de beste rijders. Een beetje het Schumacher gevoel, zeg maar.
@Burdy: wat bedoel je met ‘schumacher’ gevoel?
@ascari15: Moet ik dat echt uitleggen?? Zal het netjes zeggen, ben geen fan van ze en hun ‘sportieve’ gedrag. Wat niets over hun rijkwaliteit zegt
@Burdy: daar heb je wel gelijk in.
Alonso had wel iets anders kunnen reageren toen
hij het kampioen schap verloor.
@ascari15: Als rijder is Ferrari, denk ik, wel een van de mooiste teams om voor te rijden.
@ascari15: Schumacher hoort gwn bij Ferrari. Welke van de 2 zou jij kiezen?
http://www.f1wolf.com/wp-content/uploads/2010/01/Michael-Schumacher-Mercedes-GP.jpg
of
http://www.tribuneindia.com/2004/20040510/sp9.jpg
@xilver: de onderste
@ascari15: Dat bedoel ik ;-)
@xilver: Schumacher heeft idd erg veel voor Ferrari betekend maar ik heb mijn twijfels of hij hetzelfde kunststukje nu ook zou klaren als hij bij ferrari zou zijn, aangezien Todt en Brawn allebei weg zijn bij ferrari. hij had destijds de juiste mensen om zich heen en had feitelijk ongelimiteerde toegang tot alle resourcen binnen ferrari om het een geoliede machine van te maken. verder kon men destijds ook veel meer testwerk (zelf) verrichten wat vooral bij hem een erg positieve invloed had. vrijwel geen enkele coureur uit zijn tijdperk kon zo snel een racepace neer zetten.
tijden veranderen, en dat was afgelopen jaar wel te zien. ik duim voor hem dat hij het dit jaar beter gaat doen, anders zie ik het hem niet doen om zijn 8e wereldtitel binnen te halen. ik gun het hem wel. maar ik gun het elke coureur wel die er echt heel hard voor werkt.
@xilver: Ja Schumi heeft vele mooie dingen gedaan voor Ferrari. Behalve de F1 is dankzij zijn visie de Ferrari 430 Scuderia gekomen. Respekt!
@midasracer: En niet te vergeten de 458! Die heeft Ferrari samen met hem ontworpen.
@xilver: Oh, dat wordt al een stuk minder. Maar hij heeft zich vast niet met de buitenkant bemoeid.
@midasracer: Nee, hij heeft mee het interieur ontworpen. Buitenkant is hij idd niet aan geweest.
@midasracer: LOL! Enthousiasme-anticlimax? :D
Ferrari is per defenitie de meester in misleiding en om die reden is dit niet de uitvoering die ze gaan gebruiken.
Deze uitvoering is te makkelijk in te halen.
Alonso en Massa zijn kansloos in deze Ferrari.
100% zeker dat we straks een andere F150 te zien krijgen.
Ford zal het wel leuk vinden dat F150 veel reclame maakt/krijgt.
@boygeorge: Ferrari heeft zelf aangegeven dat dit niet
de auto is die aan de start staat.
Ze gaan nog dingen veranderen aan de achter vleugel, uitlaat en nog een paar dingen.
En waarom zijn ze kansloos in deze Ferrari.
Je hebt de andere auto’s nog niet eens gezien.
En omdat er allerlei nieuwe regels zijn hebben ze veel
aanpassingen moeten doen. Dus geen een team heeft er voordeel van en iedereen heeft daardoor soort van gelijke auto.
@boygeorge: We moeten toch echt de eerste race afwachten. Alleen op de presentaties van de autos zien, kan een normaal mens niet zeggen welke teams snel zijn en welke niet. Ook de pre-season tests zeggen ook niet alles.

Persoonlijk denk ik dat RB weer een erg sterke auto krijgt. Adrian Newey is toch de designer op dit moment. En aangezien er niet al te veel regels verandert zijn, denk ik dat hun auto alleen maar sneller is geworden.
@boygeorge: jij schijnt het weer allemaal te weten he kneus. Daarom post je ook hier en sta je niet in de fabriek….en welk team heeft ook alweer 16 titels?? Zijn het die superieure duitsers?? Ohneee bmw roemloos weg, toyota roemloos weg en hetzelfde gaat het mercedes gebeuren.
Vanaf dit jaar dus blijkbaar ook niet meer de Marlboro ‘sluikreclame’.. ;) Had al eerder gelezen dat de Italiaanse vlag een meer prominente plek zou krijgen, zo prominent had ik echter niet verwacht. Hoop voor ze dat de betrouwbaarheid dit jaar weer op orde is!
En volledig door Italianen in elkaar geschroeft dat wordt weer lachen.
Met een lekkere hete spanjaard er in en ongemotiveerde brazo.
Nu maar hopen dat de mannen van Mercedes de zaken beten voor elkaar hebben.
@Merry: Wat een hopeloos trieste reactie zeg.
Auto’s kunnen ze wel bouwen bij Ferrari, maar werk ook eens aan de pitstopstrategie. Wat een blamage die laatste race.
http://www.youtube.com/watch?v=VEVr72zzSEI
voor een videootje van de auto.
(let niet op de muziek)
Verschrikkelijk lelijk !!
Niet alleen Ferrari, maar F1 wagens in het algemeen sinds vorig jaar. Wat zijn ze lelijk geworden !!!
@wilson: mee eens. het zijn geen schoonheden meer. helaas mag je Bernie Eikelstone ervoor bedanken door alle regelveranderingen. maar aan de andere kant hoeft het ook neit mooi te zijn, als het maar snel en effectief is, en natuurlijk niet te vergeten betrouwbaar.
ik vind dit motorblok echter een kunstwerk op zich zelf. wat een prachtig blokje is dit.!!!
@ferrari: Maakt Bernie ook al de regels???ik maar denken dat de FIA dat deed.
@ferrari: Wat heeft Ecclestone te maken met regelveranderingen? Misschien moet je je eerst eens verdiepen in hoe de F1 in elkaar zit.
Ecclestone werkt voor CVC Capital dat de rechten op de F1 houdt. Hij houdt zich enkel bezig met locaties en sponsoring van circuits. Inhoudelijk gaat de FIA over regelementen.
@wilson: Voor schoonheid krijg je niks in de F1.
Aerodynamica voor alles!!
Ook voor de veiligheid.
Voorbeeld: de zijspiegels begin 2010 waren amper zichtbaar voor de coureur(stonden helemaal aan de zijkant van de auto)
Correctie sinds 2009.
bji de eerste foto’s dacht ik nog, hé er zou toch nadrukkelijk een italiaanse vlag op komen, waar is die dan? gelukkig, hij staat groot aan de achterkant van de achtervleugel. maar eerlijk gezegd had ik hem eerder verwacht dat hij over de neus of de motorafdekkap zou komen.
Goh… Rood, origineel!
Maar weten jullie wat ik mij afvraag? waar is de grote haaienvin naar toe??????
@mortsel2640: Het ziet er iig veeel beter uit!!
@Jokkebrok: ja oke het ziet er wel beter uit maar de vin had zijn functie. om de bolide op de grond te houden
@mortsel2640: Die vin was voornamelijk t.b.v. de F-duct.
Die is nu verboden, dus einde verhaal voor de vin.
ALhoewel iets dergelijks vast wel weer gaat verschijnen dit seizoen.
@Forza: ah zo dat wist ik nog niet. bedankt :)
Da’s veel beter dan vorig jaar!!
cool ben zelf en grote van van jensen button en michael shumacher
Het revolutionaire zit in deze auto aan de achterkant en de ophanging. Die ophanging is achter nog steeds push-rod maar toch wel heel extreem nu.

De neus is spits en hoog zoals het hoort, en er is veel ruimte om de diffuser te voeden. Achterkant is waar het allemaal om draait natuurlijk. Zal waarschijnlijk nog heel erg veranderen.

Zie ik daar op de achtervleugel nu een passieve F-duct? Dat zou pas een stunt zijn.
Interessante beam-wing ook, voor het eerst dat hij helemaal los zit van de crash-structuur. Hoe meer je deze Ferrari in detail gaat bekijken hoe interessanter hij is.
Erg benieuwd naar de concurrentie.

Mijn voorspelling dit jaar is dat McLaren gaat afhaken en wellicht Mercedes gaat aanhaken met Ferrari en RedBull.
KERS speelt natuurlijk ook een grote rol en Ferrari en McLaren hebben daar al ervaring mee.
De auto is mooier dan die van 2010!
als je er naar kijkt druipt de aerodynamica er af, ik hoop dat hij deze keer qua aerodynamica verder ontwikkeld is!
Techniek, daar heeft Ferrari nooit echt een probleem mee gehad.

Nu maar hopen dat ze de nieuwe Pirelli’s, het KERS en de nieuwe beweegbare achterspoiler snel goed onder de knie krijgen, en laat ene F. Alonso maar WK worden ^^
Kan niet wachten op de start van het nieuwe seizoen!
UPDATE: Ferrrrrrrrrrrnando doet een rondje in de F150: http://www.autojunk.nl/2011/01/fernando-alonso-in-ferrari-f150

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).