Kies maar: Audi A8 W12 of Lexus LS 600h

Auteur: , 331 Reacties

Twee toppers uit de bovenste regionen der luxe zakensedans. De nieuwe A8 van Audi met een kneiter van een W12-blok aan boord, versus het vlaggenschip van Lexus genaamd LS 600h. Beiden zijn verlengd, duur en volgepropt met opties. Onderhuids zijn de verschillen echter wat groter, en u mag wederom zeggen waar de voorkeur naar uit gaat.

Als eerste die verlengde knaap uit Ingolstadt. Met een lengte van 5,267 meter niet geschikt voor ieder parkeervakje, maar daar hoeft u zich natuurlijk geen zorgen om te maken, dat doet de chauffeur immers al. Audi heeft onlangs de prijs van deze uitvoering bekend gemaakt. Om hierin te mogen rijden dient minimaal 192.525 euro te worden afgetikt. En voor dat geld krijg je een standaard uitrustingspakket met o.a. MMI navigatie plus, DVD/CD-wisselaar, Bose-speakers, airconditioning met vier klimaatzones, lederen bekleding en LED-koplampen. HIER zie je hoe Wouter daar mee omgaat. Die twaalfpitter in het vooronder levert trouwens 500 pk & 625 Nm, met een bijbehorend verbruik van 12,4 liter peut per 100 kilometer.

U zit aan de top, maar wil liever niet rondgereden worden in een XXXL A4? En een W12 vindt u ook zwaar overbodig? In dat geval is er altijd nog zoiets als de Lexus LS600h. Aan boord een vijfliter V8 (394 pk) die wordt bijgestaan door een elektromotor (225 pk). Jep, Lexus was er vroeg bij (sinds 2007) om haar topmodel van hybridetechnologie te voorzien. En als veel van je medewerkers rondrijden in hybridegebakjes, dan is biedt deze luxueuze Japanner natuurlijk uitkomst om zelf het goede voorbeeld te geven. Net als de A8l is-ie verlengd, maar de prijs ligt met €162.138 een stuk lager dan de Audi. Qua verbruik -9,3 liter per 100 km- is hij vanzelfsprekend een stukje minder dorstig dan zijn concurrent in deze Kies Maar-battle. De LS600h President -zoals deze opgerekte versie voluit heet- barst eveneens van de opties. Voorbeelden: audiosysteem met 19 speakers, touchscreen navi en een Rear Seat Relaxation pakket.

En na alle verzoeken, smeekbeden, dreigbrieven en overige geëmotioneerde reacties hebben we eindelijk een embedded poll bij de Kies Maar-topics. Kiezen & klikken! (Wel eerst inloggen hè.)



331 reacties

Nobrainer! Audi natuurlijk!
@911GT2: precies, vandaar jouw keuze voor de A8, wellicht ? ;-)
een hele makkelijke dit:
De Audi A8 W12 endan snel inruilen en een 7serie halen.
@CSL: Heel goed!! dat zou ik ook doen eigenlijk :P
@CSL:
Had ik eigelijk helemaal niet aangedacht maar zeker een hele goeie optie !!!
@demoder:
Ja toch! BMW 760i is veel leuker
@CSL: en lelijker, en de doelgroep zegt al genoeg.
@Jipp:
Je hebt er geen verstand van
@demoder: Genoeg om zulke uitspraken te doen
@CSL:
Niet alleen leuker. maar ook mooier en rijd veel lekkerder
@CSL: Ik zou eerder een S-Klasse halen.
@ascari15: ferrari en mercedes… arme jongen
@snelisanders: Ik heb het over een super-de-luxe sedan.
Niet over een sport auto. Want dan gaat Ferrari boven alles.
@snelisanders: en wat is er eigenlijk arm aan????
Audi, die W12 doet et em! :P hoeven niet zoveel aan het milieu denken: h(ybrid)
@alieh1990: nee, die LS600h, die is lekker groen.
Nooit zo’n simpele vraag gehad, natuurlijk een Audi!
waarom zou je voor dat geld met een plastic dashboard gaan rijden?
@Jag4all:
of waarom zou je voor dat geld in een grote A4 rijden? ;)
Aziatisch of Europeaans? Die keuze is zéér snel gemaakt. Een moeilijkere keuze zou zijn Duits tegen Duits.
@bosnialove: OK dan bij deze…. ;-)
een S65 AMG 7.60Li A8 W12
@xilver: BMW natuurlijk.
Lexus no doubt fraaier dan die opgezwollen A4
Niet de eerste Uberlimo die ik zou kiezen. maarja, dat is de lexus al helemaal niet. en dan vooral omdat de audi veel nieuwer en technisch hoogstaander is en het oog ook wat wil.
@lambo4all: de audi dus.
OK, laat ik dan de eerste zijn die voor de Lexus gaat.
Die Audi-smoel staat me niet echt aan, en het ”XXXL A4” idee idem.
Audi. Ik zou het een downer vinden als het dasboard van de Lexus in de nieuwe Astra zou zitten.
owja dat plaatje van dat interieur is volgens mij van de GS en niet van de LS.
Ik wil, zoals de tekst zegt niet rondrijden met een XXXL A4 !

Het liefste van al met een Mercedes S klasse natuurlijk !
@SimonMc: kijk, iemand met verstand en smaak:)
@SimonMc: +1, met AMG-kitje natuurlijk :mrgreen:
Het is dat ik een nog grotere afschuw heb van Audi dan van Lexus. Dan maar de Lexus…

En nee, dit is niet objectief en ik ga niets uitleggen. ;)
@Citrofiel: C6 dan maar? ;-)
@xilver: Heel graag, alleen past die niet echt in dit rijtje. Een Metropolis met V6 HDi Hybride misschien, over een paar jaar. ;)
@Citrofiel: Die metropolis is idd ook wel héél fijntjes… Spijtig dat die enkel bestemd is voor de Aziatische markt (tenzij dat ondertussen al veranderd is).
@xilver: You never know in the automotive world. Toezegging hier, belofte daar, en uiteindelijk blijkt het compleet tegengesteld te zijn. Ik geloof niemand meer totdat ik de auto voor mijn neus zie. ;)
@Citrofiel: Dat is een feit. Mocht dat ding ooit gemaakt en in Europa verkoopbaar zijn dan denk ik wel dat er heel veel mensen van Duitsers gaan overstappen op deze Franse (en ik erbij!).
@Citrofiel: Idd, nooit de bullshit van een constructeur geloven. Die liegen dat het geen naam heeft.

Zou wel mooi zijn als de Metropolis echt komt…
Zonder twijfel de Audi. Deze is momenteel het meest bij de tijd wat betreft motoren (verbruik, prestaties, uitstoot),
kwaliteit (afwerking en materialen) en op het gebied van electronische noviteiten. Bovendien spreekt de vormgeving mij het meeste aan. Dit alles komt niet alleen van mij maar in al die testrapporten die ik heb gelezen.
Lexus, geen twijfel over mogelijk.
@jack_abarth: +1 :)
@V-Power: Fanboy geneuzel met plus en min getallen: -10 !
@dawwg: +1 :mrgreen:
De A8 natuurlijk!!
btw, het is toch sowieso een A8L w12?
lexus for life!!!!!!!!!!!!
@ferrari94tr: Welke Lexus rijd je nu dan?
Sinds ik de a8 nu een paar keer in het wild gezien heb, ben ik overtuigd! Schitterende auto. Audi dus.
Ik heb op de lexus gestemd omdat ik de nieuwe audi a8 gewoon
te lelijk vind. De oude had iets statigs maar die nieuwe is
gewoon een A4 opgerekt.
De lexus is mooier en is ook minder patserig.
Wat mij betreft de Lexus…alleen ’t idee al dat je in ’n opgeblazen a4 rijdt.
Vond nog ’n leuk filmpje op youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=5OJ83L34zMY
@speedlimit: das wel de oude A8 maargoed ik snap dat hele gedoe 0-200 weetikveel niet
@Flamingo: “De mijne is sneller dan de jouwe, dus ik ben beter dan jij en jij moet naar mij opkijken en als je dat niet doet dan ga ik het zeggen…”

Of zoiets…
@speedlimit: Opgeblazen a4 of niet, voor een a4 kijken mensen niet om en bij een dikke a8 dus wel.
Dus of jij, of de mensen snappen het niet?

p.s. alsof het iemand boeit dat de 1 iets sneller is dan de ander. Als je snelheid zoekt koop je voor dat geld wel een R8 of iets anders leuks.

Op zich geinig filmpje maar het voegt niets toe aan je beschrijving van een opgeblazen a4.
Natuurlijk nooit een opgerekte A4.
De Lexus is het toppunt van beschaafdheid, klasse, stijl en luxe.
Kortom, alles wat Audi niet is.
@rshscuderia: omg, fanboy.?
@As_long_as_it_is_fast: Van die geweldige LS600h; zeker!
@rshscuderia: Audi is ook klasse, stijl en luxe, dat weet je zelf best ook. ;)
@As_long_as_it_is_fast: Luxe: zeker weten.
Stijl: zelfde stijl als een A4 zul je bedoelen :P;)
Klasse: Eigenaren ervan geven zichzelf die omschrijving nogal eens ja (eigendunkerige balletjes).;)

Begrijp me niet verkeerd, ik vindt het een geweldige auto, en ik zou hem graag hebben. Maar omdat we moeten kiezen, heb ik gewoon net een tikje liever de Lexus.
@MrHyde: Ik vindt ik vindt, houden we het maar op ik vind. ;) :D ’t Zijn zeker geen slechte auto’s, daar zijn we het over eens. ;)
@MrHyde: En hoe omschrijven eigenaars van een BMW of Mercedes zich?
@As_long_as_it_is_fast: Geen fanboy, maar ook hier zal ik liever voor de Lexus gaan. Misschien iets minder qua naam, immers Lexus klinkt niet bij iedereen zo goed in de oren als Audi, maar het is een stukje beschaafder en daarnaast ook veel klassieker qua belijning. De Audi heeft teveel groffe lijnen. De Merc S of BMW 7 vind ik ook een goede keus.
@jzaero: Versta me niet verkeerd, ik noem niet elke fervent aanhanger van een merk een fanboy maar iemand die zonder onderbouwen zegt van een ander merk dat het waardeloos is, DAT is fanboy talk. Zeker als één van de merken een kwaliteitsmerk is als Audi, bmw, mercedes, lexus,…
@As_long_as_it_is_fast: Gelijk geef ik je , ik irriteer me dood aan ze ;) Ik heb een voorliefde voor BMW, maar ik ben er zeker niet vies van om voor een andere auto te kiezen (zoals je zag).
Oh mijn god.

De eerste moeilijke “kies maar” ooit!
De Lexus LS600h(l) … altijd geweldig gevonden, echt een zwak voor die auto.

Probleem is echter dat ik datzelfde zwak heb voor de 2011 A8. En omdat de Audi nieuwer is, en meer recentere gadgets heeft zou ik toch die nemen.

Ondanks dat ik graag de underdog zou willen kiezen.
Geef mij maar die Lexus! Veel anoniemer en ook goed voor de plantjes.
@jag2all, als je denkt dat het dashboard plastic is dan is het misschien beter als je voor de audi kiest ja……..

interieurfoto is idd GS
liever nog de 4.2TDI, dan maar geen verlengde versie :P
Lexus, de nieuwe a8 doet me niet zo veel en die Lexus zie ik hier in NL een stuk minder vaak rijden dan de Audi.
Sowieso de audi, en ik ga hem niet inruilen!
… maar wel met de cleandiesel motor als het alternatief naar karton smaakt…
De Lexus L600h…thats for sure ! Die auto is onderscheidender en toch weer anoniemer, en bovenal voorzien van méér dan veel luxe.

De A8 krijgt van mij een 2e plek…niet slecht ! :lol:
De Audi, want die is meer premium dan de Lexus.
@mercedesfan: haha, premium discussietje uitlokken beste man? :D
@mercedesfan: Als je dan toch in het sub-premium segment zit kun je beter de kwalitatief betere auto aanschaffen. Voor premium stel ik voor dat je eens over een S, 7, Quattroporte en heel mischien XJ na gaat denken.
@marcus: Quattroporte?….premium??
Ik hoop voor je dat dit sarcastisch is bedoeld….
Heee, eindelijk is er een poll bij gezet. Super! Ik kies de Audi vanwege de ultieme bouwkwaliteit en afwerking van het interieur. Het uiterlijk nemen we dan maar voor lief.
Ik zou kiezen voor de Audi. Hier thuis rijden we met een Audi en de afwerking is top. Luxe binnenin, goed rijgedrag, quattro, alles wat je maar wil. Het model van 2008 had beter geweest, maar dit model gaat ook. Lexus heeft bij mij gewoon altijd die negatieve connotatie.

PS: Nice van de poll jongens, nu nog die homepage knop bij de persoonlijke pagina. ;)
De audi, en heel simpel:
– subliem intereur
– goed dealernetwerk
– mooie vormgeving
– de beste techniek en kwaliteit
etc.

Punten waar de lexus niet aan kan tippen.
@Jipp: lexus heeft eigenlijk juist een heel goede kwaliteit, net zo goed als audi.
@duckje:
Jipp is Audi fanboy want hij heeft een A4 gekocht..
@TWJ: Je argumentatie klopt niet, je standpunt wel. ;)
Audi, dan verkopen en een Maserati Quattroporte ervoor in de plaats!!
@bongiorno: I like your thinking… die Quattroporte Sports GTS is heerlijk gewoon!
Audi, zonder twijfel…
Jipp has arrived. Laat de discussie losbarsten! ;)
@Citrofiel: Ik ben zo weer weg hoor, heb nog genoeg te doen! En nog naar de audi dealert voor mijn nieuwe A4 die spoedig op mijn oprit te vinden zal zijn! Natuurlijk wel, een grijstint met de welbekende spaakvelgen die voor de a4 leverbaar zijn!
@Jipp: Ik verwacht t.z.t. een fotootje. (niet bang zijn, kenteken even wegwerken, grijze A4’s zijn er genoeg. ;) ) Beetje saai hoor, grijs. Dat wit op die A3 vond ik juist wel leuk. Met S-line trouwens?
@Citrofiel: nou, die foto komt zeker, alleen week 13 word hij pas geleverd waarschijnlijk, alleen willen ze mijn a3 nu al de verkoop in doen. En het betreft een avant, pro line S 1.8 tfsi bo edition in lava grijs, een hele mooie auto, met de spaak velgen! Hij moet echter wel een tijdje mee gaan!
@Jipp: Dus je krijgt een voorloopauto tussen de A3 en A4 in? Lekker dan, lijkt me niet ideaal. Waarom willen ze die A3 nu al zo graag verkopen?
@Citrofiel: Dat zit er in, alleen moet ik nog in onderhandeling, ik weet dat ze een gebruikte s5 hebben staan al een paar weken/maanden! Maar eventueel wil me broertje hem overnemen. De rede dat ze hem willen verkopen is de leeftijd, nog geen jaar oud! en net 20000 km!
@Jipp: Maar zal hij dan nu echt zoveel beter verkopen dan over een paar maanden? Nou ja, wel voor een hogere prijs natuurlijk… Het zou dus puur in hun voordeel zijn om nu in te leveren, daar mag je wel een leuke voorloopauto voor terug krijgen! S5 zou heel gaaf zijn. :) Maar zo’n voorloopauto neemt natuurlijk ook weer af in waarde in de tijd dat jij erin rijdt. Nou ja, dat bedrijf zal wel weten wat ze doen.

Ik had eigenlijk niet door dat je die A3 pas zo kort had. Waarom dan nu toch aan de A4? Ruimte nodig?
@Citrofiel: Nou, nu kunnen ze hem denk ik goed verkopen, als demo oid, de vraag naar zulke wagens is natuurlijk goed! en zo’n s5 kost veel rente na 3 maanden, dus als ze een a3 alvast kunnen verkopen, heeft dat zijn voordelen voor de dealer. Daarbij heb ik genoeg plezier dan. Maar we zullen moeten zien wat er gaat gebeuren. En er zit gezinsuitbreiding aan te komen, dus een 4 deurs was noodzakelijk.

Ik had deze a3 vrij kort, was een gevalletje schade door brand waardoor mijn vorige, ook lavagrijs was niet herstelbaar beschadigd!
@Jipp: We horen het hier wel wat de oplossing wordt. ;)

Ik zat trouwens even in je profiel te koekeloeren, gefeliciteerd nog, twee dagen verlaat. :)
@Citrofiel: Dankje nog! Die a4 is ook een beetje een verjaardagscadeau voor mezelf!
Sowieso de Audi A8.
@Jipp

Ik ben het totaal met u eens! Audi komt ook zakelijk beter over dan BMW, Mercedes en Lexus.
De Lexus, want als ik zoveel geld zou uitgeven aan een auto, dan zou ik toch wel t idee willen hebben dat ik iets bijzonders rijdt. En dat is bij een A8 gewoon niet het geval, heb r net weer 5 minuten achter gereden en je ziet gewoon niet dat je een top-of-the range auto voor je neus hebt.

En Lexus heeft gewoon een veel betere prijs-kwaliteitsverhouding.
Kan uit eigen ervaring zeggen dat de A8 heel erg mooi is, vooral van binnen. De LS weet ik niet hoe de binnen kant is, behalve van foto’s. Lexus kennende zal dat wel goed zitten, maar ik vind de buitenkant minder mooi.
A8 dus voor mij!
A8 W12, de letter h in LS600h staat mij niet zo, ik houd niet van dat soort auto’s en de Audi is mooier en degelijker.
Voor mij de Lexus aub. gewoon omdat deze auto een stuk mooier is om te zien. Plus het lijkt niet alsof je een A4 met anabolenkuur rijdt.
Ik vind het een moeilijke keuze maar ik ga toch maar voor de Lexus… ik vind het idee xxxxxl audi A4 wel kloppen… stiekem erg jammer
ik vind de lexus zeker niet slecht, maar eigenlijk, zou ik een auto in dat segment kiezen, dan was het een A8.

de audi dus.
lexus, valt meer op, zo’n A8 valt niet op tussen de A4/a6’tjes!
sowieso laat mijn portomonee het niet toe, dat betekent dus dat ik de benzinekosten ook niet haal!
De A8 want ik wil geen hybride :D
@spykerboy:
Dat is zo enorm dom?
Je wilt geen hybride want?

De hybride LS600h is sneller dan de W12 Audi A8 (zie filmpje vlak onder openingspost).

Jij zegt alleen maar dingen waarvan je denkt dat ze ‘cool’ zijn.
@TWJ: zegt dat filmpje alles?
@Jipp:
Nee jouw onzin zegt alles zeker ;)
@speedlimit: noem het onzin. Je zegt nu in feite dat ik gelijk heb.
@Jipp:
Nope je hebt t weer mis advocaatje…ik doel op jouw onzin die t gehele autoblog hier vervuilt.
@speedlimit: dat denk jij, maar ik denk eerder dat jij dat doet.
@Jipp:
Zou zeggen…zullen we daar n poll over houden en kijken hoe de mede bloggers er over denken.
Wat jij doet is feiten proberen te verdragen.
@speedlimit: de feiten nog proberen te verdragen wel, hou toch op met je onzin.
@Jipp:
Ik bedoelde “verdragen” (komt door de aut. woordenboek op mn Htc)
@speedlimit:
Doet ie t weer “verdraaien” moet t zijn ;)
@TWJ: hij wil geen 5 liter v8, want die motor vindt hij te klein. ik geef je groot gelijk TWJ, hij is niet erg snugger.
@TWJ: hybride’s zijn gewoon excuus bakken… grote jonges van grote bedrijven moeten schoner voorkomen… dus moeten ze een hybride… maar met een 5L V8 erbij heeft het geen nut… en trouwens ga is na wat het kost aan millieu vervuiling die accu’s maken en daarna recyclen weer…
@spykerboy: kerel, haal jij nu maar ‘ns eerst je rijbewijs alvorens zulke onzinnige uitspraken te doen. Niks mis met hybride, het uiterlijk van de muesli-hybrides buiten beschouwing gelaten.
Audi, al liever wacht ik op de S8, maar die kan ik nog niet bestellen :(
@DePannekoek: Komt die dan toch?
ik vind de audi gewoon lelijk (gewoon mijn mening), en de lexus mooi. en zeg nou zelf, als er een 5 liter v8 in zit, dan ga je toch niet daar op afknappen, omdat er een elektromotor bij zit?
Voor mij de Lexus, in het wit zoals hij staat afgebeeld. Is toch net even anders en heeft leuke gadgets.
Ik houd ook niet van die Audismoel, al is de Lexus ook niet moeders mooiste!
S600 :P
Geen idee eigenlijk o_O Hangt van de moment af zeker. Wil ze allebei best wel hebben :D
BMW 760Li
Voor minder dan 12 cilinders doe ik het niet: de A8 W12!!!
ik vind ook de Lexus een hele mooie auto (genoeg gezegt)

en oke een poll. is wel goed dat ie hier staat en n iet op de frontpage
@Flamingo: Staat op de frontpage ook hoor. Heb hem daar al aangeklikt voor ik hier kwam.
Audi A8 W12
VOor mij de lexus!
Wie wilt er nou in een anobole a4tje rijden!
Lkkere propaganda van AB ook om de dash-foto van een GS neer te zetten. En dat filmpje HAHAHA sta je dan met je w12 te kijken, gewoonweg zielig wat de W12 presteert. Maarja niet anders gewent van audi.
Tegen de kwaliteit en techniek van deze jappanner kan de audi echt niet op. De 7-serie en S-klasse daarintegen weer wel.
@besaram: jij zegt maar wat
@besaram: Lol @ gewoonweg zielig wat de W12 presteert.
5 sec naar de 100, 500 pk en ruim 600 nm is zielig? Ben wel benieuwd waar jij van onder de indruk bent…
@Rob:
Nou dat kan ik je vertellen waar ik van onder de indruk ben! Van de V8 hybride van de lexus was dat nou zo moeilijk om zelf achter te komen. Groter is niet altijd beter.
@besaram: Oke, kan. Maar wat maakt de W12 zielig dan? Dat ie (volgens een filmpje) slomer is dan een V8 Hybride? Laat mij het anders vragen: Wat is volgens jou de definitie van zielig? ;)
@Rob:
Definitie van zielig!
Minder snel dan de V8 van Lexus!
Verbruikt meer als de Lexus!
Kost nog een 30.000 meer dan de Lexus!
@Rob: Van zn opgetunde honda civic
@Jipp:

hahaha! jij bent superman zeker dat je op een plaatje van 200×200 kan zien dat me civicje getuned is?
Maarja laten we maar kijken hoe je a4tje eruit ziet met de getunede s-line pakketje zoals jij het noemt.
@besaram: kijk alleen al naar de bumper en de motorkap.
@besaram: daarbij word een pro line s af fabriek zo geleverd.
@besaram: Dat is sarcasme ofniet, want die 500 pk A8 rijdt die Lexus gewoon helemaal zoek. En als dat’t niet is ben jij vast heul gefrustreerd ergens door! :P
@Tommy2:
Aahmmm ok doe jij is ff boven kijken mongol!
Filmpje van speedlimit zegt genoeg.
@besaram: mongol? Laat ik het zo zeggen: Ik geloof niet zo’n dom internet filmpje. Wel in keiharde cijfers die gemeten worden tijdens vakkundige tests. Maar als jij die amateur filmpjes geloofd, best hoor.
Doe maar de Lexus. Maar wel het pre-facelift model graag!
Lexus, kom je veel minder snel over als patser
De Lexus is eigenlijk een stuk mooier, maar oei oei wat is die W12 van Audi lekker! Voor mij dus de A8, liefst lang en zwart zoals Wouter hem getest heeft ;)
zou nooit hybride willen rijden, ook al zal het geen straf zijn om in die lexus rondt te rijden, maar als de a8 een hybride was ook daar dan niet in. dus op dit moment de a8
hmmmm moeilijk keuze..allebei nr de klote (VIND IK)
doe mij maar de s65 AMG als je uit die segment moet kiezen

zo niet..dan is de nieuwe CLS63 AMG #1
zonder twijfel A8
wie hier serieus voor een lexus gaat kiezen heeft echt geen leve en kom nie met je commetaar dat lexus beter is.
@MAB: ..wie zou jou, als typ-analfabeet iets willen vertellen ? ;-)
@MAB: ik kies serieus voor de Lexus , en mijn leven is best relaxt :D
Tja, het enige wat ik hier op kan zeggen..
Ik zou het liefst een S8 hebben( met de V10) en dan maar een turbo kit er op.
Als de nieuwe S8 er zou zijn, zou ik dus voor die gaan. Ook al heeft die dan een V8 met dubbele turbo.
Moest ik nou echt kiezen tussen deze twee, dan kies ik toch de lexus. Simpelweg omdat alle nieuwe A8’s die ik tot nu toe heb gezien, allemaal echt lelijk zijn.
@unknown234: tsja…dan wordt de keuze voor mij inderdaad wat moeilijker…de A8 is immers groot genoeg om niet direkt voor een A4-tje aangezien te worden….
Tussen deze twee… Lexus voor mij, is een beetje de underdog, tikkie meer bijzonder en stuk goedkoper.
Prachtige velgen op die Audi! Zou wel liever vorig model hebben. Gisteren nog een S8 zien rijden die mij vlotjes voorbij reed, ook al reed ik 160 :p In het echt ziet dat slagschip er toch wel machtig uit!
Zelf vind ik de LS600H een beetje anoniem aoverkomen, er zou net zo goed een 4 cilinder in kunnen liggen, omdat ik in een Audi volgens mijn meerd aanzien hebt zou ik daarvoor gaan, maar omdat het precies een A4 Xl is kies ik voor de Lexus.
the-budel-guy
audi A8 zal me een worst wezen dat mensen denken dat ik in een A4 rij.

ik moet er toch in rijden en die W12 is al helemaal mooi
Sowieso de A8.
iets verfijnder allemaal.
@philipzuidijk: Lijkt me stug dat er een Audi is die perfecter en verfijnder is dan de Lexus in deze klasse. Audi kan meer van Lexus leren dan andersom…
A8 W12 , echt een enorm grote auto , lexus badge in europa = niks waard imo
De Audi, ze zijn beide vreselijk lelijk maar ik vind de Audi er toch iets luxer uitzien.
En ik vind de Lexus er meer als een XXXXL IS uitziet dan dat de Audi er als een XXXXL A4 uitziet…
Gewoon de S600 of S65amg………
Moeilijk. Doe maar de A8.

Zijn trouwens B&O speakers, geen Bose (als ik het filmpje moet geloven)
Jaren geleden zou ik de A8 hebben gekozen. Dat was een fraaie, statige auto. Dit is…een Audi. Een grote Audi, maar het is “gewoon” een Audi.

Lexus, bitte. Dat is tenminste nog wat onderscheidend.
@bozewolf: Helemaal mee eens. Audi heeft weinig inspiratie getoond met deze A8.
Overigens wel komisch dat de A8 samen met ouwe Duitse WW2 kisten gefotografeerd is.

Moet eigenlijk nog een Zero bij die Lexus op de foto, hihi.
Hmm. Doe mij maar de Lexus met de motor van de Audi.
Lexus natuurlijk, A4 kopieën zijn er al genoeg :D
Beslist de Lexus.
30.000 Euro over om 15 leuke Audi Quattro`s te kopen.
Die oude van 1983,die nu nog steeds vrolijk rondrijden.
Waarom zijn er zoveel mensen die liever in een emotieloze Duitser rijden dan in een onderscheidende, mooiere en een stuk minder patserige Lexus?
Die Lexus is wel nog een mooie auto… maar ik zou toch voor de Audi gaan…
Ik vind het gewoon een mooie wagen en dat interieur is gewoon prachtig!
Mag ik trouwens niet die FW-190 kiezen ipv zo’n zakenlimoesien?!
Zelden een zo makkelijke keuze gehad; de a8 is een totaal mislukte kloon van de a4 dus maakt het absoluut niet uit wie de tegenpartij is, die wint wegens gebrek aan tegenstand altijd.
Normaal zou ik dit niet doen, maar omdat ik voor het blo(k)g wordt gezet, kies ik toch voor de Audi en niet voor de veredelde Toyota. Echter als ik mocht kiezen in dit segment was de keuze vrij eenvoudig en zou het een S600 worden.
Ik durf het bijna niet te zeggen,maarga toch voor de audi.Lexus is gewoon een inspiratieloos merk met een dash wat van klikoplastic is gemaakt!.
@mbman: nee dit is om blij van te worden, hahaha
gruwelijk lelijk interieur

http://image.motortrend.com/f/miscellaneous/refreshing-or-revolting-2011-audi-a8/26177147+w750/2010-audi-a8-interior.jpg
@w0o0dy: Achja, alles kan lelijk zijn, als je maar de juiste kleuren kiest. Ik vind het persoonlijk een mooier interieur dan zijn concurrenten.
@w0o0dy: wel uit topmaterialen vervaardigd!
the-budel-guy
@w0o0dy: dit is wel van de vorige A8
@w0o0dy:

Dik hoor zo een enkel-din radiotje.
hahaha!
@besaram: dat is volgens mij de airco , en de A8 heeft een enorme grote scherm voor navigatie!
@besaram: dat is geen radio, de airco.
Als je de kofferbak niet erg nodig hebt… de LS600h. Superstil, supersoepel, superluxe en erg comfortabel. Bovendien veel zuiniger en sneller en de betere geluidsinstallatie en de nieuwe A8 is een lelijk rommeltje geworden.
http://www.youtube.com/watch?v=mdhqXdpmvj4
@w0o0dy: heb de volledige filmpje niet gekeke maar dat is een oude generatie A8
Audi. Of course. Wat moet die * Skoda reclame toch altijd tussen de blogs in?
Geen interieurfoto’s? Dat lijkt me toch essentieel om een degelijke keuze te maken tussen deze twee luxewagens.
Geen van beide, want ze zijn lang, spuuglelijk en ongehoord!
Ik zou zeggen, ga eerst eens met beide wagens rijden, en beslis dan. Ik heb het geluk gehad met beide wagens te kunnen rijden, en de Lexus wint met voorsprong.
@Pixed: en waar haalt die Lexus zijn voorsprong? Wat doet de Lexus wezenlijk beter dan de A8 of waar scoort de Audi onder de maat? Ook al is het een persoonlijke beoordeling en geen feit is het heel wat interessanter dan lui die opmerkingen maken over het interieur terwijl ze nog nooit in de Ls600h hebben gezeten…
de audi natuurlijk, simpele keuze, oja en voor degene die zeggen dat de A8 op een opgeblazen A4 lijken.als die A8 voor je neus ziet rijden zie je het direct hoor
en nee, ik ben geen audi fanboy!
@love4sportcars: Je ziet het verschil wel, maar er zijn zo veel overeenkomstige designelementen dat het er saai van wordt.
Een Volkswagen of een Toyota?
De volkswagen dan maar.
Een V12 is ook gewoon een stuk stoerder dan een hybride.
En ik vind ze allebei lelijk, dus tsja…
Zeker wel de Lexus! Gewoon omdat, daarom!
W12 uiteraard, al was het maar omdat je dan “ietsje” minder kans heb op een terugroepactie :)
Audi natuurlijk! Prachtig W12 geluidje, geweldige afwerking, bekend en gerespecteerd merk, meer vermogen dan de Lexus en hij ziet er ook nog eens een stuk beter uit!
Lexus.
1. Kwalitatief beter.
2. Hybride + een V8 met het verbruik van een V6.
3. Mooier om naar te kijken.
4. Hoeveel mensen hebben er een Lexus in Nederland? Precies… Audi zie je genoeg.
5. Mooier interieur.
6. Omdat ik een Toyota avatar heb.
@G-Ammo: Kwalitatief beter? Met al die recalls zeker… En het A8 interieur ziet er toch niet slecht uit:

http://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A8L_2010/audi_a8_l-06.jpg
@Tommy2: Ziet er technisch inderdaad hoogstaand uit, maar wat een afschuwlijke kleurencombinatie is dat zeg !!
@G-Ammo:
nou nou? Kan het zelf weten, de Toyota is zeer goed gebouwd maar qua materiaalgebruik is de audi 2 stappen verder.

Verder kies ik wel voor de lexus puur omdat het veel leuker is om te rijden. En hij voelt heel erg licht aan en is heel stil.
Lexus LS 400 zou ook prima zijn overigens.
voor mij ook de lex..

gewoon omdat ik dan ook elektrisch kan rijden.
en W12 blok lijkt mij onderhoudsintensiever en met kortere levensduur dan een V8, het W concept is nu eenmaal moeilijker te koelen.
Als het op technologie aankomt staan de Japanners mijlen vooruit op de Duitsers.
Eerste Led koplampen staken niet in een Audi, wel in de LS600.
En dan de hybride elektromotoren, geen kat in Europa kan er een maken die boven de 100pk uitkomt.
Iedereen lachte met het hele hybride of elektrische auto gebeuren nu zijn we in Europa zo ver dat zelfs China na een paar overnames hier en daar sterker staat dan wij hier in onze (doemdenkende en egoïstische) manier van leven en werken.
@rene: Ahah, de LS600 heeft nog gewoon halogeen pitjes voor de hoofdverlichting, alleen led voor de knipperlichten etc. ;)
@Tommy2:
Dimlicht is juist volledig led bij de LS.
Daarmee waren ze de 1e die led techniek in de koplampen gebruikten…Audi heeft led als dagrijverlichting geïntroduceerd en niet als koplamp zelf.
@rene: Audi was toch echt de eerste die LED verlichting introduceerde als dagrijverlichting. VW was de 1e die LED standaard gebruikte in achterlichten.
love4sportcars ,van techniek ook niet veel boterhammen gegeten zeker.
C220AMG, Audi, veredelde VW.
Tommy2, Je goed informeren zou helpen.
Tommy2, Of moet ik je het elektrisch schema doorsturen.
A4,A5,A6,A7,A8, naast mekaar, snuit vooruit op 100 meter afstand, wie van de eigenaars verdient het meest?
Geen kat weet het.
integralechubasco
@rene: je vergeet de A1…
… en ook Q5, Q7… er zijn best nog wel wat Qtjes in te vullen… werk aan de winkel VAG!
Tommy2, met die logos van U kan je toch wel zo’n elektrisch schema lezen denk ik.
integralechubasco,de A1 is voor mij een onbestaand voorwerp.
@rene: haphaphap :lol:
@Tommy2:
Gewoon eerlijk toegeven dat je er naast zit kan ook hoor ipv haphap ;)
@speedlimit: Gewoon goede research doen en bekennen dat ik gelijk heb ipv zomaar iemand blind geloven kan ook, speedlimit. ;)
@Tommy2:

29-01-2011 om 23:36
@Tommy2:
Dimlicht is juist volledig led bij de LS.
Daarmee waren ze de 1e die led techniek in de koplampen gebruikten…Audi heeft led als dagrijverlichting geïntroduceerd en niet als koplamp zelf.”

Dit zijn m’n eigen woorden als reactie op die van jou…ben je traag van begrip of lees jij altijd de helft?
Tommy2, de eerste met LED,(trouwens meer dan een) koplampen op onze globe.
Goedendag Duitse hightech.
Lexus, want de styling ziet er naar mijn mening beschaafder uit. Alsmede dat je de Audi veel meer ziet. En als bonus met een hybride logo maak je meer vrienden.
Voor mij de A8 W12. Vind hem erg stoer. Stoerder dan de Lexus. Wat beter is.. geen idee.. heb beide auto’s nog nooit mogen ervaren. Jep.. mijn bucketlist is nog heel lang.. ;)
Ik kies de Lexus, maar het ziet er naar uit dat die de poll niet gaat winnen.

Zal ik anders eens de hulp inroepen van een Lexus-forum? Voor Saab lukt dat wel…
Iedere constructeur downside waarom dan zo’n domme makelij als die W12.
Prestige?
Zeker niet in die veredelde VW.
@rene: Noem het een veredelde VW joh, denk toch eens na. Wat is die lexus dan?
Die Phaeton is na veel blazoen en tamtam in hun glazen huisje ook niks geworden en zal het ook nooit worden, het is maar een opgewaardeerde groot VWtje.
@rene: helaas is de pheaton pas gemaakt na de introductie van de a8 en zitten er toch veel verschillen in. Zo is de pheaton veel exclusiever en een andere fabriek.
Freewarefreak, nooit mogen ervaren, technisch ook nul zeker, koop een mooie kleur, groeten.
@rene: Heb jij wel verstand? een w 12 technisch nul? het is een en al techniek.
@Jipp: Geef het op, rene is een echte hater, een Audi hater in dit geval. Waarom weet ik niet maar het zit hem zeer hoog aan de stortvloed van reacties te zien.

Gelukkig weten wij beter! :)
@Tommy2: wij weten beter idd, een pheaton ellende, etc, waar heeft die vent het over.
the-budel-guy
@Tommy2: vast een jeugt trouwma gehad van een audi
@the-budel-guy: ‘trouwma’… Heb je dat opzettelijk zo geschreven of weet je écht niet beter dan dat? :?
Jipp ,heb inderdaad redelijk wat verstand van motoren, je moet alleen geen ellende zoeken(ken je trouwens de basis van zo’n motor) als die niet nodig echt is.
Prestige om prestige is aardsdom.
Die W12 is trouwens een doodgeboren kind.
Jipp,’het is een en al techniek’, oude techniek, bij gebrek aan beter.
Meer dan 100pk met een extra elektromotor, man dat is techniek van de toekomst de rest wordt geschiedenis (ook niet gehad zeker).
@rene: En dat zegt, een vuilnisman die een afschuw heeft voor VAG?

– dagrijverlichting heeft een ander doel dan zicht, juist gezien worden. geen enkele auto heeft Full Led koplampen, op de audi e-tron concepts na.
– 100PK word al lang uit electromotoren gehaald, denk eens aan de trein motoren.
– ooit al een W12 motor gezien, gereden, uberhaupt een a8 of pheaton gereden?
– Geen enkele fabrikant die ooit bedacht om 2 v motoren aan elkaar te smelten, wat nou geen techniek. Vooruitlopen op de toekomst.
– De Toyota prius is schadelijker dan een golf bleumotion op lange termijn, verklaar dat is?

Doe normaal.
mijnnaamishaas, lees jij die testen(verdoken reklame) in verband met emmissie echt met zoveel vertraging, raar.
nomar, als hij niet rijdt hoef je ook niet terug naar de garage, laat gewoon staan.
Jipp ”Audi was toch echt de eerste die LED verlichting introduceerde als dagrijverlichting.”,dagrijverlichting zijn geen koplampen.
Het zijn gewoon wat opvallende (audi mode) pitjes waar je bij duisternis geen fluit mee ziet.
Jipp [ reply ]







jipp,”e beste techniek en kwaliteit
etc.”, leg uit.
@rene: ooit al het interieur van een audi gezien, zo hoogwaardig materiaal zit in geen enkele wagen van de toyota groep.
Jipp,’Zo is de pheaton veel exclusiever en een andere fabriek’, jipp jij weet net zoals als ik dat pheaton opgeblazen ellende is.
@rene: Mijn pa heeft er een, ik vraag me af waar die ellende zit. Daarbij zie je ze zelde, en alles behalve ellende.
Jipp,komt nog jongen, alles op zen tijd.
@rene: Me oom heeft er ook een, ook geen problemen, en die heeft er al bijna 2 ton op staan, vraag me af waar je al die onzin vandaan haalt. Overigens loopt GM duitsland ver voor op toyota, alleen al het deel wat de treinen maakt.
Jipp, treinen doen we morgen, andere (van jouw)onzin is voor vandaag, akkoord?
Jipp, mischien nog nonkel tante of zo, weet maar nooit.
Alle publiciteit welkom.
@rene: Ik vind dat wel leuk, dat Doordenderen van jou.
Wat is een Nonkel Tante Audi ?
@rene: teveel gezopen?
tjorque ,koeling, iederdaad groot probeem als je teminste het vermogen aanspreekt.
Prachtig: Definitie van zielig!
Minder snel dan de V8 van Lexus!
Verbruikt meer als de Lexus!
Kost nog een 30.000 meer dan de Lexus!
En is maar een VWtje met (de wettelijke) 2 jaar garantie.
Jipp ,waarheid kwetst.
Jipp, zelfs in nuchtere toestand.
Rijd zelf in een a6 en alles bevalt me zeer!

Goede vriend van me heeft een Lexus LS 400 en heb daar ook in gereden en dat beviel me toch net wat meer.
Kijk, ik heb dan geen a8 gereden maar toch. Veel verschilt het niet met de a6.

Denk vooral dat de LS 400 wat comfortabeler is qua rijgedrag en interieur. Hij is meer uitgerust standaard.

Eens een keer wat anders dan audi.
Lexus it is.
JamesBond007, verstandige reactie, je kan dat soort kleine finesse alleen maar ervaren door zelf met de auto gereden of meegereden te hebben.
Spijtig genoeg zijn hier mensen die :
1. Eigenzinnig en merkvast zijn zonder reden.
2. Zich laten meeslepen in domme reklamestunts
3. Technische onzin uikramen.
Jipp, nog wakker?
Jipp, trouwens in Belgie Zuipen wij nooit maar drinken gedoseerd.
Ik ken wel andere voorbeelden hoor.
JamesBond007, LS400 is eerste generatie Lexus uitgebracht in 1990 in Europa.
Tommy2″Gelukkig weten wij beter!”??
Veredelen van auto’s quasi confort,geluid en trillingen kost bakken geld aan een autoconstructeur en gebeurt meestal niet in eigen stal.
Heb zelf het geluk gehad dit een beetje van kortbij te kunnen ervaren.
Jipp,” geen enkele auto heeft Full Led koplampen,” Lexus wel,je beter informeren!!”
“100PK word al lang uit electromotoren gehaald, denk eens aan de trein motoren”
Een trein is geen auto!!
Geen enkele fabrikant die ooit bedacht om 2 v motoren aan elkaar te smelten, wat nou geen techniek. Gelukkig!!
@rene: Elektromotoren waren er al toen je grootmoeder nog in de kloten van je overgrootvader zat.
Ook wat auto’s betreft: http://inventors.about.com/library/weekly/aacarselectrica.htm

Het probleem van toen is nog altijd datzelfde probleem dat ze vandaag de dag nog steeds niet opgelost krijgen, en dat is de opslag van elektrische energie. Accu’s hebben al heel wat verbetering gekend doorheen de jaren, waardoor het nu al redelijk rendabele wagens met zich meebrengt, maar nog steeds rendabel genoeg voor de doorsnee mens.

Dan is er de tussenoplossing, de hybride wagen. De wagen die zich onderscheidt van een klassieke benzine door elektromotoren die regelmatig in generatorwerking treden om de accuutjes op te laden en dan kan hij terug vertrekken op elektrische energie(een principe dat ook al tientalle jaren in treinen/trams wordt toegepast, alleen wordt die energierecuperatie naar het net gestuurd).

Praktisch houdt dat in dat de hybride zijn voordeel haalt uit regelmatig naar boven (motor) en beneden (generator) rijden=bergen/heuvels of veel stoppen (generator) en vertrekken (motor)=stadsverkeer.

Conclusie: aangezien berglandschap zich niet echt voordoet in onze lage landen en ook in het grootste deel van Europa, kan je uw hybride enkel handig gebruiken in het stadsverkeer. Probleem is uiteraard dat de meeste mensen zo’n wagen kopen voor belasting voor deel om er dan 130 mee te gaan rijden op de autostrade, maw de accuutjes zijn rap leeg aangezien de elektromotor niet in generatorwerking treedt en je hybride is weer getransformeerd in een vieze, vuile benzinewagen ;-)

En voor de vraag komt: “Wat met elektrische energieopslag met treinen, als dat toch al jaren bestaat?”
Hint hint: Vraag je maar eens wat die lijnen boven de treinen hangen te doen.

Ik hoop dat zatte rene iets bijgeleerd heeft.
Slaapwel
@koenmb:
Dat je kritiek hebt op ’n ander is prima…maar hou ’t ’n beetje netjes en begin niet andermans kloten en familie…dank u!
@speedlimit:
en begin niet over andermans kloten en familie…dank u!
@rene: Vertel welke lexus full led koplampen heeft, vertel waar duidelijk word dat het een volkswagen is, vertel waarom hij niet technisch is, en meer verbruikt. Hou toch op met je bullshit.

Daarbij heb ik vlaamse familie, en belgen drinken echt niet gedoseerd.
the-budel-guy
@rene: de audi R8 V10 heeft FUL led koplampen de nieuwe A8 heeft ze als optie en op de nieuwe A6 zijn ze ook optie

en voor de verwaring te verduidelijke de Audi R8 V10 was de eerste auto met VOLEDIGE LED verlichting dus voor en achter alle lampen
jipp,komaan.
Doe eens rustig Rene…

En als je wilt reageren op een reactie, klik dan op ‘reply’ naast de naam van de poster van die reactie. Jouw stortvloed van reacties is niet echt duidelijk op deze manier.
@Citrofiel: ik denk dat onze rene, niet meer zo helder was gisteravond…
Rene doet mij denken aan die keer dat iemand de pc van Pallas overnam.
koenmb, sorry maar dit is regelrechte onzin en onbenul waarin ik geen discussietijd steek.
the-budel-guy
@rene: gozer denk aan je bloedruk autoblog moet een bijzaak zijn een full time job neem is rust
@rene: Onzin, misschien wel, de cursussen “Elektrische Energie en Aandrijvingen” en “Energieconversiemachines en -systemen”, respectievelijk 3e bach en 2e bach burgerlijk ingenieur aan de KULeuven spreken anders wel in mijn voordeel, alsook de vele technologieën uit de geschiedenis en die vandaag de dag bestaan en de problemen waarmee ze te kampen krijgen…
the-budel-guy
Iets moeten jullie mij toch uitleggen hier wordt gezegt
dat de ls anoniemer is terwijl jullie zeggen dqt de a8 op een a4 lijkt dat lijkt mij toch een stuk anoniemer
the-budel-guy ,klopt hoor, de A8 heeft niets uniek zowel (hoog)technisch als uiterlijk.
koenmb ,proficiat theoreticus, probeer alleen een beetje bij de tijd te blijven want alles verandert razendsnel.
@rene: maar zulke problemen hebben ze nog niet weten op te lossen!
Jipp, begrijp het probleem niet, leg uit graag.
@rene: dan zou ik toch is na gaan denken, wat je daarstrax hebt lopen verkondigen.
@Jipp:

Hou toch op met je onzin…daarstraX…is je kater nog niet uitgewerkt.
Jipp, Ik verkondig alleen moeilijk verteerbare realiteit.
Jipp, heb jij die diploma’s echt gehaald ?
de sls ins de eertse auto met full led lampen.
Lexus. No doubt.
(en dan nu de 268 reacties doorscrollen :))
cls bedoel ik.
mbman ,larie.
koenmb , doe je grootmoeder van mij nog eens de groeten maar zie naast dat ook nog eens de echte autorealiteit, als je daar technisch al toe in staat bent natuurlijk.
In geval van niet,(moet het echt in het Engels).
Of was het toch Cadillac? ;)

Cadillac together with Hella has announced today that it will be launching the world’s first volume full-LED headlamp on its 2008 Cadillac Escalade Platinum edition.
Unlike rival luxury brand Lexus, which offers single projector LED lamps on its LS600h flagship, Cadillac’s design uses the efficient diodes for the entire headlight assembly – indicators, low beam and high beam.


Lexus was de eerste met deels LED-koplampen, maar grootlicht bijvoorbeeld werd nog traditioneel gedaan. Cadillac was de eerste met full-LED.

Automotive headlamp applications using light-emitting diodes (LEDs) have been undergoing very active development since 2004.[40][41] The first series-production LED headlamps were factory-installed on the Lexus LS 600h / LS 600h L starting with the 2008 models. Low beam, front position light and sidemarker functions are performed by LEDs; high beam and turn signal functions use filament bulbs. The headlamp is supplied by Koito. Full-LED headlamps supplied by AL-Automotive Lighting were fitted on the 2008 V10 Audi R8 sports car except in North America. The Hella headlamps on the 2009 Cadillac Escalade Platinum became the first U.S. market all-LED headlamps.
LS600 rijdt al 4 jaar met Led koplampen.
Vier jaar is dus 2006 minimum.
mbman,”The first series-production LED headlamps were factory-installed on the Lexus LS 600h / LS 600h.
@rene: De LS rijdt nu nóg steeds met halogeen pitten rond omdat ze de hoofdverlichting niet met leds voor elkaar konden krijgen. Bij Caddilac en Audi kregen ze dit op de Escalade en R8 in 2008 wél voor elkaar. ;)
mbman,zeker niet in je vereedelde VW.
Man,man man.
Tommy2,eigenlijk is reageren van mijn kant dom omdat je niet goed geinformeerd bent.
Iedere LS600 heeft Led koplampen.
Als de andere bloggers dat ook eens nakijken weten we wat voor onbetrouwbare onzin jij de wereld instuurd en ben jij voor mij een niet objectief iemand.
Discussie moet altijd eerlijk.
@rene: Rene, je spreekt jezelf nu 2 maal tegen. Hou op met al je bullshit. Een audi is geen veredelde VW, als je dat denkt, heb je nog nooit in beide merken hedendaags gereden. Daarbij heb ik mijn diploma’s daadwerkelijk gehaald ja. Audi heeft niet voor niets haar slogan. Lexus kan niet eens een fatsoenlijk dif maken. Audi wel. En ja, Haldex is gewoon audi.
Tommy2, eigenlijk,(en dat is spijtig) hoor je hier niet thuis.
Nogmaals,The first series-production LED headlamps were factory-installed on the Lexus LS 600h / LS 600h L starting with the 2008 models. Low beam, front position light and sidemarker functions are performed by LEDs; high beam and turn signal functions use filament bulbs.
@rene: Dat is dus later dan audi. En weetje, jij hoort hier niet thuis.
@rene: Nu moet je ophouden met die onzin, ik zet het voor je neus neer en nog interpreteer je het verkeerd. Wat mbman zegt is weliswaar niet juist (Cadillac en Audi waren eerder met full led), maar wat jij zegt is ook onzin. De Lexus heeft weliswaar deels led-verlichting, maar mbman heeft het over FULL led-verlichting. Dat heeft Lexus nog steeds niet.
@rene: Ben jij nou zo dom, of zijn wij nou zo slim? Je post zelf “high beam and turn signal functions use filament bulbs”. En wat zijn ‘filament bulbs’? Juist, ‘gloeilampen’. En is een gloeilamp hetzelfde als een ledlamp? Nee.

Kan natuurlijk ook zijn dat je Engels niet goed beheerst, maar post dan ook geen Engelstalige info.
Citrofiel ,de koplampen zijn leds,en ik kan dat weten, ja zelfs bewijzen.
Jipp ,,haldex is gekochte ellende en heeft eigenlijk met Audi niks te maken.
@rene: haldex is toch echt van audi. opgezet binnen de onderneming door mensen die ook de quattro techniek hebben gemaakt. US patent wil niet zeggen dat het niet van audi kan zijn.

De slogan voorsprong in techniek verdienen ze, alleen denk jij dat ze die techniek afkijken, wat totale onzin is. Lexus kun je aftermarket full Led kopen ja, maar niet standaard.
Jipp, haldex USA patentend, maar niet door VW of je goter broertje Audi.
Pech.
Citrofiel geen deels Led, wel hoofdverlichting (3 leds per unit) met koelplaat.
@rene: je zegt dus zelf dat het deels led is, wat zeur je nou.
“Audi heeft niet voor niets haar slogan”.
Voorsprong in wat.
@rene: En iedere leerlingautomonteur leert zelfs dat audi de best Difs maakt.
@Jipp:
En jij bent automonteur?
@speedlimit: je weet toch al lang wat ik doe, of niet dan. Het broertje van mij vriendin is automonteur.
@Jipp:
Daarom juist…klakkeloos iets overnemen van je zwagertje betekent nog niet dat iets ’n feit is.
Hij kan ’t de beste diff. vinden…blijft ’n mening en nog steed geen feit ;)
Waar is je maatje woutert trouwens…gefrustreerd in duistland op zoek naar z’n a5 ofzo?
@speedlimit: als ze het daar al aangeleerd krijgen, op een representatieve studie, dan zit er gewoon een grote kern van waarheid in. En ik weet zeker dat het de beste dif’s zijn, dat is al vaker hier langsgekomen.

Ik zou t niet weten, jou gezeik zat?
@Jipp:
More details please…wat jij schrijft is zoals de engelsen noemen “rumors”
Dus kom met harde feiten die controleerbaar zijn…opleiding,studieboeken,schrijvers etc.
@speedlimit: nou ik zou zeggen, met je hekel voor duitse wagens, die kwalitatief gewoon beter zijn. Vraag het aan de eerste de beste universeel autobedrijf monteur. Studieboeken, ik zou het niet weten, opleiding inmiddels voltooid etc. En waarom zou het niet zo zijn!
@Jipp:
Kan ik net zo goed van jou zeggen over je hekel aan japanse wagens…staat zelfs in je profiel.
Verder heb ik ’n zwak voor sommige bmw’s dus daar ga je weer met “je hebt ’n hekel aan duitse wagens”
We hebben ’t over autotechniek dus gooi niet 2 dingen door mekaar…studieboeken zou je niet weten maar toch inmiddels opleiding autotechniek afgerond (zo komt je zin iig over)
Kom met feiten…links,boeken,schrijvers,opleidingen die controleerbaar zijn voor anderen…niet de bullshit die jij uitkraamt.
@speedlimit: ten eerste, net weer in zo’n gevalletje van een auris gezeten. Als je duitsers al niets vind, dan vind je jappanners zeker niets. Daarbij zeg ik nergens de opleiding autotechniek te hebben afgerond, sterker nog, ik ben er nooit aan begonnen. Zoek het dan op, ik ben niets verplicht naar je toe, dat het algemeen bekend is is volgens jou al onzin, wat nou BULLSHIT. Dat kraam jij uit, met je onzin over 3 auto’s voor de deur ed.
@Jipp:

Kom je weer met je onzin…waar heb ik gezegd dat er 3 auto’s voor de deur staan…graag ’n linkje naar waar ik dat gezegd heb.
Bewijs ’t dan advocaatje!

“Daarbij zeg ik nergens de opleiding autotechniek te hebben afgerond, sterker nog, ik ben er nooit aan begonnen”

Begrijpend lezen is ook al moeilijk voor je…zoals ik al schreef: “studieboeken zou je niet weten maar toch inmiddels opleiding autotechniek afgerond (zo komt je zin iig over)”

Je zin komt zo over vandaar dat ik ook schreef “je haalt 2 dingen door mekaar”

PS je zit wel opvallend veel in ’n japanner de laatste tijd…omdat je slechter (vag) gewend bent misschien?
@speedlimit: Ik zou is terug kijken naar wat je zelf hebt beweert, geen zin terug te zoeken in jou reacties: een focus, avensis en een mrII gevalletje met o zo veel pk’s.

Daarbij doen wij aan MVO, dus moeten we soms met 1 auto naar een adres, in plaats van met 2. Vag is dus echt niet slechter. Dat merk ik iedere keer weer als ik in een goedkoop interieur zit, met een hoop lawaai en te veel beveiligingen die rijden niet leuk maken. Daarbij heeft de baas dat ik liever met een auto van de zaak mee rijd, omdat ik geen lease auto wil, maar wel een goede Km vergoeding krijg.
@Jipp:

Fout…althans 2 goed 1 fout en de laatste weet je niet eens meer.
En ik heb nooit beweert dat ze voor m’n deur staan…rechtszaak verloren advocaatje ;)
@speedlimit: Zo te zien heb je nog steeds geen gevoel voor humor, en denk je dat een advocaat alleen maar van rechtzaak naar rechtzaak gaat, wat dus betekent dat je niet weet wat voor werk ze nog meer doen.
@Jipp:

Nee jij hebt gevoel voor humor…je neemt alles te serieus en ziet niet eens de smiley die ik geplaatst heb.
Hmm, kiezen tussen een prachtige degelijke auto en een koektrommel met plastic grill.

Audi natuurlijk. Onlangs nog ingezeten, de afwerking is zooo mooi!
Ik kan niet kiezen tussen deze twee super auto’s.
Absoluut de Lexus LS600h, de W12 is magistraal maar ik ga voor de Japanner
Nee mening is nog steeds hetzelfde, een Jag XJ vind ik mooier dan een Audi A8 alleen ik zou nooit overwegen om een Jaguar te kopen.
Ondanks de schiterende W12 blok van Audi ga ik voor de Japanner als ik moest kiezen tussen een A8 of een LS. De LS is mooier en onderscheidender dan de rest van de Lexus modellen. In zo’n klasse wil ik geen auto rijden die net zo goed een A6 of een A4 had kunnen zijn.
Enige A8 die ik interessant vind is de S8 zoals je weet :P

Echter de beste en de mooiste auto’s in deze klasse zijn toch wel de 7-serie of de S-Klasse denk ik :P
@agera: en als je de keuze had tussen een 7 serie en een ls? :D
@bigcar: 7even series :P de enige die mij aan het twijfelen zou zetten is die S-Klasse. Normaal gesproken altijd voor de 7. En jij :P
@agera: ik wet het niet. motorinhoud, hoeveel budget en dat soort zaken zitten nu een beetje door mijn hoofd te gaan. kwa uiterlijk maakt het allemaal niet uit, want zo lelijk zijn ze toch ook weer niet. wat me nu ook weer aan het denken zet is dat er binnenkort een nieuwe s klasse komt. dus dat maakt het er ook niet makkelijker op.

wat’s ’t budget? / is het een bedrijfswagen? :P
@bigcar: Budget is genoeg voor de dikste versie van elk merk en het mag een bedrijfswagen zijn :P
dan valt de audi af, want ik wil achterwielaandrijving.
lexus, zal ook afvallen, want voor dat geld kan ik ook een s klasse of een 7 serie halen. dikste versie: 760li, of een s65
tja, en dan is de keuze toch echt wel snel gemaakt: de s65 :D tja, die wagens kosten dan weer wel 2ton+


afijn, als het erlk merk ofzo mag zijn, en ik zou anderhalf tot 2 ton hebben, dan word het een duitser. als ik zo even snel nadenk, tja, dan zou ik toch, als ik anderhalve ton vrij te besteden had, een cls63 zou halen, heerlijke bak ;)

en jij? :D
vergeten er @agera: voor te zetten.
@bigcar: Dan weer de vraag een M5 of een CLS 63 AMG, de E63 AMG laat ik even buiten beschouweing vanwege het deit een CLS gewoon sportiever is en oogt.
@agera: :( je maakt het er ook niet echt bepaald makkelijker op xD

maargoed.. ik weet het niet.. ik moet me daar nog in verdiepen; afschrijving, motorprstaties, etc. spelen geen enkele rol bei die prachtwagens, waar het immers om gaat is de beleving. ik heb 1 maal in de nieuwe cls500 4matic mogen plaatsnemen, en het is gwn iets dat niet echt makkelijk is, om te beschrijven. zo leuk vond ik het ;) maar het liefst zou ik natuurlijk in de cls63 amg plaatsnemen, alvorens ik het ga vergelijken met de m5.
de ouwe M5 was daarentegen ook niet echt slecht.

dus ik zou echt heel graag in die wagens eerst plaatsnemen, alvorens ik er zomaar wat over ga lullen, want beiden zijn echt heerlijke wagens.

ben benieuwd welke jij neemt,
[ als ik een gok mag wagen: M5 :D ]
Wat ik mij bedenk is de enorme prijsverschil tussen een Mercedes S65 AMG Lang en de BMW 760Li. De Mercedes is ruim 100k duurder dan de BMW 760Li. Is niet echt een eerlijk vergelijk, de Mercedes S600 Lang vergelijken met de 760Li is logischer qua vermogen/koppel/pk’s en natuurlijk prijs.

Laat ik het zo zeggen wat ik vorig jaar ook zei :P de beste wat je bij Mercedes kunt krijgen en ik denk ook de beste op de markt momenteel is de Mercedes S65 AMG Lang. Die auto is de beste geen enkel BMW/Audi/VW/Jaguar/Maserati komt in de buurt.

Ik kan gewoon niet kiezen tussen een Mercedes S600 Lang of een BMW 760Li :P Plus wat je net zei binnenkort komt er een nieuwe S-Klasse uit die het nog moeilijker zal maken. Lastig lastig erg lastig, de Merc of the BMW :P
@agera: een eeuwig dilemma: een auto uitkiezen..
Ik kies voor de Audi A8.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).