De doorbraak van Lexus in Nederland

Auteur: , 114 Reacties

Vanaf 1 maart staat de nieuwe CT 200h bij de dealers, gaat dit de "doorbraak" worden van Lexus?

Ja, ik denk het wel. Inmiddels zijn er namelijk al 600 exemplaren verkocht! Dat is meer dan de gehele afzet in Nederland in 2009 (in 2010 verkocht men ongeveer 700 auto’s). De nieuwe CT 200h lijkt dus nu al een schot in de roos (leasetopper). Het is een hybride aangedreven auto, mede geïnspireerd op de techniek van de alom bekende Prius. De instapprijs voor de Lexus CT 200h is vastgesteld op 28.950 euro en dat is een bijzonder scherpe prijs te noemen. Daarnaast betaal je geen BPM, geen motorrijtuigenbelasting en slechts 14% bijtelling. Iets wat de concurrenten niet kunnen bieden (Audi A3 en BMW 1 Serie).

Ok, over smaak valt uiteraard te twisten. Maar de CT 200h ziet er in ieder geval beter uit dan de Prius, vandaar dat Kylie ernaast wilde gaan staan.

Het jaar 2006 was tot nu toe het beste jaar voor Lexus Nederland, men verkocht toen een slordige 1500 auto’s. Met de CT 200h gaan ze daar ruimschoots overheen, dat lijkt me duidelijk.




114 reacties

Bij dit soort gaat het niet om uiterlijk.
lelijk :(
@supercarwaar: goeie onderbouwde reactie, thanks!
@autoblogger: het ding is lelijk, vooral met de verkeerde velgen…
@autoblogger: dat je de Lexus er beter uit vind zien dan de Prius was ook lekker onderbouwd..
@supercarwaar: Je hebt hem hoogst waarschijnlijk nog niet in het echt gezien…
Het is dat ik weet dat Kylie Minogue ontzettend klein is, anders zou je bijna denken dat de Lexus een heel grote auto moet zijn. :D

Verder zal het inderdaad wel een topper worden. Niks mis mee overigens.
@TonB: Dacht net hetzelfde :)
Ja
Ik denk het niet, te japans design, te klein dealernetwerk etc. Denk niet dat dit een echte topper word, ondanks dat er al zoveel verkocht zijn.
@Jipp: Je meent het! Lexus is Japans :D
@G-Ammo: Een lexus is een toyota met een andere badge in een ander werelddeel. Als ze hiermee europa willen veroveren moeten ze met een europees design komen!
@Jipp: Klopt, maar de luxe die je in een Lexus vindt, is toch moeilijk terug te vinden in een Toyota.
@G-Ammo: welke luxe, ze maken gebruik van iets hoogwaardigere materialen. Maar zelfs een bmw heeft nog een mooier interieur. VAG is nog altijd heer en meester op het gebied van de afwerking van binnen. Daarbij zat ik vorige week weer in een lexus vanuit den bosch naar breda, maar een audi, is toch een stuk comfortabeler.
Ik dacht dat het een hatchback werd, geen grote SUV?
laten we het hopen..
kvind het niet zo mooi, veel liever een A3 sportback
integralechubasco
Ik vindt Lexus een mooi merk… het is een beetje de Audi van Toyota… ze maken wel tenminste wat meer uitgesproken modellen dan de VAG adept en de nadruk ligt niet altijd op extreme volume, ondanks hun grote verkoopaantallen in de USA, daardoor is de Lexus een merk wat bij mij veel meer een avant-gardistische gevoel oproept als bijvoorbeeld de eerder aangehaalde Audi. De LF-A is dan ook in mijn ogen een interessantere auto dan bijvoorbeeld de Audi R8 V10 GT.
vind het ook niet mooi, en volgens mij gaat net zo’n type mensen trekken als in de pruis, overal gas geven want het boeit je toch geen flikker omdat je geen belasting betaald ervoor en weinig bijtelling en lekker overal achterop hangen, en aan autoblogger ze reactie te zien op de eerste comment is dit ze lievelingsauto:D
Tering wat een kabouter de Kylie Minogue, lijkt net een SUV zo! :P
Uiterlijk is mooi, maar het interieur vind ik persoonlijk iets minder..
Nu is de prijs misschien beter.. Toch zou ik nog zeker overwegen om een duitser te nemen ipv een japanner (ja toch he? T’is toch van die kanten daar).. En zoals Jipp al zei, zo een klein dealernetwerk zal hun ook parten spelen.. Ik geloof wel in een topjaar voor lexus,, dat wel ;)
Waarom zetten ze er nou een kleine Kylie naast? Nu lijkt het net een grote Lexus terwijl het een formaatje Prius is?

Vanuit bepaalde hoeken ziet het er mooi uit, alleen het geheel is het gewoon niet…
Ik heb nooit begrepen waarom de eigenaren van deze “groene” auto`s geen wegenbelasting hoeven te betalen.. iemand een idee?
@Dennism6: …tsja…het slaat idd nergens op. Als je het zou willen begrijpen, dan moet je in de diepe krochten van de oeverloos pijprokende-denk-ambtenaar kruipen…en dat wil je nóg minder !?
Kylie blijft lekker…
Van de achterkant ziet deze Lexus er wel mooi uit zo met die achterruit die om de hoeken loopt. Maar de voorkant vind ik dan weer niet mooi met die bumper. Beetje rare lijnen.
@Shenkie: ..met één tiet ?…
ik vind het wel een fraaie auto alleen met kylie ernaast lijkt dat ding reusachtig…..
Lkkere auto!

Te klein dealernetwerk zegge jullie!?
Hahaha er zijn er al genoeg van verkocht!
En doelgroep van deze auto is modern genoeg om een auto via internet te bestellen.
@besaram: De doelgroep zijn leaserijders, en juist zij moeten hun auto dealeronderhouden. je zult maar in friesland moeten en je auto naar zwolle moeten brengen om te kunnen onderhouden. Lexus faalt dus.
@Jipp: het is geen VW waar je regelmatig mee naar de garage moet..
@Atenza: sinds wanneer moet dat met een vw? onderhoudsintervallen heb je altijd. Het is een toyota, heer en meester in terugroepacties.
@Jipp:

Die 1 na laatste zin van je klopt niet…maar desondanks weet ik waar je op doelt.
Ooit van Lexus Red carpet treatment gehoord…iets waar audi met z’n uitgebreide dealer netwerk van kan blijven dromen.
@speedlimit: Dat ken ik ja, alleen word dat onmogelijk als ze meer auto’s gaan verkopen. De kosten zullen dan te hoog worden. Daarbij heeft audi dat niet nodig, daar zit een dealer nooit verder dan een kwartiertje rijden. Maar 7 dealers in heel nederland? da’s te weinig. er zijn bijna meer porsche dealers.
@Jipp:
Laten we eerst maar eens kijken of je gelijk krijgt met je “kosten zullen te hoog worden”
Audi is te beroerd om toe te geven aan ’n soortgelijk “red carpet treatment”
Dat ’n audi dealer niet verder dan ’n “kwartiertje” zit zegt eerder wat over de oplichterij van vag ;)
@speedlimit: Welke oplichterij, schijnbaar is het rendabel. Klaar.
@Jipp:
“Schijnbaar is het rendabel”
Daarmee geef je zelf al toe dat je zelf niet eens zeker weet OF het rendabel is…dus hou je onzin voor je met “de kosten zullen te hoog worden voor Lexus”
Sinds jij je Audi-bril op hebt praat je alleen maar poep.
@speedlimit: Met schijnbaar rendabel doel ik op het feit dat ze niet met bosjes failliet gaan. Lexus denkt het dubbele te gaan verkopen, dat levert dus extra kosten op, iets wat bij een kleine organisatie tot problemen kan gaan leidden. Hoe wil je die service aanbieden las auto’s stil komen te staan, of alleen voor nieuwe banden komen en dus niet gepland zijn? Porsche heeft zelfs meer dealers op minder auto’s om maar een voorbeeld te geven. Overigens heb je bij audi gewoon de mogelijkheid op een leenwagen, afzetten op plek gewenst in de buurt etc.

Logisch nadenken is ook lastig voor je niet?
@Jipp:

Voor mij niet maar blijkbaar voor jou wel…da’s meteen de reden waarom je er steeds om heen draait.
@speedlimit: Ik draai nergens om heen. Jij probeert woorden te verdraaien in jouw voordeel.
Het concepts zag er wel lekker uit maar ze hebben hem zoals altijd weer verneukt.
Budgetmodelletje. Werkt altijd. En vanaf daar lekker doorgroeien. Zou inderdaad zomaar een doorbraak kunnen zijn.
Erg fraaie auto voor een erg fraaie prijs!
Die lijkt plots zoveel groter, of is Kylie gewoon zo klein?

Zal wel een succesje worden. Het is best een mooie verschijning, en niet iedereen wil een BMW of Audi…
Vind hem wel iets hebben. Designtechnisch niet helemaal goed, maar dat geeft hem misschien wel juist zijn karakter.. Beter dan de Prius in ieder geval!
Waardige concurrent voor BMW 1 en Audi A3, maar net als de concurrentie kost het te veel voor zo’n kleine auto… Dan koop je toch gewoon een Golf?
http://www.autoevolution.com/images/gallery/medium/volkswagen-golf-vi-3-doors-medium-3776_1.jpg
Ziet er zeker even degelijk en proper uit.
@koenmb: maar een Golf is (nog) niet hybride, en iedereen heeft er al één (vinden veel mensen hier). Ikzelf vind het een prima auto hoor. :D
@Ferdinand1: Maakt toch niet uit? Ook al maak je een hybride even zuinig als een diesel, hij is nog steeds duurder aan de pomp. We hadden een paar jaar geleden een MB B-klasse kunnen kopen, maar feitelijk is dat een Mercedes voor mensen die wel willen, maar niet kunnen. Dan maar een Golf Plus gekocht. Een van de eerste die rond reed in België (Showroommodel), en we waren klaar voor minder dan 17.000 euro. Zelfde gedacht heb ik over de 1-serie, A3 en deze Lexus.
@koenmb: Je vergeet dat deze 14% bijtelling heeft. Er zit ook geen bpm op de opties, geen wegenbelasting en dus lager leasebedrag. Al met al zorgt het ervoor dat de zakelijke rijder voor prive gebruik gewoon 50% goedkoper uit is danmet een vergelijkbare golf/a3
@Joerek: dat ligt er aan, deze wagen is veel duurder dan een golf. Daarbij is hij zeker niet de helft goedkoper, het normale bijtelling tarief is 25% en er zijn ook nog altijd bleumotions!
@Joerek: Bijtelling, BPM en al die andere hollandse uitmelking interesseren mij dan ook geen hol, want ik komt uit België…
@koenmb: uitmelkerij* kom*
Sorry, veel slaaptekort, maandag examen ;-)
@koenmb: Golf met de TSi en DSG is onbetrouwbaar.
Als aanstaande Lexusrijder koop je juist imago, degelijkheid en betrouwbaarheid. En ook onderscheidendheid.

Aan alle factoren voldoet de Golf 5.2 steeds minder en minder.
@rshscuderia: en jij hebt er een gehad?
@rshscuderia: Onze Golf Plus is inmiddels 4 jaar oud geworden en in het begin was er enkel een probleem met startrelais. Daarna nooit een probleem mee gehad, ook al werd hij grondig mishandeld door 3 bestuurders die ermee leerden rijden. We hebben binnen het gezin ook al gewone Golf gehad, en in de jaren 90 een Sharan, 2 Passats en een Audi A6. Ook allen zeer degelijke wagens.

En nee het waren geen TSI’s of DSG’s. Iedereen maakt wel eens een foutje, wel toevallig dat wij zo even 6 VAG-producten hebben (gehad) waar weinig tot geen problemen mee waren. Dan heb ik persoonlijk meer vertrouwen in Volkswagen, dan in een Lexus die ik na een maand weer mag achterlaten bij de dealer omdat er een slecht gedesigned onderdeel vervangen moet worden…
@koenmb: Wij rijden sinds de E30 bmw 3 serie niet meer word verkocht VAG producten, ook in de zaak van mijn ouders, en gewoon weinig problemen. Echter zijn er hier mensen die anders beweren, ook al hebben ze zelf nooit een probleem gehad, dat is alleen van horen zeggen en lezen op diverse fora. Echter zal niemand daar roepen, vandaag weer geen problemen met mij VAG product gehad.
@koenmb:
Verscil is dat Lexus/Toyota toegeeft dmv terugroepacties. Dit in tegenstelling tot vag die stiekem kosten doorberekent bij ’n beurt en jou laat denken dat ’t ’n “probleemloze” wagen is ;)
Waarom denk je anders dat ze met de 1.4 t(f)si stoppen…niet alleen vanwege die lekkende waterpompen.
@speedlimit: Noem het toe geven, ik denk eerder dat ze genoodzaakt waren omdat het te riskant was door te laten rijden tot de eerste onderhoudsinterval. Daarbij is nergens aan te tonen dat andere merken zo te werk gaan.
@koenmb: over Lexus ga ik geen uitspraken doen want ik heb er nooit eentje gehad, maar over VAG moet ik je bijtreden. Ondertussen ook aan m’n derde VW toe en tot nog toe geen enkel noemenswaardig probleem gehad met alle drie de VW’s die ik heb gehad (en 1tje nog heb). M’n huidige is wel met DSG maar na 6 maanden nog steeds niks op aan te merken. Hopelijk blijft het zo, maar ik heb er wel vertrouwen in.
@koenmb:

een golf met de opties van deze lexus zit al tegen de 30.000 aan….
en daar betaal je dan 20% over en geen 14% als leaserijder.
scheelt dus toch nog wel wat….
@Dimocash: daarom moet je het slim doen, en geen optie maar accesoire nemen, die valt niet binnen de bijtelling.
@Jipp:
Heb je geen zak aan als je m prive aanschaft…en je wilt toch meteen n complete wagen,geen halve.
Dat jij dat niet snapt verklaart dus waarom jij voor n hele vw bij Audi terecht bent gekomen.
@speedlimit: Hoe veel mensen kopen zo’n auto nieuw? weinig mensen. Daarbij wil je een auto voor zo veel mogelijk mensen kunnen aanbieden. maar dat is schijnbaar te moeilijk voor je. Je 2e zin slaat al nergens op.
Het is in ieder geval beter dan dan een prius
Aha, Kylie Mineuk; ik dacht al, wat een grote auto! Maar dat valt dus wel mee.
die achterkant is een grapje: zo boven de achterwielen ziet het er niet uit. Alsof ie al achterover ligt van de accu-massa. Zicht naar schuinachter lijkt me ook beperkt.

interieur is natuurlijk mooi en saai tegelijk

dit gaat ‘m niet worden
Als Lexus het service niveau ook gewoon op Lexus niveau houdt voor klanten met deze CT200h ipv klanten te behandelen alsof het personeel haar kotbare tijd moet verdoen met van die irritante sloebers zoals bijvoorbeeld de behandeling bij sommige Audi-dealers zouden de klanten van deze auto wel eens trouwe Lexusklanten kunnen worden. Verwacht ook een hybride IS waarnaar de klanten dan kunnen upgtraden over een jaar of 4/5.. en ja dan heb je het merk succesvol tussen de concurrenten weten te manoevreren.
@w0o0dy: Nou dat betwijfel ik… De enige reden voor het bestaansrecht van deze auto is 14% bijtelling en op een hybride IS gaat dat er nooit van komen. De krenten die gaan voor de 14% autos zullen niet zomaar naar zoiets overgaan.
@w0o0dy: Eens Woody. Service staat nog hoog in het vaandel bij Lexus. Kunnen de VAG dealers en vooral de importeur nog een lesje van leren.
@w0o0dy: true. Die Audi-pikkies beoordelen je echt op de buitenkant. Als je in pak een audi-dealer binnenloopt komen ze gelijk op je af en zijn ze aardig. Ben je casual gekleed dan kijken ze vaak even op om te zeggen “kun je het vinden??”. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
@Ferdinand1: tipje… “hé krijg jij commissie op je verkopen? Ja? Mooi, deze commissie kun je vergeten. Prettige dag verder”
@w0o0dy: ik zie je al helemaal zo staan in de Audi dealer :D
@Ferdinand1: it hurts but what hurts makes you stronger….. maybe they’ll learn ;-)
Door die eerste zin dacht ik bijna aan nieuwe advertorialposts… xD
Plaatjes doen geen recht aan de CT200h. In het echt een zeer fraaie wagen.
Ben benieuwd hoe deze rijdt.
Qua uitstraling is het geen hoogvlieger.Dat is lexus ook nooit geweest.Bmw 1 en de a3 hoeven zich niet druk te maken.
Als Kylie ‘m mooi vindt dan vind ik ‘m ook mooi!
@sacha: Denk dat Kylie de vergoeding die ze voor deze foto krijgt mooier vindt. :P
Dit zie ik toch wel degelijk veel liever op de weg dan zo’n Prius hok.
Lelijk ding trouwens. Neus is het net niet en de zijkanten kloppen voor geen meter. Ze wisten blijkbaar niet zo goed wat ze nou ermee moesten

http://media.autoweek.nl/m/m1cykhlbqv1y_800.jpg

Achterportierruiten zijn te kort waardoor het er allemaal maar vreemd uit ziet. Dat iQ-achtige ruitje vind ik ook niet mooi staan
@Atenza: Ik vind dit echt de lelijkste auto idd
@The360box:Van wat? Lexus? 2011? Aller tijden?
@Atenza: gelukkig zijn smaken verschillend. Ik vind dit er veel leuker uitzien dan z’n directe concurrenten (A3, 1-Serie). En qua rij-eigenschappen ben ik er vrij zeker van dat ie niet moet onderdoen voor diezelfde concurrenten.
Nee, dank u, want:
A) veel te premium
B) slecht voor het onderhoud van ’s Rijks wegen
C) representeert de smaak van hysterica’s van boven de veertig
Ik vind het niet slecht, eerlijk gezegd. Qua uiterlijk erg geslaagd. Alleen de voorkant staat me wat minder aan. Net opgemerkt overigens dat aanzicht van schuin vooraan lijkt op een Velsatis precies. :D
Maar zoals ik al zei, niet slecht, en erg leuk stadswagentje.
Beetje Vel Satis achtig!
@porsche928: inderdaad. Maar of dat nou iets positiefs is…
Al 600 verkocht? Door welke leasemaatschappij?
Dus iets meer dan 1500 mensen in heel Nederland vinden deze Lexus mooi? Ik denk van niet. Een speelgoed Velsatis Luxe Syndroom krijg je hier van. Die L heeft een imago probleempje. Een poging om een statussymbooltje te worden.
Slechts 30.000 Euro. Ik ga wel met de leasefiets, die mag ik nog houden ook. Prius is bij deze de titel leasebak kwijt. De CT 200h, de “Lexusbak”.
Van binnen niet slecht, verder een lelijk hok.
@288gto: Dat is ook mijn gedachte. Van binnen is die erg mooi.. met die muis e.d. om de MMI te besturen, mooie materialen zo te zien, nette afwerking, echt wel premium en des Lexus.. maar de buitenkant.. nee dank u. Ook dat CVT gedoe staat mij niet aan. Hoge toeren.. nagenoeg geen snelheidsvermeerdering.. not my cup of tea.
@288gto: van binnen juist gruwelijk. Kijk eens naar al die losse stukjes plastic om de radio. Dat is niet premium dat is Dacia.
Toen ik hem voor het eerst zag ,vond ik hem geniaal, maar hoe meer detail ik zie, hoe meer ik het een afgrijselijke auto vind, zeker aan de buitenkant.
Het interieur is nog wel aardig vormgegeven, maar het zicht naar achteren lijkt mij te beperkt.

Het zal wel verhoogde verkooppiek van een paar jaar voor Lexus geven, omdat er een markt voor dit type auto is, of dat een leasemarkt, of particuliere verkoopmarkt is, maakt niet zoveel uit
w0o0dy “Als Lexus het service niveau ook gewoon op Lexus niveau houdt voor klanten met deze CT200h “, zal ook gebeuren ook, wees gerust.
jipp, “je zult maar in friesland moeten en je auto naar zwolle moeten brengen om te kunnen onderhouden”, als dat echte service is eens per jaar en betaalbaar, waarom niet.
Interieur is best fraai, buitenkant beetje raar schepseltje.

Een setje grotere velgen zou deze auto veel goed doen. Die wielkasten vullen.
Ja! Als er mensen zijn, die deze auto zo nodig moeten afkraken, laat ze vooral hun gang gaan! Vast en zeker benauwd voor wat er komen gaat, want deze auto hoeft zich in geen enkel opzicht te schamen voor de arrogantie van de oh zo overdreven zgn. “premium” status van de “Duitse drie”.
Wat hier door Lexus geleverd gaat worden is een stukje hoogwaardige autotechniek, dat zich in ieder opzicht graag zal weten te meten met voornoemde “drie”.
Weten waarom ik er zo over denk? Met mijn sinds vele jaren gemiddelde van 10.000 km per MAAND, hoofdzakelijk in Duitsland gereden kilometers, zijn de “nobelmerken” Audi, BMW en Mercedes verworden tot een troosteloze massa eenheidsworst, die voor mij door hun massale aanwezigheid elke vorm van aantrekkelijkheid hebben verloren. Ontegenzeggelijk bijzonder goede auto’s, maar inmiddels zonder ziel, omdat het gewoon “massa” geworden is;elke modale Jandoedel heeft er een, omdat hij meent daarmee meer status te kunnen verwerven. Maar ja! Wat wil je met status, als iedereen er een heeft?
Mocht ik voor de keuze staan in deze klasse te mogen kiezen, dan werd het deze Lexus. Omdat ik hem wèl mooi vind en in niets te vergelijken met die overdreven overgewaardeerde Duitse medestrevers. En ik weet zeker, dat ik er héél happy mee zou zijn!
Voor mij is het grootste probleem van deze auto gewoonweg de mini-koffer! Door het hybride-gedeelte is het koffert de helft van de koffer van een 1-reeks! En die was al niet zo groot… In m’n vorige 118d kon ik 2 grote koffert gemakkelijk inkrijgen.
De koffer van de Lexus is helemaal niet diep waardoor er waarschijnlijk maar 1 koffer is past.

En voor de vraag komt, JA ik heb de CT200h in het echt gezien op de voorstelling ervan in Brussel een paar maand geleden.
In plaats van dit hok als concurrent te beschouwen voor de Duitse premiumfabrikanten kunnen we ons eerder afvragen hoe lang Lexus zijn premiumtoneelstukje nog kan volhouden. Het exterieur- en interieurdesign van deze CT 200h is niet premium (het interieur is een chaos en het exterieur heeft dezelfde onsamenhangende en onzekere uitstraling als elk ander Japans hok), de techniek is niet premium (komt uit een Prius), de prestaties zijn niet premium (je mag jezelf gelukkig prijzen als je in 10,5s 100km/h rijdt). Wellicht is de service premium.
Femme ,goed geprobeerd.
Mja.. Ik heb hem zien staan op het autosalon van Brussel en ik had niet meteen een wow-gevoel… Ik vind het niet bepaald een echt mooie wagen…
ik vind ‘m best geslaagd eigenlijk, maar ik denk dat het gros van het Nederlandse volk niet zal kiezen voor een “onbekende” auto, men kent lexus nog niet.
Vergeleken met een Prius is hij prachtig, dus ik heb liever dat er 1000 van deze rond gaan rijden dan één extra Prius!
Femme, van techniek ook niet veel pruimen gegeten zeker.
Ik hoop het voor Lexus dat deze wagen hen wat meer klanten zal opleveren, want ze verdienen het wel. Ze maken nu eenmaal kwalitatief enorm goede en uiterst betrouwbare auto’s. Ik zou hem iig wel kiezen boven een A3 of 1-serie. Heeft ook een heel mooi interieur imo, ik zou me er wel thuis in kunnen voelen.
Lelijk hok zeg.
Lijkt me hond wel die zit te schijten
Goed concept en netjes uitgewerkt, Een luxe hybride auto in het middensegment. Ziet er aardig uit met 17 of 18 inch velgen. Dit word een verkooptopper voorspel ik.
IS dit de eerste Lexus met voorwielaandrijving??
bohica ,kijk eens naar je tuinhuis.
CSL ,klopt.
9000cse, premium is niet defenetief Duits.
Wat een discussie zeg. Veel totaal ongefundeerde reactie.

Na een bmw1 serie, een audi A3 SB, heb ik nu voor de CT200h gekozen en deze een aantal weken geleden besteld. Ik was op zoek naar een comfortabel rijdende (dus niet snoeihard afgeveerd)auto met een mooi en niet saa interieur. Nu heb ik ook proefgereden in de golf (1.2tsi, dsg) en die vond wat sober qua interieur. Wel prima afgewerkt en reed prima.

Op de autosalon van Brussel heb ik de CT200h uitgebreid kunnen bekijken en vooral het interieur is van een zeer hoge kwaliteit. Zeker beter en mooier dan dat van de 1- serie of een A3. Zeer goede stoelen en het dashboard is mooi afgewerkt.

Over de buitenkant kan men twisten, maar ik vind het wel wat hebben.

De kofferbakruimte is inderdaad niet overdadig. De achterbank kan wel in gelijke delen platgelegd worden, maar voor gezinnen met meer dan 1 kind is deze auto niet de beste keuze lijkt me. Daar is deze auto echter ook niet op gericht.

Als je een strepentrekker zoekt is dit niet de juiste auto voor je (biedt de cuncurrentie dit wel in deze prijsklasse?). Voor mensen die echter een comfortabele auto zoeken met een mooie/prettige “werkplek” lijkt me de CT200h zeker een auto om te overwegen.

Qua prijsstelling kan ik vertellen dat de concurrentie (bmw, audi, golf) ,om binnen het leasetarief te blijven, veel minder compleet uitgevoerd had kunnen worden, dan ik nu met de ct200h heb kunnen doen.

Ik heb de CT200h helaas niet kunnen proefrijden, maar de eerste door mij gelezen tests stemmen mij positief. Niet de rijervaring of dynamiek van een bmw, maar een prettig sturende comfortabele auto. Precies wat ik voor mezelf zoek.
Lelijk is ie wel, dus ik zie wel kansen.
Het is geen mooie wagen, maar je rijdt wel voor een prikje in een nieuwe Lexus met een futuristisch ogend interieur. Heb er op de Autosalon van Brussel even goed naar gekeken. Hoewel de afwerking niet helemaal 100% is ziet het er wel ietsje meer premium uit dan de Auris. De Prius loopt overigens niet ver achter qua premium-gevoel.
@jochempie: ‘De Prius loopt overigens niet ver achter qua premium-gevoel’, ‘ietsje meer premium dan de Auris’en ‘de Prius loopt overigens niet ver achter qua premium/gevoel’?????

Had je je bril niet op toen je de auto bekeek? De afwerking en de gebruikte materialen van de ct200h zijn echt 10x beter dan dat van de Prius en de Auris. Kijk alleen maar naar de stoffen die gebuikt voor de stoelen en het afwerkingsmateriaal van het dashboard. Dat is bij de Lexus echt stukken beter voor mekaar. Daarnaast zitten de stoelen van de Lexus ook beter. Dit zeg ik niet om de Prius af te kraken, want heb ook de Prius overwogen.

Dus Jochempie, voortaan geen onzin meer schrijven graag.
@autobild: Ja ik vond de materialen in de Prius iets beter dan in de Auris. Maar daarnaast is de Prius van binnen veel fraaier vormgegeven dan de Auris. Ik was écht niet onder de indruk van de CT200h qua materiaalgebruik. Echt een geüpgrade Prius.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).