Aston Martin One-77 bij klant gearriveerd

Auteur: , 69 Reacties

Daar staat 'ie dan. Een van de eerste Aston Martin One-77's (op één na duurste auto van 2011) die zijn gelukkige eigenaar heeft bereikt. Deze superdure supercar werd gespot in Monaco.

Eerder berichtten we dat er nog ruimt twintig van de 77 One-77’s niet waren verkocht. Geen probleem, want de productie was immers ook nog niet op gang gebracht. Daar is inmiddels verandering in gekomen, en de uitlevering van de eerste verkochte exemplaren is begonnen. De lucky few op deze aardkloot met genoeg geld -prijskaartje in Nederland: 1,9 miljoen euro- die er eentje hebben gekocht hoeven dus niet lang meer te wachten op hun Britse anabolen-bolide.

Nog even de specs, voor zover bekend: carbonfiber bodypanelen, een 7.3 V12 (ongeblazen) met 760 pk & 750 Nm onder de kap, een topsnelheid van 350 km/u en een 0-100 tijd van 3,5 tellen. En één van deze 77 paradepaardjes is voor die welbekende Nederlandse grid girl-magneet.

Hieronder de eerste drie foto’s van de One-77. Op kenteken en gespot voor het Hotel de Paris in het centrum van Monte Carlo. (via GTspirit)



69 reacties

Ik vind het maar een lelijk hok.Am is altijd ingetogen geweest.Dit is gewoon lelijk met die kieuwen aan de voorzijde.
@mbman: Aston Martin ingetogen…… think again.
@Jochempie: ingetogen is mis niet het juiste woord.elegant kan je her eerder noemen.
@mbman: gedistingeerd?
@Jochempie: juist ja.
@mbman: wel mee eens. Het lukt Aston Martin wel keer op keer om een bruut apparaat neer te zetten waar je rustig met een smoking uit kan stappen.
@mbman: de bekendste Aston Martin ter wereld heeft een schietstoel, raketten, machine geweer, olie sproeier, kogel schild etc. Niet echt ingetogen. Ook een DBS mag niet ingetogen heten.
@mbman: Mee eens. Past niet bij het merk en eigenlijk vind ik het gewoon geen mooie auto…
@mbman: jij trek volle zalen?! wat een brute bak zeg!
Heel mooie wagen. Ik zou hem graag met eigen ogen aanschouwen maar dat zal niet zo snel gebeuren vanwege het hoge prijskaartje en het aantal dat ervan gebouwd zal worden.
Wat een lekkerding!
Mooi vind ik hem (nog) niet echt. Cool wel, vooral de zijkant met de gespierde achterkant.
Apart, in positieve zin.
Heel bruut. Zeker mijn favoriete supercar van dit moment!
Vast heel bijzonder maar voor dat geld zet je heel wat even interessante auto’s voor de deur en kun je die peperdure dames die je aantrekt ook nog eens blijven onderhouden ;)
@zdev: :lol: Amen !
Mooi, bijzonder. Maar dit is niet de Vanquish opvolger waar we nog op wachten. Dit is meer een speeltje als de Carrera GT, de Enzo.
@mashell: Wat is er aan de Vanquish dat de DBS en de One-77 niet opvangen? Een slechte versnellingsbak?
@Jochempie: de DBS is gewoon een DB9 met een paar extra PK en wat lelijke luchtroosters. Bovendien niet handgebouwd maar gewoon een lopende band product. De One77 is wel handgebouwd maar is weer veel te duur. Trouwens de allerlaatste Vanquishes hadden een prima (hand) bak ;)
Zeer vet !!!!
Dit is dé Aston Martin die het Ferrari en Lamborghini écht lastig gaat maken.
Eindelijk.
@dennisberkhout: Met dit prijskaartje? Denk het niet.
@Donstil: Had er nog niet op gelet, maar 1.9 mio is idd Veel. Wordt een goudmijntje voor Aston.
@Esprit_de_Flandre: goudmijntje? Hoe dan? Ze gaan er maar 77 verkopen, dus ik denk niet dat ze daar nou heel rijk van gaan worden.
@AlwinH: Als de prijs 1.9 mio is, zullen ze daar wel een aardige winstmarge op hebben. 77 x 0.5 mio of zo…
@dennisberkhout: in deze oplage mag zelfs TopGear hopen dat ze er eentje mogen testen, in vergelijking met andere supercars…
@Megakix: Ja inderdaad. Gisteren TopGear gezien? Ze mochten niet rijden met die antieke Ferrari GTO. Jezza: “Ondanks dat dit programma gemaakt wordt door één van de grootste en rijkste TV giganten, de BBC, konden wij de verzekeringspremie niet betalen om hem eens de sporen te mogen geven..”
Elke andere Aston verbleekt bij deze verschijning… die Rapide ziet er gwn goedkoop bij vergeleken met dit.
@xilver: mag ook wel als je er 1.9 mio voor moet neertellen. Zelfde vergelijking is bijvoorbeeld de dbs naast een 5-reeks te zetten…
@trigger565: 1,2m niet overdrijven hé ;-)
Yep, ook In Real Life een prachtige verschijning. Alleen jammer van die nummerplaatplaat op de grille.
@Esprit_de_Flandre:
heb je em dan al gezien int echt? :P
En inderdaad die plaathouder doet afbreuk aan die mooie grille :( ! Erg mooie bak. Natuurlijk aan materiaal en kosten zijn prijs niet waard, maar het maakt hem exclusief. Dit onderscheid de mensen die erg rijk zijn van degene die belachelijk stinkend rijk zijn. En dat laat je niet zien met een bentley of rolls
@Captain: Ja tuurlijk heb ik hem in het echt gezien. Dit is de mijne waar het hier over gaat. Ik kijk er nu naar door de gigantische glazen wand tussen mijn garage en mijn living :P

Nee, ik bedoel op non-studio, non-beurshal foto’s…
Prachtbak! Kan niet anders zeggen.
Niet de mooiste, maar wel een van de vetste.
En de specs mogen er ook wel zijn.
Dit is een absolute walgelijke schande deze auto. Een belediging naar de Veyron en ik snap daarom ook heel goed waarom dit ding met 77 stuks nog niet eens is uitverkocht. Ulrich Bez is altijd een eikel geweest en dit is het ultieme bewijs.
@raphael: Een belediging naar de Veyron? Hoe? Hij is trager en vier keer zo goedkoop!
@Jochempie: De Veyron is een hypermoderne state of the art auto die het toppunt is van 125 jaar automobiel industrie. Alles aan dat ding is nieuw of speciaal ontworpen. Bugatti legt per auto zelfs nog een kleine 5 miljoen euro bij.

En Aston martin durft hetzelfde geldbedrag te vragen voor deze 177, die er precies zo uitziet als een DB9 (ok hij is on steroids) niet heel veel sneller is dan een DBS en gewoon geen enkel stukje noemenswaardige nieuwe techniek aan boord heeft. En rot alsjeblieft op met zeggen dat hij exclusief is. Ik kan ook een Toyota nemen en er het 10 voudige voor vragen, dat maakt hem ook exclusief. Ow wacht dat doet AM al. Zielig echt heel erg zielig.

Overigens ook een auto die voor veel controversie heeft gezorgd bij AM zelf. Maar die kwal van een Bez dacht dit ding er wel even door te drukken. Gelukkig hoeft op een paar domme mediageile personen na niemand dit ding te hebben. Toch knap om niet eens 77 stuks te kunnen verkopen.

PS sorry als ik gefrustreerd klink maar deze auto is gewoon soort redmiddel om AM in leven te houden. We weten allemaal dat ze wat financierings problemen hebben en dat ze wat geld uit zakken moeten kloppen maar dit gaat te ver.
@raphael: dat auto’s een emotionele aangelegenheid zijn, allemaal goed en wel. Maar je kan ook overdrijven natuurlijk.

En je denkt toch eerlijk waar niet dat AM hier geen 77 exemplaren van aan de man kan brengen? Think again.

Waar haal jij trouwens de stelling vandaan dat AM financïele problemen heeft? Heb ik ergens iets gemist? De laatste keer dat ik er wat van gelezen heb ging het net prima met AM…

Dat het ding overpriced is is uiteraard een feit, maar AM kan zich dat permitteren dus je kan het ze maar bezwaarlijk kwalijk nemen dat ze er zo’n stevig prijskaartje opplakken.
@kingkay: Nou ze hebben er nog geen 77 verkocht dus het is ze nog niet gelukt. En ze nemen nu al een jaar orders aan dus de vraag is of ze ooit op 77 stuks komen.

Aston Martin heeft flinke klappen gehad tijdens de financiele crisis. Verkopen bleven flink achter en aangezien AM nu een zelfstandig bedrijf is was het aantrekken van geld lastig. Ze zijn momenteel haastig op zoek naar een financiele partner. Dus nee echt goed gaat het daar niet. Anders waren ze overigens ook nooit met de Rapide of Cygnet gekomen.
@raphael: Aston Martin is een klein bedrijf met relatief weinig financiële steun dus ze moeten in ieder geval geen verlies draaien op de One-77. Het zeer lage productieaantal in combinatie met de vele unieke onderdelen voor die auto (alleen de order voor 77 unieke sturen zou je doen duizelen) maken dit gewoon een kostbare auto om te bouwen. Bugatti kan het lijden. Het was de keuze van Bugatti om zo weinig te vragen voor de Veyron, niet die van Aston Martin. Don’t take it out on them.
@Jochempie: Sorry hoor maar dat slaat nergens op. Natuurlijk is zo een auto duur om te maken als je er slechts 77 stuks van bouwt. Maar we hebben het hier nog steeds over conventionele techniek. En die andere bodypanels kosten echt niet zoveel.

Ik denk dat je eerder geschokt zou zijn hoe goedkoop het is om zulke auto’s te maken. Het meeste geld gaat in ontwikkeling en testwerk zitten. En dit is nou niet bepaald een Enzo dus wat testen betreft zijn ze ook goedkoop uit. De marges op sportauto’s zijn enorm, natuurlijk is dit model duur om te maken maar reken maar dat ze op zo een 177 zo een ton winst pakken. Als je Bez kent zou je het wel begrijpen denk ik.
@raphael: You’re wrong. En jij kent ‘m ook niet.
@raphael: …die overpriced Toyota is er al…de Lexus LFA…hoewel die behoorlijk wat méér nieuwe techniek heeft dan deze wanstaltige AM. De achterkant lijkt er gewoon ‘opgeplakt’ te zijn, om maar ‘vet’ over te komen. Nope, bekoren is iets anders dan ‘aandacht trekken’.
@Jochempie: 4x zo goedkoop…eeehm…think again !
@Megakix: Ja, de Veyron SS kost €6.000.000,-. Je krijgt ‘m alleen voor veel minder mee.
@Jochempie:
mjaa… ik ken het verhaaltje maar dat is volgens mij ook wat lulkoek. Waarschijnlijk klopt die berekening als er maar 10 stuks gobouwd werden. Wees er maar zeker van dat men geen 4 miljoen euro verliest per veyron, niemand kan zich dat veroorloven. Het blijft business ;) auto’s bouwen om geld te verliezen hoort daar niet bij
@raphael: Ach kom,BMW stopt met 6-cilinders, iedereen brengt mueslimotortjes op de markt, alle wagens beginnen op mekaar te gelijken, hybrides en elektrische wagens *huivert* veroveren de markt. En dan bouwt AM dit ongeblazen 7.3 liter V12 monster, dat ongetwijfeld een orgie aan benzinedampen produceert, waar elke petrolhead een harde van krijgt, een welgemeende middelvinger richting alle boomknuffelaars. En dan zeg jij dat Bez een eikel is? Think again….
@trigger565: Heb je enig idee wie Bez uberhaupt is? Think again.

Ik snap echt niet wat in godsnaam hybrides en elektrische auto’s hiermee te maken hebben. Last time I checked zijn V12’s gewoon nog legaal. Daarnaast brengen zowel Ferrari, Lamborghini, BMW, Mercedes enz. enz. auto’s uit met een V12 en die kosten geen 2 miljoen euro. You’re missing the point.
@raphael: Ulrich Bez is de CEO van AM, hoezo? En de financiële problemen van AM, dat weet jij omdat je zijn CFO bent? De crisis is al even acter de rug, de V8 vantage is een gigantisch verkoopssucces, de DBS loopt er vlot door en de Rapide wordt ook door aardig wat mensen gesmaakt. Financiële problemen lijken me nu toch erg ver weg te zijn nu ze onlangs ook nog de productiecapaciteit in Gaydon hebben uitgebreid.
Over de one-77: Tegenwoordig met al die regeltjes i.v.m. uitstoot, is iedereen aan het downsizen. Audi, BMW, Toyota, zowat elke fabrikant stopt kleine turbomotortjes in z’n wagens. Vorig jaar dachten we (Jeremy Clarkson inclusief), dat de tijd van lekker rauw atmosferische motoren met de longinhoud van een Gigant voorbij waren. En dan komt AM met dit, dat is toch schitterend? Dat ze er 1,2 mio vor vragen, is omdat ze er winst op moeten maken. Volkswagen kan zic misschien permitteren om verlies te maken op hun prestigeproject, zoals je zelf zegt, steken ze op elke Veyron een 5tal miljoen bij. Denk eens even, 5 mio euro, dat maakt de Veyron direct 5 keer zo duur… Aston Martin doet het gewoon goed, ze maken ier waarschijnlijk wel wat winst op, kan altijd handig zijn in financiële problemen zoals je zegt.

En een One-77 is gewoon een DB9 op steriods? Komaan zeg.
http://aussieexotics.com/drivers/albums/userpics/10105/md_Aston_Martin_DB9_-_rear_(Melbourne,_Vic,_7_Aug_08).JPG
http://www.automotiveaddicts.com/wp-content/uploads/2009/04/aston-martin-one-77-rear.jpg
@raphael: Belediging naar de veyron? Sinds wnr is deze een mijlpaal geworden voor sport/exclusive auto’s. Wat een belachlijke uitspraak, we kunnen dan ook zeggen dat je vriendin (als je die hebt) een walgelijke schande is en een belediging is naar bijvoorbeeld jessica alba, absurd dus.
I had a crisis :s
Duidelijk een design waar je aan moet wennen, ik vind hem nu al heel wat knapper en indrukwekkender dan toen ik hem voor de eerste keer onder ogen kreeg.

Of het bij AM past daar ben ik echter nog steeds niet helemaal uit. Het uitbundige design vloekt ergens toch wel een beetje met de elegante stijl waar ik Aston Martin doorgaans mee assocïeer. Maar een beest van een wagen is het zeker. En nu maar wachten op de eerste die hier een setje turbo’s opschroeft.

Ja, 2011 is wel een leuk jaar. De Ferrari FF, Aventador, Huayra, dit, een nieuwe Gumpert, de 918. En we zijn nog maar januari :)
Heel erg vet, maar 1.9mil?
@Raphael: Man, hou eens op met dat gejammer en geef gewoon toe dat je deze bak veel lekkerder vindt dan een veyron. Een veyron ziet er gewoon braaf uit naast deze auto. En who cares dat deze minder snel is. Hij ziet er gewoon vedomd dik uit en wees blij dat ze naast die opgeleukte IQ nog wel het lef hebben om zoiets te maken. ;)
Mmm. Mooi, maar 0-100 in 3,5 sec. vind ik relatief gezien niet zo snel met krap 800 pk(!) En dito koppel.
@philipzuidijk:
ik snap wat je wilt zeggen, maar dit heeft niets meer met PK’s te maken. 800pk enkel op de achterwielen wil zeggen traction control of wheelspin. Wil je sneller naar de 100 (wat trouwens toch nutteloos is :) ) moet je 4wielaandrijving en/of raceslicks hebben. Bovendien is dit geen kaalgeplukte circuitracer dus weegt die wel wat. Wees er maar zeker van dat als die 1000 pk zou hebben dat hij even snel aan de 100kmh zit


Ik ben trouwens erg benieuwd hoe dat klinkt, 800 ongeblazen pk’s :D
wat is dat ding duur, je durft nog geen scheet te laten in die auto zo bang ben je dat je iets beschadigd, bij wijze van
@Stopwearingpants: als je gewoon je broek aan doet heeft die scheet heel wat minder effect op de bekleding ;)
Mooie auto toch wel. Had in het begin m`n twijfels, maar vind het wel geslaagd.

Jammer van de velgen, wel. Lijken wel of ze bij de hema vandaan komen.
Hele mooie auto!
Tijdje geleden stond een artikel in de autovisie over dit ding, met veel detailfoto’s. Dit is een heel bijzondere auto die met heel veel liefde en zorg is ontworpen en wordt gebouwd (en dan heb ik het over ontwerpers en techneuten). Ik zal niet zeggen dat ik er zoveel geld voor over heb, maar hij is het zeker wel waard. Tis een supercar met serieuze specs en tegelijkertijd een maatpak. En dat is redelijk uniek in supercarland. En 800 N/A pk’s: a) RESPECT en b) dat geluid moet zalig zijn :D

Oh en voor de Veyron adepten: in dat ding zit net als in de 77 niets nieuws. De Veyron heeft meer cylinders, meer turbo’s, meer elektronica, meer PK’s etc., maar meer is niet per defintie vernieuwend. Tis een heel knap gemaakte auto, maar de emotie is ver te zoeken.
Wat een bedrag 1,9 miljoen. Het rijplezier heb je al met een Aventador, die zal pak m weg 350 k gaan kosten.
Dan heb ik nog een miljoen over voor een nieuwe villa en een paar ton voor een leuk tuinfeestje.
Gedverdikke wat een heerlijk auto is dat zeg!!! wow
over smaak valt niet te twisten, maar wanneer je de woorden ‘lelijk hok’gebruikt zegt dat iets over iemand’s tekortkoming kwa intelligentie. Leer eerst eens na te denken voordat je iets zegt……
Prins WA heeft er ook één besteld!
en inmiddels zijn er nog maar twee te koop…
What a beautiful ride! Ziet er echt fantastisch uit…
Als die inkeping in de zijkant nou weg was zodat de lijn van de heupen door zouden lopen tot boven de voorwielen, en een iets bredere spoiler, DAN was het echt een geweldige auto geweest! Nu ziet hij er (behalve van de zijkant!) misvormd uit. MAar toch, een 7,3ltr V12 met 760 ongeblazen paardjes? Dat is echt gruwelijk gaaf! Ik kan niet wachten op het eerste show-off filmpje!
Kan tellen als spot… :p

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).