Autoblog 2011 flashback: week 4

Auteur: , 6 Reacties

Tijd om weer een rondje langs de meest opvallende topics van een jaar geleden te doen. We beginnen met een verzopen Bugatti die voor €230.000 werd verpatst. We kregen een eerste impressie te zien van de opvolger van de Lambo Murciélago en Volkswagen kwam met performance afdeling: R GmbH. Maar het meest opvallende autonieuws was natuurlijk de definitieve overname van Saab door het kleine Spyker.

Jep, het was Victor Muller gelukt. Even later schoof hij aan bij Pauw & Witteman om het een en ander toe te lichten. Wouter was druk met het testen van een poepkotsbruine Volvo C30 en een Range Rover V8 terwijl Carlsson een opgekalefaterde Benz met 753 pk en 1.150 Nm introduceerde. Ondertussen zei een meerderheid van de Telegraaf-achterban volmondig NEE tegen tegen de kilometerheffing en bleek de politie een illegale kentekenscan-methode te hanteren. Peugeot bracht het nieuws dat ze meer met diesel-hybride aandrijving zullen gaan werken.

PRIOR-Design deed een 911 GT3, Jay Leno een Veyron Grand Sport, Carrozzeria Touring de Bentley GTC terwijl camperbouwer Westfalia ten onder ging. Diddy couldn’t care less en gaf zijn zoontje (16) een Maybach voor zijn verjaardag. Ook Kim Kardashian gaf er niet om en nam plaats in een kluis op wielen. En we hadden een OMGWTFLOL-momentje met het kenteken en de kentekenplaathouder van deze Veyron en HIER zagen we hoe je faalpedalen van Toyota kon herkennen.



6 reacties

Saab-Spyker alweer een jaar… Het blijft spannend.
@Citrofiel: Spannend? Bedoel je of ze nog een jaar zullen halen? :P
Al een jaar verder, en wat is Victor opgeschoten? Ja, hij si eigenaar, maar op een beetje gesmoes over een gerebagde Mini hebben we nog niks over nieuwe modellen gehoort.
@meneersander: Klopt ja. Nou ja, op de valreep nog een Saab 9-5 Estate, waar niemand aan twijfelde dat ie zou komen. Of was dat al de bedoeling tijdens de overname? Anyway, mooi dat die motorendeal er is met BMW, dát is een vette win. Technisch voldoen de GM motoren wellicht ook wel. Je verkoopt alleen meer wagens als er een BMW motor in ligt, gok ik. Kun je je voorstellen hoeveel New Mini mk1’s waren verkocht als er geen Chrysler Neon-motor in lag!
@meneersander: Monneer Victor houdt wijselijk z’n mond. Wat is het nut van grote verklaringen, als je nog niets zeker weet? Of ronduit liegen, zoals we van veel ahum-Duitse-ahum fabrikanten gewend zijn.

Ook mogen ze niet te snel gaan met nieuwe modellen lanceren, want ze moeten GOED zijn. En ècht goed. Een bedrijf op de rand kan ten onder gaan aan één slecht model. Dus beter een beetje wachten, zorgen dat het product goed is, zodat het vertrouwen in het bedrijf weer kan groeien.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).