BMW maakt nu ook metro’s?

Auteur: , 26 Reacties

Ben jij er zo een die nog liever het openbaar vervoer pakt dan dat je tegen een BMW-interieur zit aan te kijken? Dan kon je nog wel eens hele dikke pech hebben, want binnenkort is er ook geen metro meer veilig voor de designers van BMW.

De tijd dat autofabrikanten nog gewoon auto’s maakten is allang vervlogen. Tegenwoordig zitten de grote jongens het liefst met hun vingers in zo veel mogelijk verschillende papkommetjes. Zo doet Porsche aan consultancy en heeft BMW een dochter die aan design doet. Dit bedrijf (DesignworksUSA) heeft samen met partner Siemens de ‘metro van de toekomst ontworpen’, met de naam Inspiro.

Van deze Inspiro zijn vandaag wat plaatjes vrijgegeven, en ook hebben we een video voor jullie. Vanaf 2012 moeten de eerste exemplaren in het Poolse Warschau gaan rijden. Leuk extraatje is dat deze wagons heel lief zijn voor het milieu, want voor 98% recyclebaar. En het ziet er niet verkeerd uit toch? In mijn belevenis is het niet verkeerd om momenteel zakelijk in de metro’s te zitten. Het aantal megasteden dijt fors uit, en de bijbehorende verkeersproblematiek eveneens. Ondergronds vervoer is een mooi alternatief om het dichtslibben van je stad tegen te gaan.



26 reacties

al opmerkelijk dat de vw groep zich hier niet op smijt … tegenwoordig willen zij overal zitten :s
@Sm0keGun: Ik zou eerder Mercedes zeggen. :? Vrachwagens, busjes, auto’s, bussen.. Etc. Etc.
@bosnialove: Volkswagen heeft een flink aandeel in MAN en Scania als ik het niet vergis, bovendien hebben ze in Zuid-Amerika al een vrachtwagen: Volkswagen Constellation, voor de rest is enkel de Transporter een ECHT Volkswagen busje, aangezien enkel de motor en het front van een Crafter Volkswagen is, de rest van de Crafter is door-en-door Mercedes-Benz ;)
@RickB: Ze hebben wel meer dan de Constellation alleen hoor. Volkswagen Caminhões e Ônibus Ltda is vrij groot in Brazilië.
@Sm0keGun: Soort van, van Volkswagen!
http://www.skoda.cz/cs/
@RickB: Nope!

“De Škoda Holding a.s. is nu (2004) volledig eigendom van de internationale investeringsmaatschappij Appian Group.”

En Skoda Transportation is onderdeel van Skoda Holding, dus deel van Appian. VW heeft alleen het automerk. Vergelijkbaar met Volvo.
Mooi ding hoor.
Ik heb tot nu toe meer rotte ervaringen dan goede ervaringen met het OV, dus mij zul je daar niet snel in aantreffen, hoewel het er beter uitziet dan menig metro, trein of bus.
@Thijsj: Dit is heus zo speciaal niet hoor. Ik heb wel al mooiere metro-ontwerpen gezien. Niet mis, maar niet speciaal…
Deze krijgt dan in ieder geval een M-badge…. Daarover hoeft men niet meer te speculeren
LOL!
@Sm0keGun: Die hebben gebrek aan creativiteit. Kijk maar eens naar de audi’s en vw’s.

Dit bedrijf ontwerpt trouwens ook soms auto’s voor BMW en Adriaan van Hooydonk is hier nog directeur van geweest. Het ontwerpt bijvoorbeeld ook telefoons, meubels en ook spullen voor de medische sector.
Houten stoelen? Nee deze moet ik kraken, hier gaat mijn kont echt van jeuken in de zomer als ik hier langer dan 10 min op zit. Maar er zit ook een pluspunt aan deze trein, hij heeft van die fijne deuren zonder trappetje, zoals de connexxion valleilijn!Wacht eens ff, waar zou ik de metro voor moeten gebruiken in NL ?_?”
eens kijken of die een ov chipknip beveiliging kunnen installeren!?
Zolang je met de metro op de zelfde plaatsen kan komen als de auto zie ik hier BMW&Co. een mooie OV-toekomst te gemoet komen.
tja premium trams he …
hmmm achterwiel aandrijving?
@paulusrx7: 12WD?
Op renders ziet alles er mooi uit. In de praktijk valt het vaak vies tegen. Zeker als je het over OV hebt.
Bayerse Metro werke ,nee klinkt toch niet echt premium ;)
Bmw in vervoer is net als Google op het internet!

Ze worden allemaal gevaarlijk groot:P
Zou die ook een optielijst van een pagina of 38 meekrijgen zoals de meeste BMW’s? :)
zou er ook een M versie van komen?
BMW heeft geen designers want alle modellen zien er eender uit (vanbinnen).
Ziet er zo misschien nog mooi uit, maar beeld je even een half jaar vandalen en graffiti debielen later in.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).