Renault lanceert Mégane ‘Monaco GP’

Auteur: , 21 Reacties

Renault is er maar druk mee. Allerlei modellen van de Franse fabrikant krijgen de laatste tijd een optische sportieve oppoetsbeurt (hoe vertaal je 'all show and no go' in het Frans?). De Gordini-lijn werd al afgestoft, met de Wind als laatste wapenfeit, maar ook naast deze lijn wordt nog wat leuke Renault-aankleding verzorgd. De laatste variant is een special edition van de Mégane, de Monaco GP.

Het is niet het eerste model dat het ‘Monaco GP’-predikaat krijgt opgespeld. Vorig jaar werd de Laguna coupe al van een soortgelijke behandeling voorzien, en dit jaar zijn de Mégane Coupé en R.S. aan de beurt.

Het model kenmerkt zich door een sportief bodywork, met wat extra honingraat-gaas en een grote luchtinlaat. Verder is de Monaco GP voorzien van een parelmoer wit verfje, zwarte componenten (spiegelkappen, diffuser, behuizing mistlampen), en natuurlijk een mooi setje velgen en een aantal badges om zich van een standaard-Megane te onderscheiden.

Ook in het interieur is het in een oogopslag duidelijk dat je met een special edition te maken hebt: parelmoer witte accenten en Monaco GP-badges, -vloermatten en -stiksels verfraaien de binnenkant van de Mégane naar keuze. Het pakket is op een vijftal ‘normale’ motoriseringen te bestellen (tussen de 110 en 180 pk), maar zoals eerder aangegeven ook op de RS, waarmee het ‘all show and no go’ argument direct hard onderuit gehaald wordt. 250 pk is niet voor de poes per slot van rekening.

Naast de twee Méganes krijgt ook de Laguna Coupe een nieuwe Monaco GP-editie, en Renault neemt alle drie de wagens mee naar Genève. Hoe ‘limited’ deze editie is wordt overigens niet vermeld, maar de badges hebben 4 cijfers, dus we gokken op een niet al te kleine oplage.

UPDATE – Renault laat ons desgevraagd weten dat ook Nederlandse klanten een Monaco GP-versie van de Laguna of Mégane kunnen bestellen, met als enige uitzondering de Mégane RS. Maar met een 180 pk-versie moet je ook nog wel uit de voeten kunnen lijkt me.



21 reacties

Niet echt spannend maar ziet er wel geslaagd uit zo. De bumpers zijn sowieso die van de GT Line
Tous les spectacles et pas de miracles?
@MarkieS: Mja, maar is een beetje lang hé. “All show, no go”, dat bekt toch wat vlotter…
Jammer dat het alleen blijft bij optische veranderingen. Ik had graag wat meer power gezien. Om het dan maar onderscheidend vermogen te noemen :)
Je n’aime pas… (tis wel aardig, maar ik word echt een beetje moe van al die speciale edities van alle merken en types…(gaap))
All show no go? Nou met 110-180pk zijn we toch wel voorzien niet?
Precies we hier allemaal Veyron-eigenaars zijn :-)
Heeft iemand toevallig de gemiddelde-pk-cijfers?
Ik 90
@tomofbelgium: ik wou net zeggen 110 pk is niet weinig mijn Toyo (waar het gas niet blijft hangen) heeft ook 110 pk en is genoeg voor de dagelijkse file

On.T
bij mij in de straat staat de de megane GT met 180 pk, mooi ding en ziet er een heel stuk beter uit dan het ‘jan modaal’ model
@tomofbelgium: 170PK (Scirocco) en 110PK (Mégane).

Mooi pakketje, niet te overdreven/uitbundig en passende kleurtjes. Staat hem goed zo. De Mégane die ik heb is nog het vorige model maar rijdt prima. Wil wel ‘ns met de nieuwe rijden, schijnt heel lekker te sturen.
@tomofbelgium: +1 130 PeeKa (Seat ibiza 1.9 TDI sport/PD diesel)
@tomofbelgium: 80 ;)

Niet van de snelste, maar ik heb toch plezier in mijne ‘Lucky’…
@Esprit_de_Flandre: FREAKS ALL OF U :-) and me :-)
Ik heb het hier niet over ons “ras” die voor de stoplichten staan, wachtend op het groene verlossing, om dan POOOOWEEEER te gillen :-) en alles achter ons te vergassen in onze uitlaat-domp :-D

Ik heb het over de gemiddelde mens :-)
Mijn schatting is zo 100pk niet?
@tomofbelgium: Mja, 100 lijkt me een redelijk gemiddelde. Kijk, hiernaar zouden ze eens moeten onderzoek doen, in plaats van uit te zoeken wat de invloed van je onderbroekkleur is op je gedrevenheid om afval te sorteren…

Was eigenlijk eerst van plan om een :cry: te zetten, omdat iedereen hier voor mij meer pk heeft, maar eigenlijk, mijn bakske gaat vlot vooruit, kan scherpe bochten pakken, kan met piepende banden optrekken en stoppen, … Dus ik ben wel content met mijn 80 peekaatjes. ;)
@Esprit_de_Flandre: Jammer ik nooit m’n 60pk-berlingo op de ring gezet heb en Sabine ns gaan pesten met haar Transit :-D Wat ik bedoel is “it’s not the car, it’s the way you drive it”.
En tot je budget het aankan voor die betere of droomwagen er komt blijven trainen :-) doe ik ook :-)
@tomofbelgium:

WAARSCHUWING: Trainen kan de gezondheid schaden!
‘tout le spectacle et aucun va’ Zo iets?!
Leuke tellers, leuk pookje, heerlijke zetels maar minder knappe middenconsole. Van buiten ziet de wit zwart combinatie er erg strak uit. Pk gehalte zit ook scherp. Kan wel aanslagen! Natuurlijk onder de immer geldende voorwaarde, mits niet te duur.

En voor de vertaling zou ik zeggen: Beaucoup de blabla, peu de boumboum. :D
ziet er wel leuk uit, maar bij een gp versie zou ik graag wat uitlaten willen zien, maar die blijven opvallend goed verstopt.
Die Megane blijft een mooie wagen.. Eigenlijk is dit natuurlijk ook gewoon een megane met een gt line pakket op geïnstalleerd en met zwarte velgen.. Ziet er gewoon goed uit!
@Dimglor: Wou net zeggen, dit is gewoon een Megane met GT pakket en een donker kleurtje lak op de wielen. Iets dat je natuurlijk optioneel zlef ook kan laten doen.
Wel een smaakvol pakketje in ieder geval!

Vraag me alleen af hoe dit pakket er dan uit ziet op de RS…
Men maat zijn ouders hebben er zo ene. Mooie auto van buiten. Maar vanbinnen is hij zo frans… Ik voel mij erin als in een plastieke doos… Niet alle elementen zijn zo. Maar toch een groot deel wel = goedkoop.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).