Kies maar: nieuwe of oude rally-MINI

Auteur: , 52 Reacties

De legende en het groentje stonden onlangs even naast elkaar in Monte Carlo. Een moment van bezinning.

Klessebessen over het grootte-verschil is te makkelijk. Dat contrast is bovendien mooier weergegeven in dit topic. Bij rally auto’s is formaat maar een kleine factor in een ingewikkelde vergelijking. Hier staan twee uiterst competente machines naast elkaar. De een bewezen, de ander nog deels in ontwikkeling. Eén met plek voor coureur en navigator, één met amper plek voor de twee noodzakelijke sportstoelen.

Rally kampioenschappen in de jaren ’60 zagen er heel anders uit. Voorwielaandrijving en voorin lag een blokje met maximaal 1275cc zonder turbo. Comfort was ver te zoeken. Jij was een belangrijk deel van de kreukelzone.

De MINI Countryman WRC is andere koek. Comfortabele demping, een ruim interieur en een smeuïge 1.6 turbo onder de kap. Aandrijving heb je op alle wielen.

Noem het gevoel, emotie of een pijnlijke ervaring. Niets rijdt zoals de klassieke Cooper. De snelheid komt niet in de buurt van de nieuwe WRC maar de beleving is malen intenser. Kies in deze special voor: races winnen en echt heel hard rijden of een fantastisch avontuur in een zelf geknutselde auto beleven?



52 reacties

De oude, aangezien ik nog precies weet hoe de opgefokte Mini van m’n buurman vroeger klonk! :D
De oude met een custom uitlaat ! BAM
Ik laat de WRC Countryman aan Kris Meeke over kies voor het oude scheurijzertje van Paddy Hopkirk en consorten
Oude graag!

De nieuwe mag dan goed verkopen, voor mij gaat er niets boven een oude!
Doe die oude maar. de stoelen passen er nauwelijks in haha
OUD, duh!

Die VetPad die ze tegenwoordig Mini noemen heeft evenveel te maken met Mini als mijn grootmoe met een paaldanseres…
@Esprit_de_Flandre: …zegt nog steeds niets…misschien heb je wel een heel lekkere oma ? :lol:
@Megakix: Denk niet dat ze nog zo lekker is na 12 jaar onder de grond gewoond te hebben…
@Esprit_de_Flandre: moet je eens naar fritzl zijn dochter kijken dan..
Handig om er even bij te vermelden: Dit is de Mini Countryman S2000, de WRC-versie krijgt naar alle waarschijnlijkheid een ander aerodynamisch pakket.
Oude! Ik kwam de nieuwe Countryman vandaag tegen, reed in tegengestelde richting. Wat een vet zwijn van een auto!
Kijk, iedereen kiest hier de oude! Nou ruziën jullie het maar lekker uit, pak ik de nieuwe wel! Nee, ik doe niet moeilijk. Maar OT. Hoe vet ik de oude ook vind, ik vind die nieuwe ook niet verkeerd zoals hier aangeboden. Dus ik ga dan toch weer voor de nieuwe.
Aangezien de mini toch alleen geschikt is als tweede auto, dan doe maar de oude AUB.
Die wielen zien er veeeels te klein uit, heb ook het idee dat de carosserie er gewoon scheef op staat, alsof ie een beetje willekeurig op het onderstel is gesmeten.
In het echt valt die Countryman me eigenlijk nog mee. Desondanks is zo’n oud scheurijzertje natuurlijk veel leuker om te rijden. Die dan.
das niet moeilijk das nieuw :)
DE oude~!! maar de nieuwe is ook niet verkeerd
Fattieboy Countryman ziet er toch niet uit in rallytrim? De normale kan het daglicht al niet verdragen.
De oude zonder twijfel.
100% oud!!! vette oldschool
Als ik moest kiezen die nieuwe natuurlijk, met je hoofd tegen het plafond aan beuken lijkt me niet erg comfy
Die nieuwe ziet er natuurlijk wel fraai uit maar die oude is veel leuker! Dus ik zou voor de oude gaan, alhoewel je daar liever niet een boompje mee raakt in een rally denk ik…
Als ze hiervan een poll maken, weet ik het resultaat al…
@Esprit_de_Flandre: waarschijnlijk 100 stemmen voor de oude en 5 voor de nieuwe. ;)
Hoe groot moet een Mini over 40 jaar dan wel niet zijn! Formaatje vrachtwagen?
De nieuwe ofc ! Je vindt het toch ook niet leuk als je ouder wordt, slecht ter been, kromgebogen loopt, last hebt van jicht, reuma en totaal vermogensloos bent ??? Nou dan !
De oude, want die heeft zich al bewezen en ziet er stoerder uit.
Vol trots mag ik zeggen dat ik ém heb gehad.
De oude dus.
In ’t rood met zwart dak. Als Innocenti 1300 Cooper.
Hij leeft nog die oude Inno van me nadat ik hem na de restauratie heb verkocht.
De 93-AU-27 uit het jaar onzes Heren 1974.
Met het mooie Veglia dashboard.
Nu ben ik toevallig eer verleden week terug gegaan in de ‘memory lane’ en een blokje rond gereden in een 96’er Cooper met 12″ wielen ipv de 10″ die m’n Innootje had.
’t is lief en leuk maar je mag hem houden.
Het kantelen van het motorblok tijdens het accelereren, het zagen van de bak, het remmen, jongens; het was toen een fantastische auto maar de tijd heeft hem wel ingehaald.
’t is een icoon en de Mini heeft de wereld doen veranderen.
Maar sinds het verdwijnen van de Mini is de wereld nog meer veranderd.
Oudje:D
En toch blijft Loeb winnen, ookal gaat Ferrari meedoen…
@The360box: Als loeb naar ford was gegaan, had die daar gewonnen. Dat was bijna gebeurd toen citroen zich officieel had teruggetrokken uit het wrc
@Burdy: On-toppic. Doe mij de oude maar
De oude. Maar dan wel met period rallystoelen…
Het is net een foto van een oma met haar kleindochter ,alleen jammer dat de kleindochter vet en lelijk is .
Mag ik eerst ook een proefrit maken?
Net als 95% van de mensen hier, oud. Dat geldt overigens enkel voor de vraag ivm de mini. ;)
De originele natuurlijk… is mooier en is nog een echte mini….
Je moet maar eens kijken hoe groot die nieuwe is naast die oude….
Echt enorm dat ding..
woow waarom kiest iedereen de oude:P ik weet ook niks van mini:$ slecht..
De oude met een 1.6 V-tec blok erin!
Klein race autotje.
@besaram: HAHA honda boy..
@MichaelvdBroek:
HAHah ja Achja geweldige blokjes in zo een klein karretje!
TOg een te lkkre combi.
Grappig, iedereen zegt nu wel de oude, maar als beide voor je neus staan en je moest kiezen welke je mee naar huis mocht nemen kiest iedereen de nieuwe! ;) Behalve als het om een rondje raggen gaat, dan zou ik idd ook wel eens de oude willen proberen. :D
@Tommy2: Nee hoor. Ik kies de oude. Die daalt niet in waarde. De nieuwe wel. ;)
Ga binnen kort een Classic Mini kopen. vind het een erg gave wagen :) dus ik ga voor de oude.
Uiteraard die oude.
De nieuwe heeft niets meer met Mini te maken.
er is gewoon geen een nieuwe auto die kan tippen aan oude auto’s word in de comments weer maar eens bewezen ;)
De oude natuurlijk. BMW onafhankelijk. Wat een wagen was me dat. heb er zelf eentje gehad toen ik 18 was getuned en ca 115 pk, geloof me dat was een bommetje. Ben nu midden 30 en ga binnenkort er eentje aanschaffen en restaureren. Kijk eens op joutube
http://www.youtube.com/watch?v=rzcFvsbPOIU
en je snapt het mini gevoel. De ringmini die over de Nordschleife rijdt wat een kick. Tuurlijk tegenwoordig zijn de auto`s veel beter etc maar vergeet niet dat de techniek ca 45 jaar oud is en toen de mini ontwikkeld werd was dit echt je van het. Mini power
sowieso de oude. Het schattige maar toch ondeugende autootje. Zeker in vergelijking met die afschuwelijke big momma die ernaast staat.
de hedendaagse mini heeft niks met mini te maken. net als een chihuahua een stom modeartikel.

de oude mini is nog gaaf. echt een auto waar in jong, oud, arm, rijk, kort, lang(niet zo makkelijk) in gezien kan worden. geweldig bakkie
Ik heb liever de nieuwe. Dik ding, letterlijk.. En ja.. het is niet meer de ouderwetse Mini van vroeger.. hij is flink gegroeid.. maar hé dijen we niet allemaal uit boven de 40? ;)
Nieuwe!! Want in die oude ga ik niet passen?
Uiteraard zou ik voor het geweldige avontuur in de zelf geknutselde auto gaan! Maar af en toe kei en kei hard gaan is ook wel HEEL leuk hoor;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).