Lotus: de Evora moet agressiever

Auteur: , 17 Reacties

Om het grijze volk hun Porsche's, Audi R8, BMW 3-serie en af en toe een Nissan 370Z uit te jagen heeft Lotus een nieuw plan van aanval. Dit is nog net geen 'shock and awe'.

Lotus heeft het zichzelf niet makkelijk gemaakt. Groots uitgepakt op de afgelopen salon in Parijs maar betrekkelijk weinig te bieden de komende twee jaar. In 2013 zet de versterking voet aan wal. Tot die tijd zijn ze voor de verkopen aangewezen op de Elise, Exige en vooral Evora. De Europa laat ik bewust uit dit rijtje.

De Evora is met haar comfortabele interieur en zachte karakter de voornaamste klanten-trekker. Die klanten moet Lotus vinden in een groep die normaal gesproken de auto uitkiezen op merknaam, imago en (Duitse) cijfers. Een groep die niet bekend staat om haar honger naar scherp stuurgedrag en originaliteit.

Het aantrekken van de duizenden saaie ingeteerde kopers is geen makkelijke taak. Daarom deze stevige facelift voor de Lotus Evora. Zo veel mogelijk zieltjes winnen op een verbeterd (?) uiterlijk en afwerking. De motoren blijven bestaan in huidige vorm. Een ongeblazen 276pk Evora en geblazen 345pk Evora S. Modeljaar 2012 gaat zich onderscheiden met een agressieve neus en beter afgewerkt interieur. Eventuele geïnteresseerden in de nieuwe modellen van 2013 krijgen zo ook een beter beeld van het merk.

Ik hoop van harte dat Lotus hier klanten mee weet te vinden. De Lotus Evora is (in huidige vorm) al een zeer smakelijke verschijning en te koop voor het geld van een Porsche Boxster. Voor dat geld rij je volgens mij in een auto die meer (positieve) reacties lostrekt dan een de 911. Eigenlijk de deal van het jaar? (bron: autocar.co.uk)



17 reacties

Ik vind die impressie nog niet eens zo slecht.
Hoe leuk ik Lotus ook vind, toch eerst zien dan geloven. Ik ben wel bang dat hun formule van klein en licht hierdoor erg wordt aangepast. Maar ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe Esprit, hopelijk echt eens een supercar die Lotus weer op de kaart zet.
@pieter: maarja, als klein en licht niet verkoopt? dan ga je vanzelf iets minder licht maken.
er trouwens, lotussen zijn (nu nog) 2e wagens (die je koopt als je ouder bent en dus al wat kilootjes bent aangekomen) dus dan koop je wel wat leukers, niet een kart met een toyota motor achterin waar je toch niet in past.
Kom op hee een betere resolutie moet toch wel kunnen? Autocar-fail.
Joepie! Lotus! Meer! Beter! Sneller! Hoger! Enzovoort!

@alwood: Waarom laat je de Europa uit het rijtje? Verkoop ie niet goed?
@Esprit_de_Flandre: Ja, of de Euopa moet het gemiddelde omhoog trekken, maar dat betwijfel ik dan ook wel weer!
@C220AMG: Euopa is natuurlijk Europa. Weekend!
Dat lachebekje had niet echt in de nieuwe designlijn gepast, dus goed dat ze dat als voorproefje vast aanpakken.
De huidige Evora is een fantastische auto!
In real live is deze auto zoveel mooier dan eender welke foto ook..
Geloof wel dat deze facelift er aan komt voor modeljaar 2012.
Zo zal hij dichter komen te staan bij de nieuwe modellen die er vanaf 2013 aankomen (als ze komen??).
Dit zal sowieso altijd een exotische sportwagen blijven of er nu een facelift komt of niet!
Ja de Evora kan stukken mooier met een agressievere body.
ik vind dat ze beter eerst de elise kunnen faceliften, die kan het meer gebruiken wat mij betreft.
Ziet er erg vet uit zo! Mocht ik het geld hebben en ik zat nog te twijfelen, dan hadden ze me nu, morgen op de stoep van de dealer staan.
Voor alle duidelijkheid, er worden op dit moment GEEN Exiges meer gemaakt.
Jammer dat het geen “succes” is …. is namelijk een heel erg mooie wagen… Veel beter dan een Boxster…
gaaf! ben benieuwd wat er in de toekomst gebeurt met lotus :)
@MichaelvdBroek: Ik ook! Kan eigenlijk niet wachten tot die hele line-up die ze toen lieten zien in de showroom staat. Nieuwe Esprit, nieuwe Elise, etc.. ook de topicfoto bevalt mij, een stuk mooier als de bestaande.. inderdaad veel agressiever.
Mooie impressie! Ik kan in ieder geval niet wachten totdat Lotus met die nieuwe modellen komt, wat een prachtige wagens zeg…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).