Mansory behangt de Lotus Evora met carbon

Auteur: , 36 Reacties

Toe maar. Behalve hun eigen Cayenne-creatie hebben de mannen van Mansory nog een auto behandeld voor de Autosalon van Genève. In samenwerking met Lotus wordt daar een Evora gepresenteerd die van een nieuwe body en een vracht koolstofvezel is voorzien.

Naar het schijnt is deze workover puur optisch, en dus alleen geschikt voor de carbonfreaks. In het perbericht laat Lotus overigens het volgende weten als reactie op de berichten die onlangs in de media verschenen over een ‘agressievere Evora‘:

Let’s be clear on this: contrary to media reports, what you’ll see in Geneva is NOT an Evora facelift. It’s a taste of the future of Lotus product customisation. Merely the first toe in the water and a showcase of the potential future.



36 reacties

Jammer dat het een showcase is, want de Evora verdient wel wat meer pit en kan dan ook zorgen voor de nodige cashflow totdat alle nieuwe modellen er zijn.
@floryn: inderdaad. En het is niet alsof Lotus in het verleden niet wat gepeperde uitvoeringen heeft gemaakt om de verkopen wat op te schoeven.
Ergens kan het er gewoon niet in om een Cayman concurrent te hebben met een opzettelijk onderperformende Toyota V6 erin!
(ja, onderperformend: turbo of niet, de duitse 3.0 V6-en doen 330pk, dus een 3.5L in een sport variant die geen 50000 km per jaar hoef te doen, zou toch naar minimaal 350pk moeten!)
@gregorius: Wat schept mijn verbazing: er is al een Evora S….. met 347 PK.
geef maar mee, ik vind wel ergens iemand die nog wat lekkers met het motorblok kan doen!
We zijn “meer” gewoon van Mansory
-edit: nutteloze bijdrage-
Hmmm, smakelijk.
Als ze het rooster achter de voorwielen wit hadden gelaten was het perfect geweest…
zooooo dat zijn wel hele slecht photoshops! diegene kon toch tenminste de moeite nemen om een beetje de carbon structuur te “buigen” zodat de structuur het oppervlak volgt
Het schijnt dat Mansory ook de downforce enorm verbeterd heeft. Zie hem plakken!
http://static.autoblog.nl/images/wp2011/Lotus_Evora_Mansory_upside_down.jpg
gedwongenleaser
@sir_smokalot: Heftig :), hoop alleen dat mansory niet de gordels eruit gesloopt heeft onder het mom ‘gewichtsbesparing’.
@sir_smokalot: Wauwwww vet man!!! echt wel de beste auto ooit dit kan een Ferrari niet eens.
@sir_smokalot: VET! En respect voor de sluitertijd van de camera.. je kunt echt niet zien dat hij meer als 250 doet over het plafond van de tunnel. Super! ;)
@sir_smokalot: NIVEAU NIHIL JONG, NIHIL. :D haha
gedwongenleaser
Als ze nu ipv wit de body in de ‘carbon kleur’ spuiten dan lijkt het meer 1 geheel en vind ik hem erg nice. Nu is het contrast dermate groot dat het alleen maar optische opsmuk lijkt (dat is het ook maar het kan dus minder opzichtig naar mijn idee).
OP een auto als deze zou carbon functioneel moeten zijn, dus nee, dank je.
@dondeboer: Is toch funcioneel? Het verlaagt het gewicht. Tenminste, ik denk toch dat het echt carbon is, en geen wrap. Zou maar goedkoopjes zijn van Mansory, zo’n stickervelletje…
Als ze hier nou een heftig blok (ook qua geluidsbeleving) in hangen zoals het 5 cilinderblok van de TTRS of een 335i blok dan verkopen ze zeker veel meer Lotussen. Zal wel bij dromen blijven ( hoewel Donkervoort het wel gelukt is met Audi)
@wolf: ik kan me wel voorstellen dat dat ding dan nog duurder wordt! Het is al niet aan de goedkope kant..
Beetje jammer dat de onderdelen allemaal maar gewoon gewrapt zijn, doe het dan gewoon niet (op een Evora in ieder geval).
Het verbaast me eigenlijk dat Lotus nog bestaat. Je ziet die dingen echt nooit op de weg…
@barney: Valt wel mee hoor. Hier bij ons op de campus staan er al twee.
@barney: Hier rijdt er ook eentje.
@barney: In de zomer struikel je in Zuid Oost Engeland over de Elises. Zie af en toe ook wel eens een Esprit voorbij komen en heel enkel een Elan.
@barney: Papa Proton heeft (voorlopig) ook nog centjes genoeg. Daarnaast heb je ook Lotus Engineering, die een zeer succesvol bedrijf is. Proton gebruikt “Engineered by Lotus” dan ook met graagte op vrij gewone autootjes. Maar om de waarde van die badge hoog te houden moet het merk Lotus natuurlijk blijven bestaan.

En aangezien er nu een heleboel nieuwe modellen op stapel staan, komt het wel goed met Lotus…
Mja carbon, allemaal goed en wel maar denk niet dat dit echt nodig is op zo een lotus. En of hij er nu beter uitziet, hmm. Laat staan als je deze lotus koopt in een ander kleurtje, dan vloekt dat carbon 9 kansen op 10 met uw lakkleur..
Een keer geen verslechtering van het origineel. Niet van mansory gewend
Carbon is bedoeld om gewichtsbesparing te realiseren, niet als afdekmiddel.
Best lekker! Mooi werk Mansory.
Mansory houdt het bescheiden deze keer??
Dit doen ze om mij te irriteren hè. Laatst had ik het er hier nog over dat ik de Evora S minder mooi vond door de diffuser. Mansory moet toen gedacht hebben ‘laten we hem eens écht kwaad maken en er een nog veel grotere diffuser op plakken!’
Dit keer heeft Mansory het wel gord gedaan! Ziet er goed uit!
Goh ik denk da de buurmn ook wel an een rolletje folie kan komen met carbonprint… kost vast niet dehelft van deze tuning door Mansory.
@wolf: Heb je al eens een Evora met het optionele Lotus sportuitlaat gehoord :-)..
hij is lekkerrrrrr! en hoe meer carbon hoe beter :P
De Evora is al eens prachtbak… Deze is echt gewoon af…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).