Prijs van de New Stratos: €400.000

Auteur: , 59 Reacties

De New Stratos, een auto gebaseerd op de 430 Scuderia en gefinancierd door Michael Stoschek en Co. Tot nu toe is de reïncarnatie van de Lancia Stratos niet in productie gegaan. Maar het schijnt dat er al wel zo'n 40 octaanhoofden serieuze koopinteresse hebben getoond in de bolide. En wat had Stoschek ons ook alweer beloofd? O ja, bij voldoende belangstelling worden er meer New Stratosjes gebouwd. Oftewel, laat die productie maar van start gaan!

Het is dus nog niet zeker of de wereld ooit meer New Stratos’ zal zien, maar dat lijkt wel het plan van ondernemer Stoschek. Vele media hebben de afgelopen maanden kennis kunnen maken met de veelbesproken auto, en wanneer alle rijtesten over de hele wereld op dode boom worden verspreidt, dan verwacht Michael dat er alleen maar meer geïnteresseerden bij hem aankloppen. De prijs is nog niet bevestigd, maar Carscoop meldt dat het karretje een slordige vier euroton moet gaan opbrengen. Serieus veel geld voor een verbouwde Scuderia. De donorauto kost 100.000 euro, en daar komt vervolgens drie ton bovenop voor de conversie.

Resumé: de New Stratos herbergt in het midden een 4.3 V8 van Ferrari met 540 pk en 500 NM aan Italiaans koppelgeweld. De auto weegt 1.247 kg (verdeling 44/56) en stoempt in 3.3 tellen naar de 100 km/u. De top ligt op een niet spectaculaire 274 km/u, maar dat ligt aan de verhoudingen in de bak die meer zijn afgestemd op acceleratie. Video? Hebben we. Check ze HIERO.




59 reacties

dat ding is zooooooo gaaf!
Best prijzig, maar dan krijg je ook een fantastisch klinkende, rijdende en super exclusieve auto met een naam waar je direct een winner aan koppelt. Lancia Stratos. Bring it on!
Iewl die lelijk ding. Doe maar niet.
Het is toch 430 Scuderia of F430, of zit ik ernaast?
-edit: klopt helemaal, is aangepast!-
Ik vind die voorkant echt zwaar lelijk.
Sorry jongens, ik kan er niets aan doen… Maar wat een verschrikkelijk gedrocht! Geef mij dan maar het origineel
Donorauto 100.000? Voor een scuderia? Is dat niet wat erg goedkoop?
@fant: Ze hebben dan ook niet de volledige auto nodig …
@rd200: Kun je bij Ferrari een halve scuderia bestellen? Sowieso kost zo’n ding volgens mij 200.000+ en worden voor zover ik weet het onderstel en de motor sowieso gebruikt. Een groot deel van het interieur blijft ook gelijk als ik die plaatjes zo zie, dus denk nog steeds dat die 100.000 wat laag is :)
@fant: Qua productie zal de prijs niet eens zo heel hoog liggen. Aangezien je een halve auto koopt, vind ik 100.000 al best veel. 200.000 euro is natuurlijk inclusief badge, carosserie en alles wat je eigenlijk maar om de auto heen moet hebben.
@jzaero: Zou Ferrari die dingen dan nog speciaal voor deze Stratos produceren? Voor zover ik weet wordt de Scuderia niet meer gemaakt. Tweedehandsje?
@Citrofiel: Vaak is het zo dat fabrikanten nog weleens oude onderdelen wilt verkopen aan andere autofabrikanten. Daar hebben ze beiden profeit aan, of dat hier het geval is weet ik niet ;)
@jzaero: Onderstel, motor, interieur. Ik denk niet dat ze daar nog een voorraad van 40 stuks van hebben liggen. En ze zullen ook vast niet de klantenvoorraad aanboren (voor reparaties). En nieuwe productie lijkt me zo lastig, dan moeten ze alle machines weer daarop gaan instellen e.d. :?
een 430 scud is maar 100.000?, niet hier in Nederland vriend!
Waarom zijn alle gave dingen nou nooit te betalen voor ons normale loonslaven? Jammer, jammer.. :? Ik zou er echt wel één willen. Ik vind het interieur ook serieus mooi. Gaaf met die helmvakken in de deuren.

Deze zin: “De top ligt op een niet spectaculaire 274 km/u..” Weet je dat het nog niet zo heel lang geleden is dat dit wel spectaculair was..? Ik heb het in ieder geval nog nooit gereden.
Lancia zou dit moeten doen, een V6’je niet teveel gedoe en een prijs van 60k-80k ik zou er voor in de rij staan.
amai, zo veel voor een wanna be stratos :o
de lancia lancia delta integrale is de enige lancia waar ik ooit in gezien wil worden .

al de rest zijn dure fiats …
liever 3.7sec naar de 100 en een top van 300 + hoor, maar dit gaat snel genoeg.
@jeanclaude: het is veel leuker om harder weg te kunnen trekken bij het stoplicht dan een hele hoge topsnelheid te hebben die je toch nooit haalt, en geloof me. 274 is hard zat!
Vind het wel vet dat ze met die versnellingsbak gefocust hebben op acceleratie, zie je niet zo heel vaak bij ‘standaard’ auto’s. Topsnelheid is alleen leuk voor in de kroeg, daarnaast moet 274 toch ook wel voldoende zijn hehe.
duur zeg koop ik liever een andere auto
ik koop voor dat geld liever een lamborghini of ferrari
Alles beter dan een opel insignia
@1peter: waar slaat dat nu op?
@KaCh1ng: Ik denk dat het wat heeft te maken met de “overtuigende” reclame voor vrijwel ieder filmpje op Autojunk en ABHD.
@1peter: Doe mij maar een appel, liefst een Granny Smith.
waarom zoveel payen voor ouderwets ontwerp? zwaar understyled als je naar achterkant kijkt. Doet me meer denken aan een oude toyota mr2. Doe me dan maar een lexus lfa voor dat geld..
liever een nissan GT-R , veel goedkoper
Het is wel een mooi ding, maar 400.000 euro is wel erg veel! Voor dat geld koop ik liever een Ferrari.
400.000 is idd veels te veel, volgens mij kosten alleen de originele Stratossen zo veel en die hebben hun verleden en successen mee om die prijzen te onderbouwen (enigszins), voor een moderne auto die zichzelf nog niet echt heeft bewezen als kampioen in … is het nogal heel erg prijzig, ook nog eens voor een Lancia.
Het is maar net wat je ervoor over hebt. Ik zou er wel serieus over nadenken als ik ‘teveel’ geld had, want het is wel echt een gave kar!
Als het echt liefde voor een auto is zou ik het voor een auto over hebben…
De Ferrari is zo ‘goedkoop’omdat dat zonder bpm en btw is.Die wordt verrekend met de verkoop van de Stratos. Dus die 4 ton is ex btm en ex btw; dus reken maar op 6 ton plus voor Nederland voor opkentekenzetten.
Een scuderia trekt toch ook op in 3.3 seconden en weegt ook zoiets? Dus er is dan iets fout gedaan door Lancia ofso? En qua desing vind ik hem teveel op de ouwe lijken, bij de 500 is dat leuk maar hier niet, ze hebben de plank totaal misgeslagen en ook qua motorkeuze,
Abarth wilde toch ook een klein sportwagentje hebben?
Het lijkt nog altijd een beetje een studenten-ontwerpje. Het is niet mis, het volgt de lijnen van het origineel, maar het ‘waauwt’ niet echt. Achterkant vind ik wel geslaagd, voorkant veel minder.

Toch liever het origineel, of, betaalbaarder, een replica: http://www.speurders.nl/overzicht/autos/lancia/lancia-stratos-replica-48824918.html
@Esprit_de_Flandre: Whahaha, ‘replica’. Al eens naar de echte gekeken? Dat ding lijkt voor geen meter. ;)
@Citrofiel: Mja, had gewoon ‘lancia stratos replica’ gegoogeld en was de eerste die ik tegenkwam. Is idd niet echt een denderend exemplaar. Maar ze bestaan wel, de mooie replica’s. En daar zou ik wel geld tegen durven smijten – moest ik het hebben :mrgreen:
Gooi er een handbak in, en dan zou ik er 4 euroton voor over hebben. Indien ik 4 euroton had !
@racethesun88: ik zou ‘m ook accepteren zonder handbak hoor :)
Jaaa hoor. Lekker racerke. Ik zou hem graag eens rijden. Die top van 274 zal ruim volstaan om mij eens te laten bibberen. :D En als dat niet lukt, dan zal de acceleratie daar wel voor zorgen!
Mama mia, mijn salaris is nog niet overgemaakt. Waanzinnig mooi scheurijzer! Waarom NEW Stratos? Liever NUOVA Stratos.
Ja, laat ik meer gaan betalen voor een hotwheel, waarvoor één van de mooiste designs van de afgelopen jaren is gesneuveld.
volgens mij ligt de prijs van een scuderia op 300.000 euro hoor..
Nieuwe Stratos is een auto zonder toekomst. Sorry, New.
Slechts 274 km/u is iets te weinig, aub 275 km/u min.
3.3 sec. naar 100 km/u, aub 3.2 sec.
400.000 Euro is een koopje. *kuch..absurd..kuch*
Doe maar 40 Ford Sierra Cosworth`s, die drifter !
Of 10 Volvo C30 Polestar`s, splinter New.
@boygeorge:
Yep, en als je dan toch zo nodig moet Stratossen, heb je voor zo’n bedrag bijna een echte.
En die Eagle conversie met de veel betere Alfa V6 kost je een pak minder; zelfs als je hem door een professional laat bouwen.
Kansloos ding voor mensen die wel willen maar niet kunnen; maar die wel de knaken hebben.
Zoveel voor een Lancia, nee bedankt.
Als je niet kijkt op een tonnetje meer of minder, dan is het een lekker, spannend en exclusief speledingetje.
Als ik al een Ferrari of wat in de garage had staan, zou deze er zeker bij mogen.
Ondanks de vele negatieve reacties van hierboven, vind ik dit een geslaagde evolutie van het origineel.
Kijk eens goed naar de proporties, de essentie van de Stratos is niet verdwenen.
En ach, deze is gebaseerd op een 430 Scuderia. Een moderne auto die niet om de haverklap moet afkoelen na oververhitting. Dat maakt de “New Stratos” des te meer aantrekkelijk.
@dennisberkhout: haha nee de Scuderia die hoeft inderdaad niet af te koelen. Die vat gewoon vlam en brandt tot de grond af!
Had liever klaplampjes gehad aan de voorkant maar verder een leuk wagentje .
Maar 400000 ? had ik toch iets anders gekocht.
En wederom komt winst op de eerste plaats. Stelletje steenezels!
@salberts93. Lees de comments eerst eens voor je reageert.
Zet’m maar bij mijn buurman op de stoep, pastie beter…hij heeft nooit smaak gehad…
@Megakix: Ik heb ook geen smaak, dus geef maar hier hoor ;)
hij is wel dik hoor! :D
Ik vind het veel te duur eigenlijk… 400 000 euro voor dit? Zou je toch leukere auto’s voor kunnen kopen… maar ja is dan niet zo exclusief…
400.000 is veel geld. Zeker als je het maar 1 keer ui kan geven. Maar, net als bij Spijker, is dit soort auto’s heel leuk voor mensen die al een Ferrari en een Lambo etc hebben. Dus, als 7e auto of zo. En dan is tie wel weer lekker uniek en exclusief. En voor hen is 4 ton toch niets? Kennelijk hebben 40 van deze mensen al toegehapt. Maken dus!
Heel heel heel veel geld voor iets dat zo lelijk is!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).