G-Power Hurricane RS Touring – de snelste van allemaal

Auteur: , 44 Reacties

Ken je dat gevoel, wanneer je in een gezinssloep de parking van een Zweedse meubelentoko afrijdt en denkt: "Mmm, had ik maar 750 pk in mijn auto. FML" Welnu, dat kan. Want de heren tuners van G-Power hebben hetzelfde kunstje bij deze M5 Touring geflikt wat ze eerder al bij de M5 Sedan deden. En daarmee mogen we deze bak de snelste station ter wereld noemen.

Het record voor de snelste sedan had G-Power al een tijd lang op haar naam staan. Met een 750-pk sterke BMW M5 deden ze even 367,4 km/u, alsof het niets is. En nu werd het maar eens tijd om ook de Touring ditzelfde motorvermogen te geven en een record te pakken. Dus de V10 in het vooronder kreeg de hulp van twee gigantische compressors en het record dat tot voor kort in handen was MTM (344,2 km/u) werd snoeihard aan gruzelementen gereden.

G-Power is van plan om de oplage van deze opgefokte Bimmer te limiteren tot 1.025 stuks. Toevallig, want dat is precies het aantal verkochte M5 Tourings. Deze auto tikt in 4,5 seconden de honderd aan, gaat in 9,7 tellen naar de 200 km/u en een sprint naar de 300 km/u neemt een seconde of 26 in beslag. Het interieur wordt opgesierd door veel leer, veel G-Power emblemen en stiksel in een diamanten-patroon.

Benieuwd hoe de beleving is binnenin deze bolide? Hieronder de video waarin de lieden van M5Board deze bijna twee ton zware Duitser naar de 359 km/u jagen.



44 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Knap! Ik hou wel van G-Power!
1025 oplages?? er zijn toch maar iets van 3.000
5 stations verkocht? dus kleine kans zdat ze die marge ook werkelijk gaan halen, helemaal met de nieuwe M5 op komst
@aallex: Er zijn in totaal maar 1025 M5 Tourings verkocht (zie link), dus hier doelen ze op dat iedereen die een M5 Touring heeft eens moet langs gaan bij G-Power… ;-)
http://www.autoblog.nl/archive/2010/07/07/bmw-beeindigt-productie-m5-met-record
Het interieur mogen ze houden. Alleen de motorupgrade graag.
@BramS: Idem voor mij.
Goldenretriever achterin en knallen maar!
Mooi totaalplaatje!
volgens mij is dit filmpje hier al een keer gepost geweest. ongeveer een maand terug volgens mij.
@xslaak: hij is gepost geweest op 2 februari, inmiddels bijna een maand terug
@xslaak: Was inderdaad al eens eerder gepost, maar nu is er fotomateriaal bij… Toen was er enkel fotomateriaal van de sedan… nu is er blijkbaar fotomateriaal van de touring ;-)
Jow wat is ie lelijk vanbinnen. :D Vanbuiten ziet het er behoorlijk uit! Velgen zijn zalig, kleur ook. Binnenkant is veeleer teleurstellend. Prestaties, daar bestaat geen twijfel over denk ik dan, die zijn gewoon meesterlijk. De touring der tourings… of is dat de RS6?
dit is volgens mij een repost!
het feit is en blijft dat hij bruin is.
Het ziet er ook superstabiel uit van binnen.. weinig getril of schokkerig rijgedrag..
Denk dat zelfs de golden retriever rustig achterin op de bank zou zitten als je met 359 naar de dichtstbijzijnde hondenuitlaatplaats knalt..
gesproken over records, heeft iemand een idee hoe het zit met die mossler mt900 land shark met 2500pk?
heeft die eigenlijk ooit gereden en een record gezet?
@lamboto: Link http://www.autoblog.nl/archive/2009/05/09/mosler-mt900-gtr-xx-twin-turbo-land-shark
en mijn laatste entry, het ding is dikke fantasie! Je moet niet alles geloven wat over het internet heen schuimt.
T16 [ reply ]
04-07-2010 om 22:31
@Ruben en de rest
De Land Shark is een hoax, dit model bestaat niet en is een grappige fantasie die door de heer Go(t)cha op het internet gepost is. Ook het bedrijf IAD (Intense Automotive Design) bestaat niet en als je goed naar de specificaties kijkt (o.a. hybride) begrijp je dat de Land Shark een flauwe grap is.
ook http://www.worldcarfans.com gelooft het niet gezien hun citaat:
So, to John Gocha, if your car is really just a fantasy, by all means keep living the dream. But if you’ve built this thing for real, we need to see it to believe it. Scratch that; we need to drive it (or see it driven) to believe it.
Al had hij 1000pk geef mij dan nog steeds maar de Audi Rs6 (standaard)
de perfecte wintersport auto
de rs6 mtm is van 0-100 wel bijna een hele seconde sneller (3.6sec) en daarbij opgeteld is de rs6 ook nog is 250 kilo zwaarder, maar natuurlijk is dit wel een superbeest zeg.
@jeanclaude: Ja dat komt omdat de RS6 4 wiel aangedreven is en de M5 z’n power niet op het wegdek kwijt kan, maar geloof me maar 100-300 is de M5 enkele seconden sneller
Foutje in de tekst, record van MTM (op Nardo dan wel) is 362,5 km/h, of je dat dan ‘snoeihard aan gruzelementen’ noemt… tja.
@praetor: Lijkt mij een hatchback die audi RS6 i.p.v. een stationwagon. Overigens kan je dat record van MTM nooit met een BMW verslaan want de 5 serie is enkel verkijgbaar in sedan of station.;-)
@T16: hatchback rs6 jonge?:P
@MAB: 4-deurs sedan, excuus. Ik haal de A7 erbij, dat is een 5-deurs hatchback. Ik bedoel hier dat het record voor MTM RS6 R de sedan betreft met slechts 4 deuren (362,5 km/u op Nardo) en niet de MTM RS6 R Avant, een stationwagon met 5 deuren (344,2 km/u, ook op Nardo).
@praetor: http://www.mtm-online.de/en/news?id=118
een MTM RS6 R Avant gaat in Nardo 344,2 km/h met 730 pk, wel is er een in Nederland getunede RS6 Avant met 950 pk, die loopt iets harder denk ik maar er is nooit gemeten hoe veel sneller. Ze denken dat 380 minimaal haalbaar is. http://www.dieseltuning.nl/Extra-Vermogen/index.php?q=audi-rs-6-tuning
http://www.autoblog.nl/archive/2009/12/06/nederlandse-tuner-geeft-audi-rs6-maar-liefst-950-pk
Prachtig interieur!
Veel leuker lijkt me dan een RS6.
Mwa goede concurrent voor de RS6, maar wees nou eerlijk. Een RS6 blijft toch een lievelingetje ! ;-)
Wat een kitsch interieur! Maar die buitenkleur is prachtig!
Wil iemand mij even uitleggen waarom ze hier geen RS6 voor gebruiken? Die is toch veel makkelijker te tunen door die turbo’s. Na ja, wel aan mij liggen. Vind deze wel megadik!
@nielsje188: Omdat G-Power alleen BMW’s opvoert misschien?
@aallex volgens mij zo uit me hoofd doet de rs6 mtm de 0-200 in 9.5sec en de 0-300 in 25sec, weet ik niet met 100% zekerheid te vermelden maar ik denk dat het niet veel zal schelen, en daarbij haal je 300 nooit op de weg, dus liever elke stoplicht sprint winnen dan 1 keer in het jaar 300 rijden.
@jeanclaude:

G-Power M5:

0-100 km/h: 4.8s
0-160 km/h: 8.0s
0-200 km/h: 10.9s
0-300 km/h: 24.7s
1/4 mile: 11.95s

MTM RS6:

0-100 km/h: 3.6s
0-160 km/h: 7.4s
0-200 km/h: 11.2s
0-300 km/h: 32.6s
1/4m: 11.51s
@GOD lees nog een keer de tekst ivm de M5, je cijfers kloppen niet.
Gaap. G-Power bouwt snelle BWM’s, we get the point. 650, 720, 750 pk. 335, 349, 367 kph, whatever.

Als je met genoeg centen komt aanzetten bouwen ze welk obscuur pk-getal je maar wilt.

Het blijft topspul, maar de nieuwswaarde van dit soort ongein is toch onderhand echt wel uitgeput.
@bozewolf: lol @ BWM’s
turbo via Android app
Is het nou handig om dit soort filmpjes op de openbare weg te schieten? Een beter argument voor de verkeersveiligheidsbeweging kan je haast niet aanleveren…
@Turbo: …duitsland…dat is het land waar ze hierover NIET moeilijk doen ?! Duitsland ligt overigens ten oosten van Nederland, of ten zuiden van Denemarken, of ten westen van Polen…ten noorden van Oostenrijk…toe, zoek n’s op ! :lol:
hahahaha take it like a man al audi-lovers…..
en de nieuwe M5 is (nog) niet verschenen.
Dan zeg ik ook: “Geef mij maar een standaard M5!”
Nardo…..hahaha dit is met verkeer en scherpere bochten
@335istage4: hoeveel Pks heeft jouw auto met stage 4 pakket ? (gewoon nieuwsgierig)
@335istage4: Nardo is één-en-al bocht. :lol:
Erg knap maar ben altijd wel benieuwd hoe de onderdelen zich houden. Een m5 word zeker met een ruime marge ontwikkeld maar met dit houden ze denk ik geen rekening.
Maar als je het geld er voor hebt koop je toch gewoon weer een nieuwe.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).