Meer afbeeldingen van de Saab 9-5 SportCombi

Auteur: , 36 Reacties

De Saab 9-5 SportCombi was al een keer naakt van achteren gespot, maar Saab heeft in de aanloop naar Genève (volgende week) alvast een aantal afbeeldingen vrijgegeven.

Saab heeft hoge verwachtingen van deze stationwagen. Hij moet gaan concurreren met auto’s als de Volvo V70, BMW 5-serie touring en Mercedes E-Klasse combi. Met de achterbank neergeklapt ontstaat er een laadvloer van 1.96 meter met een capaciteit van 1.600 liter. Met de achterbank omhoog is dit 527 liter.

Het motorenaanbod is gelijk aan die van de 9-5 sedan: turbo-benzine, bioethanol en dieselmotoren. De SportCombi is straks verkrijgbaar met zaken als onder andere XWD vierwielaandrijving, DriveSense adaptive chassis control, adaptive cruise control, Bi-Xenon Smart Beam adaptive lightning, keyless entry, keyless starting, drie-zone airconditioning en Pilot Head-up Display.

De onthulling dus volgende week in Genève. In maart zullen de orderboeken openen en de eerste exemplaren worden vanaf september aan klanten afgeleverd.

Saab 9-5 SportCombi



36 reacties

Dus hij is 5m lang en biedt de ruimte van een stationwagon van 4,6m?
@StijnB: De Insignia SportsTourer is bovendien praktischer met een immense laadklep, daardoor wel minder fraai. Misschien hebben ze bij SAAB bewust een grotere laadklep achterwege gelaten anders zou het te veel geassocieerd worden met de malafide investeerder Antanov en zijn vrachtvliegtuig Antonov 224.

http://www.flatrock.org.nz/topics/flying/assets/paris_air_show.jpg
@AutomotiveDesigner: http://www.autoblog.nl/gallery/0_Reviews/Opel/Insignia_Sports_Tourer/Opel_Insignia_Sports_Tourer_05.jpg
Zoek de overeenkomst(en). : D
@AutomotiveDesigner: Verdekke das lelijk. :D
@AutomotiveDesigner: En vele malen lelijker! Als ik moest kezen tussen een 9-5 of een Insignia wist ik het wel! Toch geen prorum, de halfe auto wordt omhoog gescharniert.
@AutomotiveDesigner: het is niet alsof je kofferklep altijd moet openstaan, heb zelf liever de insignia :)
@AutomotiveDesigner: Overigens de klep van de 9-5 al open gezien? Die heeft geen lelijke gasveren aan de zijkant om hem open te houden, alleen twee scharnieren in het dak. Vin’k dan wel weer erg cool.

http://images.saabsunited.com/Saab-9-5-SC-01.jpg

http://www.flickr.com/photos/[email protected]/5472316116/in/set-72157625998016745/
@AutomotiveDesigner: Das de 225!
dik in orde!!
@cisn: zowiezo veel mooier dan de reet van de berline!!
@cisn: sowieso
Zag ‘m al bij RTL-Z vanmiddag tijdens een interview met Victor Muller bij Saab.
Ik kan er niets aan doen, ik vind ‘m echt heel mooi..
Heerlijke break maar ik heb het gevoel dat hij gigantisch groot zal zijn. Maar heel knappe styling
Tsja, hij moest natuurlijk op de el-cheapo manier ontworpen worden zodat de portieren van de sedan en station hetzelfde zijn (was bij de vorige 9-5 trouwens net zo). Met als gevolg dat ik de zijkant er wat onevenwichtig uit vind zien.
Schitterende stationwagon, over het algemeen vind ik stationwagens vaak mooier dan de sedan/hatchback versies.
knappe wagen, zou mischien nog wel een succesje kunnen worden? als iedereen hem zo mooi vind?

ik zag pas de sedan en toen die remde zag ik dat ie een lang remlicht had, vond ik niet heel mooi maar laten we maar zeggen dat dat een knipoog is naar de GM periode, verder vind ik de sedan en deze sport combi geweldig mooi
Ik vind hem niet lelijk, zeker niet, maar om te zeggen dat hij gaat concurreren met de BMW 5 en de Mercedes E? Dat lijkt me toch weer wat te enthousiast. Een bedrijf dat spartelt om het hoofd boven te houden vergelijken met 2 merken die op het droge land leven, denk niet dat dat nuchter is…
@As_long_as_it_is_fast: dat wordt inderdaad lastig. Maar op productniveau is de 9-5 minstens net zo goed! Wint diverse testen van de nieuwe BMW 5. Alleen tja, de ge-eikte namen zullen altijd meer verkopen. En het marketingbudget van de Deutschers is natuurlijk 2346887294568716476784567245x zo groot…

Aan de andere kant: da’s altijd zo geweest. Saab heeft altijd al ‘in de marge geopereerd’. En dat is niet erg, als er maar genoeg verkocht worden.
@Svenska_Aeroplan_AB: precies, je ziet de mercedes E’s en bmw 5’s natuurlijk veel meer rondrijden, de saabs zie je niet op iedere straathoek.. als ze maar verkopen, maar deze staat op het zelfde onderstel als de insignia? en ik weet niet wat de prijzen van deze zijn maar als die rond die van de insignia ligt zou het mischien nog wel een succesje worden
@michiel07: een 9-5 is zo’n 10.000 euro duurder dan een Insignia.
@robbie: oke, bedankt voor de info!
@michiel07: Dan zou ik toch een insignia kopen, die ziet er zo verdomd lekker uit!
@michiel07: En nee, het is niet hetzelfde onderstel als de Insignia… Sterker nog, de 9-5 Aero versloeg de 535i in o.a. de Carros test met name op het rijgedrag! Hadden ze zelfs op een handling-circuit getest, met als grote winnaar de Saab…
@Svenska_Aeroplan_AB: nog een reden meer dat het een succes zou moeten worden, maar de insignia en 9-5 hebben wel wat gemeen toch?!
@Svenska_Aeroplan_AB: Daar twijfel ik niet aan! Maar puur op merknaam en uitstraling staat Saab wat achter op de Merc en de Bimmer. Daarom zal het erg moeilijk worden. Maar net als voor vele dingen geldt hier hetzelfde, met een scherpe prijs is alles mogelijk!
Mooie auto!!
Geweldig mooie auto blijft het, die 95!
De resultaten van de laatste AutoReview kijken we dit keer even niet naar! ;)
@Tommy2: Hehehe, ja, ik was al bang om die te tonen aan mijn stiefvader die zeer graag een 9-5 wilt leasen in december :D
Mooi hoor!
Oehh, me like :D
Wellicht legt ‘ie het af tegen een 5-serie touring of nieuwe A6, maar ik vind deze gewoon erg lekker!
Ik vind hem echt wel mooi geworden hoor… Stuk beter dan de sedan!
is die 527 liter groot vergeleken met andere auto’s in van het zelfde type? (ford mondeo, skoda superb combi, mercedes C/E classe estate)
Mooie auto

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).