Lamborghini Aventador, compleet met interieur en achterkant! [updated]

Auteur: , 46 Reacties

Natuurlijk kunnen we jullie nog meer plaatjes van de Lamborghini Aventador niet onthouden! Na de neus en zijkant zijn nu ook het interieur en het uitzicht van achteren bekend. Oh-zo-zacht Italiaans leder, een smakelijke cross-brace over de V12 gespannen en een kleur die we eigenlijk heel goed kennen.

Wat jullie misschien niet weten: motoren houden van beweging. Een beetje vrijheid doet ze goed. Stamp jij op je gaspedaal dan springt dat ding onder de kap heen en weer, al helemaal als het een 700pk V12 is. Het zijn niet voor niets “trappelende paarden”. Nu is dat niet ideaal, die krachten wil je opvangen. De constructie om dat goed op te vangen kunnen we achterin de Aventador prachtig zien zitten.

Naast een indrukwekkend stangenstelsel zien we de V12 iets uit het lood liggen. Er worden 4 gaskleppen gebruikt en het hoekige plaatwerk blijkt vol met gaten te zitten.

Binnenin zien we strak leer, een (gelukkig) rond stuurwiel, flippers aan de stuurkolom (niet het stuur) en een vreemd soort taperecorder in de middenconsole.

Lamborghini Aventador rear

Tot slot de kleur. Natuurlijk heeft Sant’Agatha Bolognese die niet van de boys uit Maranello gejat. In deze foto’s met goede kleurbalans vinden we de verklaring voor het smakelijke bloedrood. De kleur is een verwijzing naar de eerste Countach (wallpaper opklik) en past mooi een Lamborghini’s kleurrijke verleden. Een leuke afwisseling op het geel, grijs, zwart en wit wat doorgaans voorbij komt. (bron: VWVortex.com)

Lamborghini Countach met sexy OPKLIK

Lamborghini LP700-4



46 reacties

.. vreemd soort taperecorder in de middenconsole

CD wisselaar ? Verder wel een redelijk hip, interieur, beetje futuristisch 80s :)
@dawwg: cupholder?
@dawwg: Black Box…
@dawwg: een standaard Audi CD/DVD unit lijkt me.
@mashell: Ja, lijkt op een gewone CD gleuf…
Ziet er echt wel goed uit hoor… Mooie zetels, mooi motorcompartiment, mooie eerste indruk… Nu nog wachten tot er volledige persfoto’s uitkomen :-)
Dit ziet er zéér goed uit!
Volgens mij de mooiste Lamborghini. (normaal ben ik niet zo’n lambo fan, maar deze vind ik best wel mooi!)
USB aansluiting ware lichter en praktischer.
@fortuna: Wellicht op een andere plaats? Lijkt me niet geheel praktisch als daar je usb stick ingeplugd dient te worden.

OT. Past perfect in het Lambo plaatje wat mij betreft! Meer foto’s om te watertanden aub! :D
Deze auto zou perfect in Halo 3 passen :D Uiteraard positief bedoeld, wat een lekkere bak is dit!
Ben wel een fan van Lambo’s in rood!



Vroegah was alles beter… Nou ja, Lambo’s in ieder geval!

http://cache.gawkerassets.com/assets/images/12/2010/07/lamborghini-diablo-vt-se-020_01.jpg

Jummie!
@C6_R: vroegah?! das een dikke reventonbumpert op die LP640 man! kan niet ouder dan een jaar of 2 zijn…
Lambo’s in rood:

http://www.lambocars.com/archive/highres/jota2.jpg

http://www.lambocars.com/archive/highres/jotar4.jpg

http://static.autoblog.nl/images/wp2009/Lamborghini_Miura_uitgebrand.jpg

KLIKJE om het goed te maken ;)
@Alwood: Ik bedoelde vroegah als in “vroegah toen lamborzjini’s nog mooi waren” niet “vroegah toen LP640’s nog geen reggaeton bumperts hadden”

Maar ik ben gewoon een oude zeur geworden:

Huyaraya = niet mooier dan een Zonda
Agera = niet mooier dan een CCX
458 = niet mooier dan de 430
FF = niet mooier dan een 612
Lijkt wel heel erg veel op de Reventon
wow wat isie toch cool!
vinden jullie he took niet raar dat de motor niet exact in het midden lijkt te liggen :S waarom zou da tnou weer zijn
@DIKKE: Nu dat je het zegt ja… Hij ligt inderdaad niet in het midden… Vreemd
@DIKKE: Is bij de Gallardo en Murciélago ook zo. Zal wel met de versnellingsbak te maken hebben vermoed ik.
@DIKKE: t zal wel iets met de 4wd aandrijving naar voren zijn ;)
@DIKKE: gewichtsverdeling (benzinetank vs berijder vs motorblok) ?
Wat een graaf bruut ding zeg! wauw!
Wat jullie misschien niet weten: motoren houden van beweging. Een beetje vrijheid doet ze goed. Stamp jij op je gaspedaal dan springt dat ding onder de kap heen en weer, al helemaal als het een 700pk V12 is. Het zijn niet voor niets “trappelende paarden”. Nu is dat niet ideaal, die krachten wil je opvangen. De constructie om dat goed op te vangen kunnen we achterin de Aventador prachtig zien zitten.

@Alwood: als de auto stil staat en je geeft een dot gas gaat een V12 echt niet heen en weer… Je zou toch moeten weten dat een V12 trillingsvrij is.

Plus dat vakwerk boven het motorblok zit er voor de stijfheid van de koets niet perse voor het motorblok (die er wel baat bij heeft).
@Jimmie: Goed hoor ‘supertechneut’! Dus jij weet dat een V12 bij stationair toerental he-le-maal stil ligt. Knap. Compleet vergelijkbaar natuurlijk met het ‘hypothetische geval dat’ de chauffeur het gas een keer vol in trapt en god behoedde het ding 7000 toeren zou moeten draaien..

Maakt niet uit, de V12 blijft he-le-maal stil liggen. Verwonderlijk dat ze de veerpoten en kont dan niet rechtstreeks op het blok geschroefd hebben.

Ik maar denken dat er trillingen en vibraties vrijkomen als er 1500kW (opgegeven vermogen+warmte energie grofweg) via een intermitterende beweging omgezet wordt in een draaiende, met het bijbehorende koppel. Stomme ik..
@Alwood: foei Alwood….herken jij dan nooit een èchte vakman ? ;-)
@Alwood: vroeger was er een test de men graag deed bij 12 cilinders men nam een D mark stuk zette die op z’n kant op een stationair draaiende 12 cilinder en gaf een beetje gas, als de motor goed was bleef het muntstuk staan.
Nou nou @Alwood: je hoeft niet zo de gebeten hond te doen.
Zoals wel vaker beredeneer je vanuit onderbuik gevoel, ‘omdat ik een 4 cilinder motor best zag schudden stationair, moet zo’n V12 met een hele hoop vermogen wel enorm heen en weer schudden’.

Dan kan je wel warmte erbij halen maar warmte laat een motor niet heen en weer schudden, dus laten we het bij de 700 pk houden.

Wat je ongetwijfeld ook opgevallen moet zijn is dat bij des te meer toeren de motor minder heen en weer schud (de trilling wordt eerder opgeheven door de volgende explosie).

Zo’n V12 heeft alleen de neiging om te kantelen onder belasting (hard accelereren etc.) en bij lomp stationair stampen heeft ie ook best de neiging, maar een stuk minder dan de gemiddelde 4 cilinder.
Maar goed misschien was de neiging om te kantelen wel hetgeen waar je op doelde in je stuk.

De auto had best ontworpen kunnen worden waarbij alles aan deze V12 gemonteerd zou worden, maar dat kost meer in de ontwikkeling, is niet efficient voor de assemblage en is verre van handig bij onderhoud.
Uiteindelijk zit de constructie boven het motorblok er dus niet om die krachten op te vangen, maar om de algehele stijfheid omhoog te brengen en dat was mijn hele punt.
wat een heerlijke wagen!
ik denk dat dit zeker een favoriet kan zijn als het gaat om ‘een echte jongensdroom’.
ben ik nou gek of lijkt het crossbrace of de motor niet in het midden van de auto? als je goed kijkt zit de X van het cross niet in het midden van de motordeksel…
Ik vind hem helemaal geweldig om te zien
De Aventador heeft een beetje een dikke kont, maar voor de rest erg lekker. Oke, hij haalt qua uitstraling niet bij oudere Lambo’s, maar dat doen de huidige Ferrari’s en Porsches ook niet.
De kont = A7 Sportback’achtig….helaas….

Maar voor de rest klopt deze auto helemaal…en mijn hartje 10x sneller !
@Megakix: kont van A7= heerlijk :)
@KaCh1ng:……

* doet een schietgebedje in de hoop dat KaChings vrouw het er iets beter vanaf brengt * :lol:
flippers aan de stuurkolom, niet het stuur

Zelfde verhaal als 458, ronddraaiend stuur met alle bedieningsknoppen erop?
Hele dikke bak voor zover ik het kan zien. Maar roepen dat het ding geen uitstraling heeft, kopie is, bla bla. Dat onderdeel bewaar ik tot na het moment dat ik hem IRL gezien heb.

Foto’s halen het niet bij “the real deal” Op foto’s mis je lichtval, weerkaatsingen, invalshoeken, schaduw, glans, enz. Dat maakt of kraakt een ontwerp. Ik heb al eens vaker verteld, ik had het ook bij de 458 Italia. Daar heb ik IRL lang naar zitten kijken, omheen lopen, zittend er naar kijken, enz. Hij greep mij niet.. geen vlinders, geen rilling, geen kippenvel, niks. Nu word het iets beter.. het ontwerp “rijpt” in mijn hoofd.

En dat wil ik ook met deze Lambo doen. Eerst zien.
Nee deze voel ik totaaaaaaal niet. Geef mij maar de LP640…
2011;jaar van de stier.
de voorkant is gemeen
de zijkant is scherp
de achterkant is massief

die `facetten`stijl van de reventon bevalt me beter dan `disney`stijl van ferrari of de `mazdaconcept`stijl van pagani.

supercars should look like what they are.. things to sell your soul for..
Geef mij maar de Murci.
De achterkant is wel leuk geworden, de rest ziet er uit als een Murciélago met een Mid-Life-Update. Niet dat dat een straf is ofzo, maar erg vernieuwend ziet het er niet uit… Knijp je ogen ’n beetje dicht, en je ziet een Murciélago.
Mooi hoor! Prachtig!
de eerste countach rood? het eerste prototype was knalgeel (LP500). het derde prototype, eigenlijk het eerste defintieve model, (LP400) was groen en staat in het fabrieksmuseum in sant’agatha. in de toenmalige lamborghinifolders stond een gele countach LP400 met op de achtergrond een straalvliegtuig.

maar rood is mooi, de oude nationale italiaanse racekleur en… zeker geen ferrari-monopolie :-) een rode miura of een rode countach zoals op de foto, een “zuivere” LP400, zijn voor mij blijvende beauty’s…
Leuke zetels, alleen die wisselaar zit daar niet mooi. Daar mochten ze nu toch nog een kastje of plaatje over hangen. Voor de rest een brute wagen, niet echt de alledaagse mobiel om op je gemak een ritje mee te doen. :p
Tering wat een geil koekblik is da!
sorry… kleine correctie op mijzelf… het eerste countach-prototype, de LP 500, was geel. het tweede prototype, de eerste LP 400, was groen en staat nu in het fabrieksmuseum. het derde protoype, de tweede en zo goed als definitieve LP 400, was opnieuw geel en komt ook voor in de eerste folders… anyway, de eerste countach was dus zeker niet rood… ;-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).