Volkswagen Tex Twin Drive – dit is ‘m

Auteur: , 45 Reacties

Ziehier het resultaat als Giugiaro zich met het design van Volkswagen gaat bemoeien. Dit is één van de twee concept-auto's die laatst op deze schetsen uitlekten. De auto is zojuist onthuld op het VAG-feestje in Genève, en dit zijn de eerste beelden.

Voorin deze futuristische Volkswagen (voor VW-begrippen dan hè) ligt een hybride-aandrijflijn, een elektromotor gekoppeld aan een 1.4 TSI-blok. De aandrijving heeft deze hatchback op de voorwielen – die overigens 19 inch groot zijn. De sprint naar 100 km/u duurt zes tellen en de Vmax komt uit op 220 km/u. In elektro-modus komt de Tex Twin Drive Concept een magere 35 km ver, wanneer de benzinemotor bijspringt gaat het bereik naar 900 km.

Vanaf morgen is ‘ie te bekijken op de beursvloer in Genève, maar HIER hebben we alvast een handjevol live-foto’s voor jullie.

UPDATE: en een video!



45 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Te leven in een wereld waar Golfjes er zo uitzien…
@canguro: Te sterven in een Golf…
nice ^^
op de schetsen vond ik em nogal saai.. maar op de foto’s is ie toch wel mooi
Giugiaro mag zich van mij wel vaker met VW’s design bezighouden. Het zal nog steeds eenheidsworst blijven, maar dit zit er toch wel lekker uit
Grande Punto? Is toch ook een Giuagiaro design?
@robbie: Dacht ’t zelfde, vooral die achterkant = helemaal Grande Punto.
“Als we Alfa-Romeo niet over mogen nemen, gaan we toch lekker zelf Alfa’s bouwen!”
@Raul8711:

haha inderdaad;) ik vind vooral de neus met koplampen wat weg hebben van de alfa SZ
@Raul8711: Ik zie er geen Alfa in hoor…
6 seconden aan de 100. Het wordt allemaal steeds sneller de laatste tijd. Over 10 jaar zit de instap golf in 5 sec. aan de 100.
Leuke auto. Goed dat VW ook met hybride voertuigen aan de slag gaat, i.p.v. die alternatieve brandstoffen. Wordt tijd dat we van die olie afkomen met al die onrustige sjeiks/lijders (ja, met lange ij).
Nu is hij wel leuk. Als concept car. Hij is echter te weinig bijzonder om leuk te blijven. Mocht iets hiervan zich naar het productiestadium begeven dan zal het weer net zo flets zijn als we van VW gewend zijn.
Ik dacht echt dat het een Honda Civic was…
Hoog Honda gehalte ,maar alles lijkt op elkaar vandaag.
Tja ,wel leuk maar ik zie het nog niet zo snel in productie gaan ,dit is namelijk een te speels design voor VW.
Misschien als SEAT?
Ik vind hem helemaal niet geslaagd en lelijk. Hopelijk komt dit nooit op de weg als golf.
k vind voorkant corrado-achtig dus wel degelijk vag
Dit zal nooit uitgebracht worden, de lijnen zijn VEEL te vernieuwend voor een Golf.
Ik vind hem mooi. Laat maar komen!
Striping! COOL! Zal dit het begin zijn van de revival van de striping? Wordt helemaal HET in 2011…

:D
Vind em wel mooi, maar dat vind ik van de civic ook. Ik vind de neus er behoorlijk op lijken. :P
PS: hebben jullie al gehoord hoe ze het VAG TFSI ; engine of the year’ blok tegenwoordig noemen intern bij VAG? ‘Engine for one year’!!! HAHAHAHAHA!

Langer gaat ‘ie niet mee blijkbaar want gaan aaaaaaaaallemaal hartstikke stuk…
@Svenska_Aeroplan_AB:

Ach Volkswagen verkoopt tenminste iets. ;)
@Svenska_Aeroplan_AB: Snap niet waarom dàt dan ‘engine of the year’ wordt… :roll:
@Esprit_de_Flandre: omdat dat niet bekend is bij het uitkomen van de motor…
@Svenska_Aeroplan_AB: Maar hoe wordt dat dan ‘engine of the year’? Als ze niet wisten hoe slecht hij is, dan weten ze dus ook nog niet hoe goed een motor kan zijn. Kijken ze dan alleen maar naar cijfers op papier?? Wat voor waarde heeft de titel dan nog…
@Esprit_de_Flandre:

Heeft een titel nota bene een waarde?
In de reclame voor de massa waarschijnlijk wel.
Maar let jij op dingen als “engine of the year” als je een auto (zou) zoek(t/en)?
@Hupke: Nee, ik let niet op titels, maar ik had toch verwacht dat die jury daar professioneel mee bezig is, en dat ze dus één bepaalde motor kiezen omdat hij – het enige wat telt bij een motor – gewoonweg goed is – goed zijnde: betrouwbaar.

Niet dus. Jammer…
@Svenska_Aeroplan_AB: yeah right…jij hebt een paar negatieve verhalen gehoord en trekt conclusies?
@Ferdinand1: Yeah right, jij bent een paar keer een asociale X5-rijder tegengekomen en je denkt al meteen in hokjes? Zelfde principe dude…
@jzaero: Een X5 is een hok op wielen, duuuussss…
@Esprit_de_Flandre: prachtig :D Die jzaero heeft een paar issues met zichzelf op te lossen.
@Esprit_de_Flandre: Daar kan ik mee inkomen ;) Een eigen mening is niet verkeerd. @Ferdinand1: Maar mensen in een hoekje stoppen kan ik wat minder tegen, maar goed, jij je ding. Als jij naïef wilt blijven moet je het vooral doen ;)
Men neme de Punto en de Civic en zie daar…een nieuw model van vag. Nu nog de betrouwbaarheid.
lijkt op Seat IBX
I don’t like it.
Nope, ziet er niet beter uit dan op de schetsen. Staat me totaal niet aan, vooraan niet, achteraan niet, zijkant niet…
UPDATE:Geen RWD, wel een PB…
EXTERIORS
Four real seats, front wheel drive and a gently aggressive line, the Tex fits into a long tradition of Volkswagen brand sports cars.
“We designed the Tex in actual fact thinking to the Volkswagen sports cars of the years to come,” commented Fabrizio Giugiaro, deputy chairman and style manager of Italdesign Giugiaro. “We intentionally kept a family feeling that would immediately identify it as a Wolfsburg product close to production. No visionary or futuristic choice was made, but it is rather a natural evolution of today’s canons with the addition of a few technologies that will shortly become available on the market.”

Compact, very low (1355 mm in height) and 1750 mm wide, the Tex at first glance looks like a sports car with great grip on the road, stressed by the large 19″ wheels at the ends and generous wheel arches.
Its set-up is that of a classic two-door coupé whose clearly sporty personality is emphasised by an aggressive front and its rear flaunting two spoilers.

The side view is marked by lines that sculpt the doors next to the air exit of the front wheels and its waistline that rises up toward the tail.

The front is distinguished by a slender grille that encloses the light clusters in an unprecedented trapezoidal shape and three air intakes in the bumper/spoiler zone, necessary for cooling the brake discs and 1.4-litre turbo engine. The VW badge sits in the centre of the grille and is optically underscored by the V-shaped groove of the bonnet. Windscreen and roof are a single piece of glass that becomes dark electronically.
The large rear window dominates the rear and accommodates two spoilers, with the windscreen wiper housed in one at the bottom. Like the Go! previously, the light clusters are under the windscreen and are invisible when the panel is off. Access to the luggage compartment is permitted by raising just the rear window and, once it is open, the light indicators are repeated by the two supplementary tail lights located in the lower part of the bumper, at the sides of the rear air intake that also contains the rear fog lights.
@ricardo: Lazyest Gallery cannot access 0_Beurzen/Geneve_2011/Volkswagen_TwinDrive_Concept/
wat staat dat daar te doen? :D
@ricardo: fotolink werkt niet.

OT: Dat streepje op de zijkant doet erg veel. Ziet er direct wat dynamischer en sportiever uit. Alleen die uitholling in de deur, doortrekken of uithalen! Voor de rest mogen ze ermee afkomen. Het bereik van elektrisch is wel nogal belachelijk als je kijkt naar andere merken tegenwoordig..
Grootste probleem voor VW is dat de klant niet accepteert als de Golf er niet als een Golf uitziet. Ik denk dat Giugiaro de opdracht heeft gekregen om een model te maken dat de grenzen opzoekt wat de klant nog als Golf accepteert.

Overigens vind ik wel dat VW een beetje mag opschieten met dat TwinDrive concept. Dat werd al gepresenteerd in een Golf V dus het moet er maar eens van komen.
Voorkant lijkt wel beetje op honda civic
Ziet er vooral simpel uit… Mooi is anders!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).