Gumpert Tornante by Touring in het echt!

Auteur: , 18 Reacties

Hier zijn ze dan. Onze eerste verzameling livefoto's van Gumpert's nieuwste speeltje, beter bekend als de Tornante by Touring.

Eerder vandaag konden we de officiële persplaatjes al aan jullie tonen, nu maken we het compleet met een bundel live pics vanaf de beursvloer in Genève. De Tornante is nog steeds een potente tweezitter met achterlijk veel vermogen (700 pk, 900 Nm), maar bij dit model is meer aandacht geschonken aan comfort en ruimte.

Ook moet het gewicht lekker laag liggen, maar daar kunnen we pas iets over zeggen als ze met een productiemodel komen. En volgens de laatste geruchten gaat ‘ie volgend jaar al in productie. U mag nu beginnen met juichen.

Italiaans design + Duitse engineering = een Vmax van 300+ terwijl je er bijzonder goed uitziet. FOTO’S!



18 reacties

wow :>
In de hele bulk van supercars heb je ze er tussen zitten die hun bestaansrecht nauwlijks c.q. dan wel in geheel niet kunnen rechtvaardigen, dit is er zo eentje. Wil nog niet dood gevonden worden in dit misbaksel.

*gaat nog even wat weg dromen bij de plaatjes van de Aston Martin Virage*
@premiumtap:

Een Virage is welliswaar een mooie auto, maar geen supercar. Het is dus een beetje appels met peren vergelijken wat je doet.
@lemster: Volgens mij heb ik de Virage en supercar nergens in één zin genoemd. GT sports coupé? En of het technisch gezien nou correct is of niet, blijf de Aston toch een supercar vinden, in tegen stelling tot dit gedrogt van Apollo/Touring/Gumpert/Whatever
@premiumtap: Haha neem het niet te serieus, ik heb ook liever de AM dan de Tornante hoor. Maar je suggereert wel een beetje dat je de Virage een supercar vindt.
Overigens mag je mij gewoon in een Ariel naar huis sturen (niet de V8). Is een stukkie goedkoper, maar ik zal net zo blij zijn ;)
Wat een lelijk ding zeg….
-edit: nutteloze bijdrage-
Wat een duf en saai en lelijk geval zeg, op geen enkele manier zo onderscheidend als de Apollo was….
Oei, die is me toch lelijk. Dan toch liever de voorkeur aan de Apollo (qua design). Dat was ook zeker niet moeders mooiste, maar veel meer uitstraling van een supercar.
De vormtaal is in orde maar de verhoudingen kloppen niet helemaal. De cockpit is te groot of de body er omheen te klein.
ik vind het geen verbetering
de vorige had nog een racy uiterlijk niet mooi maar het zat mooi in elkaar
deze is net een goedkope kitcar
sorry dat ik het zeg; gadverdamme
vind de achterkant mooi, maar van de zijkant word ik niet wild…
ik moet nog wel even wennen aan de achterkant en de zeikant maar ik denk dat deze wagen een beetje tijd nodig heeft voor ik hem mooi ga vinden.
zo te zien hadden ze toch beter voor een duits design kunnen gaan, na de meeste comments hier te hebben gelezen
De voorkant is echt wel mooi.. de zijkant vind ik er ietwat raar uitzien, net als de achterkant… Als het rond hetzelfde vermogen moet draaien, dan liever de Pagani ;-)
Heel mooi vind ik hem niet… En 700pk is tegenwoordig ook niet meer heel speciaal. Maar als hij de Apollo op wil volgen dan vraag ik me vooral één ding af: wat weegt hij??
Na 100 jaar autodesign is het steeds moeilijker origineel te worden. Italianen proberen het echter nog steeds wat ik moedig vind. Wat ik echter haat is steeds die kritiek van Duitse autorijders die zelf in autos rijden die als 2 druppels water lijken op het uitgangsmodel uit de jaren 70 of daarvoor.

Porche 911. Opgepimpt 50 tiger jaren model. Of is het de 40 tiger jaren. Geschiedenisboek er even bij halen.

Volkswagen Golf, Polo, Beetle. Net zo gefacelift als een Duitse vrouw. Gladgestreken en zonder enige uitdrukking van emotie. 60 tiger 70 tiger jaren modellen

Opel Astra is wel vernieuwd maar heeft de uitraling
van de Kadett. Kleinburgerlijk tot op het bot.

BMW 3 5 en 7 serieserie. Hoe lang gaan die modellen al mee…. Een klein pennetreekje over de grille en dat is voor Duitse begrippen nieuw en verfrissend.

Audi A3 A4 A6. Slaapverwekkende grijze muizen autos. De lafheid straalt er vanaf.

Geef mij maar Alfa Romeo. Altijd weer wat anders. Soms gedlaagd soms minder, maar altijd gedurfd en met lef ontworpen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).