Yes! Singer Design 911 in productie (+ megagallery!)

Auteur: , 68 Reacties

Sinds de eerste 911 heeft Porsche een hoop gedaan om het in de basis beroerde idee uit te werken tot de best verkochte sportwagen ooit. Met al die ontwikkelingen werd de 911 er echter wel beter maar niet mooier op naar mijn bescheiden mening. De oplossing? Singer!

Men neme een leeg canvas. Dat wordt voorzien van het uiterlijk van de klassieke 911, een heftig gemodificeerd onderstel, een 300, 380 of 425 pk sterke luchtgekoelde 3.8 liter grote boxer met de krukas van een GT3, Brembo remmelarij, Bilstein coilovers en nog wat andere fairy dust en magic sauce en het resultaat is een 1088 kilogram wegend automotive pareltje. Dat de plannen er waren was reeds bekend, Singer kwam zelfs met een heuse concept, maar de heren van Singer laten nu weten dat ze hun eerste productiemodel gemaakt hebben. Om dat heuglijke feit te vieren hebben ze ons een fijne gallery gegeven, kijk toch eens naar al die prachtige details. Is het tuning? Is het coachbuilding? Is het belangrijk? Ik wil ‘m!

Singer hotness

Met dank aan iedereen voor de tips!



68 reacties

Epische post. Bedankt!
Oeh Nice, doe mij er ook maar een!
prijs ?
@bpc: $200,000 , koopje toch?
@d15b2: oh, ik ga wel even naar de wc!
Wauwww, een droom die uitkomt voor deze(ik) klassieke Porsche fanaat!! Aan dit idee had ik zelf wel eens eerder gedacht, de klassieke 911 in een nieuw mechanisch jasje. Als ik het geld had wist ik het wel.
gedwongenleaser
@rickr: je bedoelt nieuwe 911 mechaniek in een klassiek jasje maargoed… :)
Op de koplampen na is ie werkelijk tot het laatste schroefje fantastisch
@dragspert: Idd, geen LED kermis…:(
@dragspert: En exact wat is er mis met de koplampen?
Nee dank je. Doe maar dan zo’n nieuwe.
Fucking vet, mooi dat er nu eindelijk fatsoenlijke wallpapers zijn. Geweldige auto, prachtig!
Zag vanmiddag een maagdelijk witte gerestaureerde 912 uit 1969 schat ik. Ook al ligt er dan een simpel blokje in, het klonk heerlijk. Kippevel. Zou deze Singer dan ook wel eens in het echt willen zien. Waanzinnige details!
Wow! Ben er spontaan hebberig van geworden!! Kost dat??
@ukbob: Vaaf gulde
WOW geweldig!
Uiteraard geen coachbuilding, aangezien de carrosserie niet is aangepast.

Een gemoderniseerde klassieker, zo zou ik het noemen. Het Britse Eagle doet bijvoorbeeld hetzelfde met E-Types.
@robbie: niet helemaal waar, achterste wielkasten zijn flink opgeklopt en volgens mij is de hydraulische achterspoiler ook niet bepaald standaard.
@CasperH: voldoet een gemoderniseerde klassieker dan niet aan jouw argumenten ?
@CasperH: dan is het nog steeds eerder tuning dan coachbuilding.
@robbie: aangezien het chassis ook volledig onder handen genomen is en deels vervangen voor zelfbouw ben ik het daar niet mee eens.
Video!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
erg oké
@highperformance: Heel erg okè
@highperformance: werkelijk de mooiste porsche ooit! trouwens ook de mooiste auto ooit! jammer dat ie d=zo duur is :(
Gave bak. Maar mag dit zomaar de Porsche naam dragen?
@Donstil: uiteraard, waarom zou dat niet mogen? Het is immers gewoon een Porsche carrosserie.
Nier te koop!!!
Lekker dingetje vraag me alleen af of het rijd zoals een oud (gevaarlijk) 9elfje of als een moderne GT3 op dieet.

1 ding is zeker les is more, much more in dit geval.
Terug een mooie porsche, lichte porsche gewoon een no-nonsense machien.
Ik heb eens een mail gestuurd naar die mannen voor de prijs enzo. Kan ik het emailadres krijgen van autoblog voor dei mail door te sturen want er staan wel interessante dingen in. Denk dat er hier veel wel benieuwd zijn naar wat dat grapje moet kosten, geloof mij vrij, het is veel! Zoals op de foto’s kost hij 360 000 dollar.
@bertdb: gewoon sturen naar [email protected]
Jammer van die vreselijke velgen.Echt, spuuglelijk. Kunnen beter de velgen nemen van de huidige GTS modellen.Is wel een beetje nieuwe wijn in oude zakken…(ipv andersom, haha)
@wolf: Die retro Fuchsen zijn hartstikke dope, man.
@wolf: Spuuglelijk?Tja, als je nu eenmaal niet van de klassiekers houdt…
Fantastisch concept! Heerlijkste 911 in mijn ogen. De coole klassieke look (die 2 brutale pijpjes!) met de betere moderne techniek. Alles zo lichtgewicht als maar kan.

Dit 100 keer liever dan een moderne 911. Ook liever dan een heleboel ander modern spul.
Jaaaah! Hebbuuu :D Een persoonlijke favoriet, veel liever deze dan die rare 300SL met moderne V8 d’r in.
99% prachtig, op 1 detail na, de knipperlichten aan de voorkant.
Dit is echt wel mooi gedaan hoor… Ziet er goed uit…
En wat mag dit ding kosten?
Schitterende auto maar beetje oud nieuws (stond vorig jaar al op porscheforum)
@slak: de concept hadden we ook al (zie link in artikel) maar dit is de eerste productieversie.
1 woord: DROOMAUTO!!
Dit is echt geweldig
Echt mijn favoriet! Seerieus fijn dat zo’n model weer teruf komt!
Wauw! Hebbe hebbe hebbe!
@CasperH: “luchtgekoelde boxer met de nokkenas van een GT3”

Dat stond er de vorige keer ook al… beetje vaag. Welke nokkenas bedoel je dan? Een GT3 (en elke andere 911) heeft in totaal 4 nokkenassen, 2 voor de inlaat en 2 voor de uitlaat (DOHC per cilinderbank). Je kan dus niet zomaar praten over DE nokkenas. Heb een idee dat jullie in plaats daarvan de krukas bedoelen…? Zou me in ieder geval veel logischer lijken.
@Svensson: goeie vraag. Eerlijk gezegd heb ik dat klakkeloos overgenomen van het artikel van Alwood, die dat destijds schreef en behoorlijk wat meer van techniek weet dan ik ;-) Waar zijn vergissing precies vandaan komt weet ik niet maar je hebt gelijk, het gaat om de krukas. Ik pas het artikel even aan.
@CasperH:

Heb het originele artikel van jullie Amerikaanse collega’s ff gecheckt, daar staat inderdaad crankshaft… krukas dus. Dat maakt wat meer sense :)
@Svensson: de info komt van Singer zelf in dit geval ;)
Prijs?
als je een klassieker liefhebber bent bouw je dan niet beter zelf je eigen ultimate porsche met als basis een oude carrosserie je bent zo ie zo 1000den euro’s goedkoper af
@six-trey:


Nuja maar niet iedere klassieker liefhebber beschikt over de kennis en de handigheid om zoiets te doen. Laat staan de tijd.

Een ophanging etc. veranderen kost best wel wat moeite als je het effectief wil verbeteren. Laat dat als je het niet goed weet dan maar over aan de pro’s. Blijft wel een feit dat hij niet goedkoop is maar dat is een nieuwe ook niet.
Prachtig in het oranje. Hu nog een mooi Jagermeister logo op de kap.
@SimonMc: moderne (xenon?) lenslampen horen niet op een klassieker. Het is niet uitgesproken lelijk, maar zoiets doe je gewoon niet. Net als led dagrijverlichting op een ouwe civic ofzo:)
Wat een compromis! Nieuwe auto in een oh zo mooi classic jasje!
Woohoo! Hebbe hebbe hebbe!!!
Bewaar em maar in een museum, ik vind het nog steeds een lelijk ding…
Cris was ze dus al voor…


http://www.youtube.com/watch?v=J2HjaHS51hk
@deepep: Inderdaad. En hoe geweldig ik die Singer ook vind (ik wil ‘m in Kermit-Oranje!), die van Harris is nét even mooier omdat ‘ie qua looks nog dichter bij het origineel blijft.
@deepep: Wat een karakter heeft die porsche. Geniaal!
Mooi ding op de wielen na dan is n beetje overdreven he..?
@audirs6ravant: Verklaar je nader..
Een Singer Porsche wat een slechte grap. Loopt zeker als een naaimachine.
@negativan: Je moeder ook. Heb jij niets iets beters te doen?
Nu nog in het zwart, en ik had mezelf een nieuwe “blacky”.

(Naam van mijn auto, tevens van de porsche 911 carrera 2 van Californication).
Kunnen ze dit ook met een 356 doen? Ik zou elk spaarcentje dat ik ook maar heb er aan uitgeven :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).