Benieuwd wat er in ons koude kikkerlandje mag worden afgetikt voor de V8-versies van de nieuwe CLS? Hier de antwoorden.
Niet langer zijn kopers van de tweede generatie CLS aangewezen op vier- en zescilinders, de prijslijsten zijn vandaag aangevuld met de achtpitter-varianten. We beginnen met de instap-V8, beter bekend als de CLS 500. Een forse vierdeurs coupé-achtige met een 408 pk en 600 Nm sterke 4,4-liter V8 aan boord, waar Mercedes doodleuk de term ‘BlueEFFICIENCY’ aanknoopt. Je mag dan wel een achtpitter in het vooronder hebben liggen, dankzij zaken als directe brandstofinspuiting en een ECO start/stop functie draag ook jij je steentje bij aan een schoner milieu, of zo. Het verbruik komt op papier uit op 9,0/100 km. De prijs is door MB Nederland op iets meer dan één euroton gezet: €102.900, om precies te zijn.
De voorlopige topper is natuurlijk de Mercedes CLS 63 AMG. Het slagschip met het nieuwe turbogeblazen AMG-blok aan boord. Deze 5,5-liter V8 is goed voor 525 pk en 700 Nm, en stoempt in 4,4 tellen naar de 100 km/u. Kies je voor het Performance Package, dan krijg je de beschikking over 557 pk en 800 Nm. Kun je mooi even opscheppen dat je in 4,3 seconden de 100 km/u toucheert en een top van 300 km/u kunt Autobahnen. Prijzen van dit AMGtje beginnen bij €148.200.
52 reacties
Dus gewoon met NL kenteken?
En hoeveel kost die performance pack?
Hoeveel ruggen is er voor opties?
I NEED ANSERSSSSSSSSSSSSS
121.000 voor een c63 ? Weet jij de prijs dan al van de nieuwste c63 amg sedan?
bovendien weegt deze wagen zo zwaar omdat het een mercedes is. oftewel volgepropt met luxe materialen en techniek.
moet je eens gokken hoe zwaar zo`n stoel is met alle functies erin.
deze bak koop je om over de snelweg te cruisen met 250 met een paar vrienden, niet om op zandvoort te rijden.
Wat jij zegt is onzin, een CLS63 AMG heeft een RIJKLAAR (dus incl. vloeistoffen) gewicht van 1940kg
Bij ons kost dit prachtig toestel: 122 210 euro en dat Performance Pakket is een optie van 7865 euro… ;-)
Als ze wat aerodynamica toepassen is een dalende lijn en tevens versmalling naar achteren onvermijdbaar en toch kiest ieder ‘sportieveling’ voor de dikste kont…